Hallo,
Sinds deze morgen kan ik vie de 7490 wel nog naar buiten bellen met de instellingen van scarlet...
echter,iedereen die me belt op men vast nr krijgt een bezettoon...
in het verleden werktte alles wel perfect...
heeft scarlet iets gewijzigd?
ik werk momenteel via voip.scarlet.be
en via deze registrar kan ik dus wel nog buiten bellen...
kan het zijn dat er iets veranderd is hiermee?
thx voor mee info
scarlet trio met fritzbox 7490
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
- ikhlaske
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Probeer deze instellingen eens!
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Hallo,
Ik heb zonet ims.scarlet.be ingesteld....
echter mijn fritzbox 7490 heeft al 2 tal keer kort na elkaar een reboot gemaakt...
ook zie ik dat mijn internet een heel ander ip reeks heeft gekregen kan dit?
Ik heb zonet ims.scarlet.be ingesteld....
echter mijn fritzbox 7490 heeft al 2 tal keer kort na elkaar een reboot gemaakt...
ook zie ik dat mijn internet een heel ander ip reeks heeft gekregen kan dit?
- ikhlaske
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Dat zou niet mogen!
Ik kon ook nog uitbellen en niet ontvangen, heb deze instellingen toegepast en het werkte meteen.
Username : [email protected]
Password: Scarlet_password
Registrar: ims.scarlet.be
proxy: leeg
Country code: No
Area: with prefix (03)
de eerste twee relay aanvinken
Use own telephone number for reg aanvinken
Ik kon ook nog uitbellen en niet ontvangen, heb deze instellingen toegepast en het werkte meteen.
Username : [email protected]
Password: Scarlet_password
Registrar: ims.scarlet.be
proxy: leeg
Country code: No
Area: with prefix (03)
de eerste twee relay aanvinken
Use own telephone number for reg aanvinken
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Hallo,
Bij deze even ene update...
als ik de oude instellingen behoud: voip.scarlet.be kan ik zelf nog bellen,maar niet meer opgebeld worden(iedereen krijgt een bezettoon)
als ik de nieuwe instellingen neem van ims.scarlet.be en gebruikersnaam @ims.scarlet.be dan werkt het,maar dan valt iedere 5 minuten alles uit...
dus de modem reboot volledig(lijkt of belgacom het weigerd en alles dicht gooit.... syncro enz valt elke 5 minuten uit....
ik heb eens de test gedaan en heb bij telephone numbers Scarlet telefonie er volleedig uitgesmeten en mijn reboots zijn ook weg....
dus conclussie...
er is iets mis met de instellingen van voip van scarlet...
Bij deze even ene update...
als ik de oude instellingen behoud: voip.scarlet.be kan ik zelf nog bellen,maar niet meer opgebeld worden(iedereen krijgt een bezettoon)
als ik de nieuwe instellingen neem van ims.scarlet.be en gebruikersnaam @ims.scarlet.be dan werkt het,maar dan valt iedere 5 minuten alles uit...
dus de modem reboot volledig(lijkt of belgacom het weigerd en alles dicht gooit.... syncro enz valt elke 5 minuten uit....
ik heb eens de test gedaan en heb bij telephone numbers Scarlet telefonie er volleedig uitgesmeten en mijn reboots zijn ook weg....
dus conclussie...
er is iets mis met de instellingen van voip van scarlet...
Hey
Ik heb hetzelfde probleem gehad .
Het heeft bij mij 1 week gewerkt daarna kon ik nog bellen doch kon niet meer gebeld worden en een paar dagen later werkte dit ook niet meer .
Ondertussen heb ik nog altijd geen oplossing gevonden en Scarlet werkt niet echt mee. Ik heb van AVM de juiste settings gekregen doch die doen het ook niet .
Ik moet nu de instellingen doorsturen en dan ga dan verder proberen .
ALs je een oplossing moest vinden ben ik geïnteresseerd om die te kennen .
Scarlet werkt met een oud en nieuw systeem, het oude gebruikt geen vectoring en kan max 30Mbit/s aan en dit gebruikt het voip... servers . Het nieuwe gebruikt het ims netwerk en dat is volgens mij de reden waarom het bij sommige wel werkt en bij andere niet . bij werkt echter geen van beide .
Ik heb hetzelfde probleem gehad .
Het heeft bij mij 1 week gewerkt daarna kon ik nog bellen doch kon niet meer gebeld worden en een paar dagen later werkte dit ook niet meer .
Ondertussen heb ik nog altijd geen oplossing gevonden en Scarlet werkt niet echt mee. Ik heb van AVM de juiste settings gekregen doch die doen het ook niet .
Ik moet nu de instellingen doorsturen en dan ga dan verder proberen .
ALs je een oplossing moest vinden ben ik geïnteresseerd om die te kennen .
Scarlet werkt met een oud en nieuw systeem, het oude gebruikt geen vectoring en kan max 30Mbit/s aan en dit gebruikt het voip... servers . Het nieuwe gebruikt het ims netwerk en dat is volgens mij de reden waarom het bij sommige wel werkt en bij andere niet . bij werkt echter geen van beide .
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik heb geen vectoring en het oude werkte niet meer. ims werkt nu toch al 3 dagen normaal.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Geen vectoring en de 7360.
IMS scarlet werkt hier een tiental dagen. Ben zelf opgebeld door scarlet om te zeggen dat ik dit moest veranderen (kreeg geen support, maar kreeg ook niet onder m'n voeten omdat ik een fritzbox had, wat hij op afstand al zag)
IMS scarlet werkt hier een tiental dagen. Ben zelf opgebeld door scarlet om te zeggen dat ik dit moest veranderen (kreeg geen support, maar kreeg ook niet onder m'n voeten omdat ik een fritzbox had, wat hij op afstand al zag)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Een vraagje aan de mensen die hun Trio met een Fritzbox 7490 of vergezlijkbaar draaien. Wss heel domme vragen, maar ik heb er niet dadelijk een antwoord op gevonden.
Hoe zit het met digitale TV en de Fritzbox ? Op de BBox2 heb je die 2 TV poorten waar je tv decoders hun eigen IP range krijgen.
Ik neem aan dat de Fritzbox niet zomaar "2 TV poorten" heeft. Dus hoe zit het dan bij een Fritzbox ?
Moet je als gebruiker hier iets specifieks voor instellen in de Fritz (ik zou verwachten van wel ?). En indien zo, waar vind ik die info ?
Dit is voor mij nog ver-van-mijn-bed aangezien de rop waar ik op hang nog een Ikanos antwoord geeft na een query, en ik met 563 meter van de rop hoe dan ook een PH2 zou zijn, maar over een jaartje of zo ziet de situatie er mogelijk al heel anders uit.
Ik verwacht bovendien dat PX ervoor zal kiezen om Scarlet gebruikers zo lang mogelijk te laten draaien op een BB2 : meer als genoeg stock vanwege refurbs via de PX klanten, en commercieel heel interessant om op die manier een prijsverschil tussen PX en Scarlet te rechtvaardigen : gevolg is dan dat Scarlet klanten die van vektoring willen gebruik maken toch wel op zichzelf/een Fritzbox of vergelijkbaar zullen aangewezen blijven.
Daarom had ik graag nu al mijn licht opgestoken bij diegene die nu reeds Trio hebben via een Fritz.
Hoe zit het met digitale TV en de Fritzbox ? Op de BBox2 heb je die 2 TV poorten waar je tv decoders hun eigen IP range krijgen.
Ik neem aan dat de Fritzbox niet zomaar "2 TV poorten" heeft. Dus hoe zit het dan bij een Fritzbox ?
Moet je als gebruiker hier iets specifieks voor instellen in de Fritz (ik zou verwachten van wel ?). En indien zo, waar vind ik die info ?
Dit is voor mij nog ver-van-mijn-bed aangezien de rop waar ik op hang nog een Ikanos antwoord geeft na een query, en ik met 563 meter van de rop hoe dan ook een PH2 zou zijn, maar over een jaartje of zo ziet de situatie er mogelijk al heel anders uit.
Ik verwacht bovendien dat PX ervoor zal kiezen om Scarlet gebruikers zo lang mogelijk te laten draaien op een BB2 : meer als genoeg stock vanwege refurbs via de PX klanten, en commercieel heel interessant om op die manier een prijsverschil tussen PX en Scarlet te rechtvaardigen : gevolg is dan dat Scarlet klanten die van vektoring willen gebruik maken toch wel op zichzelf/een Fritzbox of vergelijkbaar zullen aangewezen blijven.
Daarom had ik graag nu al mijn licht opgestoken bij diegene die nu reeds Trio hebben via een Fritz.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je een FritzBox opstart (vanuit factory), moet je België kiezen (en Annex B).
Dan krijg je bij de provider keuze een drop-downlijst waar je "Belgacom + IPTV" kan kiezen.
Deze instelling zorgt ervoor dat er automatisch
TV mode routed (zoals de B-box3) wordt (nog) niet ondersteund.
Dan krijg je bij de provider keuze een drop-downlijst waar je "Belgacom + IPTV" kan kiezen.
Deze instelling zorgt ervoor dat er automatisch
- 1) VLAN 10 gekozen wordt voor Internet (LAN1+2)
2) VLAN 30 gekozen wordt voor Proximus TV (LAN 3+4, bridged)
TV mode routed (zoals de B-box3) wordt (nog) niet ondersteund.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Goede tip, doe geen moeite meer om voip.scarlet aan de praat te krijgen.
Bij m'n ouders was het er plots mee gedaan.
We hadden wel genoeg waarschuwingsmailtjes gekregen per email om de modem te resetten zodat de update doorkwam, en zelfs ene telefoontje van een callcenter. Maar ik had zo iets, al die zever om terug die hele rommel te configureren naar wens, zo lang het werkt afblijven en pas actie ondernemen als het niet meer werkt.
Kort na dat telefoontje prijs natuurlijk , nee dat was zeker geen toeval.
Bij m'n ouders was het er plots mee gedaan.
We hadden wel genoeg waarschuwingsmailtjes gekregen per email om de modem te resetten zodat de update doorkwam, en zelfs ene telefoontje van een callcenter. Maar ik had zo iets, al die zever om terug die hele rommel te configureren naar wens, zo lang het werkt afblijven en pas actie ondernemen als het niet meer werkt.
Kort na dat telefoontje prijs natuurlijk , nee dat was zeker geen toeval.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Hallo,
vraagje:
ik heb een fritzbox 7490
ik heb hierop een repeater 1750E aangesloten ,deze werkt perfect...
maar ik heb nog een repeater 300 van avm ook
kan ik het volgende doen?: van 7490 naar de repeater 1750E gaan en dan van de repeater 1750E naar de repeater 300?
niet dat deze 2 repeaters via de fritzbox7490 ineens gaan?
iemand die me kan zeggen hoe ik dat doe?
de wps van de 1750 6 seconden indrukken en dan ook de wps toets van de 300 6 seconden indrukken?
en deze laten verbinden? of kan dat niet?
vraagje:
ik heb een fritzbox 7490
ik heb hierop een repeater 1750E aangesloten ,deze werkt perfect...
maar ik heb nog een repeater 300 van avm ook
kan ik het volgende doen?: van 7490 naar de repeater 1750E gaan en dan van de repeater 1750E naar de repeater 300?
niet dat deze 2 repeaters via de fritzbox7490 ineens gaan?
iemand die me kan zeggen hoe ik dat doe?
de wps van de 1750 6 seconden indrukken en dan ook de wps toets van de 300 6 seconden indrukken?
en deze laten verbinden? of kan dat niet?
-
- Pro Member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
honda4life schreef:Goede tip, doe geen moeite meer om voip.scarlet aan de praat te krijgen.
Bij m'n ouders was het er plots mee gedaan.
We hadden wel genoeg waarschuwingsmailtjes gekregen per email om de modem te resetten zodat de update doorkwam, en zelfs ene telefoontje van een callcenter. Maar ik had zo iets, al die zever om terug die hele rommel te configureren naar wens, zo lang het werkt afblijven en pas actie ondernemen als het niet meer werkt.
Kort na dat telefoontje prijs natuurlijk , nee dat was zeker geen toeval.
Bij mijn fritz'box 7360 werkt dit toch al een paar jaar, ook na verandering naar ims netwerk....(scarlet One abbo)