opzeggen EDPnet moeilijk
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik besliste om over te stappen van EDPnet (ADSL) naar Scarlet Trio omwille van het tv-aanbod gecombineerd met VDSL.
Dat opzeggen bij EDPnet geen sinecure is, las ik al vooraf op dit forum, dus ik was al een beetje gewaarschuwd.
Ik kan alleen maar bevestigen dat opzeggen moeilijk verloopt. Ik vat samen:
- Ik ben al jaren klant bij EDPnet
- Begin december zet ik mijn domicilieringsopdracht stop want elke 17de van de maand wordt die uitgevoerd en ik zou dan (ongewild) betalen voor de periode van 17/2-16/3/2015 (!)
- Op 10/12 richt ik mijn vraag tot EDPnet om op te zeggen op 22/12. Ik krijg antwoord dat mijn abonnement pas stopt op 17/2/2015.
- Omdat ondertussen de Scarlet technieker toch niet meer kan komen in de eindejaarsdagen, laat ik weten aan EDPnet dat 17/2/2015 geen optie voor mij is (wegens veel te veraf) en dat ik bij wijze van compromis de opzegdatum op 10/1/2015 wil laten vallen, één maand na mijn aanvraag tot opzegging. Ik verwijs in mijn communicatie ook naar de Telecomwet.
- Doordat EDPnet zoveel vooraf factureert heb ik rond 17/11/2014 al mijn abo betaald van 17/1/2015 tot 16/2/2015. Toen was mijn domiciliëring immers nog niet opgezegd.
Van EDPnet krijg ik geen reactie meer. Allesbehalve professioneel vind ik dat.
Dan mijn vragen hier maar stellen:
- Heb ik correct gehandeld? Ik meen immers dat de telecomwet duidelijk is: opzeggen kan op elk moment, op voorwaarde dat het technisch haalbaar is. Eén maand opzeg lijkt me toch technisch wel haalbaar
- Wat met die periode van 11/1/2015 tot 17/2/2015? Is er enige kans dat ik hiervoor ooit een creditnota krijg? Hoe zou ik best handelen?
Groeten
Steven
Dat opzeggen bij EDPnet geen sinecure is, las ik al vooraf op dit forum, dus ik was al een beetje gewaarschuwd.
Ik kan alleen maar bevestigen dat opzeggen moeilijk verloopt. Ik vat samen:
- Ik ben al jaren klant bij EDPnet
- Begin december zet ik mijn domicilieringsopdracht stop want elke 17de van de maand wordt die uitgevoerd en ik zou dan (ongewild) betalen voor de periode van 17/2-16/3/2015 (!)
- Op 10/12 richt ik mijn vraag tot EDPnet om op te zeggen op 22/12. Ik krijg antwoord dat mijn abonnement pas stopt op 17/2/2015.
- Omdat ondertussen de Scarlet technieker toch niet meer kan komen in de eindejaarsdagen, laat ik weten aan EDPnet dat 17/2/2015 geen optie voor mij is (wegens veel te veraf) en dat ik bij wijze van compromis de opzegdatum op 10/1/2015 wil laten vallen, één maand na mijn aanvraag tot opzegging. Ik verwijs in mijn communicatie ook naar de Telecomwet.
- Doordat EDPnet zoveel vooraf factureert heb ik rond 17/11/2014 al mijn abo betaald van 17/1/2015 tot 16/2/2015. Toen was mijn domiciliëring immers nog niet opgezegd.
Van EDPnet krijg ik geen reactie meer. Allesbehalve professioneel vind ik dat.
Dan mijn vragen hier maar stellen:
- Heb ik correct gehandeld? Ik meen immers dat de telecomwet duidelijk is: opzeggen kan op elk moment, op voorwaarde dat het technisch haalbaar is. Eén maand opzeg lijkt me toch technisch wel haalbaar
- Wat met die periode van 11/1/2015 tot 17/2/2015? Is er enige kans dat ik hiervoor ooit een creditnota krijg? Hoe zou ik best handelen?
Groeten
Steven
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
simpel : ombudsdienst
Technisch is het mogelijk om binnen de 24u op te zeggen
Technisch is het mogelijk om binnen de 24u op te zeggen
de koe zegt boe
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je hebt een volledig correcte opzegbrief gestuurd. EDPnet is dus wettelijk verplicht om je abonnement tegen 22/12 stop te zetten. zie ook FAQ nr 5 http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... FAQ/#faq05sdecoster schreef:Op 10/12 richt ik mijn vraag tot EDPnet om op te zeggen op 22/12. Ik krijg antwoord dat mijn abonnement pas stopt op 17/2/2015.
Je kan nu de interne ombudsdienst van EDPnet contacteren en er nog eens uitdrukkelijk eisen om het contract op 22/12 stop te zetten: http://www.edpnet.be/nl_be/content/view ... de_id=3763
Als EDPnet uiteindelijk niet wil handelen zoals wettelijk voorgeschreven kan je nog beroep doen op http://www.ombudsmantelecom.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ik heb toen de ombudsdienst van edpnet overgeslagen...
'hun eigen' ombudsdienst heeft ook weinig zin. Die spreken ook naar de mond van edpnet
'hun eigen' ombudsdienst heeft ook weinig zin. Die spreken ook naar de mond van edpnet
de koe zegt boe
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik zat met hetzelfde probleem, een maand voorruit betaald en dan bij opzeg je geld niet meer terugkrijgen
De ombudsmantelecom heeft bij mij niet geholpen om een kreditnota te ontvangen van EdpNet.
Veel mails verstuurd, maanden aangesleept om uiteindelijk een mooie brief te krijgen van de ombudsmantelecom dat ik het met EdpNet moet regelen
Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven en het bedrag van 34,90 € dus verloren.
Nietemin wens ik je veel moed en doorzettingsvermogen om dit zaakje tot een goed eind te brengen.
De ombudsmantelecom heeft bij mij niet geholpen om een kreditnota te ontvangen van EdpNet.
Veel mails verstuurd, maanden aangesleept om uiteindelijk een mooie brief te krijgen van de ombudsmantelecom dat ik het met EdpNet moet regelen
Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven en het bedrag van 34,90 € dus verloren.
Nietemin wens ik je veel moed en doorzettingsvermogen om dit zaakje tot een goed eind te brengen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Misschien dat een aangetekend schrijven wat meer wonderen verricht...
Ik hou me al vast voor mijn opzeg van edpnet. Blijkbaar zijn ze van klantvriendelijk naar klantonvriendelijk gegaan over de jaren heen.
Ik hou me al vast voor mijn opzeg van edpnet. Blijkbaar zijn ze van klantvriendelijk naar klantonvriendelijk gegaan over de jaren heen.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik denk dat ze nog steeds klantvriendelijk zijn, maar ze houden voet bij stuk wat betreft een maand vooropzeg die ze maar graag hebben dat je die betaald.
Volgende keer moet men met die maand rekening houden en tijdig de domiciliëring opzeggen natuurlijk.
Volgende keer moet men met die maand rekening houden en tijdig de domiciliëring opzeggen natuurlijk.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als de ombudsman telecom niet tot een oplossing leidt, dan stap je met een uitgeprinte omschrijving van het probleem en alle uitgeprinte e-mails naar de griffie van het plaatstelijke vredegerecht om een verzoeningsprocedure aan te vragen.
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Ongelooflijk: blijkbaar staat er in de Telecomwet ook dat je een bericht moet plaatsen op Userbase bij het overstappen van provider
Een paar uur na mijn post kreeg ik "toevallig" al mail van EDPNET: de datum werd met een maand vervroegd (van 17/2 naar 17/1 ipv de gevraagde 10/1 maar daar valt mee te leven).
Ook een creditnota voor de periode van 17/1 tot 17/2 volgde kort erna.
Nu nog hopen dat de creditnota ooit ook effectief teruggestort wordt. Ik hou jullie op de hoogte. Maandag de 5de januari komt Scarlet langs. De overlapping van de 2 abonnementen blijft nog binnen de perken.
Wat ik me afvraag: wat heeft EDPnet nu gewonnen door dergelijk gedrag? Die ene maand extra die ze mij evt hadden kunnen aanrekenen hebben ze toch wel duur betaald imho.
Steven
Een paar uur na mijn post kreeg ik "toevallig" al mail van EDPNET: de datum werd met een maand vervroegd (van 17/2 naar 17/1 ipv de gevraagde 10/1 maar daar valt mee te leven).
Ook een creditnota voor de periode van 17/1 tot 17/2 volgde kort erna.
Nu nog hopen dat de creditnota ooit ook effectief teruggestort wordt. Ik hou jullie op de hoogte. Maandag de 5de januari komt Scarlet langs. De overlapping van de 2 abonnementen blijft nog binnen de perken.
Wat ik me afvraag: wat heeft EDPnet nu gewonnen door dergelijk gedrag? Die ene maand extra die ze mij evt hadden kunnen aanrekenen hebben ze toch wel duur betaald imho.
Steven
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
En hoeveel % van de mensen denk je dat
1° daadwerkelijk hier een bericht plaatst ?
2° ermee naar het vredegerecht gaat ?
3° een aangetekende brief stuurt ?
4° blijft aandringen (zie hoger bij de post van 'lacer') ?
De som van dit alles is misschien 1% ? Kom, we zijn gul, 2%
Alle gekheid... je snapt wat ik bedoel.
Dus ja, ze winnen wel wat bij een opzegging (verliezen er iets minder aan).
En de negatieve reclame, die valt uiteraard niet te meten.
1° daadwerkelijk hier een bericht plaatst ?
2° ermee naar het vredegerecht gaat ?
3° een aangetekende brief stuurt ?
4° blijft aandringen (zie hoger bij de post van 'lacer') ?
De som van dit alles is misschien 1% ? Kom, we zijn gul, 2%
Alle gekheid... je snapt wat ik bedoel.
Dus ja, ze winnen wel wat bij een opzegging (verliezen er iets minder aan).
En de negatieve reclame, die valt uiteraard niet te meten.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat ze nog steeds m'n commissiefacturen niet betaald hebben sinds 2012, toen ik EDPnet reseller was, zal ik er maar niet bij zeggen, ze hadden ze beter simpelweg betaald want de honderden klanten die ik daarna aangebracht heb gingen mooi naar Belgacom & Telenet die wel de commissies zonder morren uitbetaalden. Nu nog de weinige klanten verhuizen en heb dan helemaal niks meer te maken met hen.ygeffens schreef:En de negatieve reclame, die valt uiteraard niet te meten.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Mijn facturen betaalden ze ook niet meer. Maar dat was zelfs al in 2008 (/9 ??). Ik heb toen ook alle klanten daar weggehaald (waar ik vat op had uiteraard). Wel sterk dat ze niet bijleren. Ach, ik ga stoppen, want anders draait dit topic iets te negatief uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Misschien dan toch ook maar aangetekend opzeggen, heeft toch altijd nog iets meer waarde, ook al is het niet meer verplicht.
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Topic wordt inderdaad nogal negatief. Laat me besluiten met iets positiefs: in al die jaren dat ik klant was, heb ik van hun technische service niet te klagen gehad.
Ok, we hadden een paar jaar geleden de fameuze onderbrekingen maar los daarvan ben ik blij dat ik klant was. Ik kreeg stabiel internet aan een (voor mij) faire prijs.
Reden van de overstap is het feit dat we hier nog tv kijken met dvb-t én nog internetten met ADSL.
Aangezien EDPnet geen tv (meer) aanbiedt is de keuze dan op Scarlet trio gevallen. De papa, ik dus, krijgt sneller internet en de rest van het gezin krijgt wat meer mogelijkheden (...) op tv.
Ok, we hadden een paar jaar geleden de fameuze onderbrekingen maar los daarvan ben ik blij dat ik klant was. Ik kreeg stabiel internet aan een (voor mij) faire prijs.
Reden van de overstap is het feit dat we hier nog tv kijken met dvb-t én nog internetten met ADSL.
Aangezien EDPnet geen tv (meer) aanbiedt is de keuze dan op Scarlet trio gevallen. De papa, ik dus, krijgt sneller internet en de rest van het gezin krijgt wat meer mogelijkheden (...) op tv.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Aangetekend sturen altijd aangeraden, en zeker als je problemen verwacht. Hiermee kan de ombudsman ook meer aanvangen indien nodig.
Ook tijdig opzeggen en duidelijk je klantgegevens en datum in de brief vermelden (naam, adres, klantennummer, telefoonnummer, email), ga er vanuit dat je ze echt alles moet inlepelen.
Persoonlijk stuur ik altijd aangetekend voor nuts-zaken (water/gas/elek/internet/tv/gsm/...), maar ik heb dan ook al prijs gehad. Moet wel zeggen dat ik goed geholpen ben geweest door de ombudsdiensten van de overheid, je moet er wel het nodige geduld opbrengen.
Binnen het kader der redelijkheid moet je niet vandaag een opzeg versturen voor eind deze maand.
Ik ken EDPnet niet, maar zo te zien betaal je per 2-3 maand (zoals je vroeger ook bij BGC per 2 maand betaalde?). Met de redelijke termijn in het achterhoofd val je dan bij het versturen op 10/12 uit de boot om je abbo op 17/12 te stoppen en dan is de volgende datum idd 2 maand later: 17/2.
Ook tijdig opzeggen en duidelijk je klantgegevens en datum in de brief vermelden (naam, adres, klantennummer, telefoonnummer, email), ga er vanuit dat je ze echt alles moet inlepelen.
Persoonlijk stuur ik altijd aangetekend voor nuts-zaken (water/gas/elek/internet/tv/gsm/...), maar ik heb dan ook al prijs gehad. Moet wel zeggen dat ik goed geholpen ben geweest door de ombudsdiensten van de overheid, je moet er wel het nodige geduld opbrengen.
Binnen het kader der redelijkheid moet je niet vandaag een opzeg versturen voor eind deze maand.
Ik ken EDPnet niet, maar zo te zien betaal je per 2-3 maand (zoals je vroeger ook bij BGC per 2 maand betaalde?). Met de redelijke termijn in het achterhoofd val je dan bij het versturen op 10/12 uit de boot om je abbo op 17/12 te stoppen en dan is de volgende datum idd 2 maand later: 17/2.
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Je betaalt bij EDPnet per maand maar je betaalt in december bvb al voor februari.
Dat kan in mijn ogen geen reden zijn om de wetgeving niet toe te passen. Ik vermoed dat EDPnet die truuk inderdaad toepast om de wetgeving te omzeilen of uit te hollen.
Als Telenet een abonnement kan stopzetten op één dag, dan vraag ik me af waarom EDPnet dat niet zou kunnen op één maand?
Nu goed, door het feit dat Scarlet eind december toch al volgeboekt was, kan ik leven met de uiteindelijke opzegdatum.
Dat kan in mijn ogen geen reden zijn om de wetgeving niet toe te passen. Ik vermoed dat EDPnet die truuk inderdaad toepast om de wetgeving te omzeilen of uit te hollen.
Als Telenet een abonnement kan stopzetten op één dag, dan vraag ik me af waarom EDPnet dat niet zou kunnen op één maand?
Nu goed, door het feit dat Scarlet eind december toch al volgeboekt was, kan ik leven met de uiteindelijke opzegdatum.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Alleen als je dat zelf wil.sdecoster schreef:Je betaalt bij EDPnet per maand maar je betaalt in december bvb al voor februari.
Ik betaal zelf (geen domi) en krijg mijn factuur een maand op voorhand. Ik zet die dan te betalen 4 dagen voor die maand uit is. Dus factuur op 12/12 ontvangen voor de periode 12/1 tot 11/2 wordt een paar dagen voor 12/1 betaald en NIET op 12/12.
Als ik opzeg zal dat ook met vermelding van datum zijn met een minimum aan overlapping. Dat daar
staat zal mij worst wezen.Het contract kan opgezegd worden mits een vooropzeg van één (1) maand, vanaf datum van 12/01/2015.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik had ook een domiciliëring bij EDPNet en het stond mij tegen dat ze het abonnementsgeld maanden te vroeg van mijn rekening haalden (ik betaalde begin december al voor februari-maart). Ook omdat ik hier las dat ze moeilijk deden over de opzeg.
Daarom heb ik een dik jaar geleden de domiciliëringsopdracht stopgezet. Dat was geen probleem. Maar omdat ik nadien 2 maanden lang geen betalingsopdracht meer kreeg, heb ik hen gevraagd of er niks mis was. Het antwoord was natuurlijk simpel: 't was nog te vroeg voor de volgende betaling.
Nu krijg ik mijn factuur via email, enkele weken voor de nieuwe periode datum, en ik betaal enkele dagen vooraf.
Daarom heb ik een dik jaar geleden de domiciliëringsopdracht stopgezet. Dat was geen probleem. Maar omdat ik nadien 2 maanden lang geen betalingsopdracht meer kreeg, heb ik hen gevraagd of er niks mis was. Het antwoord was natuurlijk simpel: 't was nog te vroeg voor de volgende betaling.
Nu krijg ik mijn factuur via email, enkele weken voor de nieuwe periode datum, en ik betaal enkele dagen vooraf.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Mss een beetje offtopic.
Zou het kunnen dat EDPNET al op voorhand moet betalen aan Belgacom voor het gebruik van de lijnen?
Dit zou kunnen verklaren waarom ze dan toch aan die maand vasthouden.
(speculatie, ik vraag het me af )
Zou het kunnen dat EDPNET al op voorhand moet betalen aan Belgacom voor het gebruik van de lijnen?
Dit zou kunnen verklaren waarom ze dan toch aan die maand vasthouden.
(speculatie, ik vraag het me af )
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ik vermoed van wel ja
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat maakt voor de klant niets uit. Dat is iets tussen EDP en Px.Devilzown schreef:Zou het kunnen dat EDPNET al op voorhand moet betalen aan Belgacom voor het gebruik van de lijnen?
Dit zou kunnen verklaren waarom ze dan toch aan die maand vasthouden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Nog even een update: ondertussen overgeschakeld op Scarlet.
En zoals te verwachten was (en te lezen op dit forum): de 2 creditnota's die ik mocht ontvangen in januari zijn uiteraard nog niet terugbetaald. Ik heb nog eens per mail aangedrongen bij EDPNET maar - na meer dan een week - nog geen reactie ontvangen. Vind dat absoluut geen doen, ook al gaat het "maar" om 64 euro. Als ik eens tijd heb wordt dat een brief aan de ombudsdienst. Baat het niet...
Bij deze alvast een waarschuwing voor potentiële klanten!
En zoals te verwachten was (en te lezen op dit forum): de 2 creditnota's die ik mocht ontvangen in januari zijn uiteraard nog niet terugbetaald. Ik heb nog eens per mail aangedrongen bij EDPNET maar - na meer dan een week - nog geen reactie ontvangen. Vind dat absoluut geen doen, ook al gaat het "maar" om 64 euro. Als ik eens tijd heb wordt dat een brief aan de ombudsdienst. Baat het niet...
Bij deze alvast een waarschuwing voor potentiële klanten!
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ja, ook voorgehad. Eens een factuur betaald is voor de volgende maand en je zegt op, krijg je je geld niet meer terug.
Dus de boodschap is: de laatste factuur niet betalen als je wilt opzeggen.
Dus de boodschap is: de laatste factuur niet betalen als je wilt opzeggen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Ondertussen dossier aangemaakt bij de ombudsdienst. Diezelfde dag al reactie van EDPNET: graag rekeningnummer om het bedrag op te storten en ze zouden het doorgeven aan hun boekhouding.
Dit gebeurde begin maart.
Tot zover het goede nieuws... tot op heden echter nog geen storting gezien.
We blijven hopen... het wordt vast een zeker een paascadeautje
Dit gebeurde begin maart.
Tot zover het goede nieuws... tot op heden echter nog geen storting gezien.
We blijven hopen... het wordt vast een zeker een paascadeautje
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Dit dossier kan eindelijk met een positieve noot afgesloten worden: EDPNET betaalde de ontbrekende som. Ze is net op mijn rekening verschenen.
De ombudsdienst heeft bij mij dus het verschil gemaakt: snelle en eenvoudige procedure voor de consument met als voordeel dat EDPNET dit blijkbaar beter opvolgt dan het rechstreeks contact met haar klanten want na ongeveer 3 weken zijn de kredietnota's betaald.
De ombudsdienst heeft bij mij dus het verschil gemaakt: snelle en eenvoudige procedure voor de consument met als voordeel dat EDPNET dit blijkbaar beter opvolgt dan het rechstreeks contact met haar klanten want na ongeveer 3 weken zijn de kredietnota's betaald.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Gelukkig had je die 2 creditnota's, anders was het noppes
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik zit in eenzelfde situatie als de topicstarter.raf1 schreef:Je hebt een volledig correcte opzegbrief gestuurd. EDPnet is dus wettelijk verplicht om je abonnement tegen 22/12 stop te zetten. zie ook FAQ nr 5 http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... FAQ/#faq05sdecoster schreef:Op 10/12 richt ik mijn vraag tot EDPnet om op te zeggen op 22/12. Ik krijg antwoord dat mijn abonnement pas stopt op 17/2/2015.
Je kan nu de interne ombudsdienst van EDPnet contacteren en er nog eens uitdrukkelijk eisen om het contract op 22/12 stop te zetten: http://www.edpnet.be/nl_be/content/view ... de_id=3763
Als EDPnet uiteindelijk niet wil handelen zoals wettelijk voorgeschreven kan je nog beroep doen op http://www.ombudsmantelecom.be
Rond 1 mei zou ik willen overschakelen van EDPnet naar een andere provider.
De laatst betaalde factuur van 27/3 is al voor de periode van 27/04 - 27/05!
Op basis van de gegevens in jouw post doe ik best nu mijn opzeg, maar zal ik altijd tot 27/05 moeten betalen?
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dat is nu net het probleem, je moet de facturen bijna 2 maand voorruit betalen.
Eigenlijk zou je bij de laatste factuur langer moeten gewacht hebben om deze te betalen en zeker als je van plan was ooit toch eens over te schakelen naar een andere ISP.
Wat nu al betaald is ga je moeilijk terugkrijgen, maar je kan het altijd proberen
Eigenlijk zou je bij de laatste factuur langer moeten gewacht hebben om deze te betalen en zeker als je van plan was ooit toch eens over te schakelen naar een andere ISP.
Wat nu al betaald is ga je moeilijk terugkrijgen, maar je kan het altijd proberen
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Blijkbaar heeft EDPnet vorig jaar voor deze wanpraktijken een boete van 10 000 euro van het BIPT gekregen.
Gisteren is het volledige dossier gepubliceerd op de website van het BIPT: http://bipt.be/nl/operatoren/telecom/be ... mmunicatie
Gisteren is het volledige dossier gepubliceerd op de website van het BIPT: http://bipt.be/nl/operatoren/telecom/be ... mmunicatie
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
mooi werk van het bipt
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Is maar hoe je het bekijkt.
Telecomwet lijkt op eerste zicht (korte termijn) goed voor de consument. Maar de kleintjes die het schaalvoordeel niet hebben om de kosten hiervan door te schuiven op hun (groot) klantenbestand voelen dit veel harder.
Een verdienmodel met (meer realistische) hogere eenmalige kosten en minder (meer realistische) maandelijkse kosten kan hierdoor niet meer (bv dommel zijn jaarlijkse cyclus).
Telecomwet lijkt op eerste zicht (korte termijn) goed voor de consument. Maar de kleintjes die het schaalvoordeel niet hebben om de kosten hiervan door te schuiven op hun (groot) klantenbestand voelen dit veel harder.
Een verdienmodel met (meer realistische) hogere eenmalige kosten en minder (meer realistische) maandelijkse kosten kan hierdoor niet meer (bv dommel zijn jaarlijkse cyclus).
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Het zal wel niet meer lukken om mijn teveel betaalde som terug te vragen van EDPnet na bijna 4 jaar ?
Verworven is verworven.
Verworven is verworven.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het is sowieso aan die "kleintjes" om het verschil te maken met Telenet, Proximus (en Scarlet).Fluppeke schreef:Is maar hoe je het bekijkt.
Telecomwet lijkt op eerste zicht (korte termijn) goed voor de consument. Maar de kleintjes die het schaalvoordeel niet hebben om de kosten hiervan door te schuiven op hun (groot) klantenbestand voelen dit veel harder.
Een verdienmodel met (meer realistische) hogere eenmalige kosten en minder (meer realistische) maandelijkse kosten kan hierdoor niet meer (bv dommel zijn jaarlijkse cyclus).
Dat kan door (technische) support, limieten, snelheden, ...
Ik heb voor €35 100/20 en unlimited volume. Daar kunnen de duopolisten niet tegenop .
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Behalve als het via 'Packs for Employees' gaat (Proximus), dan kan dat allemaal (behalve 15 Mbps upload), en dan maken ze nog winst.heist_175 schreef:[Ik heb voor €35 100/20 en unlimited volume. Daar kunnen de duopolisten niet tegenop .
Victory Not Vengeance