Dat opzeggen bij EDPnet geen sinecure is, las ik al vooraf op dit forum, dus ik was al een beetje gewaarschuwd.
Ik kan alleen maar bevestigen dat opzeggen moeilijk verloopt. Ik vat samen:
- Ik ben al jaren klant bij EDPnet
- Begin december zet ik mijn domicilieringsopdracht stop want elke 17de van de maand wordt die uitgevoerd en ik zou dan (ongewild) betalen voor de periode van 17/2-16/3/2015 (!)
- Op 10/12 richt ik mijn vraag tot EDPnet om op te zeggen op 22/12. Ik krijg antwoord dat mijn abonnement pas stopt op 17/2/2015.
- Omdat ondertussen de Scarlet technieker toch niet meer kan komen in de eindejaarsdagen, laat ik weten aan EDPnet dat 17/2/2015 geen optie voor mij is (wegens veel te veraf) en dat ik bij wijze van compromis de opzegdatum op 10/1/2015 wil laten vallen, één maand na mijn aanvraag tot opzegging. Ik verwijs in mijn communicatie ook naar de Telecomwet.
- Doordat EDPnet zoveel vooraf factureert heb ik rond 17/11/2014 al mijn abo betaald van 17/1/2015 tot 16/2/2015. Toen was mijn domiciliëring immers nog niet opgezegd.
Van EDPnet krijg ik geen reactie meer. Allesbehalve professioneel vind ik dat.
Dan mijn vragen hier maar stellen:
- Heb ik correct gehandeld? Ik meen immers dat de telecomwet duidelijk is: opzeggen kan op elk moment, op voorwaarde dat het technisch haalbaar is. Eén maand opzeg lijkt me toch technisch wel haalbaar
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Wat met die periode van 11/1/2015 tot 17/2/2015? Is er enige kans dat ik hiervoor ooit een creditnota krijg? Hoe zou ik best handelen?
Groeten
Steven