Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP-config

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Spring485
Starter
Starter

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik de bbox2 van Belgacom omgezet naar WPA-Personal (het enige wat ik verandert heb is de passphrase en dus WEP nr WPA2). Nu krijg ik op één (windows 7) computer de melding met volgende: "Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP-configuratie". Dit los ik op door elke keer bij opstart van deze computer de probleemoplosser te laten lopen die het dan oplost. Op een andere laptop werkte dit wel goed tot ik die update naar Windows 8.1 en sindsdien moet ik ook altijd klikken op "Probleem oplossen".

Weet iemand de oplossing hiervoor?

Mvg!
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Verwijder het netwerk (met alle gegevens van dat netwerk: SSID, mac, beveiliging, beveiligingssleutel) en voeg het opnieuw toe als "nieuw" netwerk.
Spring485
Starter
Starter

je bedoelt toch de gegevens van de computer verwijderen he?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De combinatie WPA2 / TKIP werkt niet altijd goed, dus als je die gebruikt probeer eens WPA2/AES
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik sluit mij aan bij heist_175: van zodra je iets wijzigt aan de netwerkconfiguratie op je wireless router, is de kans groot dat je je devices opnieuw moet instellen. Waarom? Iemand anders kan zich voordoen als zijnde jouw netwerk en zo afluisteren. Uit veiligheidsoverwegingen weigert Windows (toch zeker Wista) te verbinden. Profiel wissen en opnieuw aanmaken verzekert het systeem ervan dat je inderdaad weet met welk draadloos netwerk je verbindt.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”