Deze morgen word mijn vrouw een aantal keer onderbroken temidden van mijn gesprek over een iTalk lijn .
In de event log van mijn Fritz Box 7390 staat fijntjes:
Internet telephony with [email protected] via ims.belgacom.be failed. Cause: Busy Everywhere (600)
Ik weet hiervan nu de oorzaak niet, temeer omdat er de laatste tijd toch een en ander veranderde in de configuratie van mijn systeem.
(1) Belgacom heeft mij een tijdje geleden gecontacteerd met de melding dat mijn iTalk-abonnement op dag x ik zou gemigreerd worden van server waarna ik een aantal nodige aanpassingen moest doen in mijn BBox . Concreet betekende dat uiteindelijk, dat ik via telnet mijn FritzBox 7390 moest benaderen. De webinterface van de FB laat niet toe alle nodige (belgacom)parameters in te voeren.
(2) Mijn FritzBox 7390 heb ik ondertussen ook van de nieuwste Firmware (84.05.50-24538) voorzien, hoewel die niet officieel werd gereleased.
Zijn er nog die al met dit iTalk probleem geworsteld hebben? Of heeft dit eerder te maken met mijn gebruik van een beta-firmware versie?
iTalk is verder als product niet langer te krijgen (ik kreeg het destijds nog gratis ...). Moet ik een migratie naar een andere VOIP-provider voor dit nummer overwegen? Zo ja naar welk? Ik heb ook een WeePee-nummer. De kwaliteit daarvan lijkt mij niet altijd even stabiel...
Wat mijn analoge lijn betreft: die heb ik nodig voor mijn alarm-installatie, dus een volledige conversie naar VOIP is niet aan de orde...
iTalk - Busy Everywhere (600) - FritzBox 7390
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kan je eens een lijstje posten met de Belgacom BBox2 settings voor de nieuwe i-Talk ?Goofie schreef: Concreet betekende dat uiteindelijk, dat ik via telnet mijn FritzBox 7390 moest benaderen. De webinterface van de FB laat niet toe alle nodige (belgacom)parameters in te voeren
Welke settings kon je niet via de web interface invoeren?
Deze FW bevat een aantal nieuwe VoIP settings die niet voorkwamen in de vorige Firmware:Goofie schreef:Mijn FritzBox 7390 heb ik ondertussen ook van de nieuwste Firmware (84.05.50-24538) voorzien, hoewel die niet officieel werd gereleased.
- Contact Internet telephony provider via (IPv4 only, IPv6 only, IPv4 or IPv6 ...)
- Always register via an Internet connection (deze setting is nodig als je VOIP ingesteld hebt op VLAN20 (voor i-Talk), maar je wil ook met andere providers bellen (vb WeePee) via Internet
OVH of WeePee: zie Jochla's antwoord hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 12#p481370Goofie schreef:Moet ik een migratie naar een andere VOIP-provider voor dit nummer overwegen? Zo ja naar welk? Ik heb ook een WeePee-nummer. De kwaliteit daarvan lijkt mij niet altijd even stabiel....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Je krijgt van BGC het volgende lijstje na het doorlopen van hun interface:Kan je eens een lijstje posten met de Belgacom BBox2 settings voor de nieuwe i-Talk ?
Welke settings kon je niet via de web interface invoeren?
- Telefoonnummer: +[email protected]
- Identificatienummer: ABCED_32502123456 (de prefix kon je zelf kiezen)
- Wachtwoord: gegenereerd door belgacom
- Domeinnaam: ims.belgacom.be
- Uitgaande proxy: blanco
Display name heb ik blanco gelaten.
- username
- password
- registrar
- proxy-server
Use Internet telephone number for registration heb ik aangevinkt. Tot daar de web-interface van de FB.
In de configuratie-file /var/flash/voip.cfg was username, passwd en registrar ingevuld, authname was blanco, daar heb ik mijn identificatienummer ingebracht
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een bekend probleem in de FritzBox zijn telefoonnummers met letters
De FritzBox gebruikt het telefoonnummer ook voor de ISDN signalering en weigeren daarom letters in de web GUI.
AVM is op de hoogte van het probleem (zijn momenteel wat testen aan het doen met i-Talk ...).
De FritzBox gebruikt het telefoonnummer ook voor de ISDN signalering en weigeren daarom letters in de web GUI.
AVM is op de hoogte van het probleem (zijn momenteel wat testen aan het doen met i-Talk ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dag Jang,
Je moet inderdaad in de config file gaan prutsen, maar daarna werkt het wel voortreffelijk!
Diep ademhalen en doen
Eerst wel goed alles nalezen en een back-up zijn natuurlijk ook belangrijk
Je moet inderdaad in de config file gaan prutsen, maar daarna werkt het wel voortreffelijk!
Diep ademhalen en doen
Eerst wel goed alles nalezen en een back-up zijn natuurlijk ook belangrijk
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het probleem is dus dat de FritzBox Web interface geen weg kan met letters in een VoIP nummer.
Ik weet dat AVM hiermee al aan de slag is geweest (experimenteren met een i-Talk account) maar geen idee of ze dat al in een Firmware hebben geïmplementeerd.
Gezien AVM bezig is met de kwalificatie van de Fritzbox 7360 voor de Belgsiche markt (vectorig), zou het wel kunnen dat ook de i-Talk update in de volgende FW update komt.
Gebruikers van de 7360 kunnen dit eens in de gaten houden, wanneer de full vectoring Firmware officiëel uitkomt (of de vectoring Beta eens proberen als je niet wilt wachten )
@Jang
- Je moet aboluut niets wijzigen van poorten (SIP, RTP) dat is OK.
- Het enige wat je nodig hebt, is jouw "authname" (identificatienummer) aanvullen, direct in de config file (/var/flash/voip.cfg )
- en heel waarschijnlijk ook VLAN20 aantikken in de Telephony > Phone Numbers > Line Settings
Ik weet dat AVM hiermee al aan de slag is geweest (experimenteren met een i-Talk account) maar geen idee of ze dat al in een Firmware hebben geïmplementeerd.
Gezien AVM bezig is met de kwalificatie van de Fritzbox 7360 voor de Belgsiche markt (vectorig), zou het wel kunnen dat ook de i-Talk update in de volgende FW update komt.
Gebruikers van de 7360 kunnen dit eens in de gaten houden, wanneer de full vectoring Firmware officiëel uitkomt (of de vectoring Beta eens proberen als je niet wilt wachten )
@Jang
- Je moet aboluut niets wijzigen van poorten (SIP, RTP) dat is OK.
- Het enige wat je nodig hebt, is jouw "authname" (identificatienummer) aanvullen, direct in de config file (/var/flash/voip.cfg )
- en heel waarschijnlijk ook VLAN20 aantikken in de Telephony > Phone Numbers > Line Settings
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik probeer dit aan de praat te krijgen met het ims.scarlet.be, maar het lukt me niet.
Ik krijg steeds error 404, kan iemand me aub op weg helpen? VLAN20 staat aangevinkt.
Telefoonnummer is zonenummer + ...
Ik weet wel niet of dit niet +32-formaat moet zijn zoals in de bbox.
username is de user die ik in de brief ontvangen heb.
Ik krijg steeds error 404, kan iemand me aub op weg helpen? VLAN20 staat aangevinkt.
Telefoonnummer is zonenummer + ...
Ik weet wel niet of dit niet +32-formaat moet zijn zoals in de bbox.
username is de user die ik in de brief ontvangen heb.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dankzij philippe sta ik hier, maar geraak nog steeds niet verder helaas:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik heb mijn belgacom settings eens vergeleken met jouw screenshot:
Zie hier mijn instellingen:
Telephony provider - ims.belgacom.be
Internet telephone number: 050123456
Please enter your telephone number here: dit invulveld heb ik niet
Display name: leeg laten
Username: abcd_1234 (het belangrijkste probleem was, voor zover ik mij herinner de letters (enkel cijfers worden aanvaard, tenzij in de config-file)
Password: ****
registrar: ims.belgcom.be
proxy Server: leeg
Telephone number Format
2 maal no in radiobuttons (country/area code). Er staat verder niets aangevinkt.
Features
DTMF automatically
Suppres outgoing caller id: CLIR via display name
Caller ID Disabled
Use own telephone number for registration.
Zie hier mijn instellingen:
Telephony provider - ims.belgacom.be
Internet telephone number: 050123456
Please enter your telephone number here: dit invulveld heb ik niet
Display name: leeg laten
Username: abcd_1234 (het belangrijkste probleem was, voor zover ik mij herinner de letters (enkel cijfers worden aanvaard, tenzij in de config-file)
Password: ****
registrar: ims.belgcom.be
proxy Server: leeg
Telephone number Format
2 maal no in radiobuttons (country/area code). Er staat verder niets aangevinkt.
Features
DTMF automatically
Suppres outgoing caller id: CLIR via display name
Caller ID Disabled
Use own telephone number for registration.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Alvast erg bedankt,
Momenteel krijg ik error 403, ik vermoed dat ik zonet een stapje dichter ben.
403 lijkt mij of de account niet geverifiëerd kan worden, ik denk dat het iets met het wachtwoord te maken heeft ofzo.
Ik heb ook al geprobeerd met die A1 toe te voegen, maar zonder resultaat,
Misschien interessant?
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=82850&start=20
Momenteel krijg ik error 403, ik vermoed dat ik zonet een stapje dichter ben.
403 lijkt mij of de account niet geverifiëerd kan worden, ik denk dat het iets met het wachtwoord te maken heeft ofzo.
Ik heb ook al geprobeerd met die A1 toe te voegen, maar zonder resultaat,
Misschien interessant?
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=82850&start=20
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
EIN_DE_LIJK, ik heb de screenshots even toegevoegd en hoop dat ik iemand er een plezier met doe.
Ik heb in de voip.cfg ims_client op yes gezet, geen idee of dit noodzakelijk is, ik vermoed van niet.
Ik heb in de voip.cfg ims_client op yes gezet, geen idee of dit noodzakelijk is, ik vermoed van niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Sorry voor het bumpen van een ouder topic. Maar dankzij deze post werkt mijn scarlet telefonie terug op de 7360. Misschien interessant voor mensen die hetzelfde voorhebben en nog steeds de voip.scarlet.be instellingen hebben.
Immers , ik kreeg gisteren uit het niets telefoon op mijn gsm, van heldesk scarlet dat mijn telefoon niet meer werkt en of ik dit niet gemerkt heb. Ik had dit niet gemerkt want ik gebruik die nummer amper (af en toe inkomende gesprekken en backup) want bijna alles loopt via VOIP van OVH. Dankzij dit forum had ik al iets gelezen over andere instellingen bij scarlet.
Op de helpdesk zei men dat ik het zelf moest veranderen in de fritzbox (dat zagen ze daar natuurlijk op afstand!) en ze daar geen support op gaven. Wel geen gezever gekregen van hun omdat ik een andere modem gebruik , misschien omdat ze doorhadden dat ik er wel iets van kende.
Maar wel een pluim voor scarlet eigenlijk
Bellen voor een probleem dat je zelf niet eens doorhebt
Capabel (zien op afstand dat je een fritzbox hebt)
Vriendelijk en duidelijk gesprek en niet lopen zagen omdat ge 'hun' hardware niet gebruikt.
Kortom alles wat je eigenlijk niet verwacht van een heldesk.
Nu maar hopen dat ik dezelfde service krijg als ik is een écht probleem heb
Immers , ik kreeg gisteren uit het niets telefoon op mijn gsm, van heldesk scarlet dat mijn telefoon niet meer werkt en of ik dit niet gemerkt heb. Ik had dit niet gemerkt want ik gebruik die nummer amper (af en toe inkomende gesprekken en backup) want bijna alles loopt via VOIP van OVH. Dankzij dit forum had ik al iets gelezen over andere instellingen bij scarlet.
Op de helpdesk zei men dat ik het zelf moest veranderen in de fritzbox (dat zagen ze daar natuurlijk op afstand!) en ze daar geen support op gaven. Wel geen gezever gekregen van hun omdat ik een andere modem gebruik , misschien omdat ze doorhadden dat ik er wel iets van kende.
Maar wel een pluim voor scarlet eigenlijk
Bellen voor een probleem dat je zelf niet eens doorhebt
Capabel (zien op afstand dat je een fritzbox hebt)
Vriendelijk en duidelijk gesprek en niet lopen zagen omdat ge 'hun' hardware niet gebruikt.
Kortom alles wat je eigenlijk niet verwacht van een heldesk.
Nu maar hopen dat ik dezelfde service krijg als ik is een écht probleem heb
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo,
Als ik de gegevens gebruik van voip.scarlet.be dan registreerd hij wel en kan ik bellen,maar nioet opgebeld worden(vroeger wel en er is nix thuis veranderd)
als ik de instellingen aanpas naar ims.scarlet.be dan registreerd hij niet meer en dan werkt er niets meer van telefonie...
Als ik de gegevens gebruik van voip.scarlet.be dan registreerd hij wel en kan ik bellen,maar nioet opgebeld worden(vroeger wel en er is nix thuis veranderd)
als ik de instellingen aanpas naar ims.scarlet.be dan registreerd hij niet meer en dan werkt er niets meer van telefonie...