Moest mijn werkgever zo'n policy invoeren, zou dat mogen tijdens de werkuren.
Dan moet ik de richtlijnen volgen.
Na de werkuren heeft ie niet te bepalen wat ik kan en mag doen.
Ik mag niet downloaden met de laptop van het werk, dat is maar normaal ook .
Maar wat ik met mijn privé laptop doe, daar heeft ie misschien veel over te wensen, maar niets over te zeggen.
In mijn tijd, in mijn auto, doe ik wat ik wil.
Proximus klantendienst
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
En eerder lees ik van jou :
Je moet dan wel consequent blijven e... de proximusmedewerker kreeg ook een policy opgelegd en brak daarom het gesprek af!heist_175 schreef:Het moet niet gekker worden hé.
Meneer, ik hoor aan uw stem dat u rookt. Dat is gevaarlijk, dat soort klanten willen wij niet.
Komaan zeg.
Dat is gewoon een vuile truuk om officieel meer oproepen te verwerken, dat de klant in de kou blijft staan, dat maakt weerom blijkbaar niet uit.
Alsof iedereen heel de dag tijd heeft om een half uur naar een muziekje te luisteren, meestal zijn zo'n klantendienst gesprekken geflikt op 1 minuut, maar hang je wel 30min aan de lijn. Als ik thuis ben spendeer ik die 30min liever niet luisterend naar een muziekje...
Het beste is natuurlijk dat het initiële probleem daarmee niet opgelost is, integendeel.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En dus...
Ik schiet niet op de medewerker hé. Die doet wat de policy voorschrijft.
Het is gewoon een domme policy.
Dat ik niet mag downloaden met mijn laptop van het werk, is ook een policy, maar best verdedigbaar.
Het gesprek afbreken puur omdat er met een carkit/bluetooth aan het bellen bent, is gewoon dwaas.
Ik schiet niet op de medewerker hé. Die doet wat de policy voorschrijft.
Het is gewoon een domme policy.
Dat ik niet mag downloaden met mijn laptop van het werk, is ook een policy, maar best verdedigbaar.
Het gesprek afbreken puur omdat er met een carkit/bluetooth aan het bellen bent, is gewoon dwaas.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ze betalen die partners voor leveren van materiaal. Dan kunnen ze vereisten stellen. Ze betalen mij niet om klant te zijn. Ze kunnen dus geen vereisten stellen.philippe_d schreef:Dat zijn nu eenmaal "policies" die bedrijven hanteren, en dat heeft niets met legaal/illegaal te maken.ITnetadmin schreef:De klant doet hier iets dat wel wettelijk is, maar het bedrijf niet aanstaat. Dat gaat dus veeeeel te ver.
In sommige landen is kinderarbeid niet wettelijk verboden, of toch getolereerd.
Toch kan een bedrijf een policy hebben dat ze geen zaken willen doen met toeleveranciers die kinderarbeid gebruiken?
In België is het (nog) niet wettelijk bepaald hoeveel percent vrouwelijke managers een bedrijf moet hebben.
Toch kan een bedrijf een policy hebben dat ze geen zaken willen doen met partners die geen enkele inspanning doen tegen discriminatie (geslacht, ras, leeftijd, sex. voorkeur, etc ), en hun partners auditeren op deze zaken.
En zo zijn er tientallen voorbeelden te noemen (ook op gebied van veiligheid), hoe een bedrijf zich "moeit" met de manier van werken van hun partners. En dat gaat soms ver buiten de minimum standaarden door de wet opgelegd.
Als ik als werknemer niet mag bellen met klanten in de wagen tijdens het rijden, dan is dat zo.axs schreef:Ben dan wel erg benieuwd naar hoe jullie zouden reageren moest jullie werkgever de volgende policy invoeren:
- geen gesprekken voeren met mensen die in de wagen zitten
- geen gesprekken aannemen als jij in de wagen zit
Pas je deze policy dan ook niet toe naar de mensen die je opbelt en NIET verbonden zijn aan hetzelfde bedrijf omdat je vind dat je correspondent niks onwettigs doet??
Als ik geen gesprekken mag voeren met rijdende mensen, moet ik eerst vaststellen dat ze rijden. Die vaststelling maken aan de telefoon is niet makkelijk, en ik kan dus perfect "niet gemerkt hebben" dat de klant aan het rijden was. Dan kunnen ze niks doen.
Als ik de factuur bij de hand heb, ga ik niet moeilijk doen. Maar service weigeren omdat ik ze niet bij de hand heb pik ik niet.splitter schreef:dan moet je al naam en adres en telefoonnr gaan opgeven bv, en dat zo opzoeken duurt langer.
als het dan nog om een factuur gaat, moeten ze die daarna ook nog eens opzoeken etc etc.
heb je het factuurnr bij de hand is het véél sneller in orde.
Belt mijn familie mij op mijn prive gsm in mijn prive wagen, heeft het bedrijf gene zak te zeggen. Willen ze daar controle over, moeten ze maar een bedrijfswagen geven. Bij zulke bedrijven zou ik dus nooit gaan werken. Maar dat ze maar ns bewijzen dat ik met mijn prive gsm een prive gesprek voerde.axs schreef:Dus belt je collega/werkgever/familie/whatever je op je (prive) GSM in je (prive) wagen volgen er sancties voor zowel jou als degene die je opbelt (indien collega uiteraard)
Jij die opneemt en je werkgever/collega omdat deze het gesprek niet stopzette.
Het is nu niet dat ik op het werk mijn ganse familie uitgebreid bel, maar als er eentje belt neem ik op, ook op de werkvloer. Het zou mss eens dringend kunnen zijn; anders vraag ik ze het kort te houden en beloof ik zo snel mogelijk terug te bellen.
[ Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 10 dec 2014, 10:49, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Zal ik een ander woord geven? => verantwoordelijkheidsgevoel.
Gezien ik al enkele keren bruusk heb moeten uitwijken
voor waaghalzen die aan het telefoneren waren in de wagen
zou het me niet verbazen dat ze bij een telecomoperator,
die niks anders doen dan telefoontjes opnemen,
al enkele waaghalzen hebben HOREN verongelukken.
Ik denk niet dat je dat wilt meemaken.
Gezien ik al enkele keren bruusk heb moeten uitwijken
voor waaghalzen die aan het telefoneren waren in de wagen
zou het me niet verbazen dat ze bij een telecomoperator,
die niks anders doen dan telefoontjes opnemen,
al enkele waaghalzen hebben HOREN verongelukken.
Ik denk niet dat je dat wilt meemaken.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hoe kan jij zien dat iemand met een carkit aan het bellen is?
De zotten zijn zij die aan het stuur maar 1 hand gebruiken, omdat de andere hand een telefoon moet vasthouden.
Een straffe als die van Belgacom dat soort waaghalzerij/stuntgedrag ook opmerken. Als de telefoon niet op bluetooth/carkit staat, gaat ie veel minder achtergrondruis oppikken.
De zotten zijn zij die aan het stuur maar 1 hand gebruiken, omdat de andere hand een telefoon moet vasthouden.
Een straffe als die van Belgacom dat soort waaghalzerij/stuntgedrag ook opmerken. Als de telefoon niet op bluetooth/carkit staat, gaat ie veel minder achtergrondruis oppikken.
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 11:43
- Locatie: Zaventem
- Bedankt: 5 keer
Gewoon even een kleine bedenking over het waarom men zo een oproep zou mogen beëindigen (bellen aan het stuur)
-Ten eerste ben je zowiezo al minder aandachtig voor het verkeer
-De kans bestaat dat je misschien gegevens moet opzoeken die je nodig hebt, nogal moeilijk terwijl je rijdt
-Je hoort wel wat er gezegd wordt, maar doordat je aandacht verdeeld is "begrijp" of "registreer" je minder... Je zou niet de eerste zijn die bijv. vanwege afleiding 'ja' zegt terwijl de vraag niet goed doorgedrongen is.
- de meeste mensen die naar een klantendienst bellen zitten met een probleem...en zijn dus al niet bepaald goedgezind... De kans bestaat dat je aan de lijn dingen te horen krijgt die je niet bevallen waardoor je je opwind/kwaad maakt en dus meer op het gesprek gefocused gaat zijn dan op het verkeer... met alle gevolgen van dien.
- je aandacht is zowiezo verdeeld... iets onvoorziens (een kind dat plots oversteekt bijv). Is al vaak moeilijk te vermijden terwijl je met je volle aandacht op het verkeer gericht bent...
- Als er een ongeval gebeurt zou je heus niet de eerste zijn die zegt van: ja maar, die aan de andere kant van de lijn....... (In België speelt dit minder, maar in de V.S. bijvoorbeeld zijn er al firma's aangeklaagt omdat er mensen een ongeval kregen terwijl ze met die firma aan de lijn waren)
- Al eens aan gedacht: stel dat jij een ongeval krijgt terwijl je aan het bellen bent en de lijn is open... dan bestaat de kans dat de persoon aan de andere kant van de lijn alles dus hoort... als je sterft heb jij er misschien geen last van, maar de persoon aan de andere kant van de lijn wel
-Ten eerste ben je zowiezo al minder aandachtig voor het verkeer
-De kans bestaat dat je misschien gegevens moet opzoeken die je nodig hebt, nogal moeilijk terwijl je rijdt
-Je hoort wel wat er gezegd wordt, maar doordat je aandacht verdeeld is "begrijp" of "registreer" je minder... Je zou niet de eerste zijn die bijv. vanwege afleiding 'ja' zegt terwijl de vraag niet goed doorgedrongen is.
- de meeste mensen die naar een klantendienst bellen zitten met een probleem...en zijn dus al niet bepaald goedgezind... De kans bestaat dat je aan de lijn dingen te horen krijgt die je niet bevallen waardoor je je opwind/kwaad maakt en dus meer op het gesprek gefocused gaat zijn dan op het verkeer... met alle gevolgen van dien.
- je aandacht is zowiezo verdeeld... iets onvoorziens (een kind dat plots oversteekt bijv). Is al vaak moeilijk te vermijden terwijl je met je volle aandacht op het verkeer gericht bent...
- Als er een ongeval gebeurt zou je heus niet de eerste zijn die zegt van: ja maar, die aan de andere kant van de lijn....... (In België speelt dit minder, maar in de V.S. bijvoorbeeld zijn er al firma's aangeklaagt omdat er mensen een ongeval kregen terwijl ze met die firma aan de lijn waren)
- Al eens aan gedacht: stel dat jij een ongeval krijgt terwijl je aan het bellen bent en de lijn is open... dan bestaat de kans dat de persoon aan de andere kant van de lijn alles dus hoort... als je sterft heb jij er misschien geen last van, maar de persoon aan de andere kant van de lijn wel
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik ben benieuwd wat Proximus gaat doen als :
- Ik vanuit de wagen bel met de GSM (of carkit), terwijl de wagen gewoon stil staat (bvb op een parking, legaal geparkeerd)
- Ik vanuit de wagen bel met de GSM (of carkit), terwijl ik niet aan het rijden ben (ttz, ik ben passagier)
Ikzelf heb twee jaar geleden er expliciet om in mijn nieuwe wagen een bluetooth carkit te steken. Geen goedkoop grapje, maar wel een verkeersveilig grapje! Lange gesprekken voeren ermee doe ik nauwelijks (hoogstens eens bellen naar de vriendin dat ze de patatten mag opzetten) maar ik begrijp best dat je wel één en ander wilt afhandelen terwijl je aan het rijden bent. Tenslotte zou zo een gesprek geen 3 minuten mogen duren...
Hoewel ik voorstander ben van het GSM-in-de-hand-tijdens-het-rijden verbod, stel ik me wel vragen bij de beroepschauffeurs die hun ritten per SMS doorkrijgen (Taxi in Antwerpen) of die volop lol hebben via de CB (en anderen, bvb zendamateurs). Waarom trekken ze die lijn dan niet door naar die laatste 2 categorieën?
- Ik vanuit de wagen bel met de GSM (of carkit), terwijl de wagen gewoon stil staat (bvb op een parking, legaal geparkeerd)
- Ik vanuit de wagen bel met de GSM (of carkit), terwijl ik niet aan het rijden ben (ttz, ik ben passagier)
Ikzelf heb twee jaar geleden er expliciet om in mijn nieuwe wagen een bluetooth carkit te steken. Geen goedkoop grapje, maar wel een verkeersveilig grapje! Lange gesprekken voeren ermee doe ik nauwelijks (hoogstens eens bellen naar de vriendin dat ze de patatten mag opzetten) maar ik begrijp best dat je wel één en ander wilt afhandelen terwijl je aan het rijden bent. Tenslotte zou zo een gesprek geen 3 minuten mogen duren...
Hoewel ik voorstander ben van het GSM-in-de-hand-tijdens-het-rijden verbod, stel ik me wel vragen bij de beroepschauffeurs die hun ritten per SMS doorkrijgen (Taxi in Antwerpen) of die volop lol hebben via de CB (en anderen, bvb zendamateurs). Waarom trekken ze die lijn dan niet door naar die laatste 2 categorieën?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Akkoord met de verhoogde risico's maar het is te onnozel voor woorden van proximus om te beslissen het gesprek eenzijdig te verbreken.
Ik zou een helpdesk ook nooit bellen vanuit de wagen maar die keuze mag iedereen zelf maken, handenvrij bellen is iets wat nog steeds toegelaten is voor zover ik weet.
Iemand kan een hartstilstand krijgen wanneer hij thuis belt ook dus het argument van de andere lijn houdt geen steek en waarom zou ik eigenlijk zelfs nog met de auto rijden?
Misschien krijg ik wel een ongeluk en vallen er slachtoffers?
En aangezien er heel veel ongevallen gebeuren elke dag...
Er gebeuren ook veel ongevallen in het donker, misschien moet een gemeente ineens maar beslissen dat er bij slechte zichtbaarheid niet langer op hun wegen mag worden gereden wegens een te groot risico op ongevallen...
kheyvaert, een bron voor je aangeklaagd in de states reactie? Al moet je daar natuurlijk van niks verschieten...
Ik wil niet de discussie over bellen in de wagen voeren, het is duidelijk dat de risico's er zijn!
Ik blijf het gewoon zwaar overdreven vinden van proximus.
Ik zou een helpdesk ook nooit bellen vanuit de wagen maar die keuze mag iedereen zelf maken, handenvrij bellen is iets wat nog steeds toegelaten is voor zover ik weet.
Iemand kan een hartstilstand krijgen wanneer hij thuis belt ook dus het argument van de andere lijn houdt geen steek en waarom zou ik eigenlijk zelfs nog met de auto rijden?
Misschien krijg ik wel een ongeluk en vallen er slachtoffers?
En aangezien er heel veel ongevallen gebeuren elke dag...
Er gebeuren ook veel ongevallen in het donker, misschien moet een gemeente ineens maar beslissen dat er bij slechte zichtbaarheid niet langer op hun wegen mag worden gereden wegens een te groot risico op ongevallen...
kheyvaert, een bron voor je aangeklaagd in de states reactie? Al moet je daar natuurlijk van niks verschieten...
Ik wil niet de discussie over bellen in de wagen voeren, het is duidelijk dat de risico's er zijn!
Ik blijf het gewoon zwaar overdreven vinden van proximus.