Vooral voor de hogere snelheden ben ik veranderd van prodiver.
Nu stelt die wel redelijk teleur qua downloadsnelheden via de Wifi. Ik haal rond de 12mbps download op WiFI via laptop en smartphone. Nu zit ik wel in de living, dus de modem is een eindje ver in de garage. Dus heb ik maar via Powerlines geprobeerd, maar ook exact dezelfde snelheden. Soms schommelt hij naar 25mbps, maar niet echt meer dan dat.
Gisteren avond liep het op tot 60mbps, maar dat was kort, het ging direct weer naar de trage 20mbps.
Sowieso is dit al beter dan de 18/1,8 die ik haalde bij Belgacom, maar ik verwachte wel iets meer dan wat ik nu heb. Qua upload schommelt die constant rond de 10, dus geen probleem daar.
Ik ben eens met de laptop en smartphone op 30 cm van de modem gaan testen via Wifi, en steeds bleef hij rond 25mbps te hangen. Dan heb ik via een rechtstreekse ethernetkabel de modem verbonden op mijn laptop, en dat liep tot 90mbps. Maar dus enkel als ik de modem rechtsreeks verbindt met de laptop..
Niet via Wifi or Powerlines..
Het lijkt mij niet aan de afstand te liggen, want ik heb meermaals de test uitgevoerd op WiFi net naast de modem, en dat steeg ook niet.
Qua Telenet Digital TV wel tevreden