site beveiligen

Plaats reactie
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Htaccess werkt niet op de skynet servers (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=5930) dus wat zou de beste html beveiligen, zonder dat het paswoord af te leiden is uit de broncode?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat voor soort informatie wil je beveiligen? Een afbeelding? Een stuk tekst? Een pagina met informatie? Een bestand?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Het is inderdaad onduidelijk wat je wil beveiligen, maar als je een pagina wil beveiligen met een paswoord, dan kan je dit via een simpel Javascript-truucje:

Code: Selecteer alles

<html>
<body>
<form name="Login">
Paswoord:&nbsp;<input type="text" name="Paswoord">&nbsp;<input type="button" onclick="GetPage()" value="OK!">
</form>
<script language="javascript">
function GetPage() {
   window.location = Login.Paswoord.value + ".html";
}
</script>
</body>
</html>


De gebruiker moet dus de naam van de pagina weten waar hij naartoe moet gaan (kies dus geen voor de hand liggende naam). Niet echt superveilig, maar dikwijls kan dit volstaan...
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

wat wil je zo perse beveiligen? :|
de pispaal <<
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Als het zou kunnen een hele directory, daarom dacht ik eerst aan .htaccess.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Als je gewoon geen links zet is het toch al "beveiligd"? Je kan geen index zien van de mappen bij Skynet, dus moet je de exacte naam weten.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ik denk wel dat er iets bestaat om de bestanden op een server te bekijken. En er zijn ook zoekmachines die bestanden zoeken op sites bv: www.filesearching.com , www.filewatcher.com ,...
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

°MaRtO°° schreef:Ik denk wel dat er iets bestaat om de bestanden op een server te bekijken. En er zijn ook zoekmachines die bestanden zoeken op sites bv: www.filesearching.com , www.filewatcher.com ,...


Dat zou me sterk lijken, indien de server geen directory browsing toelaat kan er alleen maar gewerkt worden via links (misschien bieden deze sites ergens hidden links aan, enkel zichtbaar voor zoekmachines?). Een tweede manier is proberen gokken welke files/directories op de server staan. Geef je folders een naam in de vorm van een GUID ({64AD3855-D0A8-761A-8ACE-7AE398AE0DBE}) om gokken onmogelijk te maken, zorg dat er geen links zijn en volgens mij zal deze folder dan ook niet geïndexeerd worden...
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

afbeeldingen en paginas zullen niet geindexed worden zolang jij ze niet ingeeft of ze niet als link staan op een andere pagina

het is niet mogelijk voor als je vb een pagina hebt 354346464.html en dat je die link nog nooit gebruikt hebt op fora e.d. dat je of iemand anders die gaat terugvinden op google e.d.
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Development”