site beveiligen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Het is inderdaad onduidelijk wat je wil beveiligen, maar als je een pagina wil beveiligen met een paswoord, dan kan je dit via een simpel Javascript-truucje:
De gebruiker moet dus de naam van de pagina weten waar hij naartoe moet gaan (kies dus geen voor de hand liggende naam). Niet echt superveilig, maar dikwijls kan dit volstaan...
Code: Selecteer alles
<html>
<body>
<form name="Login">
Paswoord: <input type="text" name="Paswoord"> <input type="button" onclick="GetPage()" value="OK!">
</form>
<script language="javascript">
function GetPage() {
window.location = Login.Paswoord.value + ".html";
}
</script>
</body>
</html>
De gebruiker moet dus de naam van de pagina weten waar hij naartoe moet gaan (kies dus geen voor de hand liggende naam). Niet echt superveilig, maar dikwijls kan dit volstaan...
Ik denk wel dat er iets bestaat om de bestanden op een server te bekijken. En er zijn ook zoekmachines die bestanden zoeken op sites bv: www.filesearching.com , www.filewatcher.com ,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
°MaRtO°° schreef:Ik denk wel dat er iets bestaat om de bestanden op een server te bekijken. En er zijn ook zoekmachines die bestanden zoeken op sites bv: www.filesearching.com , www.filewatcher.com ,...
Dat zou me sterk lijken, indien de server geen directory browsing toelaat kan er alleen maar gewerkt worden via links (misschien bieden deze sites ergens hidden links aan, enkel zichtbaar voor zoekmachines?). Een tweede manier is proberen gokken welke files/directories op de server staan. Geef je folders een naam in de vorm van een GUID ({64AD3855-D0A8-761A-8ACE-7AE398AE0DBE}) om gokken onmogelijk te maken, zorg dat er geen links zijn en volgens mij zal deze folder dan ook niet geïndexeerd worden...
afbeeldingen en paginas zullen niet geindexed worden zolang jij ze niet ingeeft of ze niet als link staan op een andere pagina
het is niet mogelijk voor als je vb een pagina hebt 354346464.html en dat je die link nog nooit gebruikt hebt op fora e.d. dat je of iemand anders die gaat terugvinden op google e.d.
het is niet mogelijk voor als je vb een pagina hebt 354346464.html en dat je die link nog nooit gebruikt hebt op fora e.d. dat je of iemand anders die gaat terugvinden op google e.d.
de pispaal <<