Proximus opent de jacht op ontevreden Telenet klanten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

dena schreef:De lijntest.be geeft mij

UPLOAD
2.20 Mbps
DOWNLOAD
20.00 Mbps
Ik heb dit profiel ook (door DLM wel verhoogd naar 30/2)

Situatie thuis: twee decoders (1 rechtstreeks aan modem, de andere via wifi-bridge).

Concreet kan ik tegelijk op
Decoder 1: 1 HD kanaal bekijken en tegelijk 1 ander SD kanaal opnemen op harde schijf. Ik kan "oneindig" veel HD opnemen op de servers van Belgacom
decoder 2: 1 HD bekijken en "oneindig" veel HD opnemen op de servers van Belgacom.

Soms lopen er hier zo zelfs vijf opnames tegelijk op de Belgacom servers.
dena
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ok, merci voor de nuttige info :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

eternum schreef:En waarom zouden deze mensen glasvezel moeten nemen?? Om de kosten op te drijven?
Een degelijke VDSL2 volstaat voor de meeste bedrijfjes ook hoor. Maar waarom ligt die daar niet?
Dát is natuurlijk een heikele vraag...
Wat insinueer je dan?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

eternum schreef:Vindt jij het zo logisch dat onze moderne landbouwers verstoken blijven van moderne breedbandinternetverbindingen?
Neen, maar ik weet wel dat de Boerenbond nog niet geklaagd heeft over breedband. Als een boer een 50 Mbps-verbinding nodig heeft, dan kan de Boerenbond perfect een raamovereenkomst sluiten met Proximus of Telenet om glasvezel of VDSL2 prioritair uit te rollen naar landbouwbedrijven. Je moet de moderniteit van bepaalde sectoren nu ook niet overschatten hé. Een aardappel groeit nog steeds met mest en niet met megabits.
dena
Starter
Starter

Die DLM is dat iets wat Proximus zelf doet?
En zo ja, dit kan je dan ook niet op voorhand weten of dat mogelijk is?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Lord Utopia schreef:
eternum schreef:En waarom zouden deze mensen glasvezel moeten nemen?? Om de kosten op te drijven?
Een degelijke VDSL2 volstaat voor de meeste bedrijfjes ook hoor. Maar waarom ligt die daar niet?
Dát is natuurlijk een heikele vraag...
Wat insinueer je dan?
Ik insinueer niets.
Ik stelde een vraag. Feitelijke meerdere vragen. 8)

Indien daar bovendien glasvezel aanwezig zou zijn, stelt zich ook nog de vraag waarom er dan niet een bijkomende ROP geplaatst werd.
Of een "VDSL boost box" waarvan men enkele jaren geleden de mond vol had.
Deze "VDSL boost box" zou definitief komaf moeten gemaakt hebben met de "te lange afstanden". Niet?
raf1
Elite Poster
Elite Poster

dena schreef:Die DLM is dat iets wat Proximus zelf doet?
En zo ja, dit kan je dan ook niet op voorhand weten of dat mogelijk is?
Ja, DLM is steeds mogelijk als je lijn en binneninstallatie technisch in orde is. In het allerslechtste geval moet de Proximus-invoerkabel van jouw woning vervangen worden op jouw privé-grond.
Als http://proximus.be/internetsnelheid terug online is, kan bij maximumsnelheden zien welke snelheidsverhoging DLM voor jouw lijn voorziet.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
eternum schreef:Vindt jij het zo logisch dat onze moderne landbouwers verstoken blijven van moderne breedbandinternetverbindingen?
Neen, maar ik weet wel dat de Boerenbond nog niet geklaagd heeft over breedband. Als een boer een 50 Mbps-verbinding nodig heeft, dan kan de Boerenbond perfect een raamovereenkomst sluiten met Proximus of Telenet om glasvezel of VDSL2 prioritair uit te rollen naar landbouwbedrijven. Je moet de moderniteit van bepaalde sectoren nu ook niet overschatten hé. Een aardappel groeit nog steeds met mest en niet met megabits.
Ik zeg toch ook nergens dat die internetbreedbandverbinding aan iedere aardappel aangesloten moet worden hé. 8)
Maar goed.
Jij lijkt me op het punt van de "moderniteit van bepaalde sectoren" nog het gedachtegoed van de vorige eeuw tussen je oren te hebben zitten.
En ook de kinderen van de landbouwers moeten zich volgens jou maar met de groei van de aardappel bezig houden zeker?
Evenals hun mama en papa??
In een derdewereldland zou jouw mentaliteit misschien niet misstaan...

Mocht je even kritisch zijn ten opzicht van de beperkingen van VDSL2 zoals je kritisch bent inzake Telenet...
raf1
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:In een derdewereldland zou jouw mentaliteit misschien niet misstaan...
Dat vind ik net niet, België begint net heel sterk op een derdewereldland te lijken omdat de bevolking wil dat de overheid of het grootkapitaal alles voor hen beslist en regelt.
Ik heb ook duidelijk "neen" geantwoord op jouw vraag of ik het logisch vond dat landbouwers verstoken blijven van moderne breedbandinternetverbindingen.

Ik ben alleen van mening dat het initiatief voor betere breedband vanuit de bevolking of belangengroepen moeten komen en niet van Belgacom of Telenet.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Ach zo.
En welke mensen moeten dat initiatief nemen?
Diezelfde mensen die je twee uur geleden omschreef als:
  • die ADSL-gevallen die je maar al te goed kent;
  • die ergens op "den buiten" spotgoedkoop landbouwgrond of zelfs bosgebied hebben kunnen omzetten in bouwgrond;
  • die zonevreemd wonen;
  • die natuurlijk niet moeten verwachten dat daar de nieuwste VDSL2-technologie als eerste wordt uitgerold;
  • die meestal zelfs nog niet aangesloten zijn op riolering en een waterzuiveringsstation;
  • die, omdat hun bouwgrond spotgoedkoop was, niet moeten klagen dat nutsvoorzieningen te duur zijn.
Zijn het deze mensen die, volgens jou, zelf maar initiatief moeten nemen?
Zijn het deze mensen die, volgens jou, geen hulp moet verwachten van Proximus of Telenet?
Ga jij, die deze mensen op deze manier omschrijft, op enige manier steunen in hun initiatief?
Ik denk dat ik jouw échte antwoord al ken, en dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
raf1 schreef:Ik ken trouwens die ADSL-gevallen maar al te goed. Meestal zijn het mensen die ergens op "den buiten" spotgoedkoop landbouwgrond of zelfs bosgebied hebben kunnen omzetten in bouwgrond en dus zonevreemd wonen. Dan kan je natuurlijk niet verwachten dat daar de nieuwste VDSL2-technologie als eerste wordt uitgerold. Meestal zijn zulke woningen zelfs nog niet aangesloten op riolering en een waterzuiveringsstation. Als hun bouwgrond spotgoedkoop was, moeten ze niet klagen dat nutsvoorzieningen te duur zijn hé.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:En welke mensen moeten dat initiatief nemen?
De mensen die ontevreden zijn over wat het duopolie vandaag aanbiedt. En ja, ik zal deze mensen steunen. Als er morgen een coöperatieve vennootschap wordt opgericht voor betere breedband zal ik alleszins aandeelhouder worden. Net zoals ik verschillende coöperatieve vennootschappen voor hernieuwbare lokale energieproductie steun.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Neen raf1.
Net zoals de naoorlogse generatie ervoor gezorgd heeft dat nutsvoorzieningen zoals water en elektriciteit voor iedereen ter beschikking zijn, dient de huidige generatie ervoor te zorgen dat ook een internetbreedbandverbinding voor iedereen ter beschikking is. En niet zoals nu gebeurt aan 60% of 70% of 80% van de bevolking.
Nutsvoorzieningen zijn zaken die een maatschappij aan eenieder ter beschikking stelt en waarvan de kosten worden gedeeld over de gehele bevolking.

Een kleine coöperatieve vennootschap kan nooit hetzelfde bewerkstelligen.
Als ze, op een ernstige manier, al slaagt in haar opzet...

Eendracht maakt macht.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Iedereen kan 1 Mbps internet en vaste telefonie krijgen, 50 Mbps is volgens de regeringspartijen een enorme luxe. Als je het niet eens bent met deze algemeen geldende normen, die democratisch worden bepaald, moet je zelf maar een initiatief nemen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Je link gaat over een voorstel.
Wat is er intussen, na meer dan een jaar, van gekomen?
Heeft de bevoegde minister definitief standpunt ingenomen?
Brussel, 4 december 2013
.
.
Het voorstel wordt vanaf vandaag voor consultatie aan de stakeholders voorgelegd.
.
.
Het BIPT moet daarbij voorstellen aan welke snelheid functionele toegang tot het internet geleverd moet worden, waarna de bevoegde Minister een definitief standpunt inneemt.
.
.
De universele dienst vormt aldus een minimaal sociaal vangnet die de sociale inclusie moet verzekeren. Deze universele dienst moet onderscheiden worden van de digitale agenda voor Europa die hogere bitsnelheden voorstelt dan strikt noodzakelijk om sociale inclusie te verzekeren.
.
.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Het voorstel is ook wet geworden: 1 Mbps is wel degelijk de wettelijk vastgestelde norm: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Dus normaliter 1Mbps als zijnde "universele dienst". Het zij zo.
En deels te begrijpen aangezien men "niet marktverstorend" wil werken volgens de wettekst.
Het gaat immers niet over een "gewone commerciële" aanbieding.

En dan nog vallen er heel wat huishoudens uit de boot.
Om iedereen toegang te verschaffen tot breedbandtoegang @ 1Mbps moet Belgacom Proximus eerst nog tientallen miljoenen euro investeren...

En bij deze is dan ook aangetoond dat de jacht van Proximus op ontevreden Telenet klanten niet zonder meer van een leien dakje zal lopen. :wink:
Meer: sommige Telenet klanten kunnen haast niet anders dan bij Telenet blijven...
In een eerste instantie heeft het BIPT de investeringen geraamd die de huidige aanbieder van het geografische element (Belgacom) zou moeten dragen indien hij breedbandtoegang zou moeten bieden aan 100 % van de hoofdverblijfplaatsen op zijn eigen vaste netwerk. De uitbreiding naar 100 % van de huishoudens voor de dekking van het vaste netwerk van Belgacom tegen 1 Mbps zou een investering van verschillende tientallen miljoenen euro vergen. De meerkosten voor een totale dekking van de Belgische woningen tegen 2 Mbps zou een bedrag van enkele honderden miljoenen euro inhouden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Altijd leuk (nou ja ... :? ) dat moddercatch gevecht dat hier altijd ontstaat tussen de Telenet -en Bgcbelievers bij elke prijswijziging of contractwijziging.
Wie kan er trouwens garanderen dat ook BGC zijn prijzen niet gaat verhogen ... ? Als ik me goed herinner doen ze dat meestal in februari ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

inderdaad fredo66 normaal indexaanpassing.

Telenet verhoging film 4.99 naar 5.99€ +20%
kan mij moeilijk inbeelden dat de index 20% gestegen is :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Goh ja moddergevecht, het is wel een feit dat veel mensen vastzitten aan Telenet.
Ikzelf ook, kan maximaal 4 Mbit krijgen indien ik DSL neem en woon in een gebied erkend als woongebied sinds 1978.
Indien ik 30Mbps of meer zou kunnen krijgen dan ik had ook al lang alternatieven overwogen...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Die index stelt dit jaar niet veel voor, dus het zal dan maar een marginale verhoging (of zelfs geen verhoging) mogen worden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
koningsblauw
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb nog niet ingetekend op de lijst, zou het lonen om het wel te doen? Ik twijfel om naar Belgacom over te stappen wegens slechte ervaringen van mijn vader een tijd terug.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

infeite heb je niet veel te verliezen !
ten hoogste 50€
nl de aansluitkosten van telenet moest belgacom toch uw ding niet zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er zal wel altijd om één of andere reden een over en weer geloop zijn, op dat gebied is er nog niet veel veranderd.
En persoonlijk ben ik tot nu toe nog altijd tevreden van Proximus, 'k zit wel in een goeie positie met mijn 70/6 Mbps, dat wel.
koningsblauw
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

proximusboyke schreef:infeite heb je niet veel te verliezen !
ten hoogste 50€
nl de aansluitkosten van telenet moest belgacom toch uw ding niet zijn.
Aangezien ik nog geen telefoonkabel heb liggen moet ik ook nog een greppel graven naar straat met een wachtbuis. Ver is het niet (3m) tot aan de rooilijn maar toch... Dus dat kost me ook nog (lui) zweet ;-)
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

raf1 schreef:
Om nog even hierop terug te komen...
Dat is natuurlijk het grote voordeel van Telenet (helaas zonder concurrentie) :
Zo goed als elke boer en elk ver afgelegen huis heeft in Vlaanderen kabelTV. In het ene gebied al beter als het andere.
Maar daar komt natuurlijk het ADSL/VDSL probleem om de hoek. Lange afstanden.
Wil de boer die kilometers in het veld woont, een fatsoenlijk werkend koperpaar of zelfs glasvezel, dan kost het veel geld.
KabelTV is er aanwezig, zonder kost.
Helaas zijn deze klanten natuurlijk wel 'gegijzeld' want die kunnen niet kiezen, net zoals zoveel andere klanten om één of andere reden.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:inderdaad fredo66 normaal indexaanpassing.

Telenet verhoging film 4.99 naar 5.99€ +20%
kan mij moeilijk inbeelden dat de index 20% gestegen is :-D
Om dan te verschieten dat er niks verkocht wordt, iedereen massaal Netflix of illigaal materiaal gaat downloaden...
De wereld op zen kop!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Aangezien VDSL niet overal te krijgen is(of er geen ROP kast staat in de buurt,zodanig dat de snelheid zeer laag is) is het zo belangrijk dat de kabel open gaat,en de groothandelstarieven worden aangepast(daar wacht men nu nog op).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Reden te meer om de kabel open te stellen voor andere providers.

Wel markant dat diegenen die in andere topic roepen dat ze niet willen opdraaien voor gesubsidieerde zaken van hun buurman (detail: zaken die ze zelf niet hebben) nu komen vertellen dat 'de gemeenschap' moet zorgen dat iedereen een snelle internetverbinding moet kunnen hebben.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

raf1 schreef:
Je zou hier nog van verschieten. Ik heb ook helemaal geen kaas gegeten van de boerenstiel, dus ik trok vorig jaar op ski-reis grote ogen toen er iemand van de groep waarmee ik mee was zijn PC bovenhaalde om even zijn 'koeien te checken'. Een paar uur en een hele interessante uitleg later wist ik dat vele boerderijen (niet allemaal in dezelfde mate uiteraard) ware technologische hoogstandjes gebruiken. In zijn geval is het dus zo dat al zijn koeien voorzien zijn van een chip die bepaalde biomedische gegevens scande en doorgeeft aan de centrale server. Zaken als locatie, temperatuur, hormonenspiegel, melkproductie, ed. worden continu opgevolgd waardoor je ten allen tijde weet waar je aan toe bent. Melken van koeien gebeurt volautomatisch. Men kan bij wijze van spreken op het uur nauwkeurig de eisprong bepalen om te weten wanneer de koe kan bevrucht worden, etc... En alles, maar dan ook vrijwel ALLES kan bestuurd en gecontroleerd worden vanop een computerscherm. Tot zover mijn 'kinderboerderij'-beeld van de boerenstiel. :eek: Ik maakte de opmerking dat je als 'moderne' boer meer van PC's moet afweten dan van dieren. Hij moest er wat mee lachen maar bevestigde wel dat er wat van waar was.

Dus ja, ik kan best begrijpen dat sommige boeren graag een goede breedbandverbinding willen hebben.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Tot zover mijn 'kinderboerderij'-beeld van de boerenstiel.
Ja, het beeld van de kleine keuterboer is al lang verleden tijd.
Als je ook ziet met wat voor machines die mannen rondrijden.
Je zou toch zweren dat er goed geld mee te verdienen is?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vandaar dat ik de discussie niet begrijp, alsof breedband internet niet beschikbaar is ten lande.
Als de boerderij te ver weg staat ("kilometers" in het veld om fatsoenlijk VDSL2 te krijgen, dan is er toch Telenet?
Als dat zo belangrijk is voor een groot bedrijf, dan is die kleine meerprijs t.o.v. Proximus toch totaal onbelangrijk?

We doen nu alsof er géén keuze is, of alsof de boer verstoken wordt van breedband internet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Joe de Mannen schreef:Reden te meer om de kabel open te stellen voor andere providers.

Wel markant dat diegenen die in andere topic roepen dat ze niet willen opdraaien voor gesubsidieerde zaken van hun buurman...J.
Volgens mij begint dat woord met een z. :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

De keuze mag er wel zijn maar de welke?
Waarom met de vlieger naar spanje als het met de fiets kan?
Er is keuze op het koper. Daar waar het koper onvoldoende is is er geen keuze op de kabel.
Mijn probleem is het niet maar ik kan die redenering best wel volgen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga toch (véél) liever met het vliegtuig naar Spanje, als ik de keuze heb tussen fiets en vliegtuig.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer

Met de vliegtuig gaat het inderdaad iets vlugger dan met de fiets naar Spanje. :angel:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

En waarschijnlijk nog goedkoper ook!

Al zou hier de vergelijking beter zijn als een vw met een enorm grote brandstoftank en een bmw met een 40l tank. En branstof aan 5 euro per 25cl/GB.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat is ook niet persé waar, die machines waar ze mee rondtuffen zijn vaak gehuurd en die andere investeringen eerder noodzakelijk om nog mee te kunnen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen zijn die goed verdienen.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef:
Al zou hier de vergelijking beter zijn
Ik vind de vergelijking toch heel goed.
De snelheid komt ongeveer overeen... :-D
Alleen is het vliegtuig (misschien) wat duurder, maar veel comfortabeler en dat betaal ik graag.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik bedoel de vergelijking niet algemeen maar wel voor het deel mensen die zoals in het voorbeeld "op de afgelegen boerderij" wonen.
Voor hen is het de keuze tussen "normaal" en "ergerlijk traag".

Voor de rest vind ik de vergelijking ook eerder tussen vw met grote en bmw met kleine tank.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
motobaine
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 4 keer

raf1 schreef:
De doorsnee Telenet-gebruiker heeft dus geen benul van snelheid, en dat misbruikt Telenet. De eerste Telenet-gebruiker die om 20u 's avonds grote downloads binnenhaalt tegen 160 Mbps moet ik trouwens nog altijd tegenkomen.
Tussen 21 en 22 uur vlot 81GB
Tussen 20 en 21 uur vlot 75GB
raf1 hoeveel avonden wil je dat ik het tegendeel bewijs.En je hoor vlot aan 160Mbps.
Bijlagen
vanavond 20 uur.jpg
uurlijks rapport.jpg
81GB tussen 21 en 22 uur.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”