Probleem Google Play betalingen.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hello,

Ik kan alleen maar met creditcard betalen. Ik heb al 8 jaar een Gmail-Id.

Had dus graag met mijn proximus generation connect willen betalen. Maar likt totaal niet.

Wat heb ik al geprobeerd:

1) app kopen met bestaande creditcard erin. --) geen keuzemogelijkheid.

2) creditcard weggedaan. ---) kan enkel nummer ingeven van een creditcard.

Heb dus totaal geen andere keuzemogelijkheid.

WAT KAN IK DOEN?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb gelezen dat je GC enkel als betalingsoptie kunt toevoegen op je GSM, niet op je PC. Heb je dat al geprobeerd?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Euhm dat is toch logisch dat het op gsm is?

Waarom zou je apps met je mc voor android kopen? ( serieuze vraag! )
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Je kunt ook muziek, films en boeken kopen op Google Play, vandaar.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Ok.

Ik gebruik mijn pc niet voor ontspanning. ;-)

Ondertussen niemand die een idee heeft?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik vermoed dat je dit al geprobeerd hebt? https://support.google.com/googleplay/a ... 6404?hl=nl
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Ik had een gelijkaardig probleem dat ik Paypal niet kon toevoegen als betalingsoptie naast operator billing, heb dat opgelost door bij Applicatiebeheer de gegevens te wissen en cache te legen van de Playstore en daarna lukte het wel.

Een collega van mij had hetzelfde probleem als jij met de operator billing optie te kunnen toevoegen, daar lukte gegevens wissen en cache legen echter niet en heb ik het pas opgelost gekregen door de SIM in een testdevice te steken, daar kon ik wel operator billing toevoegen. Eens gekoppeld SIM terug in zijn eigen toestel en probleem was opgelost.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Heb zelf geen Proximus dus kan het niet controleren maar ik beheer mijn betaalmogelijkheden altijd via https://wallet.google.com/manage/

Succes!

Edit: Heb je volgende optie's?

Afbeelding
Afbeelding
Saturno
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,
Ik heb generation connect met automatische herlaadbeurt van 20€. Zonet mn eerste app gekocht in de play store. Alles gaat goed, krijg een bevestigingsmail op mn gmail en de app werkt. Het enige dat ik nu raar vind is dat het bedrag van de app niet van mn belkrediet afgaat. Dit is toch normaal de procedure dacht ik? Het is ook de bedoeling om zo mn belkrediet wat te verminderen. Ik krijg elke maand wel een factuur van 20€ van de auto reload. Zou het bedrag daar misschien bij op komen? Want dat zou ik jammer vinden, aangezien ik belkrediet genoeg heb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij proximus wordt het saldo maar eens per zoveel uur (of zelfs per dag) aangepast. Hetgeen wel niet wil zeggen dat je meer dan je resterend saldo kan opdoen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Bij mijn Mobistar Internet on mobile is betalen via provider ook ingesteld. Ik kreeg een mail dat alles OK zou zijn. Helaas krijg ik in de store steeds een melding dat het enkel werkt voor Mobistar klanten. Heeft nog iemand dat probleem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Saturno
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ok Maglor dan wacht ik nog even af. Alvast bedankt voor de reactie !
We zijn ondertussen 12u later en saldo nog steeds hetzelfde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Da's idd wel vreemd. Nu, ik zit nu bij Mobistar (internet on mobile), maar een maand geleden had ik nog generation connect en daar werd mijn saldo slechts 1 keer per dag aangepast als ik het mij goed herinner.

@kurt, ben je nog maar recent overgeschakeld? Ik had dit vlak na mijn overschakeling naar mobistar ook voor. Na een tijdje en een aantal keer proberen ging het plots wel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

@ maglor: Mijn kaartje was vroeger bij Colruyt mobile. Is overgenomen door Mobi. Heb het 3 maanden geleden op internet on mobile overgezet. Vorige maand me ingeschreven op Google Play Music all access. Kreeg toen mail dat het abonnement geregistreerd was op mijn Mobi kaart. Helaas is abbo niet verlengd deze maand. Gebeld naar Mobi en die hebben premium sms geactiveerd op mijn kaart. Helaas nog steeds niet in orde.
Saturno
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ondertussen is mijn krediet aangepast. :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210
Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De historiek van je Proximus M-Pay-aankopen kan je hier bekijken: https://mpay.proximus.be/CSS/mpaycss/cs ... history.do
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Saturno schreef:Ok Maglor dan wacht ik nog even af. Alvast bedankt voor de reactie !
We zijn ondertussen 12u later en saldo nog steeds hetzelfde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Ik denk dat het saldo pas na 24h wordt gedebiteerd, dit omdat er tijdens die 24h nog steeds een teruggave kan worden opgestart.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”