EDPnet down?
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Zone 016 ook niet op het eerste zicht.
Edit: Zo te zien inderdaad een probleem
http://edpnetissues.blogspot.be/2014/11 ... twerp.html
Ik noem geen verbinding wel geen packet-loss.
Edit: Zo te zien inderdaad een probleem
http://edpnetissues.blogspot.be/2014/11 ... twerp.html
Ik noem geen verbinding wel geen packet-loss.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Indien het gaat over de verbinding tussen EDPNet en de PoP in Antwerpen, dan zal de ganse zone "A3" betroffen zijn:One of the access lines between the Proximus network and our network is currently down.
Opdeling van Ethernet netwerk in 5 zones met elk twee interconnectiepunten (Bron: Belgacom)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Hier nog niet.
Ik zie in de sessie-historiek dat ik even verbinding zou hebben gehad (10 min), maar nu is er weer niets meer.
Ik zit op mijn werk, dus ik merk het niet 'live' of het terug werkt of niet.
Ik zie in de sessie-historiek dat ik even verbinding zou hebben gehad (10 min), maar nu is er weer niets meer.
Ik zit op mijn werk, dus ik merk het niet 'live' of het terug werkt of niet.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Volgens hun blogspot pagina zou het om 11:19 in orde zijn gemaakt, dus dat zal wel min of meer kloppen.
Toch nog altijd een uurtje downtime (maar goed, niet veel aan te doen).
Inderdaad raar dat niet iedereen van een bepaalde zone er last van heeft gehad.
Toch nog altijd een uurtje downtime (maar goed, niet veel aan te doen).
Inderdaad raar dat niet iedereen van een bepaalde zone er last van heeft gehad.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik heb helemaal geen problemen ondervonden (Zone 016, Leuven). Enkel om 11u is mijn verbinding eruitgevlogen, heel wrsch. omwille van de verplichte 96u disconnect.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ik dacht dat EDPnet geen 96u disconnect hanteerde op hun BRAS?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En gezien ik m'n commissie destijds zelf niet kreeg voor goeie nieuwe aangebrachte klanten gaan al die klanten binnenkort WEG van EDPnet.
In de plaats dat ze die gewoonweg uitbetalen, neen. Ze verliezen er zo meer aan dan jarenlang abonnementsgeld te mogen ontvangen.
In de plaats dat ze die gewoonweg uitbetalen, neen. Ze verliezen er zo meer aan dan jarenlang abonnementsgeld te mogen ontvangen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Sinna schreef:Ik heb helemaal geen problemen ondervonden (Zone 016, Leuven). Enkel om 11u is mijn verbinding eruitgevlogen, heel wrsch. omwille van de verplichte 96u disconnect.
Ik heb alleszins al jaren geen verplichte disconnect meer.Roygenz schreef:Ik dacht dat EDPnet geen 96u disconnect hanteerde op hun BRAS?
Mijn verbinding was 12 of 13 dagen oud toen die deze morgen uitviel voor 1 uur (Heverlee).
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Op welk abonnement zitten jullie? Als die 96u disconnect niet meer afgedwongen wordt, mag ik zelf gaan graven waarom de verbinding er soms voor 5 minuten uitligt...
Ik weet dat EDP op hetzelfde netwerk zit als Proximus waardoor het upgraden van BBox2-firmware via het gratis Proximus-nummer kan, en ging er dan ook maar van uit dat die 96u disconnect door Proximus geforceerd werd.
Ik weet dat EDP op hetzelfde netwerk zit als Proximus waardoor het upgraden van BBox2-firmware via het gratis Proximus-nummer kan, en ging er dan ook maar van uit dat die 96u disconnect door Proximus geforceerd werd.
Computer(k)nul
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Er was op zich geen outage, maar vertraging door het rerouten, zie http://edpnetissues.blogspot.be/2014/11 ... twerp.html.skills schreef:Zijn deze lijnen dan ook niet redundant uitgevoerd vermits de outage zo lang heeft geduurd?
Computer(k)nul
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Er was weldegelijk een outage bij mij. Ik heb +- een uur geen internet gehad (ik ben gaan kijken op extra.edpnet en daar stond er gewoon geen verbinding voor die tijd).
Ik heb nog VDSL Home als abo als ik mij niet vergis (geen zin om over te stappen omdat daar wat extra dingen bij zitten die nu niet meer gegeven worden).
Ik heb zeker al een jaar of 3 a 5 geen verplichtte disconnect meer alleszins. Zeker sinds ik VDSL heb niet meer, maar zelfs daar voor volgens mij niet.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe lang ik dit juist heb.
Edit:
Ik kan mij ook niet herinneren dat die disconnect 5 min zou hebben geduurd. Ik dacht dat dit eerder om een kleine minuut ging (gewoon disconnect en direct terug connect). Maar zoals gezegd is het al even geleden, dus misschien herinner ik mij dat dan niet goed meer. Ik weet dat we dit in het begin bij EDPnet niet hadden, dan ineens wel voor enkele jaren en daarna niet meer.
Ik heb nog VDSL Home als abo als ik mij niet vergis (geen zin om over te stappen omdat daar wat extra dingen bij zitten die nu niet meer gegeven worden).
Ik heb zeker al een jaar of 3 a 5 geen verplichtte disconnect meer alleszins. Zeker sinds ik VDSL heb niet meer, maar zelfs daar voor volgens mij niet.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe lang ik dit juist heb.
Edit:
Ik kan mij ook niet herinneren dat die disconnect 5 min zou hebben geduurd. Ik dacht dat dit eerder om een kleine minuut ging (gewoon disconnect en direct terug connect). Maar zoals gezegd is het al even geleden, dus misschien herinner ik mij dat dan niet goed meer. Ik weet dat we dit in het begin bij EDPnet niet hadden, dan ineens wel voor enkele jaren en daarna niet meer.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik noemde 5 minuten, omdat dat de tijd is die mijn toestel nodig heeft om te detecteren dat de verbinding weg is en deze opnieuw op te bouwen.
Computer(k)nul
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik heb effectief een uur lang geen verbinding gehad, dus ik heb alleszins geen rerouting gezien.
Dus vandaar dat ik mij de vraag stel of er uberhaupt wel redundancy is.
We hebben dat verhaaltje in het verleden in Gent ook al gehoord ...
Dus vandaar dat ik mij de vraag stel of er uberhaupt wel redundancy is.
We hebben dat verhaaltje in het verleden in Gent ook al gehoord ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik heb een newer/faster en ben momenteel >15 dagen geconnecteerd (zelf de plug er uit getrokken voor werkzaamden). Het is regelmatig > 1 maand. Deen verplichte disconnects dus.Sinna schreef:Op welk abonnement zitten jullie? Als die 96u disconnect niet meer afgedwongen wordt, mag ik zelf gaan graven waarom de verbinding er soms voor 5 minuten uitligt...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Zijn er nog edpnet klanten die momenteel problemen ondervinden met het bereiken van sites?
userbase en google geen probleem:
andere sites, bijvoorbeeld tweakers.net en standaard.be:
userbase en google geen probleem:
Code: Selecteer alles
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 28ms, Maximum = 38ms, Average = 28ms
Code: Selecteer alles
Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 5, Received = 0, Lost = 5 (100% loss),
Code: Selecteer alles
Ping statistics for 185.43.124.6:
Packets: Sent = 5, Received = 0, Lost = 5 (100% loss),
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik geraak alleszins niet meer aan mijn thuisPC van op mijn werk.
tracert switcht constant tussen:
Als ik mijn thuisIP ping krijg ik
Ik denk dat ze een probleem hebben met routering ofzo.
In mijn session staat dat ik alleszins thuis nog altijd een IP heb.
edit:
Als je die TTL expired in transit opzoekt:
tracert switcht constant tussen:
Code: Selecteer alles
24 20 ms 20 ms 20 ms 85.234.208.65.wls.msr71cha3.adsl.dyn.edpnet.net
[85.234.208.65]
25 22 ms 22 ms 22 ms 85.234.208.66.static.edpnet.net [85.234.208.66]
26 23 ms 22 ms 22 ms 85.234.208.65.wls.msr71cha3.adsl.dyn.edpnet.net
[85.234.208.65]
27 25 ms 24 ms 24 ms 85.234.208.66.static.edpnet.net [85.234.208.66]
28 25 ms 24 ms 24 ms 85.234.208.65.wls.msr71cha3.adsl.dyn.edpnet.net
[85.234.208.65]
29 27 ms 27 ms 27 ms 85.234.208.66.static.edpnet.net [85.234.208.66]
Code: Selecteer alles
Reply from 85.234.208.65: TTL expired in transit.
In mijn session staat dat ik alleszins thuis nog altijd een IP heb.
edit:
Als je die TTL expired in transit opzoekt:
Dit soort zaken gebeuren wel wat vaak tegenwoordig.
You've got a circular route in your networking configurations, check your routing tables on the involved devices.
"TTL expired in transit" is related to the TTL value of the packet; every router it passes through lowers it by one, if it hits 0, the packet is returned to the sender. It prevents infinite loops, where packets travel in circles forever.
Laatst gewijzigd door Mette 26 nov 2014, 12:01, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
net eens getest, en hier werkt tweakers.net & standaard.be perfect vanop mijn edpnet verbinding.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Waarschijnlijk heeft het enkel effect op enkele plaatsen in België dan.
Ik geraak (zone 016) alleszins niet meer aan mijn thuisnetwerk van op mijn werk.
Ik weet niet of de websites daar werken of niet.
Ik geraak (zone 016) alleszins niet meer aan mijn thuisnetwerk van op mijn werk.
Ik weet niet of de websites daar werken of niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Mss terug problemen in de lex in Antwerpen?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Het probleem is nog altijd aanwezig hier.
Met uitzondering van userbase (gehost door edpnet in hun DC, dus logisch) doet de timeout zich voor na de derde hop.
3 21 ms 21 ms 22 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
Bereikbare sites gaan via Nederland blijkbaar:
Met uitzondering van userbase (gehost door edpnet in hun DC, dus logisch) doet de timeout zich voor na de derde hop.
3 21 ms 21 ms 22 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
Bereikbare sites gaan via Nederland blijkbaar:
Code: Selecteer alles
Tracing route to google.be [74.125.206.94]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms
2 22 ms 21 ms 21 ms bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
3 22 ms 22 ms 21 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
4 25 ms 25 ms 25 ms router03.adamtel.nl.edpnet.net [212.71.1.225]
5 * * 25 ms core1.ams.net.google.com [80.249.208.247]
6 24 ms 24 ms 25 ms 209.85.248.92
7 25 ms 25 ms 25 ms 209.85.253.247
8 30 ms 29 ms 29 ms 72.14.236.136
9 29 ms 29 ms 29 ms 209.85.242.15
10 * * * Request timed out.
11 29 ms 29 ms 29 ms 74.125.206.94
Code: Selecteer alles
Tracing route to outlook.com [157.56.233.251]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms
2 22 ms 22 ms 21 ms bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
3 22 ms 22 ms 22 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
4 25 ms 25 ms 25 ms router03.adamtel.nl.edpnet.net [212.71.1.225]
5 25 ms 25 ms 26 ms ams-ix-1.microsoft.com [80.249.209.20]
6 26 ms 26 ms 26 ms ae11-0.amb-96cbe-1a.ntwk.msn.net [191.234.81.177
]
7 32 ms 32 ms * ae7-0.lts-96cbe-1a.ntwk.msn.net [204.152.141.135
]
8 107 ms 106 ms 107 ms xe-8-2-0-0.ash-96cbe-1b.ntwk.msn.net [207.46.45.
236]
9 107 ms 108 ms 107 ms ae8-0.blu-96c-1b.ntwk.msn.net [207.46.46.67]
10 107 ms 108 ms 108 ms ae18-0.blu-96c-1a.ntwk.msn.net [191.234.82.160]
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 107 ms 107 ms 106 ms 157.56.233.251
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Op de issues.edpnet.be staat nog niks concreet...
http://issues.edpnet.be/
http://issues.edpnet.be/
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb EDPnet getweet en verwezen naar userbase.
Hopelijk kunnen ze met de info die hier staat gemakkelijker zien wat het probleem is en het oplossen.
Hopelijk kunnen ze met de info die hier staat gemakkelijker zien wat het probleem is en het oplossen.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb de laatste jaren ook amper problemen gehad met EDPnet, maar de laatste paar maanden is het echter wel vrij regelmatig dat het plat ligt (of 2 weken terug connectieproblemen).Ik bevestig, zone 016 down! Uitzonderlijk moet ik wel zeggen, heb niet vaak problemen met EDPnet.
Ik zeg niet dat dit aan EDPnet ligt (het kan ook aan Belgacom/Proximus of hardware liggen), maar deze keer lijken het mij toch effectief een routeringsprobleem.
Als het effectief een lus in hun netwerk is lijkt mij dit een menselijke fout (wat natuurlijk altijd kan gebeuren, maar na die vorige problemen is het toch wat veel).
Edit:
Over het algemeen ben ik nog altijd wel tevreden van EDPnet, het is gewoon spijtig dat dit soort zaken tegenwoordig regelmatiger gebeuren terwijl ik de laatste paar jaren (voor deze laatste paar maanden) amper tot nooit downtime had. Eigenlijk sinds ik EDPnet heb (sinds mei 2006 zo te zien) kan ik mij weinig downtime herinneren buiten nu de laatste paar maanden.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Hey guys
Het probleem is idd intussen opgelost. Dyn IP klanten konden idd hinder ondervinden. We zetten nog iets op onze issues blog. Sorry voor de ongemakken en voor de issues van afgelopen weken.
Het probleem is idd intussen opgelost. Dyn IP klanten konden idd hinder ondervinden. We zetten nog iets op onze issues blog. Sorry voor de ongemakken en voor de issues van afgelopen weken.
internet, fiber & telephony