Update :
Even gekeken op die "opgelicht" pagina.
http://www.mediamarkt-shop.com/index.ph ... duct_id=95
Deze is ook een leuke en nog geloofwaardig ook, al klopt het email adress niet enzv.
Een volledige fake mediamarkt website
Verder ook feedback gehad van de politie. Moet zeggen dat ik zelden zo gedeprimeerd de telefoon heb neergelegd.
1. Proactief kan er niets gedaan worden. Misleiden en foute informatie verschaffen mag. Ergens te begrijpen maar bank of western union gegevens doospelen help niets. Zolang er geen schade is word niets ondernomen. Toen ik vroeg of ik met een pistool mocht gaan rondzwaaien op straat zolang ik niemand neerschoot was het antwoord dat dit niet mocht. Ik zie er althans weinig verschil in.
2. De verantwoordelijkheid ligt bij de koper. Die moet maar zo naief niet zijn. Mja dit is de zwaarste dobber want ik ken veel mensen die goed van inborst zijn en een onbezorgd wereldbeeld hebben die wel degelijk vatbaar zijn voor oplichting.
3. Wanneer je opgelicht bent kan je klacht indienen. Bij het onderzoek leiden veel van die klachten uiteindelijk naar afrika. Voornamelijk Nigeria.
"Ze werken daar op een bureau in ploegen mijnheer." Maar daar stopt het dan ook. "Soms boeken we wel degelijk successen maar dan gaat het vooral om gelegenheidsoplichters die eens een telefoon ofzo verkopen die ze dan nooit opsturen." "Ik merk in mijn dagelijkse prive ook dergelijke zaken op waarvan ik denk dit kan niet, maar we kunnen er niets aan doen."
Deprimerend deprimerend.. er moeten eerst slachtoffers vallen eer er ook maar iets onderzocht kan worden. En wanneer dat spoor te moeilijk is dan laat men het gewoon vallen. Gelukkig zijn verkeerscontroles makkelijker
Ik ga mijn methode niet online prijs geven (Ik heb zijn modus operandi doorgrond en zou het zonde vinden mocht hij deze aanpassen en op die manier onder mijn radar blijven.) maar ik ontdek de afgelopen paar dagen makkelijk 3-5 van die aanbiedingen per dag voor het item waar ik op zoek.
Ik krijg zelfs geen antwoord meer op de meest basic vragen op die zoekertjes. Bewijs dat dezelfde persoon erchter zit?
Ik heb 2dehands aangeraden om :
1. Per zoekertje om de "koper" accounts(emails) die contact opnemen met de verkoper voor een bepaald zoekertje te loggen/koppelen.
2. Een knop te voorzien in hun beheersinterface om wanneer zijn een zoekertje wissen/account blocken ook een mass waarschuwingsmail te versturen naar alle accounts die op het zoekertje gereageerd hebben.
Op deze manier dwingen ze de oplichter sneller te werken, geven ze het potentieel slachtoffer meer tijd om actie te ondernemen.
Want ik heb nog lang contact gehad nadat de account geblokkeerd werd.
De feestdagen komen eraan. Laat je niet vangen!