Ga jij overschakelen naar VDSL onder de huidige voorwaarden?

Nieuws omtrent telecom

Ga jij overschakelen naar VDSL onder de huidige voorwaarden?

ja
8
5%
neen
143
88%
twijfel
12
7%
 
Totaal aantal stemmen: 163
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Anonymous schreef:Ik zat gisteren op smallband.
Welke is je provider, en welk abonnement heb je, een go ofwel go plus...?
Altijd interessanter als je dat vermeld. :?
Sh@rpEye
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2003, 14:27
Locatie: Tienen

ik heb uiteraard nee gestemd

ik hoef geen megahoge limieten van meer dan 100gig ofzo, ik ben content met 25 tot 30 gig (voorlopig ;)) daarmee kan je deftig surfen, webcam gebruiken, trailers bekijken, vrtnieuws.net volgen enzovoort zonder aan die 10gig van nu te moeten denken...

uiteraard mag die 400kbit wel naar 1mbit gaan, niet zozeer om files te hosten, maar om met een beetje overschot te zitten als je webcam aanstaat enzo...
Greetz,
Sh@rpEye
http://www.gpsshop.be
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Anonymous schreef:Ik zat gisteren op smallband.

Thuis een netwerk van 3 pcs, en had op 14h tijd 110mb verbruikt.
En dit zonder iets te downloaden.

Zelfs op smallband kom ik zo aan 3,3gb per maand.


misschien moet je eens ethereal of zo gebruiken om te kijken waar die traffic dan naar toe gaat.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik weet natuurlijk niet wie dergelijke beslissingen neemt binnen Belgacom maar voor deze persoon/personen:

VDSL proef: 10 Mbps down, 4 Mbps up
VDSL nu: 9 Mbps down, 400 Kbps up
Telenet + : 6.6 Mbps down, 512 Kbps up

Die 9 Mbps up vindt ik wel leuk, maar die upstream blijft maar achter lopen. Moest dat nu netjes 4 Mbps zijn ( of al 1 is al een stuk beter ) met een limiet van 40 GB ipv 15 GB voor die 60 euro per maand dan zou ik graag VDSL nemen. Nu denk ik er zelfs niet aan, en verschillende mensen met mij....
CosmiC

Ik heb nu telenet express net + en ik ben ferm content. Het is misschien iets duurder dan de rest, maar ik zou het niet willen inruilen.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Maak er een 50 Giga limiet van en ik verander mijn stem in JA :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gast

Blue-Sky schreef:
Anonymous schreef:Ik zat gisteren op smallband.
Welke is je provider, en welk abonnement heb je, een go ofwel go plus...?
Altijd interessanter als je dat vermeld. :?


Skynet adsl Plus

En we zijn zondag gewoon met 3 mensen online geweest. Wat liggen browsen, chatten, ... , niks illegaals gedownload, ...

31/10/2004 09:11:35 14u 29m 24s 21.715.000 bytes 88.000.513 bytes

Dus niet dat er iemand constant aan het uploaden geweest is ofzo. :/
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

webcam of zo?
virus?
spyware?
Gast

Geen webc@am, virussen of trojans.

Slechts hardcore surfing denk ik :s
ex0dusken

Mensen, lees een keer: http://www.tweakers.net/nieuws/34900

en dan wel deze zin: "Belgacom heeft zichzelf tot doel gesteld eind 2005 een bandbreedte van 40Mbps aan te kunnen bieden. Maar dat is nog toekomstmuziek."

tegen dan ben ik aansluitbaar, en tis thopen da het dan al zo snel is :)

greetz
Gast

Ik kan zelfs nergens vinden wanneer ik aansluitbaar ben.

Ze melden gewoon dat het niet beschikbaar is en dat ik maar adsl :? moet nemen. Ik ben al een Plus abonnee :|
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Mja het aanbod is idd niet je dat. Daar ben ik het mee eens.
Ik erger mij wel aan een aantal posts op deze topic.

Hetgeen jullie verwachten is gewoon onrealistisch, wat denken jullie dat een ISP zomaar een limietloos abbo gaat gaan aanbieden zodat jullie lekker muziek en films kunnen downloaden? Djeez wat verwachten jullie eigenlijk? Elke topic die te maken hebben met ISP's hier op userbase komen altijd op hetzelfde neer: te weinig limiet. En dan komen de vergelijkingen met Zweden. Zweden for crying out loud, waar snel internet enkel beschikbaar is in grote steden. Sorry leechertjes maar jullie zijn een bende verwende nesten. Als je de limieten toch te laag vindt, koop dan extra limiet bij met jullie zakgeld... aangezien jullie het toch niet zullen uitgeven aan een cd. Niets in deze wereld is gratis, en dat gaat niet veranderen.
Sorry het moest er even uit.

Verder ontopic: VDSL staat idd in zijn kinderschoenen, zal wel het een en ander aangepast worden op termijn zeker...
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Gast

Raindog schreef:Mja het aanbod is idd niet je dat. Daar ben ik het mee eens.
Ik erger mij wel aan een aantal posts op deze topic.

Hetgeen jullie verwachten is gewoon onrealistisch, wat denken jullie dat een ISP zomaar een limietloos abbo gaat gaan aanbieden zodat jullie lekker muziek en films kunnen downloaden? Djeez wat verwachten jullie eigenlijk? Elke topic die te maken hebben met ISP's hier op userbase komen altijd op hetzelfde neer: te weinig limiet. En dan komen de vergelijkingen met Zweden. Zweden for crying out loud, waar snel internet enkel beschikbaar is in grote steden. Sorry leechertjes maar jullie zijn een bende verwende nesten. Als je de limieten toch te laag vindt, koop dan extra limiet bij met jullie zakgeld... aangezien jullie het toch niet zullen uitgeven aan een cd. Niets in deze wereld is gratis, en dat gaat niet veranderen.
Sorry het moest er even uit.

Verder ontopic: VDSL staat idd in zijn kinderschoenen, zal wel het een en ander aangepast worden op termijn zeker...


Nederland maakt @home reclame dat je via hen het snelst muziek en films kan downloade dus waarom is dat onrealistisch?
Had ik 4km verderop gewoont had ik dat gezeiks van die limieten niet gehad toch wel frustrerend he?
En dan had ik voor hetzelfde geld als hier een upstream gehad van 1mbit zonder limieten via de kabel dus euh...
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Raindog is waarschijnlijk een van die internetters waar er thuis een kanten lapje met een bloempotje (Kaapse viooltjes of Vergeetmijnietjes) op de PC staat. :lol:

En wat die leechertjes betreft....... Honi soit qui mal y pense :nono:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gast

Uit een artikel kan ik opmaken dat ze de snelheid nog zeker gaan verhogen.

Wil dit zeggen dat we dan nog sneller aan de limiet zitten, zodat ik nog steeds geen webradio op mag zetten elke dag ?
Of gaan ze dan eindelijk afstappen van die lage limiet ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Anonymous schreef:Nederland maakt @home reclame dat je via hen het snelst muziek en films kan downloade dus waarom is dat onrealistisch?
Had ik 4km verderop gewoont had ik dat gezeiks van die limieten niet gehad toch wel frustrerend he?
En dan had ik voor hetzelfde geld als hier een upstream gehad van 1mbit zonder limieten via de kabel dus euh...
Ja, maar dan hebben ze het wel over legale downloads. Dus, of de muziek en films zijn rechtenvrij, of, en dat zal wel meestal het geval zijn, je zou ze moeten aankopen op het web. En ik betwijfel of iedereen daar dan "zoveel" geld aan wil geven.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Anonymous schreef:Uit een artikel kan ik opmaken dat ze de snelheid nog zeker gaan verhogen.

Wil dit zeggen dat we dan nog sneller aan de limiet zitten, zodat ik nog steeds geen webradio op mag zetten elke dag ?
Of gaan ze dan eindelijk afstappen van die lage limiet ?
Ja. In de geschreven pers zijn er al artikels geschreven waarin duidelijk vermeld stond dat niet langer telenet de snelste is, maar Belgacom, dit naar aanleiding van de invoering van hun VDSL abo.
De persvoorlichter van telenet heeft dan ook laten uitschijnen dat Telenet "in de toekomst" ook betere spec's wenst aan te bieden.

In elk geval is het een voordeel dat de breedbandgroei bijlange na niet meer zo sterk is als pakweg 10 maand geleden. Providers gaan dus-als ze willen blijven groeien- "betere" abonnementsformules moeten aanbieden als ze klanten van anderen willen afnemen.
En dit kan enkel maar in het voordeel van de consument spelen. Maar ik vrees dat we - eer we zover zullen zijn - al een pak ouder zullen geworden zijn.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

PHO schreef:
Anonymous schreef:Uit een artikel kan ik opmaken dat ze de snelheid nog zeker gaan verhogen.

Wil dit zeggen dat we dan nog sneller aan de limiet zitten, zodat ik nog steeds geen webradio op mag zetten elke dag ?
Of gaan ze dan eindelijk afstappen van die lage limiet ?
Ja. In de geschreven pers zijn er al artikels geschreven waarin duidelijk vermeld stond dat niet langer telenet de snelste is, maar Belgacom, dit naar aanleiding van de invoering van hun VDSL abo.
De persvoorlichter van telenet heeft dan ook laten uitschijnen dat Telenet "in de toekomst" ook betere spec's wenst aan te bieden.

In elk geval is het een voordeel dat de breedbandgroei bijlange na niet meer zo sterk is als pakweg 10 maand geleden. Providers gaan dus-als ze willen blijven groeien- "betere" abonnementsformules moeten aanbieden als ze klanten van anderen willen afnemen.
En dit kan enkel maar in het voordeel van de consument spelen. Maar ik vrees dat we - eer we zover zullen zijn - al een pak ouder zullen geworden zijn.


Ze (Belgacom & Telenet) hebben zich de laatste 4jaar zo rijk gemaakt dat ze nog wel 4jaar met dit abo door kunne taffele...
Internetverbindingen beginnen pas na 2jaar echt te renderen.
Aangezien zij met limieten werken na veel minder lang al.

Het is bij Belgacom dezelfde weg op aant gaan als bij Telenet.
Eerst was er adsl met 765kbit/128kbit abonnement zonder limieten.
Toen zijn ze zomaar de snelheid gaan verhogen om te concurreren met Telenet terwijl niemand daar behoefte aan had aangezien ze gemakkelijk 100gb per maand erdoor konden sleuren.
Nu gaan ze de snelheid & de prijs verhogen maar de limieten niet?
Wie heeft er eigenlijk behoefte aan snelheidsverhogingen?
Het gaat ruim snel genoeg voor deze tijd alleen moeten we wat meer benzine krijgen.

@films

Er is zo 1% van alle inet gebruikers wereldwijd dat hun muziek legaal download :roll:
@home doelde zeker op de vele leechers maja bewijs maar eens dat ze dat bedoelen met hun reclame.
Iedereen die ik ken heeft kazaa op de pc en laat mij u wat vertellen dat zijn zeer veel mensen :-D
Waarom schaft iemand een breedband internet verbinding aan?
Voor informatie op te zoeken? Neen maar wel voor informatie af te halen...
Nogmaals het is de muziek & de filmindustrie hun eigen fout dat er illegaal muziek verspreid wordt...
Als zij op tijd op het internet ingespeeld hadden en muziek beschikbaar hadden gemaakt voor iedereen dan was er nu niet zo een gezeik van illegaal downloaden.
Maar nu lopen ze achter de feiten aan en zijn ze lastig en gaan ze moeilijk doen terwijl ze eigenlijk nogaltijd genoeg geld verdienen maarjah...
Kapitalisme! Ze hebben zeker nog niet genoeg geld?
En nu moete de arme kleine artiesten niet komen zeuren want van hun muziek word nog het minst gedownload.
Ik heb het nogal gezegd Justin Timberlake heeft in 2003 40 miljoen dollar per jaar verdient als je dan nog weet dat zijn loon maar een klein percentje is van alle inkomsten dan weet je wat ik bedoel :wink:


Als het zo verder blijft gaan is het duidelijk dat we misschn binnekort met de opkomst van WiMax & WiFi het heft in eigen handen zullen moete nemen.
Gemeentes die samen met haar inwoners hun eigen internetvoorzieningen regelen en hun eigen netwerken bouwen en onafhankelijk worden van deze 2 monopolie reuzen.
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Stel:

Je hebt twee grote providers, die beiden samen toch wel de meeste internet aansluiting verzorgen (bijvoorbeeld 90%)

En stel nu dat beiden een even groot aandeel hebben (ongeveer 50%)

Kun je dan van "concurentievervalsing" spreken wanneer één van deze providers een product aanbied dat vele malen beter is dan de concurent, en deze dan eigenlijk onmiddelijk van de markt weg veegt?

Persoonlijk denk ik dat Telenet, indien ze Belgacom niet kunnen volgen, Belgacom een rechtzaak aanspant indien Belgacom het gros van hun klanten afsnoept.

En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.

Slecht voor de klant denk ik :(

Maar misschien heb ik het mis.
ex0dusken

tbscope schreef:En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.

Slecht voor de klant denk ik :(

Maar misschien heb ik het mis.

Daar ben ik zelfs zeker van ;)

khad er overtlaatst iet over gelezen, en ben toch wel zeker dat dit klopt, als je ziet dat ze een haasje-over spelletje aan het spelen zijn.

greetz
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

tbscope schreef:Stel:

Je hebt twee grote providers, die beiden samen toch wel de meeste internet aansluiting verzorgen (bijvoorbeeld 90%)

En stel nu dat beiden een even groot aandeel hebben (ongeveer 50%)

Kun je dan van "concurentievervalsing" spreken wanneer één van deze providers een product aanbied dat vele malen beter is dan de concurent, en deze dan eigenlijk onmiddelijk van de markt weg veegt?

Persoonlijk denk ik dat Telenet, indien ze Belgacom niet kunnen volgen, Belgacom een rechtzaak aanspant indien Belgacom het gros van hun klanten afsnoept.

En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.

Slecht voor de klant denk ik :(

Maar misschien heb ik het mis.


Er zijn zeker afspraken gemaakt kan gewoon niet anders.

Ik denk echter dat Telenet op dit moment er qua netwerk beter voorstaat als Belgacom.

kabel > xdsl

Het is gewoon veel beter beschikbaar + geen verliezen door afstanden.
Het enige nadeel is het Telenet traffiek & upstream beleid. (maja dit is misschien één van die afspraken zodat er ook nog mensen zijn die adsl nemen :-D )

Want als je bekijkt waarom zou ik over willen stappen naar adsl?
Voor de limieten...
Anders zou ik nooit weg gaan aangezien dit verweg de snelste verbinding is hier beschikbaar.
BlackJack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2004, 17:10
Locatie: BE - Antwerp

Wel, ik ben dus de derde die "JA" heeft gestemd ...

Waarom, simpel ... Heb al hele tijd ADSL, heb het ook nog zien groeien, en dit zal zeker ook het geval zijn voor het VDSL netwerk !!!

De limiet is idd een beetje belachelijk, in ieder geval, ik ben aansluitbaar dus ik zie geen reden in waarom dat ik het niet zou nemen.

Het project staat nog in z'n kinderschoenen, toegegeven, maar je moet ergens beginnen he ...

Greetz,

BJ
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

BlackJack schreef:ik zie geen reden in waarom dat ik het niet zou nemen.

Misschien omdat het bijna dubbel zo duur is als adsl bij sommige andere providers met als enigste belangrijke verschil een hogere theoretische downloadsnelheid. Imho toch een duur grapje voor weinig meerwaarde.
Dat het nog gaat groeien is praktisch zeker, maar dan kan je evengoed wachten tot er een betere prijs/kwaliteit verhouding wordt aangeboden.
BlackJack
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2004, 17:10
Locatie: BE - Antwerp

Krekkie schreef:
BlackJack schreef:ik zie geen reden in waarom dat ik het niet zou nemen.

Misschien omdat het bijna dubbel zo duur is als adsl bij sommige andere providers met als enigste belangrijke verschil een hogere theoretische downloadsnelheid. Imho toch een duur grapje voor weinig meerwaarde.
Dat het nog gaat groeien is praktisch zeker, maar dan kan je evengoed wachten tot er een betere prijs/kwaliteit verhouding wordt aangeboden.


Mja, akkoord, dat is een argument dat zeker geldig is, daar niet van, maar als ik nu persoonlijk kies van mijn geld daar aan te geven dan is dat zo he :-D Kben gewoon altijd al ne freak geweest op vlak van technologie ... laat me het zo omschrijven ... sommige mensen kopen nen BMW om van punt A naar B te gaan, ik graak er met een opeltje ook 8)

Maar op vlak van Internet wil ik graag altijd het snelste en het nieuwste, en imho kost ne VDSL ni zoveel als nen BMW ... (Het feit dat ik drie jaar voor Belgacom heb gewerkt staat hier volledig los van :P )

Anywayzzz, ik begrijp iedereen zijn standpunten en vergelijkingen, maar ik wil nu gewoon simpelweg VDSL ... soms blijf je beter waar je bent :wink:
Gast

BlackJack schreef: ... soms blijf je beter waar je bent :wink:


Misleidende reclame imho, daar het bij hun ook slecht is.
Ik verbruik 3-4gb per maand aan smallband snelheid, daar we hier met 3-4 personen intensief internetten. En dan hebben we nog niets illegaals gedaan.

Met vdsl verandert er enkel mijn bankrekeningsaldo, aangezien ik nog sneller op smallband ga zitten, en echt wel een volumepakje moet kopen anders er hier een heuse ruzie ontstaat.
wishie

Down en up-stream vind ik oke?
Maar die transfer limiet djeezes voor 60€ per maand mogen ze wel het dubbele geven BV 30 GIG! :-D



En heb ook al vernomen uit goede bronnen dat de up& down stream maar tijdelijke snelheden zijn :lol:
Vragen Vrager

Al wa zit te memme over die Gigs per maand,kan niet anders zijn dan een hoop bs downloaders.Ik heb 15G en daar heb ik meestal genoeg aan,zelden eens 5g bijbestellen.Ik dl games,muziek en film(dc++) en dan vraag ik mezelf toch wel af...Heeft de thuisgebruiker dan 8games per maand nodig,10films of 150 cd's?Al wat zit te melke over meer G,zijn naar mijn mening gewoon overgefrustreerde downloaders en zit wrschnlk te denke hoe hun zwarthandel dvdbedrijfje nog meer kan opbrengen.Slechte mening?Btw zou het niet kunnen dat de upload zo laag is,omdat anders de dlsnelheid serieus afneemt?Als ik nu iets tegen 350kbs dl en er komt eentje tegen een paar kb iets uploaden dan zakt de dlsnelheid minstens x8 of ben ik de enige die dat voor heeft?Zoiets zou toch dom overkomen op een 9mbit connectie?(ferrari met elektromotortje?)Of mss omdat het laten uploade eigenlijk wettelijk het strafbaarst is en zo de provider zn clienteel(money)probeert te beschermen?(dus op deze manier ontmoedigd).

IT is as een papieren vliegerke,as er wa tegenwind is gont niemmer vooruit :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wel beste Vragen Vrager; ik heb een limiet van 10 GB, kom daar ook mee toe, heb nog nooit een Volumepack gekocht, ... maar ik moet echt gewoon er telkens op letten er niet over te gaan en m'n downloadgedrag (filmpjes van GameSpot met video reviews bvb) te doseren over de maand. Moest de limiet (veel) hoger liggen moest ik niet de hele tijd op de teller kijken. Een beetje het gevoel dat je hebt bij de hele tijd op uw snelheidsmeter in de auto zitten kijken om te zien dat je maar niet te hard gaat (want dan wordt je gestraft), terwijl je eigenlijk op je voor jouw aanvaardbaar tempo zou kunnen cruisen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vragen Vrager schreef:Al wa zit te memme over die Gigs per maand,kan niet anders zijn dan een hoop bs downloaders.Ik heb 15G en daar heb ik meestal genoeg aan,zelden eens 5g bijbestellen.Ik dl games,muziek en film(dc++)


Nogmaals een bewijs... zelfs personen die illegale dingen downloaden komen bijna toe met hun limiet. Het is dus duidelijk dat iemand die zijn aansluiting enkel gebruikt voor legale dingen meer dan genoeg heeft aan de huidige limieten.

Nu krijg ik waarschijnlijk weer iederen over men nek die gaat beweren dat hij niet toekomt door Linux distro's, game demos en Microsoft patches te downloaden :roll:
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

r2504 schreef:Nu krijg ik waarschijnlijk weer iederen over men nek die gaat beweren dat hij niet toekomt door Linux distro's, game demos en Microsoft patches te downloaden :roll:
De pispaal van de (jonge) internetgebruiker. :lol:
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
dcc

r2504 schreef:Nu krijg ik waarschijnlijk weer iederen over men nek die gaat beweren dat hij niet toekomt door Linux distro's, game demos en Microsoft patches te downloaden



neen niet altijd .ik geef wel gelijk de ene kant maar toch vergis je. want hoe zit het niet met linux .ik ken ondertussen 20 vette distros van knoppix tot free bsd. en ze vragen toch aardig volume .en ilegaal downloads daar doe ik zeker niet aan mee . en toch kom ik aardig aan de grens van 10GB maand

en hoe staat het met vdsl met dat bedrag kan je zo goed vollumes bij nemen want 10 gb is om te lachen.aan snelheid van 9 Mb/s ben je zo door je volume.op gebruikt is ben je al lang op slowband gezet.
dat is wat anders.
en wie dat dit gelooft wat belgacom belooft van die 40 Mb/s in de toekomst zou ik niet zo rap van waker liggen eerst zijn en dan geloven zeg ik altijd..
mening van een dagelijkse userbase lezer..

dcc
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

witte! schreef:
tbscope schreef:En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.

Slecht voor de klant denk ik :(

Maar misschien heb ik het mis.


Er zijn zeker afspraken gemaakt kan gewoon niet anders.

Is er dan niemand die er aan denkt dat de geboden formules misschien wel eens de optimale opbrengst garanderen voor de providers ?
Dit zijn namelijk commerciële bedrijven, en hun eerste doelstelling is zo veel mogelijk geld verdienen. Dat doe je door zo veel mogelijk klanten te krijgen tegen een zo laag mogelijke kost. Je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat je product wel zo aantrekkelijk en performant blijft, dat je verworven klanten blijven.
Als je grootste concurrent dan een tegenzet doet, dan volg je toch gewoon, al is het maar om er voor te zorgen dat jouw klantenaantal minstens behouden blijft.
Het mooiste voorbeeld hiervan was de verhoging van de upstreamsnelheid net voor de zomer. Belgacom verhoogt zijn snelheid, en Telenet volgt.
Telenet begint met internet light, Belgacom volgt. Geen van beiden wil namelijk marktaandeel verliezen.

In diezelfde optiek: moest limietloos internet geen nadelige (financiële) gevolgen hebben voor de provider, waarom zouden ze dan investeren in relatief dure "volumemeters" ?
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PHO schreef:Is er dan niemand die er aan denkt dat de geboden formules misschien wel eens de optimale opbrengst garanderen voor de providers ?
Dit zijn namelijk commerciële bedrijven, en hun eerste doelstelling is zo veel mogelijk geld verdienen. Dat doe je door zo veel mogelijk klanten te krijgen tegen een zo laag mogelijke kost.


Nee, nee, nee... de providers moeten maar VZW's worden die gewoon hun klanten onbeperkt moeten laten downloaden voor een zo goed mogelijke prijs. Jullie gaan toch ook allemaal onbeperkt werken voor jullie baas, en dat voor een zo laag mogelijk loon ? Vijf jaar geleden werkten jullie allemaal 40 uur per week... het is dus nu niet meer dan normaal dat jullie 120 uur per week werken.

Pfff... er zitten hier toch een duidelijk een aantal mensen die de link met de realiteit verloren zijn :roll:
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

dcc schreef:en hoe staat het met vdsl met dat bedrag kan je zo goed vollumes bij nemen want 10 gb is om te lachen.aan snelheid van 9 Mb/s ben je zo door je volume.op gebruikt is ben je al lang op slowband gezet.
dat is wat anders.
dcc
Het is toch niet omdat je een snellere verbinding krijgt, dat je meer moet downloaden. Je verliest gewoon minder tijd in het downloaden van hetgeen je nodig hebt, zodat je het sneller kunt gebruiken.
Je hebt toch niet meer nodig juist omdat je een snellere download hebt.

Game demo's zijn er om te spelen, linuxdistro's zijn er om te gebruiken, niet alleen om te downloaden.

ps. Bij VDSL is de volumelimiet 15 GB.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PHO schreef:Je hebt toch niet meer nodig juist omdat je een snellere download hebt.


Dan ken je de verzamelwoede van de leechers nog niet. A2F heeft genoeg bewezen dat velen met 100 GB/maand niet genoeg hadden. Sommige gingen zelfs tot 800 GB/maand dacht ik... wat mij betreft puur ziekelijk gedrag.

PHO schreef:Game demo's zijn er om te spelen, linuxdistro's zijn er om te gebruiken, niet alleen om te downloaden.


Oh echt ? Met wat sommigen per maand downloaden kan je het nooit spelen, installeren en bekijken. Een dag heeft nu eenmaal maar 24u.

Soms heb ik de indruk dat mensen gewoon een volledig distro downloaden (inclusief alle tools), hiervan de basis installeren en het de volgende dag er terug afkieperen. Hieronder verstaan ze dan Linux testen.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Dan ken je de verzamelwoede van de leechers nog niet. A2F heeft genoeg bewezen dat velen met 100 GB/maand niet genoeg hadden. Sommige gingen zelfs tot 800 GB/maand dacht ik... wat mij betreft puur ziekelijk gedrag.


Tot 100GB kan je nog "normaal" downloaden, dit is als je bv. de DVD's zelf zou downloaden ipv divx... Maar eens daarboven betwijfel ik of je het inderdaad allemaal nog zou kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Spacekiek schreef:
r2504 schreef:
Dan ken je de verzamelwoede van de leechers nog niet. A2F heeft genoeg bewezen dat velen met 100 GB/maand niet genoeg hadden. Sommige gingen zelfs tot 800 GB/maand dacht ik... wat mij betreft puur ziekelijk gedrag.


Tot 100GB kan je nog "normaal" downloaden, dit is als je bv. de DVD's zelf zou downloaden ipv divx... Maar eens daarboven betwijfel ik of je het inderdaad allemaal nog zou kunnen bekijken.


800GB is idd wel teveel,
100GB haal je idd wel makkelijker dan je denkt.

mijn maximum ooit gehaald in heel mijn internetgebruiker tijdsperk is 233GB in de maand.

dit is maar eenmalig voorgevallen,
ondertss kom ik niet meer boven de 50GB
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

|T-J| schreef:mijn maximum ooit gehaald in heel mijn internetgebruiker tijdsperk is 233GB in de maand.


Maar dit kan je niet halen door legale dingen te downloaden. Ik ga me trouwens niet uitspreken over het illegaal downloaden (da's ieder zijn verantwoordelijkheid), maar dan kan je ook niet verwachten van BGC dat zij daarom de limiet zouden verhogen.

Uit recente discussies (ook nog op PUB) is steeds gebleken dat wanneer mensen eerlijk zijn over hun download gedrag, zij op enkele uitzonderingen na steeds toekomen met zelfs maar 10 GB.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
|T-J| schreef:mijn maximum ooit gehaald in heel mijn internetgebruiker tijdsperk is 233GB in de maand.


Maar dit kan je niet halen door legale dingen te downloaden. Ik ga me trouwens niet uitspreken over het illegaal downloaden (da's ieder zijn verantwoordelijkheid), maar dan kan je ook niet verwachten van BGC dat zij daarom de limiet zouden verhogen.

Uit recente discussies (ook nog op PUB) is steeds gebleken dat wanneer mensen eerlijk zijn over hun download gedrag, zij op enkele uitzonderingen na steeds toekomen met zelfs maar 10 GB.


Nou dat gaat zeker veranderen waarneer de trend doorzet dat meer en meer spellen vanaf internet gedownload moet worden (legaal). Of streaming DVD video/TV

Nu kunnen dergelijke ontwikkelingen niet goed starten door alle download limieten (zowel bij de klant als bij serverhosting)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”