Welke is je provider, en welk abonnement heb je, een go ofwel go plus...?Anonymous schreef:Ik zat gisteren op smallband.
Altijd interessanter als je dat vermeld.
Anonymous schreef:Ik zat gisteren op smallband.
Thuis een netwerk van 3 pcs, en had op 14h tijd 110mb verbruikt.
En dit zonder iets te downloaden.
Zelfs op smallband kom ik zo aan 3,3gb per maand.
Blue-Sky schreef:Welke is je provider, en welk abonnement heb je, een go ofwel go plus...?Anonymous schreef:Ik zat gisteren op smallband.
Altijd interessanter als je dat vermeld.
Raindog schreef:Mja het aanbod is idd niet je dat. Daar ben ik het mee eens.
Ik erger mij wel aan een aantal posts op deze topic.
Hetgeen jullie verwachten is gewoon onrealistisch, wat denken jullie dat een ISP zomaar een limietloos abbo gaat gaan aanbieden zodat jullie lekker muziek en films kunnen downloaden? Djeez wat verwachten jullie eigenlijk? Elke topic die te maken hebben met ISP's hier op userbase komen altijd op hetzelfde neer: te weinig limiet. En dan komen de vergelijkingen met Zweden. Zweden for crying out loud, waar snel internet enkel beschikbaar is in grote steden. Sorry leechertjes maar jullie zijn een bende verwende nesten. Als je de limieten toch te laag vindt, koop dan extra limiet bij met jullie zakgeld... aangezien jullie het toch niet zullen uitgeven aan een cd. Niets in deze wereld is gratis, en dat gaat niet veranderen.
Sorry het moest er even uit.
Verder ontopic: VDSL staat idd in zijn kinderschoenen, zal wel het een en ander aangepast worden op termijn zeker...
Ja, maar dan hebben ze het wel over legale downloads. Dus, of de muziek en films zijn rechtenvrij, of, en dat zal wel meestal het geval zijn, je zou ze moeten aankopen op het web. En ik betwijfel of iedereen daar dan "zoveel" geld aan wil geven.Anonymous schreef:Nederland maakt @home reclame dat je via hen het snelst muziek en films kan downloade dus waarom is dat onrealistisch?
Had ik 4km verderop gewoont had ik dat gezeiks van die limieten niet gehad toch wel frustrerend he?
En dan had ik voor hetzelfde geld als hier een upstream gehad van 1mbit zonder limieten via de kabel dus euh...
Ja. In de geschreven pers zijn er al artikels geschreven waarin duidelijk vermeld stond dat niet langer telenet de snelste is, maar Belgacom, dit naar aanleiding van de invoering van hun VDSL abo.Anonymous schreef:Uit een artikel kan ik opmaken dat ze de snelheid nog zeker gaan verhogen.
Wil dit zeggen dat we dan nog sneller aan de limiet zitten, zodat ik nog steeds geen webradio op mag zetten elke dag ?
Of gaan ze dan eindelijk afstappen van die lage limiet ?
PHO schreef:Ja. In de geschreven pers zijn er al artikels geschreven waarin duidelijk vermeld stond dat niet langer telenet de snelste is, maar Belgacom, dit naar aanleiding van de invoering van hun VDSL abo.Anonymous schreef:Uit een artikel kan ik opmaken dat ze de snelheid nog zeker gaan verhogen.
Wil dit zeggen dat we dan nog sneller aan de limiet zitten, zodat ik nog steeds geen webradio op mag zetten elke dag ?
Of gaan ze dan eindelijk afstappen van die lage limiet ?
De persvoorlichter van telenet heeft dan ook laten uitschijnen dat Telenet "in de toekomst" ook betere spec's wenst aan te bieden.
In elk geval is het een voordeel dat de breedbandgroei bijlange na niet meer zo sterk is als pakweg 10 maand geleden. Providers gaan dus-als ze willen blijven groeien- "betere" abonnementsformules moeten aanbieden als ze klanten van anderen willen afnemen.
En dit kan enkel maar in het voordeel van de consument spelen. Maar ik vrees dat we - eer we zover zullen zijn - al een pak ouder zullen geworden zijn.
tbscope schreef:En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.
Slecht voor de klant denk ik
Maar misschien heb ik het mis.
tbscope schreef:Stel:
Je hebt twee grote providers, die beiden samen toch wel de meeste internet aansluiting verzorgen (bijvoorbeeld 90%)
En stel nu dat beiden een even groot aandeel hebben (ongeveer 50%)
Kun je dan van "concurentievervalsing" spreken wanneer één van deze providers een product aanbied dat vele malen beter is dan de concurent, en deze dan eigenlijk onmiddelijk van de markt weg veegt?
Persoonlijk denk ik dat Telenet, indien ze Belgacom niet kunnen volgen, Belgacom een rechtzaak aanspant indien Belgacom het gros van hun klanten afsnoept.
En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.
BlackJack schreef:ik zie geen reden in waarom dat ik het niet zou nemen.
Krekkie schreef:BlackJack schreef:ik zie geen reden in waarom dat ik het niet zou nemen.
Misschien omdat het bijna dubbel zo duur is als adsl bij sommige andere providers met als enigste belangrijke verschil een hogere theoretische downloadsnelheid. Imho toch een duur grapje voor weinig meerwaarde.
Dat het nog gaat groeien is praktisch zeker, maar dan kan je evengoed wachten tot er een betere prijs/kwaliteit verhouding wordt aangeboden.
BlackJack schreef: ... soms blijf je beter waar je bent
Vragen Vrager schreef:Al wa zit te memme over die Gigs per maand,kan niet anders zijn dan een hoop bs downloaders.Ik heb 15G en daar heb ik meestal genoeg aan,zelden eens 5g bijbestellen.Ik dl games,muziek en film(dc++)
De pispaal van de (jonge) internetgebruiker.r2504 schreef:Nu krijg ik waarschijnlijk weer iederen over men nek die gaat beweren dat hij niet toekomt door Linux distro's, game demos en Microsoft patches te downloaden
r2504 schreef:Nu krijg ik waarschijnlijk weer iederen over men nek die gaat beweren dat hij niet toekomt door Linux distro's, game demos en Microsoft patches te downloaden
Is er dan niemand die er aan denkt dat de geboden formules misschien wel eens de optimale opbrengst garanderen voor de providers ?witte! schreef:tbscope schreef:En daarom denk ik dat er "afspraken" gemaakt worden tussen beide providers om ongeveer dezelfde formules aan te bieden.
Er zijn zeker afspraken gemaakt kan gewoon niet anders.
PHO schreef:Is er dan niemand die er aan denkt dat de geboden formules misschien wel eens de optimale opbrengst garanderen voor de providers ?
Dit zijn namelijk commerciële bedrijven, en hun eerste doelstelling is zo veel mogelijk geld verdienen. Dat doe je door zo veel mogelijk klanten te krijgen tegen een zo laag mogelijke kost.
Het is toch niet omdat je een snellere verbinding krijgt, dat je meer moet downloaden. Je verliest gewoon minder tijd in het downloaden van hetgeen je nodig hebt, zodat je het sneller kunt gebruiken.dcc schreef:en hoe staat het met vdsl met dat bedrag kan je zo goed vollumes bij nemen want 10 gb is om te lachen.aan snelheid van 9 Mb/s ben je zo door je volume.op gebruikt is ben je al lang op slowband gezet.
dat is wat anders.
dcc
PHO schreef:Je hebt toch niet meer nodig juist omdat je een snellere download hebt.
PHO schreef:Game demo's zijn er om te spelen, linuxdistro's zijn er om te gebruiken, niet alleen om te downloaden.
r2504 schreef:
Dan ken je de verzamelwoede van de leechers nog niet. A2F heeft genoeg bewezen dat velen met 100 GB/maand niet genoeg hadden. Sommige gingen zelfs tot 800 GB/maand dacht ik... wat mij betreft puur ziekelijk gedrag.
Spacekiek schreef:r2504 schreef:
Dan ken je de verzamelwoede van de leechers nog niet. A2F heeft genoeg bewezen dat velen met 100 GB/maand niet genoeg hadden. Sommige gingen zelfs tot 800 GB/maand dacht ik... wat mij betreft puur ziekelijk gedrag.
Tot 100GB kan je nog "normaal" downloaden, dit is als je bv. de DVD's zelf zou downloaden ipv divx... Maar eens daarboven betwijfel ik of je het inderdaad allemaal nog zou kunnen bekijken.
|T-J| schreef:mijn maximum ooit gehaald in heel mijn internetgebruiker tijdsperk is 233GB in de maand.
r2504 schreef:|T-J| schreef:mijn maximum ooit gehaald in heel mijn internetgebruiker tijdsperk is 233GB in de maand.
Maar dit kan je niet halen door legale dingen te downloaden. Ik ga me trouwens niet uitspreken over het illegaal downloaden (da's ieder zijn verantwoordelijkheid), maar dan kan je ook niet verwachten van BGC dat zij daarom de limiet zouden verhogen.
Uit recente discussies (ook nog op PUB) is steeds gebleken dat wanneer mensen eerlijk zijn over hun download gedrag, zij op enkele uitzonderingen na steeds toekomen met zelfs maar 10 GB.