Vandaag kreeg ik in mijn brievenbus een brief van Proximus dat er volgende week aan het netwerk in mijn buurt zal gewerkt worden, dit om "verbetering van het netwerk". Ik ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Iemand enig idee ?
Ik hoop dat ik een betere download snelheid zal krijgen hierdoor. Ik heb nu maar 20Mbps down.
Verbetering van het netwerk
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Vectoring rollout? In een ander topic hier sprak ook iemand van brieven om aan te kondigen dat men aan het netwerk ging werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik heb ook zo een brief gekregen, daarmee bedoelen ze vectoring wat idd mogelijk gaat zorgen dat uw internet sneller zal werken, zie deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ng+rollout
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Vermoedelijk een swap van de lijnkaarten in de rop. Kwam hier al meermaals voorbij.
Helaas zou de vectoring dan in eerste instantie geactiveerd worden voor mensen dichter bij de ROP (30/6 en hoger) waardoor je niet direct verbetering zal merken.
Helaas zou de vectoring dan in eerste instantie geactiveerd worden voor mensen dichter bij de ROP (30/6 en hoger) waardoor je niet direct verbetering zal merken.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
hier begin september verbeteringswerken gedaan nog steeds 30/2
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Als je profiel 30/2 DLM is zal je ook geen verbetering gaan merken. Alleen gebruikers met 30/6 of hoger krijgen door vectoring sneller internet in deze fase.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Hier zijn maanden geleden ook "verbeteringswerken" gedaan, sedert dan alleen maar problemen met de lijn.
Trager dan vroeger en meer disconnects.
Ik denk er zelfs aan om over te stappen naar iets anders, na meer dan 8jaar overstappen
Altijd op een 30/6 profiel gezeten met goede waarden, nu maar een 30/2 profiel meer met slechte waarden.
Gebeld naar helpdesk en daar beweren ze dat een 30/6 profiel niet bestaat, goed bezig daarzo
Trager dan vroeger en meer disconnects.
Ik denk er zelfs aan om over te stappen naar iets anders, na meer dan 8jaar overstappen
Altijd op een 30/6 profiel gezeten met goede waarden, nu maar een 30/2 profiel meer met slechte waarden.
Gebeld naar helpdesk en daar beweren ze dat een 30/6 profiel niet bestaat, goed bezig daarzo
-
- Premium Member
- Bedankt: 28 keer
Die verbeteringswerken gaan dus niet rechtstreeks op met snelheidsverhogingen?
Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..
Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde
Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..
Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Had 70/6 voor de verbeteringswerken. Nu zijn ze gisteren de nieuwe kaarten in de ROP komen steken. En had schrik dat ik terug ging vallen op 30/6.
Echter was dit niet het geval. Gisterenavond had ik nog 70/6. Beetje in het oog houden, kan misschien zijn dat ik de volgende dagen op 30/6 val.
Nu wachten op hogere DLM profielen.
Echter was dit niet het geval. Gisterenavond had ik nog 70/6. Beetje in het oog houden, kan misschien zijn dat ik de volgende dagen op 30/6 val.
Nu wachten op hogere DLM profielen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De verbeteringswerken zijn een voorbereiding voor vectoring (de nodige hardware)shahab schreef:Die verbeteringswerken gaan dus niet rechtstreeks op met snelheidsverhogingen?
Ooit wel .shahab schreef:Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..
Gans België wordt aangepakt, maar daar gaat wat tijd over (22.000 straatkasten). Tegen eind 2015 is alles omgezet.
Maar, jouw 1.7 upload zal nog wel een tijdje duren:
- - in een eerste fase wordt vectoring uitgerold op de lijnen <400m
- in een tweede fase komen de lijnen <700m aan de beurt (waaronder wsl jouw lijn)
Ja natuurlijk: als jouw modem synct aan 30/2, dan kan de upload van de FON ook niet hoger zijn ...shahab schreef:Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
En geldt dat dan ook voor de mensen die nu nog op ADSL zitten?Gans België wordt aangepakt, maar daar gaat wat tijd over (22.000 straatkasten). Tegen eind 2015 is alles omgezet.
Heb onlangs nog 's een ticket geopend bij BCOM en na lang zagen kwam de harde waarheid boven dat het voor mijn straat nog jaren zou duren eer ik VDSL zou kunnen krijgen... Financieel niet interessant was de reden ... zucht...
PS: alle straten rond mij kunnen wel VDSL krijgen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je nu een upload hebt van 1.7 Mbit/s, dan ben je al op VDSL2 (met een 16/2 of 20/2 profiel).zappeke schreef:Heb onlangs nog 's een ticket geopend bij BCOM en na lang zagen kwam de harde waarheid boven dat het voor mijn straat nog jaren zou duren eer ik VDSL zou kunnen krijgen
Geen idee waarover je het hebt .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Wij hebben een brief gekregen,vooral voor rioleringswerken(4-5 straten ineens),en er stond ook bij vermeld dat er werken gingen plaatsvinden aan het telecom netwerk.Ik veronderstel dat dit dan daar ook op slaat??
-
- Premium Member
- Bedankt: 28 keer
Nu ik erover nadenk is dat laatste ivm die FON wel logisch inderdaad.philippe_d schreef:De verbeteringswerken zijn een voorbereiding voor vectoring (de nodige hardware)shahab schreef:Die verbeteringswerken gaan dus niet rechtstreeks op met snelheidsverhogingen?
Ooit wel .shahab schreef:Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..
Gans België wordt aangepakt, maar daar gaat wat tijd over (22.000 straatkasten). Tegen eind 2015 is alles omgezet.
Maar, jouw 1.7 upload zal nog wel een tijdje duren:
- - in een eerste fase wordt vectoring uitgerold op de lijnen <400m
- in een tweede fase komen de lijnen <700m aan de beurt (waaronder wsl jouw lijn)Ja natuurlijk: als jouw modem synct aan 30/2, dan kan de upload van de FON ook niet hoger zijn ...shahab schreef:Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde
Een paar jaar geleden zou ik een hogere download snelheid boven upload kiezen, maar vandaag de dag is upload zo belangrijk geworden dat 1,7-1,8 echt wel mager is
[ Post made via mobile device ]
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
We zijn nu een paar dagen na de aangekondigde werken. Snelheid is hier hetzelfde gebleven. Niks veranderd.