Verbetering van het netwerk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Vandaag kreeg ik in mijn brievenbus een brief van Proximus dat er volgende week aan het netwerk in mijn buurt zal gewerkt worden, dit om "verbetering van het netwerk". Ik ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Iemand enig idee ?
Ik hoop dat ik een betere download snelheid zal krijgen hierdoor. Ik heb nu maar 20Mbps down.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Vectoring rollout? In een ander topic hier sprak ook iemand van brieven om aan te kondigen dat men aan het netwerk ging werken.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb ook zo een brief gekregen, daarmee bedoelen ze vectoring wat idd mogelijk gaat zorgen dat uw internet sneller zal werken, zie deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ng+rollout
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Vermoedelijk een swap van de lijnkaarten in de rop. Kwam hier al meermaals voorbij.
Helaas zou de vectoring dan in eerste instantie geactiveerd worden voor mensen dichter bij de ROP (30/6 en hoger) waardoor je niet direct verbetering zal merken.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Brief naar iemand met 20Mbps => sub 700m vectoring rollout? (of testen daarvan?) Of sturen ze die brief naar iedereen die ook maar in de buurt van de ROP in kwestie woont?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

bij de swap van de lijnkaarten zullen die ook wel onderbroken worden
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hier begin september verbeteringswerken gedaan nog steeds 30/2
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Als je profiel 30/2 DLM is zal je ook geen verbetering gaan merken. Alleen gebruikers met 30/6 of hoger krijgen door vectoring sneller internet in deze fase.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

hebben hier ook paar maanden terug de brief gehad en sta no steeds op een 40/6 profiel
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Als je een bbox2/sagem hebt: logisch.
Heb je een bbox3? Dan zal vectoring nog niet geactiveerd zijn anders had je direct 70/6 gehad
Xantos
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2009, 23:03

Hier zijn maanden geleden ook "verbeteringswerken" gedaan, sedert dan alleen maar problemen met de lijn.
Trager dan vroeger en meer disconnects.

Ik denk er zelfs aan om over te stappen naar iets anders, na meer dan 8jaar overstappen :(

Altijd op een 30/6 profiel gezeten met goede waarden, nu maar een 30/2 profiel meer met slechte waarden.
Gebeld naar helpdesk en daar beweren ze dat een 30/6 profiel niet bestaat, goed bezig daarzo
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Die verbeteringswerken gaan dus niet rechtstreeks op met snelheidsverhogingen?

Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..

Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde :(
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Had 70/6 voor de verbeteringswerken. Nu zijn ze gisteren de nieuwe kaarten in de ROP komen steken. En had schrik dat ik terug ging vallen op 30/6.
Echter was dit niet het geval. Gisterenavond had ik nog 70/6. Beetje in het oog houden, kan misschien zijn dat ik de volgende dagen op 30/6 val.
Nu wachten op hogere DLM profielen. :bdaysmile:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

shahab schreef:Die verbeteringswerken gaan dus niet rechtstreeks op met snelheidsverhogingen?
De verbeteringswerken zijn een voorbereiding voor vectoring (de nodige hardware)
shahab schreef:Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..
Ooit wel :-) .
Gans België wordt aangepakt, maar daar gaat wat tijd over (22.000 straatkasten). Tegen eind 2015 is alles omgezet.
Maar, jouw 1.7 upload zal nog wel een tijdje duren:
  • - in een eerste fase wordt vectoring uitgerold op de lijnen <400m
    - in een tweede fase komen de lijnen <700m aan de beurt (waaronder wsl jouw lijn)
shahab schreef:Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde :(
Ja natuurlijk: als jouw modem synct aan 30/2, dan kan de upload van de FON ook niet hoger zijn ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
zappeke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2012, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Gans België wordt aangepakt, maar daar gaat wat tijd over (22.000 straatkasten). Tegen eind 2015 is alles omgezet.
En geldt dat dan ook voor de mensen die nu nog op ADSL zitten?
Heb onlangs nog 's een ticket geopend bij BCOM en na lang zagen kwam de harde waarheid boven dat het voor mijn straat nog jaren zou duren eer ik VDSL zou kunnen krijgen... Financieel niet interessant was de reden ... zucht...

PS: alle straten rond mij kunnen wel VDSL krijgen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

zappeke schreef:Heb onlangs nog 's een ticket geopend bij BCOM en na lang zagen kwam de harde waarheid boven dat het voor mijn straat nog jaren zou duren eer ik VDSL zou kunnen krijgen
Als je nu een upload hebt van 1.7 Mbit/s, dan ben je al op VDSL2 (met een 16/2 of 20/2 profiel).
Geen idee waarover je het hebt :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Wij hebben een brief gekregen,vooral voor rioleringswerken(4-5 straten ineens),en er stond ook bij vermeld dat er werken gingen plaatsvinden aan het telecom netwerk.Ik veronderstel dat dit dan daar ook op slaat??
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

philippe_d schreef:
shahab schreef:Die verbeteringswerken gaan dus niet rechtstreeks op met snelheidsverhogingen?
De verbeteringswerken zijn een voorbereiding voor vectoring (de nodige hardware)
shahab schreef:Iemand toevallig een idee of ze 9070 ooit gaan aanpakken? Ben vooral de 1.7 upload echt beu..
Ooit wel :-) .
Gans België wordt aangepakt, maar daar gaat wat tijd over (22.000 straatkasten). Tegen eind 2015 is alles omgezet.
Maar, jouw 1.7 upload zal nog wel een tijdje duren:
  • - in een eerste fase wordt vectoring uitgerold op de lijnen <400m
    - in een tweede fase komen de lijnen <700m aan de beurt (waaronder wsl jouw lijn)
shahab schreef:Ik heb geprobeerd via FON, om te zien hoeveel upload ik daar krijg, maar dat was exact hetzelfde :(
Ja natuurlijk: als jouw modem synct aan 30/2, dan kan de upload van de FON ook niet hoger zijn ...
Nu ik erover nadenk is dat laatste ivm die FON wel logisch inderdaad.
Een paar jaar geleden zou ik een hogere download snelheid boven upload kiezen, maar vandaag de dag is upload zo belangrijk geworden dat 1,7-1,8 echt wel mager is :(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

We zijn nu een paar dagen na de aangekondigde werken. Snelheid is hier hetzelfde gebleven. Niks veranderd. :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”