Als "doorwinterde" pamper-koper kan ik zeggen:
-in tegenstelling tot de algemene aanname zijn in nederland de pampers doorgaans NIET echt goedkoper dan in belgie. Enkel als je ergens de mega en giga packs koopt die ook nog eens in promo zijn is dat wel zo maar het verschil is eigenlijk in kostprijs per pamper zeer miniem.
-het volgende scenario is het allergoedkoopst in mijn ervaring: bij colruyt (standaard echt wel veel goedkoper dan bij delhaize/carrefour/makro waar ze vaak kleinere dozen verkopen waar de kostprijs per pamper dus hoger is) pampers kopen tijdens de pamper-weken (-25% per 2 dozen en deze moeten niet eens van dezelfde soort zijn: je kan baby dry compiberen met active fit bvb en toch de korting krijgen)
Extra voordeel: zelfs tijden die pamper-weken aanvaarden ze bij colruyt kortingsbonnen op pampers:
https://www.pampers.be/nl/registration als je hier lid word krijg je regelmatig bonnen van -1 tot -5€! per doos. Je kan je zelfs probleemloos 2x registreren: naam vader en naam moeder en 2x bonnen krijgen. Er zit wel ergens controle op, kennissen schreven ook hun kind zelf enkele keren in maar daarvoor kregen ze geen bonnen.
-De huidige actie bij bol.com is ook redelijk goed, slechts een fractie duurder dan colruyt zonder extra bonnen van de fabrikant tijdens de pamperweken.
Verder heb ik al her en der sites of samen-koop acties gezien maar echt echt interressant ben ik er nog geen tegengekomen.
tips: -let goed op de prijs per pamper, er zijn namelijk een zestal "groottes"' van dozen, soms lijkt het daardoor ergens goedkoper maar dat is het niet
-maatje 1 heb je enkel nodig thuis als je een hele kleine/lichte baby hebt, anders kom je al toe met die van het ziekenhuis. Daar krijg je vaak 1 pak pampers mee naar huis.
-maatje 2 gaat iets langer mee maar meer maar meer dan 4-6 dozen ga je vermoedelijk niet nodig hebben
-maatje 3 kan je echt wel een grote voorraad van inslaan als je wilt: daar doen ze toch makkelijk 5-6 maanden mee minstens
-baby dry-pampers zijn doorgaans ietsje goedkoper dan de active fit EN ze kunnen meer vocht aan. Eens je baby echt begint te bewegen/kruipen merk je wel dat overdag de active fit's handiger zijn voor de kleine. Dus: tot 6-7 maand altijd baby dry, daarna active fit overdag en baby dry s'nachts.
-je kan op een dag heel snel rekenen op minstens 5-6 pampers per dag....als je kleine dus nog niet naar de creche gaat, of je moet de creche pampers meegeven dan vliegen ze er heel snel door