cyrano schreef:Als ik lees dat lawaai levens kan redden daarentegen, dan weet ik dat dat een foute instelling is.
ik weet niet welke woordenboek jij gebruikt maar "loud" is nog altijd niet hetzelfde als "lawaai". ja ik heb een luidere uitlaat en ik trek door tot max 3500 t/m en dan schakel ik op. dus nee ik jaag 'm niet hoog en luid in toeren en zoals ik hier nog es op't forum verkondigd heb: ja ik hebt een luide uitlaat maar ik vertrek ook 's morgens om 5u naar mijn werk en zelfs de buren worden er niet van wakker. het hangt er veel vanaf hoe je ermee rijdt en wanneer je wil dat men je hoort en wanneer niet.
cyrano schreef:Eens je met een auto of moto rondrijdt, moet je je er van bewust zijn dat jij moet uitkijken en niet de voetgangers of fietsers. Dat staat ook zo in de wegcode, en wel in een heel extreme vorm: de zwakke weggebruiker heeft altijd gelijk...
motorrijder is volgens laatste wegcode ook een zwakke weggebruiker...
cyrano schreef:Nee jongens, ik gebruik mijn spiegel. Als ik ten minste rij. Niet als ik stilsta of vooruit kruip in de file. Dan kijk ik uit naar voetgangers, of naar de vogeltjes...
spiegels ALTIJD gebruiken, ook als je "vooruit kruipt" in de file. en dit geldt niet alleen voor automobilisten maar ook voor motorrijders!
cloink schreef:Zeg, waarom zetten jullie geen sirenes op, dat lijkt me nóg veiliger?
als "koning auto" zich minder zou gedragen als "koning auto" dan was dit idd niet nodig maar helaas...
heb jammer genoeg al 2 ongevallen gehad waarbij de automobilist het excuus gebruikte dat hij mij niet gezien had terwijl ik volledig in mijn recht was (niet te snel, lichten aan, ...). met deze uitlaat horen ze mij tenminste als ze echt zo stekeblind zijn (en volgens mij niet meer achter een stuur horen!)
Sub Zero schreef:Ruiters probeer ik zelfs in neutraal te passeren en meestal appreciëren ze dat nog wel. 't Is allemaal goed en wel, zolang je maar wat rekening houdt met andere mensen.
ik passeer ruiters altijd in neutraal, ook fietsers met kinderen, wandelaars op kleinere wegen, ... mensen waarderen dit echt want ze knikken dan altijd vriendelijk