d3rF. schreef:
Wel een "Comfort" pack bij Proximus kost €62,95/maand. (Internet Overal + TV en Vaste telefonie (optioneel) (Eerste 6 maand ook een korting van €5/maand)
Dan krijg ik de melding: "Gratis installatie en activering (€129)"
Nu echter wil ik deze vaste telefonie niet, waardoor het maandelijks bedrag op € 53,95 komt, maar dan moet ik wel de €129 voor installatie en activering betalen.
Vind ik toch wel een beetje zuur geld.
Als die vaste telefonie toch een optie is, waarom er dan voor "beboet" worden?
En kan deze toch niet installeren, vermits er geen telefoonaansluitingen zijn in het appartement.
Je kan het ook anders bekijken: Wie meer producten afneemt, krijgt een gratis installatie (waar activatie inbegrepen is).
Installeer je alles zelf, met aansluitpunt geplaatst door een technieker, dan betaal je enkel de activatie (50 euro) en eventueel de kost van een aansluitpunt (30 euro). Hoe dan ook: een aansluitpunt heb je nodig, of je die nu gebruikt voor je vaste telefoon, of gewoon voor je internet.
Merk op: de techniekers moeten ook betaald worden (en zijn opleiding, apparatuur, cammionette, tijd, etc) en da's allemaal niet goedkoop. Om eens te vergelijken: bij het uitspuiten van onze leidingen wegens verstopping, waren we meer dan 129 euro kwijt, en die is ook maar heel even langsgekomen.
Die blauwe doos op de foto is inderdaad van Proximus (in ons appartement hebben we dezelfde aansluitdoos). In feite komen daar gewoon de koperdraden van het netwerk toe, waarna de binnenbekabeling vertrekt naar de appartement waar je het aansluitpunt moet voorzien (of reeds voorzien is, zoals bij mij het geval was).