Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En als jij braaf bent mag jij ook kiezen? ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

TV staat niet hoog op mijn verlanglijstje hoor.
De toppers op mijn verlanglijstje (eens goed total loss gaan in't weekend enzo) zijn met rood doorstreept door mijn opzichter(the ringkeeper).
Braaf zijn helpt bij mij niet echt :cry:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Netflix (hun aanbod in fims en series)kan mij niet bekoren.
Ik kijk meestal life tv incl NPO.
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Tot nu toe vind ik Netflix wel ok,(kijk nu naar Under the dome) ik weet dat Netflix hun aanbod regelmatig aanvuld,maar ik zou die preciese tijd wel eens willen weten,om de 6 weken,of om de 8 weken bijv.Geniet ondertussen van mijn gratis maand.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zij bieden in elk geval meer variatie dan onze vlaamse zenders :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik kijk vooral op de Amerikaanse Netflix, naar oude series als The Incredible Hulk, The A-Team, Knight Rider, Xena,... Leuk om dit allemaal nog eens terug te zien :-)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik hoop dat die oude series ook op de Belgische Netflix komt, dat zou wel interessant zijn. :-)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Heeft iemand reeds het Streaming-abonnement gewijzigd ? En heeft dit onmiddellijk effect ?
Waarschijnlijk doe je dit best vlak voor het einde van een nieuwe betalingsperiode, want in het geval dat je in de lopende maand wijzigt betaal je meer of minder voor wat je krijgt (of krijg je meer of minder voor wat je betaald hebt).
Kan mij niet inbeelden dat wanneer je halverwege de lopende maand zou wijzigen vb van 2 schermen HD naar 4 schermen UHD het verschil moet bijbetalen voor een halve maand :roll:
Op de Netflix website vind ik hier geen antwoord op.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ben een maand geleden gestart met het 2 stream abonnement. Ik ben een week geleden overgestapt naar 4 streams zonder problemen. Vandaag is mijn eerste betalende dag en er is gewoon de €11,99 betaald geweest.
Dus ja je kan zomaar van streaming plan veranderen en ja het gaat onmiddellijk in. Maar, het zou inderdaad ook wel kunnen dat als je al op een betalend plan zit dat het pas bij het begin van de nieuwe periode ingaat, dat ga ik niet testen :)
Maar dat als je van een goedkoper plan naar een duurder gaat dan lijkt het logisch dat je het verschil bij betaalt moest het onmiddellijk ingaan, niet? Dan hopelijk wel pro rata en niet de volle pot.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gelukkig dat je de optie "onbeperkt" kan kiezen bij een Belgacom Start abonnement!
Sinds dit weekend werkt Netflix zoals het hoort op mijn TV ... en ik mag het merken!

1. Vrijdagavond
- Schat, ik heb Netflix werkende gekregen op de TV
- Ahja, hoe werkt dat dan?
- Awel, zo en zo en zo en zo

2. Zaterdag
- Ik heel de dag weg
- De vriendin gezellig thuis

3. Zondag
- Ik kijk naar mijn routerboard en merk dat het downloadvolume serieus gestegen is.
- Gelukkig had ik reeds onbeperkt internet voor Bhaalu
- Ik kijk even de stats na van de router
- Tada : per film heeft de vriendin er 4.9GB doorgedraaid (gemiddeld), en dat gedurende 4 films

Ik denk dat er iemand Netflix verslaafd aan het worden is :-)
Blijkbaar was er een vriendin uitgenodigd en hebben ze besloten om s avonds met "girliemovies" te zien...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Haha, komt me bekend voor.
Hier zelfde scenario. Ik neem Netflix, en na 1 maand heb ik 3 dingen bekeken, terwijl mijn vrouw er al 4 hele seizoenen door gejaagd heeft :).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hier was de reactie van Madam: Netflix ? Was da nu weer, ik heb da ni nodig ! Ondertussen zijn we 400GB verder :angel:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Mooie manier om de vrouw thuis te houden :beerchug:
Spijtig is mijn vrouw geen film of serie kijker.
Laatst gewijzigd door marcedin 20 okt 2014, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze leert dus snel wat Netflix is :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hier is het probleem niet dat ze niet graag "dingen" ziet.
Ik moet gewoon thuis zijn!
Nee ik moet er niet naast zitten, ik moet gewoon aanwezig zijn binnen de perimeter tussen voor en achterdeur! :cry:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Hoe zit dat nu eigenlijk met account-sharing? Het is niet echt tegen de voorwaarden van Netflix. Dan overweeg ik wel om te blijven als ik bijvoorbeeld een account kan delen met mijn broer ofzo.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik deel met een kameraad een account voor 4 personen. Ik betaal voor mezelf en mijn vriendin, hij voor hem en zijn vriendin. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren dan. Hij heeft geen PayPal en CC dus op die manier kon hij toch Netflix gebruiken en het drukt voor ons beiden de prijs een beetje.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk (als er stroom is) dat met de koude winteravonden in het vooruitzicht Netflix nog veel kijkers zal bijwinnen,mensen spreken erover tegen elkaar,en mond aan mond reklame is de beste die er is.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Nog mensen problemen met de betaling via paypal ?

Mijn account is gekoppeld maar toch lukt het niet.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Yup, ook problemen gehad met PayPal en Netflix. Gisteren enkele keren opnieuw proberen verbinden zonder succes, vandaag echter na 1 poging succes.

Al was het hier wel direct te betalen i.t.t. de enkele gelukzakken hier die er nog een maand gratis bij hebben gekregen. Of heb ik dat mis op?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Blijft werken tot de betalingen terug normaal verlopen. Zal maar over een paar dagen gaan vermoed ik.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij mij werkt het nochtans niet meer...
Ik trek mijn woorden terug, op pc werkt het inmiddels opnieuw. Op gsm nog niet, maar dat zal dan ook wel in orde komen neem ik aan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik had eigenlijk de indruk dat er al iets 'eigenaardig'aan de hand was m.b.t. betaling Netflix via PayPal.Toen ik klant geworden met,heb ik eerst een Credit Card moeten aanvragen bij mijn bank(en ik was niet de enige!).Netflix kon dus alleen met PayPal niet opgestart worden(dit is ook het geval bij bijv. SchopTo,bij anderen zoals Simplygames.com gaat het dan wel weer).Mss heeft Netflix daaromtrend klachten gekregen,en gaat men daar iets aan wijzigen??
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mail gekregen van PayPal dat de betaling gebeurt is en ook van Netflix een mailtje. Twerkt intussen ook terug op smartphone, top :).
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik wou nog eens een vervolg posten van mijn vorige post ivm het dataverbruik van Netflix.
sirWard schreef:Wij gebruiken vrij veel veel Netflix (1080p) en net even gekeken op Mijn Telenet. 290Gb op dag 20 van de lopende periode. Ik schat dat 40Gb niet van Netflix komt.

Dus zo'n 12,5Gb/dag hier door snel even te rekenen. Abonnement is een Whoppa.
Straks om middernacht wordt hier de Telemeter gereset en momenteel ziet mijn Telemeter er zo uit:

Code: Selecteer alles

Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 26/09/2014 tot en met 25/10/2014.  Dag 30 van je aanrekeningsperiode.

Huidig verbruik 470,66 GB (Laatste update gebeurde op 25/10/2014 om 00:00)

Status:

Vrij verbruik

Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 475,22 GB en 493,41 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Reken ik even door met mijn eerder gemaakte berekening van 12,5Gb/dag dataverbruik voor ons Netflix-kijkgedrag, dan kom ik aan +-375Gb voor deze maand.
95Gb dataverbruik voor andere toepassingen hier (Bhaalu, algemeen surfen, 2x binnentrekken van OS X 10.10, iOS8.1, enkele ROM's voor Android,..) dan lijkt het mij dat die 12,5Gb vrij goed klopt.

Daarnaast zit op mijn laatste dag nu op het randje van de grens om als grootverbruiker te worden aanschouwd met ons Whoppa abonnement. Whoppa lijkt me dus voor de gemiddelde kijker (ik beschouw ons in huis hier als bovengemiddelde Netflix-gebruikers) geschikt om in prime time Netflix te kijken.

Ik had graag nog eens getest wat de gevolgen zijn op de kijkervaring in prime-time aan grootverbruiker-snelheden. We kijken nu immers continu in 1080p... Ik kan me wel inbeelden dat ik er me aan zou storen moest die kwaliteit lager zijn (ik prefereer nu de Netflix content ipv dvd-box van series), maar dat weet ik dus niet zeker. En dan is een Belgacom Proximus Maxi misschien wel een interessant aanbod (6 maanden gratis Netflix promotie momenteel) want immers écht ongelimiteerd aan een snelheid die wél voldoet om altijd in 1080p te kijken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik bleek vorige periode ook net rond te komen met mijn volume (had nog 15 GB of zo over van de 300) en was ook benieuwd naar de 'smallband' ervaring. Ik denk dat het nog wel moet meevallen op voorwaarde dat je voor de rest niets aan het doen bent. Ik dacht dat SuperHD op 6 a 7 GB zit. Volgens mij ga je met 5 Mbps ook nog wel 1080p hebben maar meer gecomprimeerd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Zo, bij Telenet worden de tellers op de 26ste van de maand op nul gezet, bij Belgacom/Proximus gebeurt dat de 1ste van de maand, zij redeneren nieuwe maand dus alles wordt gereset.
Persoonlijk vind ik dat gemakkelijker dat de 1ste van de maand wordt gereset.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ook nogal een veralgemening van je... Blijkbaar niet aan gedacht dat het ook gewoon bij iedereen een andere datum kan zijn, afhankelijk vanaf wanneer je contract afgesloten is ? ;)
Mijn reset datum is de 16de van elke maand.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

apestaart schreef:Zo, bij Telenet worden de tellers op de 26ste van de maand op nul gezet, bij Belgacom/Proximus gebeurt dat de 1ste van de maand, zij redeneren nieuwe maand dus alles wordt gereset.
Persoonlijk vind ik dat gemakkelijker dat de 1ste van de maand wordt gereset.

Bij Telenet is dat de dag dat je contract begonnen is. Bij mij wordt de teller op de 20ste gereset.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Aangezien ik niet bij Telenet zit tenzij enkel voor TV kan ik natuurlijk dat niet weten dat die resetdatum afhankelijk is van de datum van het contract, ik dacht dat dit een vaste datum heeft.
In ieder geval is dat bij Belgacom/Proximus wel het geval, de resetdatum is altijd de 1ste van de maand ongeacht de datum van het contract.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik ben blij dat ik niet moet liggen rekenen. Echt onbeperkt volume zou eenieders recht moeten zijn. We betalen er allemaal meer dan genoeg voor.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zeker nu Netflix ook in Belgie te verkrijgen is.Jammer genoeg zijn er nog wel wat gebieden waar alleen Telenet een goede uitkomst geeft (vdsl niet te verkrijgen bijv.) .Ook moet men er rekening mee houden dat bijv. met Scarlet Trio(Onbeperkte data) er heel wat tv zenders wegvallen,niet iedereen maakt die keuze.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Mijn 100GB van de Telenet Basic is er bijna door (85%).

Benieuwd wat we op 1Mbit nog te zien krijgen, of anders tijdelijk wat afkicken van Netflix... :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

petrol242 schreef:Echt onbeperkt volume zou eenieders recht moeten zijn. We betalen er allemaal meer dan genoeg voor.
Pure nonsens... echt onbeperkt volume bestaat niet (zeker niet aan de spotprijzen die je er moet voor betalen).

Misschien moet je eens stilstaan bij de uitspraak die je doet... onbeperkt wil zeggen dat jij en iedereen die klant is bij je provider 24/24u de maximale bandbreedte van je het lijntje kan benutten (of dit nu 30 Mbits is bij BGC of 160 Mbits bij TN maakt niet uit). Neem nu nog maar BGC, dik 1 miljoen klanten aan 30 Mbits... da's dus 30 miljoen Mbits of wel 30.000 GBits of wel 30 Tbits dat hun interconnectie moet zijn (en dan spreken we nog maar over BGC alléén) !

Om je een idee te geven... AMS-IX... de grootste Internet Exchange van Europa kan "slechts" 12 Tbits aan :!:

Je uitspraak is even dom als zeggen dat iedereen tegelijk z'n waterkraan, gaskraan of electrciteit mag aanschakelen... ik kan je verzekeren dat er dan ook niets meer uitkomt. Stop dus aub met dergelijke nonsens te schrijven (en met zo'n posts +1 te geven) zonder te beseffen wat je zegt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

petrol242 schreef:Ik ben blij dat ik niet moet liggen rekenen. Echt onbeperkt volume zou eenieders recht moeten zijn. We betalen er allemaal meer dan genoeg voor.
Kleine aanvulling op de (overigens volledig correcte) post van r2504 : Belgacom geef je tussen de 12 en 70Mbps bij de vdsl2 abonnementen. Telenet tussen de 30 en 160Mbps bij hun abo's.

Een vraagprijs van €25 per Mbps is niet ondenkbaar in België. In Brusselse datacentra kan dit makkelijk naar de €40 gaan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In het buitenland bestaat onbeperkt datavolume wel, vandaar dat Netflix al hun streams vanuit Nederland en Frankrijk naar België stuurt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
petrol242 schreef:Echt onbeperkt volume zou eenieders recht moeten zijn. We betalen er allemaal meer dan genoeg voor.
Pure nonsens... echt onbeperkt volume bestaat niet (zeker niet aan de spotprijzen die je er moet voor betalen).

Misschien moet je eens stilstaan bij de uitspraak die je doet... onbeperkt wil zeggen dat jij en iedereen die klant is bij je provider 24/24u de maximale bandbreedte van je het lijntje kan benutten (of dit nu 30 Mbits is bij BGC of 160 Mbits bij TN maakt niet uit). Neem nu nog maar BGC, dik 1 miljoen klanten aan 30 Mbits... da's dus 30 miljoen Mbits of wel 30.000 GBits of wel 30 Tbits dat hun interconnectie moet zijn (en dan spreken we nog maar over BGC alléén) !

Om je een idee te geven... AMS-IX... de grootste Internet Exchange van Europa kan "slechts" 12 Tbits aan :!:

Je uitspraak is even dom als zeggen dat iedereen tegelijk z'n waterkraan, gaskraan of electrciteit mag aanschakelen... ik kan je verzekeren dat er dan ook niets meer uitkomt. Stop dus aub met dergelijke nonsens te schrijven (en met zo'n posts +1 te geven) zonder te beseffen wat je zegt.
Jij gaat er vanuit dat 'onbeperkt' gelijk is aan het non-stop/continu gebruiken van alle mogelijke bandbreedte.

Je kan ook stellen dat 'onbeperkt' eigenlijk gewoon gebruik is zoals jij wil in jouw hoeveelheden. En dus zonder tegen een 100GB cap, 300GB FUP of wat dan ook te lopen. Daarvoor heb je geen 30Tbits capaciteit voor nodig. Dat kan met veel minder, en niet substantieel duurder, kijk naar de omliggende landen.

En bij je berekeningen, wat met P2P verkeer? Daar heb je geen/veel minder interconnectie voor nodig. En overboeking? Etc. Nogal overdreven.

Stellen dat he complete nonsens is? Petrol242 heeft een heel goed punt imho.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bij Belgacom/Proximus is de datavolume voor Comfort en Maxi Pack zogezegd onbeperkt maar dat is relatief in werkelijkheid bedraagt die 500 GB.
Waarom dat ze dat van eerste keer niet vermelden dat die datavolume 500 GB bedraagt is mij een raadsel, reclame stunt zeker? Voor een valse indruk te geven dat men onbeperkt datavolume heeft terwijl dat eigenlijk niet waar is. :nono:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Bij Proximus is het volume onbeperkt: eens je meer dan 500 GB verbruikt, moet je volumeblokken van 20 GB aankopen.
Die volumeblokken zijn gratis, maar het is wel een ongemak voor de gebruiker. Ik weet ook niet waarom ze dit systeem nog hanteren, zeker nu meer mensen met Netflix tegen die grens gaan zitten.
Je kan wel meerdere blokken gratis aankopen, weliswaar één per één, en die worden telkens overgedragen naar de volgende maand.
Dus je moet je er eens een kwartiertje mee zoet houden of een macro maken en je kan weer een paar maanden verder. Maar handig en gebruiksvriendelijk is het dus niet.

Edit: Ik ga net in mijn e-services kijken en zie nu dat de volumeblokken nu 5 euro per 20 GB kosten :???: , hoewel ik een Comfort Pack heb. Vroeger was dit zeker gratis, en voorlopig heb ik nog een paar honderd gigabytes aan extra volume staan.
Laatst gewijzigd door johcla 27 okt 2014, 14:28, in totaal 1 gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Het zou misschien beter zijn dat ze die datavolume optrekken naar 1 TB of zelfs naar 2 TB.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”