Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Nope, AFAIK kan je het niet per film instellen. Op dat vlak schiet Netflix wel behoorlijk te kort. De enige manier die Netflix aanbiedt om kwaliteit te selecteren, is in je profiel instellingen. Maar dan geldt dat dus voor al je content en voor al je devices. En zelfs met kindprofielen blijkt het niet te werken. Je moet voor hen sowieso al eerst afzetten dat ze een kind-profiel zijn om überhaupt aan de profiel-settings te geraken (ook wel absurd) maar als je daar dan bvb SD zet, en ze vervolgens terug instelt als een kind-profiel, blijken al die tekenfilms e.d. weer gewoon in SuperHD af te spelen.

Mijn kinderen hebben Netflix ook op hun iPad en gelukkig hebben ze het gemak ervan nog niet ondervonden en vragen ze meestal aan ons om op TV te kunnen kijken. Eens op de iPad vreesde ik immers dat het verbruik ook navenant ging zijn en ben ik al beginnen kijken naar QoS op mijn router om wat bandbreedte beperking te enforcen :P.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dag 27 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 325,80 GB
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 408,64 GB en 739,99 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Heel veel Netflix (80% van het verkeer) aan 720P en 1080P (2 streams geregeld.)
Voorlopig kom ik niet in de problemen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Binnenkort ook Friends op Netflix: http://myfox8.com/2014/10/15/all-236-ep ... o-netflix/

Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

misschien domme vraag
maar op hun site kan je lijken wat je allemaal kan opvragen zodat je kan zien of het intressant is of niet
Zenden ze bvb de walking dead uit
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 10 keer

proximusboyke schreef:misschien domme vraag
maar op hun site kan je lijken wat je allemaal kan opvragen zodat je kan zien of het intressant is of niet
Zenden ze bvb de walking dead uit
Ja t.e.m. seizoen 3 (zonder Nederlandse ondertitels) maar die kan je alleen opvragen wanneer in je account je taalvoorkeur op Engels staat ingesteld.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Ik raad iedereen aan om de taalvoorkeuren in het Engels te zetten. Dan zie je zowel de Vlaamse als de Waalse content. En deze verschilt nogal. Je mist bij de Waalse content wel Nederlandse ondertitels, maar het originele taalspoor (Engels) is steeds beschikbaar alsook Engelse ondertitels.
De site netflixinbelgie toont alleen de Vlaamse content, wel spijtig.
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Online filmverhuurder Netflix ging over het derde kwartaal met een teleurstellende abonneegroei onder de lat door.
http://www.tijd.be/detail.art?a=9556514&n=3133&ckc=1
HBO valt Netflix aan.
Voor de series van HBO moet u echter het betaalpakket Rio van Telenet in huis halen. Het kabelbedrijf verlengde recent nog zijn exclusieve contract met de Amerikanen, tot 2018.
http://www.tijd.be/ondernemen/media_mar ... 8-3133.art
Afbeelding
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

In ieder geval leidde de komst van Netflix niet tot een verlaging van de Rio prijs. Dus massaal Rio kijkers zal Telenet niet verliezen aan Netflix of ze hebben beide.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Vorige week de Philips MPH2000/12 uit de folder bij Blokker gaan halen voor promoprijs van 59,95 euro....
Dit is een wifi mediaplayer met hdmi en usb ansluiting met Netflix...

Echter vandaag terug gebracht, hij ondersteund geen Dolby Digital bij Netflix, een opname gemaakt van Prime star HD op mijn cablereceiver op usb en afgespeeld was wel in orde, echter bij Netflix is het niet goed te krijgen en er komt ook geen nieuwe software....
Teruggebracht en centjes teruggekregen, nu voor 10 euro meer de Bluray BDP2200/12 besteld, maar niet bij Blokker dat hebben ze elders...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat Netflix eigenlijk nog niet op snelheid is,wrsl gaan ze hun aanbod vrij vlug(ik weet niet de juiste termijnen,waarin dit gebeurt) aanpassen,en meer volledig maken.In Nederland was in het begin er ook kritiek op het Netflix aanbod,maar dat is nu eigenlijk al veel verminderd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik heb een us unblock dewelke ik op mijn apple tv3 heb ingesteld en op mijn plips bluray staat gewoon mijn telenet ip voor de Vlaamse content, ofwel streamen van de iphone naar de apple tv...maar zelfs nog de aAmerikaanse filmcontent vind ik nog redelijk beperkt aan recentere films , en daar gaat het voor mij toch om...

Anderzijds allemaal HD en dolby digital, daar kan Telenet met Rio een poepje aan ruiken, zeker waneer je acheteraf een film opvraagt, ik heb een 60 inch scherm en de sd kwaliteit van die films is soms erbarmelijk !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Yogi schreef:ben wel eens benieuwd.

Ik denk dat NetFlix voor de juiste prijs wel eens piraterij van series / films zou kunnen doen dalen. Ik zou alvast bereid zijn om een NetFlix account te kopen, indien alle films / series ook onmiddelijk beschikbaar zijn in belgie en we geen jaar moeten wachten :)
Ik kon niet wachten op netflix had direct 4 streams genomen, .. weet je wat, .. dat werkt eigenlijk niet op xbmc, .. noch op linux alleen mijn smart tv ondersteunde het, en dan is het ook weer de deur uit gevlogen.

Beeld is niet geweldig, .. wazig, en als het redelijk is dan gebruikt het 600kb/s aan bandbreedte, voor 1 stream ik denk dat het nog lang gaat duren voor dit naar alle huiskamers komt.

zolang het geen open aanbod gaat geven voor alle media apparaten wordt het niks, en dat gaan ze sowieso niet doen om download te voorkomen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

marcedin schreef:HBO valt Netflix aan.
Voor de series van HBO moet u echter het betaalpakket Rio van Telenet in huis halen. Het kabelbedrijf verlengde recent nog zijn exclusieve contract met de Amerikanen, tot 2018.
http://www.tijd.be/ondernemen/media_mar ... 8-3133.art
Om het effe in realiteit om te zetten: dat blijft dus Game of Thrones downloaden ipv ervoor te betalen, voor velen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Ofloo schreef:
Yogi schreef:ben wel eens benieuwd.

Ik denk dat NetFlix voor de juiste prijs wel eens piraterij van series / films zou kunnen doen dalen. Ik zou alvast bereid zijn om een NetFlix account te kopen, indien alle films / series ook onmiddelijk beschikbaar zijn in belgie en we geen jaar moeten wachten :)
Ik kon niet wachten op netflix had direct 4 streams genomen, .. weet je wat, .. dat werkt eigenlijk niet op xbmc, .. noch op linux alleen mijn smart tv ondersteunde het, en dan is het ook weer de deur uit gevlogen.

Beeld is niet geweldig, .. wazig, en als het redelijk is dan gebruikt het 600kb/s aan bandbreedte, voor 1 stream ik denk dat het nog lang gaat duren voor dit naar alle huiskamers komt.

zolang het geen open aanbod gaat geven voor alle media apparaten wordt het niks, en dat gaan ze sowieso niet doen om download te voorkomen.
Tuurlijk werkt linux wel.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik snap Ofloo zijn kritiek ook niet. Over Linux ga ik me niet uitspreken, al dacht ik toch ook dat daar recent significante vooruitgang was.
En wazig... 600 kbps... ? Dan doe je toch echt wel iets verkeerd. Beeld hier thuis is haarscherp en enorm goed van kwaliteit. Maar dat is dan ook wel minstens 5 Mbps, en geen 600 kbps. En dat is bovendien op een hoop devices die, in tegenstelling tot Linux, wél heel vaak in de doorsnee huiskamer te vinden zijn: SmartTV, PS3, XBox 360, BluRay speler, iPad, ...
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

raf1 schreef: Smalband(=5 Mbps) wat te traag is om Netflix in 1080p te kunnen bekijken.
Netflix serveert een kwalitatief aanbod van series en films die u op één of meer platformen kunt bekijken: tablet, spelconsole, computer, smart-tv, smartphone. Enige vereiste is een internetverbinding met minimum 1,5 Mbps downloadsnelheid, 5 Mbps voor HD-weergave1080p.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb het zaakje weer opgezegd. Meerwaarde was voor mij toch een beetje zoek (geen écht fervente TV-kijker en als ik dan al eens iets bekijk, dan is het meestal binge-watching en kan ik ook geen geduld opbrengen, dus Netflix is niet meteen ideaal voor me...).
Laatst gewijzigd door cloink 17 okt 2014, 12:41, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Sinds kort werkt het met ubuntu out of the box. Wel alleen met chrome.....

Sent from my HTC One using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tomby schreef:Ik snap Ofloo zijn kritiek ook niet. Over Linux ga ik me niet uitspreken, al dacht ik toch ook dat daar recent significante vooruitgang was.
En wazig... 600 kbps... ? Dan doe je toch echt wel iets verkeerd. Beeld hier thuis is haarscherp en enorm goed van kwaliteit. Maar dat is dan ook wel minstens 5 Mbps, en geen 600 kbps. En dat is bovendien op een hoop devices die, in tegenstelling tot Linux, wél heel vaak in de doorsnee huiskamer te vinden zijn: SmartTV, PS3, XBox 360, BluRay speler, iPad, ...
Het beeld is wazig of het moet 600kb/s verbrassen, wat gewoon belachelijk is, met 1mbit kan je al redelijk kwalitatief beeld krijgen, als je dat zou willen. En ok de doorsnee mens gebruikt geen linux, maar hoeveel denk je dat er zijn met een xbmc, .. waar het ook niet op werkt. Dat zijn er nogal, ..

En ik heb er een hekel aan altijd maar nieuwe hardware te moeten kopen om hetzelfde te doen, .. nog eens een apparaat bij om netflix te gebruiken. 'k vind het niks, .. en de doorsnee belg gaat ook nooit geen netflix gebruiken die heeft er nog nooit van gehoord, het gaat altijd degene zijn die wat meer wil, eist, ..

hoeveel klanten zou weepee tv al hebben?

Er zijn gewoon te veel vereisten, .. en boven op dat alles als je iets of wat kwaliteit wil trekt het praktisch heel je internet dicht, .. netflix ja om te proberen, .. en dan weer op te zeggen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ofloo schreef:Het beeld is wazig of het moet 600kb/s verbrassen
Wacht, dus je bedoelt dat je 600 kbps eigenlijk al veel vindt, en dat met minder je gewoon tevreden moet zijn met slecht beeld. Ja, dat heeft natuurlijk totaal niets met Netflix te maken. Als jij heelder dagen naar HD YouTube filmpjes wil kijken, ga je ook veel meer dan 600kbps verbrassen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik vind dat heel veel voor wat tv kijken dat zijn streams van +- 6mbit voor wat tv is dat enorm, .. een hdfilm zou je makkelijk over zo'n 2mbit kunnen sturen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@redman

inderdaad, werkt perfect met linux mint qiana dankzij chrome browser. Alsook met sony bravia TV app voor bbox3 wifi signaal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ja als je de laatste chrome pakt en agent verandert krijg je het wel werkend, .. en als je xbmc wil dan, is er een manier om het te streamen en whatever, .. vind je dat er zelf niet een beetje over?

En hier kijken ze soms met 4 tegelijk naar Youtube maar dat gebruikt geen 600kb/s ze ! allé ik zie het nog niet gebeuren, hun platform is te gesloten, .. of er moesten ineens heel veel support voor zijn van commerciele kant in thuis mediacenterkes enz.

Anders zie ik het niet gebeuren dat netflix hier door zal breken.
Laatst gewijzigd door Ofloo 17 okt 2014, 12:14, in totaal 1 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Voor XBMC zijn er plugins, ze vergen wel iets meer werk dan gewoon in de plugin-store te downloaden maar ze bestaan (en werken) wel.
Bvb: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178693
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k had begrepen dat je voor xbmc moest streamen soort van dlna, .. dat ga ik toch nog eens proberen, ..
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ofloo schreef:Anders zie ik het niet gebeuren dat netflix hier door zal breken.
De redenen die je opgeeft zijn nochtans niet specifiek voor België, en in de US kun je toch echt wel over 'doorbreken' spreken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ofloo schreef:een hdfilm zou je makkelijk over zo'n 2mbit kunnen sturen.
Tuurlijk kan dat, zelfs over 1mbit. Maar of het nog mooi gaat zijn...
Ik vind dat Netflix met zen 5mbit een vrij goed compromis heeft. Scherp mooi beeld voor een beperkte bandbreedte.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ofloo schreef:.. of er moesten ineens heel veel support voor zijn van commerciele kant in thuis mediacenterkes enz.
...
WD TV Live SMP ondersteunde Netflix al jaren. Het is ook een van de betere mediaplayer voor z'n prijs en mogelijkheden.
De nieuwe WD TV Play ondersteund Netflix niet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Het zit ook al ingebakken in vele recente Smart TVs.
Zelf prefereer ik de chromecast (35euro).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

@Oflo Je moet zelf je user- agent string van je brouwser zelf niet meer aanpassen, chrome van ubuntu wordt nu standaard geaccepteerd!

Sent from my HTC One using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Versie 37.0.2062.120 Ubuntu 14.04 (281580) (64-bit)
Foutcode: M7357-1003
Tomby schreef:
Ofloo schreef:Anders zie ik het niet gebeuren dat netflix hier door zal breken.
De redenen die je opgeeft zijn nochtans niet specifiek voor België, en in de US kun je toch echt wel over 'doorbreken' spreken.
Misschien omdat ze in USA beter internet hebben, en omdat ze minder conservatief zijn als het op zulk soort zaken aan komt. En omdat hier niet iedereen een IT'ers heeft om zoiets te installeren. :p aangezien we hier met een oudere bevolking te doen hebben?

Trouwens, .. Ik ken nog redelijk wat mensen met een beeldbuis tv ! En in BE gaat men er een beetje vanuit eens men een tv koopt dat die voor 10j is. Terwijl men in USA makkelijker het laatste nieuwe wil hebben.
EDIT:

weepeetv heeft boeken neergelegd? I rest my case !
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Versie 38.0.2125.104 (64-bit) , geen useragent meer switchen in ieder geval

Maar je hebt wel gelijk wat betreft beschikbare toestellen, geen netflix mogelijk op de 4-tal TVs hier (zijn allen net iets te oud). WD TV Live Hub, ook niet beschikbaar. De PS3s dan weer wel.

Beeld is ook niet altijd even schittered.

Ik wacht het nog een paar maand af, 4 streams, hoe de content gaat evolueren en gebruik ervan in huis.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ah, goeie tip van die useragent. Die had ik nog altijd actief staan en nu er dus af gezwierd. (Versie 39.0.2171.27 beta (64-bit) in Manjaro)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wat zijn de ervaringen met de beeldkwaliteit op linux? Vind de kwaliteit van netflix xbmc toch minder dan rechtstreeks op de tv.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Slecht, je krijgt blijkbaar in Linux geen échte HD maar 720p voor Netflix-series en 480p voor al de rest.
Met CTRL-SHIFT-ALT-D kan je een infomenu tevoorschijn toveren met technische info over de stream.
Laatst gewijzigd door raf1 17 okt 2014, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ben hierbij niet erg kritisch vermits ik mijn linux (mint17) machine vooral gebruik om netflix film-lijsten te maken, nieuwe films te proberen, etc. Merk zeker geen kwaliteitsverschil met vb HD satellietontvangst via dezelfde PC monitor...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Ik ben net begonnen aan mijn gratis maand netflix en ik moet zeggen ik vind het wel tof.

Zowel op de xbox one als op men smartphone is het beeld zeer goed en ook op de pc is het te pruimen.
Enkel de app op men tv zelf die doet het niet goed maar das niet erg daar de xbox one app super goed werkt en goede kwaliteit brengt in zowel beeld als geluid.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Af en toe kijk ik al eens naar een film via oa icefilms addon in xbmc. Dan moet je eerst een server kiezen,als het kan kies ik de betere kwaliteit en ik moet zeggen dat dat toch wel goed beeld geeft. Zo heb ik eend naar een 2u durende film geleken zonder 1 hapering, het leek wel alsof hij streamde vanaf mijn nas
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef:Slecht, je krijgt blijkbaar in Linux geen échte HD maar 720p voor Netflix-series en 480p voor al de rest.
Met CTRL-SHIFT-ALT-D kan je een infomenu tevoorschijn toveren met technische info over de stream.
Een bevestiging van mijn ervaring dus. Had wat anders gehoopt.

@Bartman, inderdaad. Zalig dat het werkt op xbmc maar oh zo zonde dat die illegale streams gewoon betere kwaliteit leveren.

Ben aan het twijfelen of we netflix houden. Gelukkig is het een gedeeld account in dollars.
Een enkel account in euro's zou ik niet zien zitten.

Ik kom er zelf niet zo veel toe te kijken. Heb sinds de start nog altijd "de oorlog in kleur" niet kunnen uitkijken. Zo veel kijk ik dus.
Maar de kleinen hier is er verzot op! Hij kijkt niet graag tv maar vod != tv.
Hij weet precies wat hij wil hoor!
Als hij braaf geweest is mag hij iets kiezen voor het slapen gaan. En braaf dat hij is ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”