Dankzij Vlarem II zijn ze momenteel de straat thuis om zeep aan het helpen met gescheiden riolering aan te leggen en aan te sluiten op de beek die hier blijkbaar ondergronds loopt.
Gisteren hebben ze (uiteraard) een kabel over getrokken en terug aan mekaar gemoft.
Wie kan me de zichtbare kabels identificeren?
Zo moet er volgens mij o.a.: Infrax/straatverlichting, Infrax/Telenet-kabel, Infrax/stroomkabel, Belgacom/Telefoonkabel liggen, maar wat is wat?
Identificeer de kabel
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 14 keer
1) 20 paar PET van belgacom/proximus
2) Coax of verlichting of elektriciteit
3) Elektriciteit denk ik
4) Een grote steenbrok of invoerkabel van belgacom als er nog een andere kabel dieper ligt.
5) water of gas
Ben eigenlijk maar enkel zeker van die eerste . 4 en 5 zouden wat meer moeten blootliggen.
2) Coax of verlichting of elektriciteit
3) Elektriciteit denk ik
4) Een grote steenbrok of invoerkabel van belgacom als er nog een andere kabel dieper ligt.
5) water of gas
Ben eigenlijk maar enkel zeker van die eerste . 4 en 5 zouden wat meer moeten blootliggen.
Laatst gewijzigd door Retroglide 15 okt 2014, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
- Asuske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
4 - Lijkt mij een aardingskabel (maar zoals eerder vermeld zou dit toch wat meer zichtbaar moeten zijn )Mathy schreef:Is 5 niet de waterleiding?
5 - Kan een 2de voedingskabel zijn van infrax/eandis (vroeger gebeurde dat meer met luchtleidingen dat deze dubbel werden aangelegd) en dat deze mee ondergronds is gegaan
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
We hebben hier eens een waterlek gehad in de straat... en in de put die toen gegraven is zag ik ook een coax van TN... waar die was enorm dun tot mijn verbazing (hier op de foto lijkt hij alvast veel dikker).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En hebben ze het zelf gefixt, of iemand laten komen van de betreffende nutsmaatschappij?meon schreef:Gisteren hebben ze (uiteraard) een kabel over getrokken en terug aan mekaar gemoft.
Soms proberen ze dat zelf te herstellen, om zo een schadeclaim te vermijden
Onlangs hier een nieuw voetpad, in opdracht van de gemeente.
Telefoonkabel van de gebuur overgetrokken: de aannemer (Poolse onderaannemer) heeft de kabel gewoon weer verbonden met een "suikertje", en bij de gebuur aangebeld om te zien of hij weer telefoon had. Daarna "zand erover" + voetpad
Ik heb dat aan Belgacom gerapporteerd, een week later voetpad terug opengebroken, en politie erbij om een PV op te maken.
Een niet goed herstelde kabelbreuk kan grote schade veroorzaken aan de hoofdkabel (insijpelend water, sommige van de oude telefoonkabels zijn nog geïsoleerd met papier!)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ze beweerden dat zelf te hebben opgelost ("we hebben dat terug in orde gemaakt"), dusjah... Ik heb tenminste nog bovenstaande foto van hoe het er uit zag, mocht er zich een probleem vormen, want het gat is ondertussen terug dicht gemaakt en aangetrilt.
De stroom-kortsluiting enkele maanden geleden was net iets indrukwekkender (en stinken) Tot mijn verbazing is dat allemaal aluminium?
De stroom-kortsluiting enkele maanden geleden was net iets indrukwekkender (en stinken) Tot mijn verbazing is dat allemaal aluminium?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij heeft een aannemer geen bevoegdheid, noch de kennis, om dergelijke reparaties uit te voeren.
Ik zou de maatschappij op de hoogte brengen. Als er binnen enkele jaren een probleem voordoet, is de verantwoordelijke niet meer te vinden, nu nog wel!
Was het een telefoonkabel?
Ik zou de maatschappij op de hoogte brengen. Als er binnen enkele jaren een probleem voordoet, is de verantwoordelijke niet meer te vinden, nu nog wel!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Bij mijn ouders dergelijk probleem met de kabel gehad, ineens slecht beeld op tv en internet dat continue uitviel.
Probleem bleek te zitten op de plaats waar ze 6 maanden eerder aan het voetpad hadden gewerkt, kabel was gerepareerd met een stukje aluminiumfolie en tape.
Probleem bleek te zitten op de plaats waar ze 6 maanden eerder aan het voetpad hadden gewerkt, kabel was gerepareerd met een stukje aluminiumfolie en tape.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik hou mijn hart nu al vast als dat fiber wordt dat ze om de haverklap doorsnijden. Dat valt nl niet zomaar te fixen zonder echte kennis van zaken.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien is dat nog niet zo slecht. Dan kunnen ze er niet vanaf komen door gauw-gauw die twee uiteinden terug aan elkaar te plakken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Net naar Infrax gebeld; ze hebben wat moeten zoeken omdat er geen specifieke opdracht was voor die werken, maar ze hebben die dag wel degelijk een technieker gestuurd die een aantal herstellingen daar heeft uitgevoerd (ze hebben blijkbaar wel meer geraakt ).philippe_d schreef:Volgens mij heeft een aannemer geen bevoegdheid, noch de kennis, om dergelijke reparaties uit te voeren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het lijkt inderdaad op een coax... maar als je dan ziet hoe hij aan elkaar staat hou ik m'n hart vast.SpecialK schreef:Die zwarte die aan elkaar gezet is = Telenet
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Dat zat eraan te komen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Elektriciteitskabels in de straat zijn praktisch allemaal aluminium : reden is het gewicht van de kabel.meon schreef:Tot mijn verbazing is dat allemaal aluminium?
Hoewel aluminium slechter geleidt dan koper, is per saldo het gewicht van de kabel véél minder en dus handelbaarder en ook goedkoper
Voordelen volgens een grootverdeler van Alu-kabels:
http://www.aluminiumkabel.nl/waarom-aluminium-kabel
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Die kabel die eerst overwas (bovenaan) was blijkbaar de voedingskabel van de KVD.
Vandaag, na 3 dagen was het tijd voor Belgacom. Euh, Proximus.
De redders! Hello!
Oké, die is goed over:
Dat wordt vervangen... Maar hoe loopt die kabel toch? Helemaal voorbij de rooilijn!
De buurman gaat niet blij zijn als hij thuis komt...
Joepie! Gefixt!
Die kabel zag er niet uit zoals ik dacht dat die er uit zou zien...
Vandaag, na 3 dagen was het tijd voor Belgacom. Euh, Proximus.
De redders! Hello!
Oké, die is goed over:
Dat wordt vervangen... Maar hoe loopt die kabel toch? Helemaal voorbij de rooilijn!
De buurman gaat niet blij zijn als hij thuis komt...
Joepie! Gefixt!
Die kabel zag er niet uit zoals ik dacht dat die er uit zou zien...