freevoipdeal werkt niet meer (fritz 7390)

Plaats reactie
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hallo,

Ik zei juist dat mijn sip server het nietmeer doet. Hij probeert te bellen duurt heel lang en schakelt dan uiteindelijk over naar de vaste lijn. Ik zie op het eerste zicht niet mis want mijn sip is wel degelijk geconnecteerd (groen bolletje). Intern bellen naar een andere voip sip gebruiker gaat dan weer wel. Ik heb ook eens geprobeerd met mijn oudere easyvoip account waar wel geen credit meer opstaat maar hier zegt hij wel in het engels dat ik geen krediet meer heb, dus dat lijkt dan wel te werken.

Iemand een idee?

Code: Selecteer alles

08.10.14	01:42:56	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
08.10.14	01:42:02	Internet telephony with [email protected] via sip.easyvoip.com failed. Cause: Temporarily not available (480)
08.10.14	01:31:32	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
08.10.14	01:28:02	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
08.10.14	01:23:51	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
08.10.14	01:19:54	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (408)
08.10.14	01:17:09	Deregistration of Internet telephone number user_freevoipdeal failed. Reason for error: DNS error
08.10.14	01:07:15	Registration of Internet telephone number user_freevoipdeal failed. Reason for error: DNS error
08.10.14	01:07:05	Registration of Internet telephone number user_freevoipdeal failed. Reason for error: DNS error
08.10.14	01:06:55	Registration of Internet telephone number user_freevoipdeal failed. Reason for error: DNS error
08.10.14	01:06:45	Registration of Internet telephone number user_freevoipdeal failed. Reason for error: DNS error
08.10.14	01:06:35	Registration of Internet telephone number user_freevoipdeal failed. Reason for error: DNS error
08.10.14	01:03:45	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (503)
08.10.14	00:55:09	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (503)
07.10.14	17:56:39	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (503)
07.10.14	17:53:53	Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: (503)
Bedankt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Juist eens gekeken en hier lijkt alles te werken.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hier ook geen problemen.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

net nog gebeld zonder probleem , 7390 + freevoipdeal. fritz opnieuw opstarten msschien?
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

- Fritzbox herstart zonder succes.
- Account verwijderd en terug toevoegt maar nog altijd geen succes (hij zegt wel dat hij verbonden is want het bolletje is groen.)
- Als ik een nieuw freevoipdeal account aanmaak en toevoeg krijg ik direct een aansluiting met de melding dat ik geen krediet heb terwijl met het account waar wel credit opstaat hij blijft proberen en dan de melding krijg op mijn fritzfon "no user responding".

Via het account dat niet werkt om naar een vaste lijn of gsm te bellen lukt het wel om naar een andere betamax gebruiker te bellen.

Heb nu freevoipdeal helpdesk via mail gecontacteerd, hopelijk weten zij een oplossing.

(dankzij dit voorval is mijn proximus rekening een beetje de lucht in gegaan, omdat hij automatisch als het sip niet ging die als voorkeurnetwerk stond hij het vaste lijn netwerk gebruikte, iemand een idee hoe ik dit kan uitzetten dat hij niet de vaste lijn neemt met zo een probleem?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hier gisteren ook problemen. Ik begin de kwaliteitsproblemen de laatste tijd ook beu te geraken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sinds een paar weken is FVD imho niet meer te doen, als ik dan eens rondvraag in de vriendenkring hoor ik juist hetzelfde
Bellen naar mobiel is de laatste tijd 3 keer proberen voor ik verbinding heb, met sommige account heb ik last van 2 seconden "stilte" voor ik verbinding heb & mijn nummer wordt de helft van de tijd niet meer doorgegeven. Ben aan't twijfelen over ovh
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Of voiptiger? Is opzeg weepee nu na 6 maanden mogelijk zonder kosten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

snakeboots schreef: dankzij dit voorval is mijn proximus rekening een beetje de lucht in gegaan, omdat hij automatisch als het sip niet ging die als voorkeurnetwerk stond hij het vaste lijn netwerk gebruikte, iemand een idee hoe ik dit kan uitzetten dat hij niet de vaste lijn neemt met zo een probleem?
Telephone -> Telephone Numbers -> Line Settings -> Substitute connection
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

iemand enig idee wie/wat de oorzaak kan zijn: FVD, Fritzbox of provider?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Modbreak:
offtopic
snakeboots schreef:- Account verwijderd en terug toevoegt
Graaahh. Kies dan toch consequent. De mankerende 'ge' zie ik door de vingers.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

wied schreef:iemand enig idee wie/wat de oorzaak kan zijn: FVD, Fritzbox of provider?
FVD ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heb problemen op scarlet BGC & TN, zowel op Siemens ip telefoons als op pbx central -> FVD dus :-)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik had vanaf het begin zowat de kwaliteitsproblemen met FVD, ik heb nog niet zolang voip, dus nooit anders geweten.
Daarnet de rules effe aangepast zodat alles over OVH gaat, eens zien of dat beter is.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

johcla schreef:Telephone -> Telephone Numbers -> Line Settings -> Substitute connection
Bedankt voor de info johcla.

Heb gisteren dus een bericht gestuurd naar FVD en ze hebben vandaag al geantwoord, Ze vroegen mij of ik de sip FVD kon pingen, had dit gisteren als getest en gaat zonder problemen. Ook vroegen ze een screenshot van de instellingen, heb deze nu gestuurd en het is wachten op een antwoord.

Vandaag nog geprobeerd intern te bellen naar een andere FVD user en dat gaat echt zonder problemen. Heel raar.
Afbeelding
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik sta in contact met FVD maar ze vinden niet echt iets. Ik heb nog altijd hetzelfde probleem, kan wel oproepen maken en ontvangen van Betamax gebruikers maar kan niet naar mobile of vaste lijnen bellen. Heb even de SIP account ingesteld via sipdroid en daar lukt het dan wel mee om te bellen via wifi.

Ik heb een screenshot van mijn settings gemaakt waar ik niets aan heb veranderd maar is wel heel raar dat het nu nietmeer werkt. ( als telefoon heb ik de fritz fon)
Bijlagen
Freevoipdeal1.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het makkelijkste wat je kan doen is gewoon een nieuwe account aanmaken, testen of deze beter werkt & dan lief vragen om uw belkrediet te verplaatsen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

snakeboots schreef:Ik heb een screenshot van mijn settings gemaakt waar ik niets aan heb veranderd maar is wel heel raar dat het nu nietmeer werkt. ( als telefoon heb ik de fritz fon)
Op je screenshot valt mij het volgende op:
1) telephone number: ik zet hier altijd mijn nummer in internationaal formaat, dus 0032xxx
2) use own telephone number for registration: bij mij is dit aangevinkt.
3) proxy server: is volgens mij niet nodig.
4) bij telephone number format staat bij mij:
  • - country code: met prefix (0032)
    - area code: without prefix (56)
Telephone number format.PNG
Telephone number format.PNG (8.17 KiB) 1672 keer bekeken
5) in jouw "line settings" (niet op jouw screenshot) heb je een area code ingevuld met een 0. dit moet zonder 0 (de "0" staat al in de eerste kolon, zie voorbeeld hieronder).
Location information.PNG
Location information.PNG (4.57 KiB) 1672 keer bekeken
6) in jouw logfile staan 4 mislukte pogingen naar 0800 22500/22800., met error code 408. Deze code duidt aan dat de bestemmeling niet gevonden is, wat normaal is: via FVD kan je geen 0800 gesprekken voeren (en indien het wel zou kunnen, zal het formaat 0032800 moeten zijn).

Probeer eens opnieuw met bovenstaande aanpassingen. Deze zorgen ervoor dat de FritzBox voor alle gesprekken via FVD altijd het volledige nummer doorgeeft. Jij belt 056 60xxxx, de FritzBox belt 0032 56 60xxxx
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dag Philippe, bedankt voor de instellingen. Het was gewoon de optie "Use own telephone number for registration" die ik moest aanvinken en dan werkt het. Als ik het uittvink heb ik hetzelfde probleem als ervoor.

Heb mijn prefix aangepast, en heb getest met het 0800 nummer en dat werkt bij mij gewoon perfect via FVD. Enkel 090x en 070 nummers gaan niet, maar 078 gaat dan weer wel.

Bedankt voor jullie hulp.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”