
Putten, bulten, rotondes, snelheidsremmers, ... dragen niet bij aan een betere leesbaarheid. Zeker tijdens het prioritair rijden is dit niet zo vanzelfsprekend : mensen gedragen zich soms echt vreemd als ze een voertuig met blauwe lichten en geluidstoestel in werking in hun achteruitkijkspiegel zien. Plots op de remmen staan, uitwijken naar de kans waar jij juist aan het rijden bent, ...
Niet dat ik een fantastisch mooi handschrift heb, maar je geraakt er wel aan uit. Als ik achteraf de documenten te zien krijg die ik invulde tijdens de rit moet ik ook soms mijn eigen handschrift ontcijferen. Meestal lukt het, door de simpele reden dat je het zelf hebt geschreven en je dus wel weet wat je hebt opgeschreven.
Tekstvakken zijn idd niet supergroot, maar zijn doenbaar. De gevraagde info is het minimum dat je nodig hebt om te documenteren.
Uiteraard zijn niet alle vakken verplicht in te vullen. Maar sommige vakken zijn cruciaal (bvb identificatie van patiënt, hoe ga je anders factureren?). Of bijvoorbeeld de naam van de chauffeur, bijzitter en het gebruikte voertuig. Of datum, tijdstip van oproep, ... Zo zaken kan je makkelijk oplossen. Bvb met een dropdown voor chaffeur, bijzitter (met alle namen van alle medewerkers), dropdown van alle voertuigen. Datum kan je makkelijk uitvissen (php date). Tijdstip van tijd zijn gewoon 4 cijfertjes aan elkaar (bvb 2154 voor 21u54).