Jouw input gevraagd voor ambulancesysteem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid : onleesbaar handschrift is in 90% van de gevallen te wijten aan de staat van ons Belgisch wegdek :-)
Putten, bulten, rotondes, snelheidsremmers, ... dragen niet bij aan een betere leesbaarheid. Zeker tijdens het prioritair rijden is dit niet zo vanzelfsprekend : mensen gedragen zich soms echt vreemd als ze een voertuig met blauwe lichten en geluidstoestel in werking in hun achteruitkijkspiegel zien. Plots op de remmen staan, uitwijken naar de kans waar jij juist aan het rijden bent, ...

Niet dat ik een fantastisch mooi handschrift heb, maar je geraakt er wel aan uit. Als ik achteraf de documenten te zien krijg die ik invulde tijdens de rit moet ik ook soms mijn eigen handschrift ontcijferen. Meestal lukt het, door de simpele reden dat je het zelf hebt geschreven en je dus wel weet wat je hebt opgeschreven.

Tekstvakken zijn idd niet supergroot, maar zijn doenbaar. De gevraagde info is het minimum dat je nodig hebt om te documenteren.

Uiteraard zijn niet alle vakken verplicht in te vullen. Maar sommige vakken zijn cruciaal (bvb identificatie van patiënt, hoe ga je anders factureren?). Of bijvoorbeeld de naam van de chauffeur, bijzitter en het gebruikte voertuig. Of datum, tijdstip van oproep, ... Zo zaken kan je makkelijk oplossen. Bvb met een dropdown voor chaffeur, bijzitter (met alle namen van alle medewerkers), dropdown van alle voertuigen. Datum kan je makkelijk uitvissen (php date). Tijdstip van tijd zijn gewoon 4 cijfertjes aan elkaar (bvb 2154 voor 21u54).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Krisken: Mijn huidige firma heeft ook een ambulancedienst met enerzijds de telefooncentrale en een hoop ambulances en mug's.

Ik wil daar ook wel eens informeren of ze al in het digitale tijdperk zijn gestapt en wat ze daarvoor gebruiken.

Uiteraard bestaat ook hier het personeel uit een beroeps en een hoop vrijwilligers.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Trojan : leuk! Als je dat zou willen doen?
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn : voor welk bedrijf werk je misschien?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Waar ik werk ga ik hier niet prijs geven, maar ik zal maandag of dinsdag eens informatie inwinnen over hoe ze bij ons werken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geen probleem, toch bedankt voor alle moeite!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb eens geinformeerd en blijkbaar zitten ze hier ook nog met pen en papier te werken. Maar, indien het budget en project wordt goedgekeurd zouden ze een systeem willen "nemen", dat geintegreegd wordt met een dispatchsysteem en de gps in de wagen waarmee het adres naar de ambulance gestuurd wordt en via track&trace gevolgd kan worden.

Hoe en waar de medische gegevens van de patient worden ingevuld heb ik niet goed verstaan, maar ik veronderstel dat die ook in die applicatie gezet kunnen worden.

Maar volgens haar (het diensthoofd van de ambulancedienst) zijn er meerdere systemen voor ambulancediensten voor rit-tracking en facturatie enal.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Maar volgens haar (het diensthoofd van de ambulancedienst) zijn er meerdere systemen voor ambulancediensten voor rit-tracking en facturatie enal.
Daar twijfel ik niet aan... alléén tegen welke prijs ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Nja, dat is een andere zaak natuurlijk.

Bij ons speelt dat een iets minder grote rol aangezien het overkoepelend bedrijf wat groter is en er dus gemakkelijker budgetten kunnen vrijgemaakt worden voor zo'n zaken.

Ik denk dat het uiteindelijk niet al te moeilijk moet zijn om zelf een systeempje op poten te zetten enkel voor de ritverslagen op in te vullen, al dan niet via een dedicated app of website.

Maar het probleem begint al als je nog niet weet waarop je ze moet invullen. Eigen smartphone willen ze niet, smartphone of tablet van de dienst is dan weer diefstal en verliesgevoelig, enz ...
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Of zoals krisken voorstelt: niet al te dure touchscreen, gekoppeld aan een mini pc. Maak dan ding nog vast (als je kan/mag) ergens in de cabine en je bent vertrokken. Als je een ITer hebt natuurlijk, wat vaak een ramp is bij diensten die weinig geld hebben, want "IT, dat werkt toch van zijn eigen; waarom zouden wij ne ITer nodig hebben", nietwaar? :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ifix-it
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2014, 19:51

Krisken,

Ik denk dat wij u een aangepaste oplossing kunnen aanbieden.
Zouden wij eens met elkaar kunnen spreken via mail / skype ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”