Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
koach
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Ik bedoel , als ze het ooit aanpassen dat het nog altijd onbeperkt smsen blijft + data van min 2GB bij elke herlading.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat denk ik wel, als er tenminste een verandering komt. Nuja, dat er een zal komen is zo goed als zeker zoals Proximusboy zegt. 'k Vind het wel stom dat ze (zoals anderen deden) het begin van de zomerperiode niet als moment gebruikten voor een verandering (met extra roaming, toch te verwachten). Het zou handig geweest zijn en de concurrentie iets minder aantrekkelijk gemaakt hebben. Al moet het opnieuw gezegd; Het netwerk is toch net dat tikkeltje anders. Anders als in beter.
koach
Pro Member
Pro Member

Ben es benieuwd wat er zal veranderen. Ben echt es benieuwd. Meer data zou welkom zijn , 2GB is niet voldoende in tijden van 4G
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

maar wat is daar anders aan ?
2GB via 3G of 4G blijft hetzelfde hoor !!!
Tis toch niet omdat belgacom 100gb geeft bij een start adsl dat ze 300gb zouden moeten geven als het via vdsl gaat
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

proximusboyke schreef:maar wat is daar anders aan ?
2GB via 3G of 4G blijft hetzelfde hoor !!!
Tis toch niet omdat belgacom 100gb geeft bij een start adsl dat ze 300gb zouden moeten geven als het via vdsl gaat
Nope, nope, nope. Een aantal diensten, en vooral videodiensten bieden standaard een hogere kwaliteit aan als ze 4g detecteren. Zo is Youtube op 4G standaard in 720p. En alles wat je begint met zien zal ook sneller en meer gebufferd zijn, dus meer verspilde data als je besluit het uiteindelijk niet te zien.

Een twitter feed refreshen zal natuurlijk geen meer bits vragen over 4G dan over 3G. En dan komt er nog bij dat je meer geneigd bent internet te gebruiken als het sneller is , maar dat doet er niet veel toe in de 2GB discussie.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Persoonlijk vind ik het grappig dat mensen zonder omkijken meer dan €500 durven uitgeven aan een GSM om toch maar de nieuwste snufjes en technologie te hebben, maar dan gaan beknibbelen op het bijhorende abonnement of prepaid oplossing. Uiteraard, goedkoper is altijd leuk, maar hou steeds in het achterhoofd dat niks gratis is. Zelfs nu vind ik GC nog steeds een mooie aanbieding met zijn 2GB. Mobistar geeft voor ditzelfde geld inmiddels al 3GB, dus als GC niet langer jouw ding is kan je altijd overstappen, toch?

Aan elk product en aan elke dienst zijn verbeteringen mogelijk. Proximus heeft destijds beslist om GC aan een erg scherpe prijs op de markt te zetten, en deze zet begint zich nu pas te lonen, nu dat data (eindelijk) betaalbaarder is geworden etc. Dus nu maken ze pas winst op GC. Of tenminste meer winst dan vroeger...

Straks gaan we hier over elk product of elke dienst dergelijke topics zien :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Das op zich wel al een oud argument dat voor veel van toepassing is. Vergeet niet dat het topic gestart is door een medewerker en men in die post verwachtingen creëerde. Niet direct onterecht dus.

koach
Pro Member
Pro Member

We zullen wel zien wat het word en wanneer , ben wel benieuwd wat er zal veranderen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Persoonlijk vind ik het grappig dat mensen zonder omkijken meer dan €500 durven uitgeven aan een GSM om toch maar de nieuwste snufjes en technologie te hebben, maar dan gaan beknibbelen op het bijhorende abonnement of prepaid oplossing. Uiteraard, goedkoper is altijd leuk, maar hou steeds in het achterhoofd dat niks gratis is. Zelfs nu vind ik GC nog steeds een mooie aanbieding met zijn 2GB. Mobistar geeft voor ditzelfde geld inmiddels al 3GB, dus als GC niet langer jouw ding is kan je altijd overstappen, toch?

Aan elk product en aan elke dienst zijn verbeteringen mogelijk. Proximus heeft destijds beslist om GC aan een erg scherpe prijs op de markt te zetten, en deze zet begint zich nu pas te lonen, nu dat data (eindelijk) betaalbaarder is geworden etc. Dus nu maken ze pas winst op GC. Of tenminste meer winst dan vroeger...

Straks gaan we hier over elk product of elke dienst dergelijke topics zien :-)
Als je het totaalplaatje zult bekijken zit volgens mij het gros hier aan een grotere kost aan abonnement dan aan afschrijving van een gsm.

Als ik een nieuwe Nexus 5 volledig afschrijf (350 euro op 24maanden), dan is dat 14.5 euro per maand. Dan is een 20 euro aan gsm service niet echt duur, maar ook niet echt goedkoop. En dan moet je al een moeite doen de gsm helemaal af te schrijven, meestal kan je die nog wel verkopen voor 100 euro of zelfs meer.

Ik zelf probeer rond de 10 euro per maand aan afschrijving voor een gsm te zitten, en dan nog 15 euro MV. 25 euro per maand heb ik voor die combo zeker over. Maar als je voor 5GB data minstens 50euro/ maand betaald? Nee danku.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

iRockabizzydilly schreef: Vergeet niet dat het topic gestart is door een medewerker en men in die post verwachtingen creëerde. Niet direct onterecht dus.
Yep, de vraag werd openlijk gesteld wat er beter kon of wat er kon verandert worden aan de formule van Generation-connect. Dus mag je op een bepaald ogenblik toch wel feedback en / of reactie verwachten zeker als het allemaal zolang op zich laat wachten. Nu afkomen met het argument dat een gsm toestel soms honderden euro's kost is een non-argument in dit topic. Als je dit argument gebruikt moet iedereen met een "roste tweedehands fiets uit het containerpark" naar zijn werk in Brussel crossen.

Hopelijk komt men vanuit Belgacom / Proximus binnenkort uit zijn pijp en stuurt men zoals hier de indruk werd gewekt zijn huidige formule bij, naar een hedendaags verantwoorde herlaadbeurt of abonnement.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Maar er is toch niemand die julle verplichten om GC te nemen !
Van telenet kan je nog zegen ge hebt nie veel keuze rap internet of als je pecht hebt traag internet maar onbeperkt.
Mobiel is het heel anders, je hebt keuze genoeg.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

zo is dat, het beste netwerk heeft nu eindelijk echte concurrenten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:Maar er is toch niemand die julle verplichten om GC te nemen !
Van telenet kan je nog zegen ge hebt nie veel keuze rap internet of als je pecht hebt traag internet maar onbeperkt.
Mobiel is het heel anders, je hebt keuze genoeg.

Keuze is er. Maar genoeg? Ik mis nog een 4e 3G-only (a la Hutchison Whampoa) of 4G-only (a la Tele2) challenger.

Maar inderdaad. Er is meer keuze dan vast-internet.
koach
Pro Member
Pro Member

Wat er in Generation Connect mag veranderen van mij is , i.p.v. 2GB voor 20 euro is 3GB voor 20 euro geven en natuurlijk het onbeperkt sms'en behouden want ik sms ook veel
krisken
userbase crew
userbase crew

Dat is dus net wat ik bedoel...We schreeuwen allen dat we meer willen, maar er voor betalen is geen optie? Vergeet niet dat het bedrijven zijn, en dat hun doelstellingen meestal haaks tegenover onze wensen staan.

Telefonie = EDPnet + OVH
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Dat is dus net wat ik bedoel...We schreeuwen allen dat we meer willen, maar er voor betalen is geen optie? Vergeet niet dat het bedrijven zijn, en dat hun doelstellingen meestal haaks tegenover onze wensen staan.
:| Al de rest van data is langzaam omhooggegaan (zoals het over heel de wereld eigenlijk gaat). Dus als het twee jaar op 20 euro voor 2GB blijft, betalen we toch in verhouding meer? Zie het als een soort van data-inflatie.
krisken
userbase crew
userbase crew

Mochten alle klanten trouw bij dat product blijven (zoals blijkbaar velen doen) dan zou ik het ook niet veranderen hoor, en gewoon dik cashen.

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Krisken, ik begrijp uw punt, maar da's hier toch naast de kwestie? 'Belgacom' (onrechtstreeks) creeërde zelf verwachtingen door 'te polsen' naar wat de klanten willen, ter verbetering van de positie van het product ten aanzien van de concurrentie. De eerste post laat maar weinig twijfel hierover.

Al moet ik zeggen dat het al even geleden is dat de TS hier iets zei, ook niet na de vele vragen naar eventuele vooruitgang/feedback op dit vlak.
krisken
userbase crew
userbase crew

De poster is een medewerker van Belgacom. Mocht Belgacom dit onze mening willen weten dan zouden ze dat via een officieel account doen. Misschien was het een interne nota van Belgacom die Lord Utopia hier heeft publiek gemaakt zodat de stemmen van de klanten konden meegenomen worden? Geen idee, de enige die de waarheid kent is de TS.

Telefonie = EDPnet + OVH
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Mochten alle klanten trouw bij dat product blijven (zoals blijkbaar velen doen) dan zou ik het ook niet veranderen hoor, en gewoon dik cashen.
Zolang ze dat kunnen zonder klanten te verliezen. Als strask MV en Base ook 3GB of meer gaan aanbieden dan kan Proximus moeilijk 2GB voor 20 euro aanbieden zonder klanten te gaan verliezen. Al denk ik dat Proximus het niet erg zou vinden dat er GC klanten weggaan. De marges erop zullen bij de laagste zijn van alle abonnementen.
krisken
userbase crew
userbase crew

Je snapt het AndRo555 :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik wil gerust 25 of 30€ per maand betalen om bv 3 of 4gig te krijgen en meer roaming. Sms mag gerust terug naar 2000 en bellen doe ik tocht niet veel. En tegenwoordig word er toch meer gebeld en gesms't via internet.
koach
Pro Member
Pro Member

Voor mij mag het voor 20 euro opgetrokken worden naar 3GB , en uiteraard de 10.000 sms'jes naar alle netwerken behouden! de vraag is zal het ooit nog wel veranderen? en in de positieve zin?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

graag een 'light' 1 GB/500 SMS (12,5 €/maand) en een grootverbruiker 3- 4 GB/10000 sms (25 €, zoals MV maar met meer sms'en/roaming/play&gold).

@Koach: je kan moeilijk aan 20 € verwachten als MV (die goedkoper is) dit ook vraagt en minder sms'en aanbiedt,....
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

en zo heeft iederren zijn wensen :-D
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Zo zijn er in het buitenland abonnement structuren waarbij je je eigen abonnement samenstelt.

A la 5 euro basisplan met unl sms en 64/64Kbps internet. Dan 3 euro voor 60 min, 10 voor 500 min,...
En data aan 5 euro voor 500MB, 10 euro voor 2GB, 15 euro voor 4GB, enz...

Handig voor de klant, maar niet zo heel interessant voor de portemonnee van de providers. (de winst zit hem grotendeels in het niet gebruiken van min/sms/mb in de bundel)
koach
Pro Member
Pro Member

Wanneer word het aangepast of word er nu meer info bekend gemaakt over dit tariefplan ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

koach schreef:Voor mij mag het voor 20 euro opgetrokken worden naar 3GB , en uiteraard de 10.000 sms'jes naar alle netwerken behouden! de vraag is zal het ooit nog wel veranderen? en in de positieve zin?
http://tweakers.net/nieuws/97917/provid ... imiet.html
De limiet die Choozze hanteert, is 3000 belminuten, 3000 sms'jes en 10GB aan data per maand.
Het is mogelijk om een heel jaar een abonnement vooraf te betalen voor 300 euro (komt op 25 €/maand), terwijl het ook mogelijk is om maandelijks 35 euro achteraf te betalen.

een gratis abonnement zonder kosten per maand, waarbij klanten 100 belminuten, 100 sms'jes en 100MB aan data krijgen. Vervolgens is er een keuze aan add-ons, zoals extra databundels en de optie om in het buitenland data in mindering te brengen op de gewone databundel.

Ga je buiten je bundel dan betaal je 15 cent per minute/MB en 7 cent per SMS.

Je kunt je gratis abonnement uitbreiden met de volgende maandelijkse add-on bundels:
500 MB – 7.50 euro
1000 MB – 10.00 euroµ
2000 MB – 15 euro
Roam Like Home – om je bundel ook in de EU te gebruiken, 10 euro
Onderling gratis bellen, 5 euro

een maximale snelheid van 14,4Mbit/s down. Er is vooralsnog geen toegang tot het snellere 4g-netwerk.

http://www.delaagsterekening.nl/blog/20 ... er-choozze
krisken
userbase crew
userbase crew

Maar dit is NL :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Provider

Maar Data binnen EU-landen zit in de bundel ;)
Dus met zo een abbo zouden we in België kunnen surfen normaal gezien?

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ja, in de 30-35 euro bundel (afhankelijk hoe je betaalt) zit EU roaming inbegrepen.
Al zou het goed kunnen dat er wel een roaming policy is zodat je het niet fulltime in België kan gebruiken.
Three (UK) biedt ook gratis roaming aan in het buitenland, maar beperkt in aaneensluitende tijd.

Kenniey
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Provider

Met uitzondering van het bepaalde in artikel 7.8 (“Roaming”) of voor zover anders overeengekomen in Aanvullende Voorwaarden, moet het elektronisch communicatie verkeer beginnen op het Netwerk. Het is de Contractant niet toegestaan om gebruik te maken van de (Aanvullende) Dienst indien het aangeboden elektronisch communicatie verkeer begint op het vaste of mobiele openbare elektronische communicatie netwerk van een andere aanbieder dan choozze.
Even in de algemene voorwaarden gekeken. Zal dus niets worden vrees ik.
Nog even wachten tot 2015 dan maar

proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

2015 ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

De "verbetering" is blijkbaar niet meer aan de orde.
Vroeger was de mogelijkheid om GenerationConnect te bestellen goed verborgen op de site.
Met de overschakeling naar één merk, is het blijkbaar verdwenen:
http://www.proximus.be/nl/id_catr_mcard ... arten.html
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Zal wel foutje zijn zeker..
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Een kaart bestellen vind ik niet direct terug, herladen via de nieuwe app is wel nog mogelijk.

[
uploadfromtaptalk1411994718370.jpg

Wat ze wel mogen veranderen is het verbruik van de aangekochte data.

bv: er loopt een herlading van 20euro / 2gb waarvan er nog maar 150lmb overblijft. Om niet zonder data te vallen koop ik een pack van 500mb.
Het 'probleem' dat zich dan stelt is dat het nieuwe pack onmiddellijk begint te lopen en de 150mb niet meer worden gebruikt, en uiteindelijk verloren gaan.

Het zou logischer zijn om eerste de 150 mb verder te gebruiken en daarna pas over te schakelen naar de nieuw aangekochte data.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Het lijkt me toch wat te toevallig om om een foutje te gaan... de zoekfunctie op de nieuwe site geeft geen enkel resultaat.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Bij deze bevestigd:

Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

@ Zorba

Ik zie niet wat je bijgevoegd hebt (zal wrs aan instellingen hier op het werk liggen). Vermits ik GC heb, zou ik graag weten wat er staat... :wink:

EDIT: ook mobiel lukt het mij niet...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bijlagen
image.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”