Ben jij Netflix gebruiker?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....

Ben jij NetFlix gebruiker?

Ja
90
51%
Ja, maar ik overweeg te stoppen
17
10%
Neen, maar ik overweeg het binnenkort wel te worden
30
17%
Neen, geen interesse
41
23%

Totaal aantal stemmen: 178
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

MClaeys schreef:
Maglor schreef:
Tomby schreef: Het probleem dat ik op het ene platform de afleveringtitels van OITNB in het FR zie en elders in het NL, was hij nog niet van op de hoogte. Hij vermoedde dat het ergens een probleem was met inconsistente upload naar hun servers, en ging het probleem doorgeven.
Toch vreemd dat ze dit probleem (nu ja) niet gespot hebben tijdens hun tests. Da's iets dat mij nu onmiddellijk opviel. Maar alleszins goed dat hun support responsief is. Nu afwachten of ze daadwerkelijk iets snel gedaan krijgen.
Mij totaal niet opgevallen en ik heb toch al wat uurtjes achter de kiezen. Wel gemerkt, sommige dingen hebben geen subs (bojack horseman bvb), maar zolang het Engels gesproken is maakt me dat niet veel uit :)
Bij mij heeft Bojack wel ondertiteling hoor.. In alle talen. Er zijn dus ook inconsistenties tussen verschillende accounts.

PS: kan je van 2 naar 4 streams gaan in de proefperiode zonder dat het ineens overschakelt op betalen?
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Heb daarnet ontdekt dat je een profiel kan bijmaken in plaats van enkel je accountnaam en kids.
Dus in het nieuwe aangemaakte profiel kan je de taal aanpassen en zo heb je toegang tot de film en ondertiteling van het andere landsdeel.
Heb nu NL, FR en Kids, ik ga dus nu nog Engels bijvoegen als 4de profiel, dit komt altijd van pas :-D
Bedoeling is op de TV zelf van taal te kunnen wisselen, ben dus benieuwd wat dit straks op TV gaat geven en wat het aanbod is bij elk profiel.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

lacer schreef:Heb daarnet ontdekt dat je een profiel kan bijmaken in plaats van enkel je accountnaam en kids.
Hoe bedoel je juist ? Want de profielen voor je kids heb je toch ook moeten aanmaken ?
Ik weet dat je 5 profielen kunt hebben per account, en hoe die heten of waar die voor staan maakt natuurlijk niet uit. Je kan dus even goed een account 'evil mood' aanmaken voor die keren dat je zin hebt in horror e.d. :D.

Maar in elk geval wel een goede tip om heel snel een workaround te hebben voor hun NL-subs probleem!
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Die 5 profielen is dat ongeacht het abonnement? (1-2-4 streams)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ik vermoed ongeacht abonnement, wat inderdaad niet echt logisch is.
Volgens hun help pagina (https://help.netflix.com/en/node/10421) is het zelfs niet helemaal duidelijk of 5 echt de limiet is :
You can add up to five profiles at any time on the website by clicking Manage Profiles in the menu in the top right hand corner of your screen or in Your Account.
On the PS3 you can add additional profiles by pressing the triangle button to bring up the profiles screen.
On the PS4 you can add additional profiles by pressing the circle button and then select the profile icon.
On the Windows 8 App you can add additional profiles by selecting the profile icon in the upper right hand corner, then select manage profiles.
By creating a profile, you are agreeing to Netflix collecting the information you provide in establishing the profile and understand that Netflix will associate ratings provided by the Profile member with the information you provide.
Ze lijken bijna te suggereren dat je er op de PS3 en PS4 nog extra kan aanmaken, maar dat lijkt me zo onlogisch dat het wellicht gewoon heel ongelukkig verwoord is.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Kan je instellen welk profiel er op welk toestel mag gebruikt worden?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Niet voor tv's of toch niet voor die van mij ;)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

powaq schreef:
MClaeys schreef:
Maglor schreef:
Tomby schreef: Het probleem dat ik op het ene platform de afleveringtitels van OITNB in het FR zie en elders in het NL, was hij nog niet van op de hoogte. Hij vermoedde dat het ergens een probleem was met inconsistente upload naar hun servers, en ging het probleem doorgeven.
Toch vreemd dat ze dit probleem (nu ja) niet gespot hebben tijdens hun tests. Da's iets dat mij nu onmiddellijk opviel. Maar alleszins goed dat hun support responsief is. Nu afwachten of ze daadwerkelijk iets snel gedaan krijgen.
Mij totaal niet opgevallen en ik heb toch al wat uurtjes achter de kiezen. Wel gemerkt, sommige dingen hebben geen subs (bojack horseman bvb), maar zolang het Engels gesproken is maakt me dat niet veel uit :)
Bij mij heeft Bojack wel ondertiteling hoor.. In alle talen. Er zijn dus ook inconsistenties tussen verschillende accounts.
Op gsm heb ik subs in alle talen, op tablet niet. Best grappig die verschillen per platform.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Op gsm heb ik subs in alle talen, op tablet niet. Best grappig die verschillen per platform.
Zo'n dingen geraken er bij mij echt niet in... wie heeft zo'n kromme functionaliteit zelfs nog maar in Netflix gestopt... laat staan dat ze zo is ingesteld voor sommige content :bang:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

De redenen van die ondertitels zijn inderdaad de rechten.
Zij krijgen de streamsource aangeleverd van de studio's en hebben daar verder weinig aan te zeggen.
"Ze zouden ermee bezig zijn." Ah ja vast standaardrepliek.
Het zou wel leuk zijn mochten ze een scraper toevoegen. Kan en mag perfect. Al kan ik mij best voorstellen dat dat de relatie met de studio's niet ten goede zou komen.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Tomby schreef:
lacer schreef:Heb daarnet ontdekt dat je een profiel kan bijmaken in plaats van enkel je accountnaam en kids.
Hoe bedoel je juist ? Want de profielen voor je kids heb je toch ook moeten aanmaken ?
...
Ik heb m'n gratis account aangemaakt op de Samsung TV en kreeg standaard een profiel op m'n naam en een ander genaamd "kids".
Via pc op de website ingelogd en zo de andere profielen bijgemaakt. Elk in een andere taal. De kids profiel kan ik nog wegdoen als ik wil...
Moet dit nog uittesten op de TV, maar die is "bezet" nu :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Als je een multi-account maakt met 4 ( duurste abonnement), worden er dan 4 inlog-accounts gemaakt of zit iedereen met zelfde login en paswoord?
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Zelfde login en password.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mij een paar dagen geleden ingeschreven bij Netflix omdat ik door een ongeval een tijdje thuis zal zitten. De gratis maand is mooi meegenomen, maar ik ga hier volgende maand ook nog wel voor betalen hoor.

Ik vind het aanbod eerlijk gezegd nogal wat tegenvallen, ben benieuwd of hier verandering in gaat komen op termijn en of de content in alle landen ook hetzelfde gaat worden. Gelukkig heb ik hier geen datalimiet, want ik zit hier al 3 dagen aan gemiddeld 20GB per dag (ik kan niet veel anders doen dan hele dag TV kijken).

Ik zou eigenlijk enkel Netflix betalen op de momenten dat ik lang thuis zit (verlof, ziekte, ...), zeker niet heel de tijd!

Het gebruiksgemak is wel super, ik kijk overdag op TV via PS4 en als ik 's nachts niet kan slapen kijk ik verder op mijn tablet met headphones. Heb ook al op de tram geprobeerd met mijn smartphone. De app gaat gewoon verder waar je gestopt was. Enkel het browsen van het aanbod op TV valt wat tegen, maar dat doe ik dan op mijn tablet, en 'list' vervolgens de content die ik later op TV wil kijken.

Netflix is dus een erg mooi product maar met een te beperkt aanbod naar mijn mening, XBMC gaat hier zeker nog niet verdwijnen!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb gisteren ook heel de dag plat moeten liggen.
Om de tijd te doden dus van Netflix gebruik gemaakt, denk dat we van 8h tot 21h hebben gestreamed, soms met een kleine pauze.
Verbuik lag rond de 12gb, uiteindelijk valt dit nog mee.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

8u<->21u is 13u en 12Gb verbruik
dat zou op een datarate van ongeveer 0.2 Mbps uitkomen !!!!
als je GB (byte) bedoelt dan zou je aan 2Mps komen
dus zou je in lage resolutie gekeken hebben dan.
Of mss standaard resolutie als je niet continu gestreamd hebt gedurende die 13 uur
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Telenet daluren mss? Dan telt 1gb maar voor 0,2gb
decat
Elite Poster
Elite Poster

Sorry voor mijn onwetendheid , ik ken die specifieke data uitdrukkingen niet maar met logisch verstand zou men moeten kunnen besluiten dat ik gigabyte bedoel.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Van dat verbruik zijn 8-16u idd daluren, behalve in het weekend, dan is het maar tot 12u.

En voor de duidelijkheid de piek/daluren effe opgesomd:
Weekdagen 0-16u dal, 16-24u piek
Weekend 0-12u dal, 12-24u piek

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Sowieso blijft 12GB voor een hele dag wel weinig. SuperHD is toch 2 a 3 GB per uur.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Mijn punt is dat al zijn verbruik tijdens de daluren maar voor 1/5e meetelt.
Als hij dus op een weekdag van 8-21u gekeken heeft, dan is dat 8 daluren en 5 piekuren.
Elke GB verbruik die in de daluren ligt is dus eigenlijk 5GB.

Effe proberen een vgl te maken:
8 uur aan 1/5 + 5 uur aan vol tarief = 12GB
De X wordt dus verbruik per uur

8*(x/5) + 5*x = 12GB
8x/5 + 5x = 12
8/5 x + 25/5 x = 12
33/5 x = 12
33x = 12*5
x = (12*5)/33 = 60/33
x = 1.82

Als mijne wiskunde er dus ni volledig naast zit, is er 1.82GB/uur verbruikt hier, ofte 23.6GB werkelijk verbruik. Gemiddeld, uiteraard.

Rekenfoutjes alom gemaakt en 50 keer opnieuw mogen doen, maar dit lijkt me juist; it's been a while :-)

Terugrekenen voor de check:
8*(1.82/5)+5*1.82 = 2.912 + 9.1 = 12.012
De rekening klopt...

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef: Op gsm heb ik subs in alle talen, op tablet niet. Best grappig die verschillen per platform.
Hier net gecheckt, en ik heb zowel op mijn iPad als Nexus 4 dezelfde ondertitels: Engels CC, Nederlands, Frans.
Maar ik heb dan weer wel een verschil in sommige titels. Bvb de film "I am number Four" heet op mijn PC en Nexus 4 "Numéro Quatre" (al krijg ik hem wel als ik zoek op 'Four') maar heeft op mijn iPad wél gewoon de juiste titel.
Ben het met r2406 eens... grappig zou ik het niet nemen. Eerder tenenkrullend hoe zoiets mogelijk is.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Juist, ik was die tenenkrullende gewoonte vergeten dat dubbing landen/culturen ook graag de titels van films veranderen...

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ik bedoelde eigenlijk tenenkrullend in de zin van : vraag me echt af hoe die software/infrastructuur-design eruit ziet dat je dergelijke verschillen ziet afhankelijk van platform of zelfs account.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Oh, je boodschap was duidelijk hoor; maar je wees me daarmee op iets anders dat ik als verschrikkelijk ervaar :-)

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ah ok, dacht al dat je juist van mij dacht dat ik een intolerante Vlaming was, die zich stoort aan zo een taal-akkefietjes :).
BTW, heb eens met een collega getest, en bij hem dus helemaal geen probleem met die Franstalige titels, op hetzelfde platform. Het is dus inderdaad account-afhankelijk, en toen besefte ik dat ik wel met een US Account zit. Dus mogelijk heeft het daar mee te maken (al blijft het dan wel raar dat het ook nog niet op elk platform is, bvb op mijn iPad is alles prima).

PS: workaround is eigenlijk ook poepsimpel :roll: : gewoon mijn taalvoorkeur op EN zitten. Interface is dan wel in het Engels en zo, maar is totaal geen issue, vooral omdat taal per profiel is en mijn vrouw dus wel alles in het NL (of FR :D) zal blijven zien. Extra voordeel is dan de extra content waarvoor er momenteel NL subs ontbreken.
Laatst gewijzigd door Tomby 25 sep 2014, 17:19, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Voor de duidelijkheid: ik ben ook geen intolerante vlaming. Het is gewoon die gewoonte titels van films te vertalen die ik er zwaar over vind. Het is al meer dan erg genoeg dat er culturen zijn waarin films gedubd worden ipv gewoon ondertitels te voorzien, zodat je talen oppikt en snel leert lezen ook. (ik ken Amerikanen die klagen dat ze ondertitels echt niet kunnen volgen, terwijl ik perfect met de digicorder op x2 --vroeger op de vhs x3-- ffwd alle ondertitels gelezen kan krijgen)

Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Het maar een fantasietje maar :

Als je de filmtitel hebt die gaat afspelen. Zou je dan met greasemonkey geen scraper en overlay kunnen maken?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ITnetadmin schreef:Mijn punt is dat al zijn verbruik tijdens de daluren maar voor 1/5e meetelt.
Als hij dus op een weekdag van 8-21u gekeken heeft, dan is dat 8 daluren en 5 piekuren.

8*(x/5) + 5*x = 12GB
8x/5 + 5x = 12
8/5 x + 25/5 x = 12
33/5 x = 12
33x = 12*5
x = (12*5)/33 = 60/33
x = 1.82

Als mijne wiskunde er dus ni volledig naast zit, is er 1.82GB/uur verbruikt hier, ofte 23.6GB werkelijk verbruik. Gemiddeld, uiteraard.

Rekenfoutjes alom gemaakt en 50 keer opnieuw mogen doen, maar dit lijkt me juist; it's been a while :-)

De rekening klopt...

Bij Telenet maken ze het graag ingewikkeld, bij Belgacom wordt er geen onderscheid gemaakt tussen dal- en piekuren, het verbruik is 24/24 hetzelfde.
G22R12
Forumtroll
Forumtroll

apestaart schreef:
Bij Telenet maken ze het graag ingewikkeld.
Een business klant met 2 of 3TB vast volume voor alleen in de piek uren kijkt zelden of nooit naar die meter.
Ik zie nog veel whoppa's fluo home nemen in de toekomt.Ikzelf moet Netflix niet.
CBN-CV6181E - Linksys EA6900 HD Video Pro AC1900 Dual Band Smart Wifi.Fluo home business 160/10Mbps.2 tot 4TB vast vol.DC-AD2100
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Kleine truuk om wat bandwidth te sparen als je (kleine) kinderen hebt... Die zien toch het verschil niet tussen HD en SD, dus kun je in hun profiel aangeven dat ze maar SD te zien krijgen. :D
Echter... door een eigenaardig design in de web GUI, krijg je van zodra je een kind-profiel selecteert, helemaal geen links meer naar de account/profiel-settings. Als je echter naar https://www2.netflix.com/YourAccount gaat, dan krijg je toch nog de pagina te zien en kan je dus ook voor het kind-profiel allerlei settings, waaronder kwaliteit, aanpassen.
decat
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Mijn punt is dat al zijn verbruik tijdens de daluren maar voor 1/5e meetelt.

8*(x/5) + 5*x = 12GB
8x/5 + 5x = 12
8/5 x + 25/5 x = 12
33/5 x = 12
33x = 12*5
x = (12*5)/33 = 60/33
x = 1.82

De rekening klopt...
Gisteren hebben we een aflevering van 1h30 gekeken + een héél klein beetje surfen, volgens het verbruik van Telenet werd er gisteren 1.5GB/gb doorgesleurd. Ben zojuist voor de eerste keer in de instelllingen gaan kijken en daar staat 'gegevensverbruik' op automatisch + is er de keuze tussen 'laag' en 'medium'.

Dus meer als 0.7 zal het niet zijn geweest.
Gegevensverbruik per scherm
Automatisch
Laag (basisvideokwaliteit, tot 0.3 GB per uur)
Medium (standaard videokwaliteit, tot 0.7 GB per uur)
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

Jip!

Sinds 19/9 officieel gebruiker. Tot nu toe vrij tevreden; content is bij momenten wel magertjes, maar goed, ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel. Ga Belgacom TV nog niet afzeggen, owv. zaken die je sowieso doorgaans live bekijkt (sport), en voor het nieuws; verder neem ik wekelijks een reeds films op, dus ik haal het er wel uit.

Wat ik wel spijtig vind, is dat er geen eenvoudige methode bestaat om Netflix te integreren in xbmc/kodi. Dat zou natuurlijk de ideale wereld zijn, om alles te bedienen vanuit één content manager, maar ja... da's voorlopig koffiedik kijken.

Noot: ik bekijk netflix via de windows 8 app van mijn laptop, die op zijn beurt via hdmi verbonden is met mijn tv.
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef:en daar staat 'gegevensverbruik' op automatisch + is er de keuze tussen 'laag' en 'medium'.
Dus meer als 0.7 zal het niet zijn geweest.
Ok, dat verklaart het natuurlijk. Je hebt het goedkoopste abonnement: 1 stream en geen HD. Dan valt het inderdaad nog wel mee qua verbruik. Van zodra je alles in HD bekijkt, is het verbruik significant hoger.

Ik heb trouwens nog een bug gemerkt. Mijn truuk hierboven om kinderen in SD te laten kijken, blijkt niet te werken op de iPad. Op hun iPad lijkt de kwaliteit gewoon HD te zijn, terwijl het op TV duidelijk slechts SD is.
decat
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, die gewone stream is voor ons voldoende en daarvoor hebben we het goedkoopste abo genomen.
Songs kopen we ook in MP3 en niet in FLAC of WAV. :P
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Maar het verschil tussen SD en HD zie je duidelijk, terwijl je het verschil tussen MP3 en FLAC waarschijnlijk amper hoort.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Beetje off-topic maar het verschil tussen een MP3(afhankelijk van de bitrate) en FLAC hoor je wel degelijk(bij degelijke hoofdtelefoon, afspeelapparatuur) bij oortjes van € 15 zal je het niet horen.
Met SD/HD streams zal het verschil ook minder/meer zichtbaar zijn afhankelijk van het scherm
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Is ook een totaal scheve vergelijking. Verschil tussen SD en HD is een verschil in resolutie. Verschil tussen MP3 en wav/flac is een verschil in compressie. Eigenlijk zou je SD video op Netflix moeten vergelijken met een MP3 met 11.025kHz sampling rate (normale MP3's zijn 44.1kHz).
decat
Elite Poster
Elite Poster

De vergelijking is misschien scheef, het was dan alleen om aan te tonen dat ieder zijn prioriteiten heeft.
De SD stream is voor ons meer dan duidelijk genoeg.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Neen voorlopig nog geen Netflix'er. Heb nog een pak films en series te bekijken die op de Nas staan en daar komen er ook alsmaar bij. Maar als hun aanbod sterk vergroot dan ben ik bereid om een abo te nemen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”