[

Belgacom heeft al unlimited, dat zou dus geen verschil maken. Ik denk eerder dat ze bvb caching servers zullen gaan gebruiken zoals bij Youtube. En misschien een app op de decoder maar dat denk ik niet, toch niet meteen.ITnetadmin schreef:App op de decoder betekent dat het dataverbruik niet meegeteld wordt. Ik zie daar wel graten in.
[Post made via mobile device ]
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140919_01277882Reed Hastings schreef:Zij blokkeren ons graag.
ITnetadmin schreef:Alleen vrees ik dat als er velen netflix draaien allemaal tegelijk s avonds, belgacom die fair use wel ns zou kunnen afroepen, zeker als het hun eigen iptv in gevaar brengt.
Nu, is koffiedik kijken uiteraard.
En je moet bij belgacom tv nemen alvorens je netflix via een decoder kan bekijken. Internet alleen zal niet werken.
[Post made via mobile device ]
Onbeperkt is hier relatief, ik heb een maxi pack die onbeperkt data volume heeft maar in werkelijk bedraagt die data volume 500 GB wat in mijn ogen zo goed als onbeperkt is.raf1 schreef:Belgacom biedt vandaag reeds onbeperkt datavolume aan in een Pack Comfort of Maxi met BelgacomTV/TV Overal.
Daarnaast ook standaard onbeperkt volume op het internetabonnement Internet Overal Maxi.
Alle andere internetabonnementen kunnen uitgebreid worden met onbeperkt volume (Volume Pack Unlimited) voor 7,5 euro per maand.
Belgacom is dus geschikt voor Netflix, Telenet bewust niet. Of om het met de woorden van Reed Hastings, CEO Netflix te zeggen:bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140919_01277882Reed Hastings schreef:Zij blokkeren ons graag.
Waarom is "via de decoder" IPTV ? Belgacom kan perfect een App op hun decoders plaatsen (net zoals die er is op m'n smart-TV) en de data over internet laten gaan. Ik vrees dus dat je een aantal veronderstellingen aan het maken bent zonder enige basis.ITnetadmin schreef:@r2504: intussen heb ik een bron die bevestigt dat netflix via de belgacom decoder wil binnenkomen.
Aangezien dat iptv is neem ik dus aan dat de traffiek niet geteld zal worden:
Aangezien Belgacom netflix zal inzetten als tegenhanger van rex/rio is de kans dat het niet meegeteld word wel groot. Maar zoals Stroper zegt: abonnementen met TV hebben sowieso al geen limiet dus maakt het niet veel uit.r2504 schreef:Waarom is "via de decoder" IPTV ? Belgacom kan perfect een App op hun decoders plaatsen (net zoals die er is op m'n smart-TV) en de data over internet laten gaan. Ik vrees dus dat je een aantal veronderstellingen aan het maken bent zonder enige basis.ITnetadmin schreef:@r2504: intussen heb ik een bron die bevestigt dat netflix via de belgacom decoder wil binnenkomen.
Aangezien dat iptv is neem ik dus aan dat de traffiek niet geteld zal worden:
In de USA, waar Netflix heel populair is, neemt het 34% van alle trafiek voor zijn beslag tijdens de piekmomenten (avond/vooravond). Dataverkeer zal ongeveer wel a rato omhoog gegaan worden. In Belgie zal dat uiteindelijk ook wel daar in de buurt komen, als ik het enthousiasme zie in mijn directe omgeving.fluppie schreef:Betekend ook wel dat Mobistar(als die ooit op de kabel geraken) ook kan gaan samenwerken met Netflix.
Zou men hier in Belgie ook kunnen berekenen hoeveel % v/h internetverkeer naar Netflix is gegaan,op een week tijd??
Vaak is dat echter niet representatief... tenzij er in die omgeving zowel jongere als ouderen mensen zitten dan jezelf en dat met diverse opleidingsniveau's. Enthousiasme is trouwens nog iets anders dan ook daadwerkelijk klant worden en blijven.AndRo555 schreef:als ik het enthousiasme zie in mijn directe omgeving.
"Dus ik zou speels tegen Mike willen zeggen: wij betalen 10 procent van je netwerkkosten, als we 10 procent van de omzet krijgen", zei Hastings.
Waar staat dat geschreven.(bron)wied schreef:de vorige CEO van TN heeft bijna de helft van zijn TV klanten zien overlopen naar Belgacom! Staat de nieuwe CEO nu hetzelfde lot te wachten met Netflix?