Telenet pleit voor wetgeving om Netflix te laten betalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Veronderstelling, in de assumptie dat de cooperatie tsn belgacom en netflix leidt tot een geintegreerde netflix in hun tv setup.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Goed argument,maar Belgacom(Scarlet) heeft wel abbo's die zonder limiet zijn,keuze is veel groter dan bij Telenet.Het zou wel tof zijn als men met gelimiteerde data ongelimiteerd Netflix kan bekijken.
-
- Elite Poster
@r2504: intussen heb ik een bron die bevestigt dat netflix via de belgacom decoder wil binnenkomen.
Aangezien dat iptv is neem ik dus aan dat de traffiek niet geteld zal worden:
"Netflix wil Belgacom-decoders gebruiken"
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140919_01276431
"Netflix wil Belgacom-decoders gebruiken"
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140919_01276431
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Belgacom heeft al unlimited, dat zou dus geen verschil maken. Ik denk eerder dat ze bvb caching servers zullen gaan gebruiken zoals bij Youtube. En misschien een app op de decoder maar dat denk ik niet, toch niet meteen.ITnetadmin schreef:App op de decoder betekent dat het dataverbruik niet meegeteld wordt. Ik zie daar wel graten in.
Trouwens niemand heeft Telenet verplicht "een aanval" te voeren tegen Netflix, in mijn ogen pakt Belgacom het dan veel beter aan.
Laatst gewijzigd door MClaeys 20 sep 2014, 13:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Voor de duidelijkheid (ik heb telenet): heeft belgacom unlimited, of FUP? Alle abbos?
-
- Elite Poster
Alle abo's FUP denk ik, maar heb ze nog nooit bij iemand een grens weten trekken, terwijl er kameraden zijn die richting de terra per maand gaan.
En fair use is tegen misbruik, wat Netflix niet is. Wat misbruik wel is, is dan weer iets dat providers bepalen dus wie weet.
Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
En fair use is tegen misbruik, wat Netflix niet is. Wat misbruik wel is, is dan weer iets dat providers bepalen dus wie weet.
Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
-
- Elite Poster
Alleen vrees ik dat als er velen netflix draaien allemaal tegelijk s avonds, belgacom die fair use wel ns zou kunnen afroepen, zeker als het hun eigen iptv in gevaar brengt.
Nu, is koffiedik kijken uiteraard.
En je moet bij belgacom tv nemen alvorens je netflix via een decoder kan bekijken. Internet alleen zal niet werken.
En je moet bij belgacom tv nemen alvorens je netflix via een decoder kan bekijken. Internet alleen zal niet werken.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Belgacom biedt vandaag reeds onbeperkt datavolume aan in een Pack Comfort of Maxi met BelgacomTV/TV Overal.
Daarnaast ook standaard onbeperkt volume op het internetabonnement Internet Overal Maxi.
Alle andere internetabonnementen kunnen uitgebreid worden met onbeperkt volume (Volume Pack Unlimited) voor 7,5 euro per maand.
Belgacom is dus geschikt voor Netflix, Telenet bewust niet. Of om het met de woorden van Reed Hastings, CEO Netflix te zeggen:
Daarnaast ook standaard onbeperkt volume op het internetabonnement Internet Overal Maxi.
Alle andere internetabonnementen kunnen uitgebreid worden met onbeperkt volume (Volume Pack Unlimited) voor 7,5 euro per maand.
Belgacom is dus geschikt voor Netflix, Telenet bewust niet. Of om het met de woorden van Reed Hastings, CEO Netflix te zeggen:
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140919_01277882Reed Hastings schreef:Zij blokkeren ons graag.
Laatst gewijzigd door raf1 20 sep 2014, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Paywall voor je bron, vrees ik.
-
- Elite Poster
ITnetadmin schreef:Alleen vrees ik dat als er velen netflix draaien allemaal tegelijk s avonds, belgacom die fair use wel ns zou kunnen afroepen, zeker als het hun eigen iptv in gevaar brengt.
Tuurlijk moet je BelgacomTv hebben om via hun decoder te kijken, je koopt toch geen decoder puur voor Netflix?
Aangezien ze ook niet klagen als iedereen download s 'avonds (zoals Telenet) zie ik dat nog niet meteen gebeuren. Het scheelt natuurlijk ook dat je niet met een gedeelde kabel zit, wat de impact op buren etc... kleiner maakt.
Nuja, het is een dag uit, we weten nog belange niet wat de impact zal zijn op eender welk netwerk.
Ik heb geen Belgacom btw, toch niet rechtstreeks (Scarlet)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Onbeperkt is hier relatief, ik heb een maxi pack die onbeperkt data volume heeft maar in werkelijk bedraagt die data volume 500 GB wat in mijn ogen zo goed als onbeperkt is.raf1 schreef:Belgacom biedt vandaag reeds onbeperkt datavolume aan in een Pack Comfort of Maxi met BelgacomTV/TV Overal.
Belgacom is dus geschikt voor Netflix, Telenet bewust niet. Of om het met de woorden van Reed Hastings, CEO Netflix te zeggen:bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140919_01277882Reed Hastings schreef:Zij blokkeren ons graag.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
En van zodra u 500 GB opgebruikt is, bestel je gratis extra volume packs van 20 GB bij. Dus onbeperkt.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ja en en ik ken niemand die al last gehad heeft van de fup. Of zelfs een mail hierover.
Alhoewel we wel eens 3 maand na elkaar over de 2Tb gegaan zijn (En dat is nog zacht uitgedrukt).
Alhoewel we wel eens 3 maand na elkaar over de 2Tb gegaan zijn (En dat is nog zacht uitgedrukt).
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom is "via de decoder" IPTV ? Belgacom kan perfect een App op hun decoders plaatsen (net zoals die er is op m'n smart-TV) en de data over internet laten gaan. Ik vrees dus dat je een aantal veronderstellingen aan het maken bent zonder enige basis.ITnetadmin schreef:@r2504: intussen heb ik een bron die bevestigt dat netflix via de belgacom decoder wil binnenkomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Als je belgacomTV in combinatie met internet hebt, heb je sowieso limitloos internet(en niet zoals bij TelenetFUP). Alleen het goedkoopste internetOnly product van Belgacom heeft nog een echte limiet, maar dan heb je geen decoderen, dus wat maakt dat uit?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat ongelimiteerd is ook fup hoor. Maar dan wel echte fup en geen schaamlapje om een limiet te verbergen.
“Insanity is my only means of relaxation "
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Aangezien Belgacom netflix zal inzetten als tegenhanger van rex/rio is de kans dat het niet meegeteld word wel groot. Maar zoals Stroper zegt: abonnementen met TV hebben sowieso al geen limiet dus maakt het niet veel uit.r2504 schreef:Waarom is "via de decoder" IPTV ? Belgacom kan perfect een App op hun decoders plaatsen (net zoals die er is op m'n smart-TV) en de data over internet laten gaan. Ik vrees dus dat je een aantal veronderstellingen aan het maken bent zonder enige basis.ITnetadmin schreef:@r2504: intussen heb ik een bron die bevestigt dat netflix via de belgacom decoder wil binnenkomen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Wat Stroper zegt, is volledig fout.
Niet alle combinaties van Bgc Tv en internet zijn per definitie limietloos. Hoewel het niet prominent op de belgacom-site staat, kan men ook Internet Start met Tv nemen. In dat geval heb je 150GB volume i.p.v. 100GB. Dat noem ik niet onbeperkt..
Meer zelfs, ook Internet Comfort (only) heeft nog een limiet van 150GB.
Dus volume van Netflix niet laten meetellen, wat ook puur speculatie is, zou effectief een invloed hebben.
Niet alle combinaties van Bgc Tv en internet zijn per definitie limietloos. Hoewel het niet prominent op de belgacom-site staat, kan men ook Internet Start met Tv nemen. In dat geval heb je 150GB volume i.p.v. 100GB. Dat noem ik niet onbeperkt..
Meer zelfs, ook Internet Comfort (only) heeft nog een limiet van 150GB.
Dus volume van Netflix niet laten meetellen, wat ook puur speculatie is, zou effectief een invloed hebben.
-
- Elite Poster
Als ze het via de decoder gaan laten lopen, kan ik toch veronderstellen dat ik mogelijk met enkel een tv abbo van netflix zou kunnen genieten? Of bestaan zulke abbos niet bij belgacom omdat tv ook via internet verloopt?
Als het kan, dan kunnen ze het volume niet meetellen, want als je geen internet hebt kan het ook niet aangerekend worden.
Als het kan, dan kunnen ze het volume niet meetellen, want als je geen internet hebt kan het ook niet aangerekend worden.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
TV is enkel mogelijk in combinatie met Internet (vanaf Start) of een Classic Line.
-
- Elite Poster
Gisteren op tv nog de ceo van Netflix gezien,m.b.t. de samenwerking met Belgacom heeft hij gezegt dat hij absoluut geen enkele provider wil uitsluiten.Dus (zoals hier op het forum al vermeld) wacht Netflix blijbaar op Telenet om contakt op te nemen.Kvind dat vrij eigenaardig,maar mss verwacht Telenet veel van Vier en Vijf,op een of andere manier,het zou natuurlijk nog kunnen dat Telenet zijnen Rex nog verder Upgrade met extra zenders,en een nog veel beter aanbod.
-
- Elite Poster
Betekend ook wel dat Mobistar(als die ooit op de kabel geraken) ook kan gaan samenwerken met Netflix.
Zou men hier in Belgie ook kunnen berekenen hoeveel % v/h internetverkeer naar Netflix is gegaan,op een week tijd??
Zou men hier in Belgie ook kunnen berekenen hoeveel % v/h internetverkeer naar Netflix is gegaan,op een week tijd??
-
- Deel van't meubilair
Ja... iedereen kan samenwerken met Netflix... maar je moet wel zorgen dat je de data tot bij je klant krijgt.
De enige methode daarvoor op de coax is via "internet" (eventueel in een aparte VLAN)... dus dan zal Mobistar ook die kosten moeten dragen.
De enige methode daarvoor op de coax is via "internet" (eventueel in een aparte VLAN)... dus dan zal Mobistar ook die kosten moeten dragen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
In de USA, waar Netflix heel populair is, neemt het 34% van alle trafiek voor zijn beslag tijdens de piekmomenten (avond/vooravond). Dataverkeer zal ongeveer wel a rato omhoog gegaan worden. In Belgie zal dat uiteindelijk ook wel daar in de buurt komen, als ik het enthousiasme zie in mijn directe omgeving.fluppie schreef:Betekend ook wel dat Mobistar(als die ooit op de kabel geraken) ook kan gaan samenwerken met Netflix.
-
- Deel van't meubilair
Vaak is dat echter niet representatief... tenzij er in die omgeving zowel jongere als ouderen mensen zitten dan jezelf en dat met diverse opleidingsniveau's. Enthousiasme is trouwens nog iets anders dan ook daadwerkelijk klant worden en blijven.AndRo555 schreef:als ik het enthousiasme zie in mijn directe omgeving.
-
- Elite Poster
Zolang ze de catalogus genoeg updaten blijf ik wel klant, ik heb inmiddels al een lijstje samengesteld van films/series die ik wil zien dus ik kom er wel even met door en het gemak van werken is enorm.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Er is net nog een artikeltje gepost op Tweakers: Directeuren Netflix en moederbedrijf van UPC ruziën over netneutraliteit.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
Leuke counter...
"Dus ik zou speels tegen Mike willen zeggen: wij betalen 10 procent van je netwerkkosten, als we 10 procent van de omzet krijgen", zei Hastings.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Eergisteren mijn Rio opgezegd, gezien het gisteren nog steeds niet op "Mij telenet" was aangepast klantendienst gebeld, me doorverbonden naar betrokkn dienst aaar natuurlijk werd gepolst naar de reden: --> Netflix, OK geen probleem, wat denk je ervan meneer mochten we je 4 maand gratis Rio aanbieden, er zal een en ander veranderen want de klanten lopen in grote getalle wegnaar netflix, over 4 maand kan U het dan nog steeds stopzetten, tja als ik het voor niks krijg ga ik het nog houden he..
Benieuwd wat er de komende weken en maanden zal veranderen, ze beloven meer en vooral nieuwere films
Benieuwd wat er de komende weken en maanden zal veranderen, ze beloven meer en vooral nieuwere films
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Bij Telenet lijkt er inderdaad wel een beetje paniek,dit is niet te begrijpen,die moeten al lang op de hoogte geweest zijn v/d komst van Netflix. Wrsl is het % van klanten die Rex en Rio laten schieten veel hoger dan dat ze verwacht hadden.Nog even wachten hoeveel klanten er straks gaan zijn,die door hun 150 gb geraced zijn.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Het is natuurlijk dezelfde doelgroep die interesse heeft in Netflix die nu wss een rex en rio abo hebben.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
de vorige CEO van TN heeft bijna de helft van zijn TV klanten zien overlopen naar Belgacom! Staat de nieuwe CEO nu hetzelfde lot te wachten met Netflix?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Tja,eigenlijk wel slecht beleid,de prijsdrop van bijv. Rex hadden ze (ten minsten) zes maanden eerder mogen inzetten,dan hadden ze nu veel meer klanten daarvoor,die het mss niet de moeite zouden vinden om over te stappen naar Netflix.
Waar staat dat geschreven.(bron)wied schreef:de vorige CEO van TN heeft bijna de helft van zijn TV klanten zien overlopen naar Belgacom! Staat de nieuwe CEO nu hetzelfde lot te wachten met Netflix?
Ik lees toch iets anders.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... jken.dhtml
Laatst gewijzigd door G22R12 25 sep 2014, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
CBN-CV6181E - Linksys EA6900 HD Video Pro AC1900 Dual Band Smart Wifi.Fluo home business 160/10Mbps.2 tot 4TB vast vol.DC-AD2100
-
- Elite Poster
Het probleem bij rex is niet de prijs maar het aanbod. Zenders die in pluspakketten zaten horen toch echt niet thuis in rio, dat komt dubbel zo duur uit.