Telemeter laatste update
- Loeri
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 26 keer
Er waren gisteren werken op mijn telenet, is de telemeter om zeep?Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 05/09/2014 tot en met 04/10/2014.
Dag 18 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0,00 GB (Laatste update gebeurde op 22/09/2014 om 00:00).
Status: Vrij verbruik
Je surft met volledige surfsnelheid.
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 300,00 GB en 1500,00 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
idd , vollenbak netflix aan het zien op 2 toestellen in HD en telemeter op "nul"
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Ofwel als test alles vollen bak openzetten en zien ... Om na evaluatie hun beleid van limieten aan te passen aan de nieuwe werkelijkheid.
Ofwel heeft één of andere klojo vergeten ergens iets terug aan te vinken, met de huidige toestand tot gevolg. En laat die klojo nu net maandag in verlof gegaan zijn naar één of ander zonnig oord. En de kluns die hem vervangt niet weet wat hij juist moet aan vinken.
Ofwel is het nog iets anders ... de toekomst zal het ons wel duidelijk maken.
Ofwel heeft één of andere klojo vergeten ergens iets terug aan te vinken, met de huidige toestand tot gevolg. En laat die klojo nu net maandag in verlof gegaan zijn naar één of ander zonnig oord. En de kluns die hem vervangt niet weet wat hij juist moet aan vinken.
Ofwel is het nog iets anders ... de toekomst zal het ons wel duidelijk maken.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
..ofwel na alle kritiek dat het niet echt onbeperkt was , vanaf whoppa, en sinds de komst van Netflix nu wel echt onbeperkt, want vrees dat er anders wel eens veel overlopers zouden kunnen zijn.....
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Hier werkt deze spijtig genoeg terug normaal. Gisteren 6GB na het kijken van een netflix filmpje. Ga toch niet met de 150GB toekomen zo vrees ik. Tijd dat ze de limiet van die Whop ook eens upgraden, want ne mens betaalt er genoeg voor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Hier ook alles terug "in orde" met telemeter. (Basic internet)
Behalve zondag 21/9 staat op 0 in de details. En toen is er hier toch heel wat ge-netflix-t...
[ Post made via mobile device ]
Behalve zondag 21/9 staat op 0 in de details. En toen is er hier toch heel wat ge-netflix-t...
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Deze morgen stond er:
Dag 3 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0 GB
nu staat er ineens:
Huidig verbruik 280,12 GB
Huidig verbruik 0 GB
nu staat er ineens:
Huidig verbruik 280,12 GB
-
- Elite Poster
En het is nog niet in orde blijkbaar. Op login scherm:
"Mijn Telenet is niet beschikbaar woensdag 24/09 van 1u tot 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak"
"Mijn Telenet is niet beschikbaar woensdag 24/09 van 1u tot 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak"
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
En waar vind je deze details?ddd schreef:Hier ook alles terug "in orde" met telemeter. (Basic internet)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik wou net alle "ooh, de meter is gereset, snel wat netflix bekijken / dingen downloaden / ..." waarschuwen: als de meter op nul staat na een technische site panne, is de kans groot dat enkel de display op nul staat, maar niet de werkelijke stand. Opletten dus
Maar blijkbaar is de fout zich al aant oplossen en is er dus geen reset geweest, enkel een slechte link tussen db en site output.
Maar blijkbaar is de fout zich al aant oplossen en is er dus geen reset geweest, enkel een slechte link tussen db en site output.
-
- Elite Poster
Gewoon : "Mijn Telenet" - Telemeter - Onder het balkje met hoeveelheid gedownload heb ik een knop "Bekijk Details".Dafke schreef:En waar vind je deze details?ddd schreef: Behalve zondag 21/9 staat op 0 in de details. En toen is er hier toch heel wat ge-netflix-t...
Dan zie je jouw verbruik per dag. (en daar geeft die voor zondag 0MB)
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Mijn telenet werkt hier niet via de loginpagina.
Wel als ik via webmail ga.
en dit staat er bij mij:
Dag 5 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 4,92 GB (Laatste update gebeurde op 23/09/2014 om 00:00).
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 301,42 GB en 1487,41 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Wel als ik via webmail ga.
en dit staat er bij mij:
Dag 5 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 4,92 GB (Laatste update gebeurde op 23/09/2014 om 00:00).
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 301,42 GB en 1487,41 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee waar je dat ziet... ik zie enkel;
Vroeger kon ik de huidige en vorige maand nog raadplegen... maar zelfs dat zie ik niet meer.Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 22/09/2014 tot en met 21/10/2014.
Dag 2 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0,59 GB (Laatste update gebeurde op 23/09/2014 om 00:00).
Wist je dat je als Telenet-klant ook onderweg kunt surfen via Wi-Free?
Ontdek alles over Wi-Free.
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 300,03 GB en 1497,78 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hier ook terug online maar idd geen details..
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vermoedelijk is dat het verschil... met een Whoppa zie ik het dus niet (zelfs geen details meer van de vorige maand).ddd schreef:Ik heb een Basic Internet, en ik zie toch ook Details (per dag).
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Met andere woorden, mensen met een vaste limiet zien de details
De kleurenboek niet.
De kleurenboek niet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
Ter info, WHOP (internet 60) met limiet heeft een nieuwe redirect pagina ...
Gelukkig gebeurt dit niet veel, of log ik in met mijn schoonouders hun login op de homespot, gaat toch nog wat vlugger
ohja 1mbps Gelukkig gebeurt dit niet veel, of log ik in met mijn schoonouders hun login op de homespot, gaat toch nog wat vlugger
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
Even een kort vraagje.
Ik schakel om van Scarlet (Onbeperkt internet dus) naar Telenet. Ik zie dat ik zelfs met Whoppa toch m'n gedrag qua download en upload zal moeten aanpassen. (Data-intnsieve taken gewoon tussen 0:00 en 10:00 schedulen)
Nu vroeg ik me echter af of het nog steeds geldt dat tijdens deze daluren bij de pakeeten met Vast volume (Dus Whop met 150GB of Basic internet met 100GB) het nog steeds zo is dat het volume tijdens deze daluren maar voor de helft meetelt?
Indien dat nog steeds zo is kan ik immers ook een goedkoper pakket nemen.
Ik schakel om van Scarlet (Onbeperkt internet dus) naar Telenet. Ik zie dat ik zelfs met Whoppa toch m'n gedrag qua download en upload zal moeten aanpassen. (Data-intnsieve taken gewoon tussen 0:00 en 10:00 schedulen)
Nu vroeg ik me echter af of het nog steeds geldt dat tijdens deze daluren bij de pakeeten met Vast volume (Dus Whop met 150GB of Basic internet met 100GB) het nog steeds zo is dat het volume tijdens deze daluren maar voor de helft meetelt?
Indien dat nog steeds zo is kan ik immers ook een goedkoper pakket nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik vind het een beetje een vreemde vraag. Eerst zeg je dat je zelfs met Whoppa je gedrag in de gaten zult moeten houden, om dan te vragen of je met Whop/Basic gaat toekomen omwille van het nachtsurfen.
Nu, als aanvulling op raf1 zijn antwoord: bij Whoppa/Internet160 zijn er meer daluren, telt 1GB maar voor 0.2GB mee, heb je sowieso meer volume, en betekent 'over volume gaan' enkel een beperking tijdens de piekuren en dan nog 5 Mbps tgo 1 Mbps bij Whop/Basic. Alles samen betekent dit dat het verschil tussen beide toch wel gigantisch is.
Nu, als aanvulling op raf1 zijn antwoord: bij Whoppa/Internet160 zijn er meer daluren, telt 1GB maar voor 0.2GB mee, heb je sowieso meer volume, en betekent 'over volume gaan' enkel een beperking tijdens de piekuren en dan nog 5 Mbps tgo 1 Mbps bij Whop/Basic. Alles samen betekent dit dat het verschil tussen beide toch wel gigantisch is.
-
- Member
Ik heb het allemaal nog niet goed uitgezocht, maar heb door wat snel hier te lezen al gezien dat je ook met Internet 160 al vanaf +/-200GB als grootverbruiker beschouwd kan worden. Dit wil dus zeggen dat ik m'n huidige gewoontes, waar de grootste downloads altijd knal in de piekuren zitten sowieso zal moeten wijzigen. Zo zijn er een paar games in Alpha- en Beta fase waar ik geregeld de complete installer + de laatste versie van wat zware mods voor download. Dat zijn zaken die sowieso dus naar de daluren moeten verhuizen aangezien 5mbps sowieso te traag is om nog buikbaar te zijn voor mijn doeleinden. (Vanaf 12mbps ben ik tevreden).Tomby schreef:Ik vind het een beetje een vreemde vraag. Eerst zeg je dat je zelfs met Whoppa je gedrag in de gaten zult moeten houden, om dan te vragen of je met Whop/Basic gaat toekomen omwille van het nachtsurfen.
Dat gewoon al om aan te tonen dat ik zelfs met Whoppa enkele gewoontes moet aanpassen om niet als grootverbruiker beschouwd te worden, omdat ook tijdens de piekuren m'n snelheid niet te erg mag inzakken.
M'n gemiddelde volume van de laatste maanden bij Scarlet lag rond de 220GB. Met Whop en de 150GB limiet die daarbij hoort zou ik dus puur door de grote downloads 's nachts te laten gebeuren (Heb een Raspberry Pi en een nas die toch constant draaien die ik dit kan laten afhandelen zonder grote negatieve invloed op het stroomverbruik) perfect moeten toekomen met het volume, en toch €10.45 besparen.
Indien ik nog wat extra in m'n verbruik zou kunnen snoeien en voor Basic Internet + TV gaan zou ik €23.25 besparen ten opzichte van Whoppa. Jaarlijks is dat toch al €279. Voor dat bedrag wil ik al wel eens nadenken over m'n internetgebruik.
TLDR: Zelfs met Whoppa moet ik m'n gedrag veranderen, door aan scheduling te doen wordt door m'n gemiddeld verbruik Whop haalbaar, en met wat minder downloads is zelfs Basic internet + TV interessant. (Allemaal door de regeling dat volume in de daluren slechts 50% telt.)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je bent grootverbruiker van zodra je meer dan 300GB gaat downloaden.
Zie http://klantenservice.telenet.be/conten ... downloaden
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
Thanks, MEt Whoppa zou ik dus m'n gewoontes niet moeten aanpassen. Blijft de vraag of ik daar €23 per maand extra voor overheb .krisken schreef:Je bent grootverbruiker van zodra je meer dan 300GB gaat downloaden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het klopt totaal niet. Bij Internet160 (wat je ook bij Whoppa krijgt) heb je 300 GB. Daarboven word je tijdens de piekuren afgeknijpt naar 5 Mbps, in de daluren behoud je 160 Mbps. Maar om daar aan te geraken moet je al stevig bezig zijn, gezien je in de daluren slechts 20% verbruik aangerekend wordt. Op die manier kan je theoretisch tot 1500 GB verzetten, als je een nachtmens bent .FORZA M schreef:Ik heb het allemaal nog niet goed uitgezocht, maar heb door wat snel hier te lezen al gezien dat je ook met Internet 160 al vanaf +/-200GB als grootverbruiker beschouwd kan worden.
Zelf zit ik heel regelmatig boven 500 GB, zeker nu met Netflix. Ik heb 's nachts immers nog mijn Crashplan lopen alsook soms eens wat P2P. Ben echter nog maar 1x boven mijn volume gegaan maar dat was helemaal op het einde van de periode en heb zelfs niet eens gemerkt dat ik op smallband stond.
Als je bij Scarlet dus gemiddeld aan 220 GB zat, dan ga je met Internet160 totaal niets merken, zelfs als al je verbruik in de piekuren ligt. Maar inderdaad, als je €10 of meer wil besparen door naar de goedkopere formules over te schakelen, is het gewoon een persoonlijke kwestie of je je verbruik zodanig kan beperken/plannen dat je niet op smallband komt, want in tegenstelling tot bij Internet160, is bij de goedkopere formules het overschrijden van je volume-limiet wél problematisch.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
...deze morgen in het nieuws..in een of ander Oost Europees land willen ze een internet taks gaan heffen...
--> voorstel 0,50 euro per Gigabite !!!!!!!
--> voorstel 0,50 euro per Gigabite !!!!!!!
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Das Hongarije. Daar loopt al een draadje over
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... je#p575749
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... je#p575749
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH