Juist. Dus itunes voor windows is verre van geoptimaliseerd, en ze hebben daar niet veel zin in lijkt me soms. Je hebt nl geen mac, en dan ist al schoorvoetend dat ze wat moeite doen.
Mij lijkt het soms (bij foto syncs) dat itunes last heeft als het geheugen van het toestel wat voller is (in mijn geval gebeurt dat wel ns), en feedback is een ramp want "de user moet niet teveel gestoord worden met details".
Itunes (zeker de win versie) is een ramp, resourcehog, en ik gebruik hem alleen maar voor die dingen die ik echt niet op een andere manier kan, via 3rd party tools. Maar mijn experience op ios is -voor mij althans- positiever dan op android. Mijn grote turnoff, zoals ik al zo vaak gezegd heb, is gebrek aan privacy controls op android, en de onwil van google om er iets aan te doen.
(bij hun laatste lek van inhouse privacy tools hebben ze ze terug verwijderd want "ze kunnen apps breken die die data verwachten"; alsof fake data genereren in de plaats dat probleem niet kan oplossen)
Apple probeert meer en meer de kaart van privacy te trekken. Ze hebben je informatie dan ook niet echt nodig, ze verdienen al genoeg aan je aankoop van hun spul. Google verdient niks aan android, dus waaron zouden ze hun belangrijkste bron van inkomsten, datamining, zomaar ondermijnen?
Het is een spijtig feit dat voor veel mensen de opties en mogelijkheden die ze willen zelden allemaal op 1 platform terug te vinden zijn. Dus dan moet je beginnen compromissen maken en uitvlooien welke dingen je wil opgeven.
Enkel de echte fanbois (van eender welk platform) zien geen enkel kwaad of ongemak in hun platform. Mss is dat voor hun ook zo, of mss lijden ze aan het klassieke stockholmsyndroom, waarbij ongemakken bij het eigen platform geminimaliseerd worden, en ongemakken bij de tegenstanders uitvergroot.
Hoe het ook zei, ieder zijn meug, en het is niet omdat je een platform kiest, dat je daarom ook elk onderdeel van dat platform goed vindt.
[
Post made via mobile device ]