Waarom, iTunes, waarom toch in godsnaam

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Hallo iedereen. Klein vraagje: is er hier iemand die ook maar 1 opdracht tussen iTunes voor Windows en zijn iPhone succesvol kan afronden? Want ik krijg er zenuwen van. Je wil 208 MP3's overzetten naar iPhone, iTunes beslist om er maar 149 te kopiëren. Je wil een fotobibliotheek synchroniseren, hij slaagt er niet eens in. Je wil je iTunes-bibliotheek synchroniseren, hij kopieert niks. 3 foto's in een fotobibliotheek? No problemo, da's dan 550 megabyte.

Serieus man, wat voor een kloteprogramma is dat? Mijn Android deed het nog beter net voor ik hem volledig kapotgemod had (zonder zo'n 'verduft vernuft').. degenen die voor deze miskleun verantwoordelijk zijn zouden ze een half uurtje op een grillplaat moeten leggen in een oven van 6000 graden. :x
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

iTunes en iPhoto en alle andere i... op OSX zijn niet veel beter hoor...

Ik zeg wel eens "Hello, my name is iPhoto and I run like shit on a Macbook Pro mid 21012, i7, 16GB RAM and an SSD."
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Op mijn Mac heb ik nooit last met iTunes. Maar ik het in niet de eerste keer dat ik klachten hoor over WindowsiTunes.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ITunes 11.4 en ios8 al geprobeerd ? :beerchug:

"Het is immers de beste ITunes ooit ..." :roll: :bang:

Het ontbreken van een fatsoenlijke manier om files van en naar iphone/ipad te kopiëren is idd. één van de grootste nadelen van de apple filosofie.

Maar dat weet toch iedereen ... :angel:
Waarom heb je dan een iphone gekocht ? :angel:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hier ook totaal niet te spreken over iTunes op Windows (heb geen OSX toestellen).
Buiten het feit dat mijn haar rechtkomt telkens ik die interface moet gebruiken (niet te doen hoe vaak ik moet googlen om iets gedaan te krijgen) is het qua performantie echt zo een ramp. Het slaagt er zelfs telkens in van heel mijn Windows onresponsief te doen worden.

Als het op OSX al niet beter is, dan vraag ik me wel af wat al die Apple iDepten eigenlijk constant bedoelen met dat eco-systeem dat zo geweldig is. In 't weekend weer nog gemerkt hoe het op verschillende vlakken totaal niet marcheert. Wou iets heel simpel doen: alle gezinsleden een iCloud account met foto geven. Gripes:
* Waarom kan ik voor mijn minderjarige kinderen geen normaal e-mail adres gebruiken om te registreren ? Neen, blijkbaar kan je hen enkel registreren met een @icloud.com account.
* Ik had de foto's gewoon op mijn iCloud Photo Stream gezet, en die geshared, zodat ze op alle iPads te zien waren. Nadat ik op elke iCloud account de foto's koos om te assignen aan de iCloud account, blijkt nu eens op elke iPad elke foto 4x te staan, alsof hij telkens alle foto's lokaal copieerde en terug sharede ?!?
* Ondanks het feit dat elke iCloud account nu een foto heeft, copieert hij die foto's niet mee naar bvb Game Center of je contacten. Ik dacht dat heel dat ecosysteem was van 1x iets te moeten doen en hij dan automatisch dat op andere plaatsen allemaal meenam, niet dus.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:* Waarom kan ik voor mijn minderjarige kinderen geen normaal e-mail adres gebruiken om te registreren ?
Heb je ooit al eens een account aangemaakt voor een minderjarige op het Playstation Network... daar kan je als ouder je kinderen zelfs geen toestemming geven om +18 games te spelen. Uiteindelijk maak je dan maar een nieuwe account aan met een valse leeftijd.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb geen probleem met iTunes op mijn pc met W7.
Dat ding loopt snel en doet alles wat ik wil. Buiten... 1x een misse optie aangezet, en al mijn muziek dat was onderverdeeld in mapjes per genre en jaar, heeft het ondergebracht onder 1 folder met daarin allemaal folder van de naam van de artiest en daarin 1 MP3.
Heel mijn mooie catalog dus om zeep :cry:

Dat vergeef ik iTunes (en mezelf) nooit!
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

r2504 schreef:Heb je ooit al eens een account aangemaakt voor een minderjarige op het Playstation Network... daar kan je als ouder je kinderen zelfs geen toestemming geven om +18 games te spelen.
die ratings dienen ergens voor eh...
Wil hier geen discussie starten, want uiteindelijk doet ieder wat hij wil (voor zijn kinderen)

Als ik dit hier zo lees begrijp ik inderdaad al die aanhangers van Apple niet. Ik dacht omdat je net doordat je voor alles bij Apple moet zijn (hardware/software) en ze een gesloten systeem hebben, dat dan toch alles op 1-2-3 zou moeten werken?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Juist. Dus itunes voor windows is verre van geoptimaliseerd, en ze hebben daar niet veel zin in lijkt me soms. Je hebt nl geen mac, en dan ist al schoorvoetend dat ze wat moeite doen.

Mij lijkt het soms (bij foto syncs) dat itunes last heeft als het geheugen van het toestel wat voller is (in mijn geval gebeurt dat wel ns), en feedback is een ramp want "de user moet niet teveel gestoord worden met details".

Itunes (zeker de win versie) is een ramp, resourcehog, en ik gebruik hem alleen maar voor die dingen die ik echt niet op een andere manier kan, via 3rd party tools. Maar mijn experience op ios is -voor mij althans- positiever dan op android. Mijn grote turnoff, zoals ik al zo vaak gezegd heb, is gebrek aan privacy controls op android, en de onwil van google om er iets aan te doen.
(bij hun laatste lek van inhouse privacy tools hebben ze ze terug verwijderd want "ze kunnen apps breken die die data verwachten"; alsof fake data genereren in de plaats dat probleem niet kan oplossen)
Apple probeert meer en meer de kaart van privacy te trekken. Ze hebben je informatie dan ook niet echt nodig, ze verdienen al genoeg aan je aankoop van hun spul. Google verdient niks aan android, dus waaron zouden ze hun belangrijkste bron van inkomsten, datamining, zomaar ondermijnen?

Het is een spijtig feit dat voor veel mensen de opties en mogelijkheden die ze willen zelden allemaal op 1 platform terug te vinden zijn. Dus dan moet je beginnen compromissen maken en uitvlooien welke dingen je wil opgeven.
Enkel de echte fanbois (van eender welk platform) zien geen enkel kwaad of ongemak in hun platform. Mss is dat voor hun ook zo, of mss lijden ze aan het klassieke stockholmsyndroom, waarbij ongemakken bij het eigen platform geminimaliseerd worden, en ongemakken bij de tegenstanders uitvergroot.
Hoe het ook zei, ieder zijn meug, en het is niet omdat je een platform kiest, dat je daarom ook elk onderdeel van dat platform goed vindt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef:Heb je ooit al eens een account aangemaakt voor een minderjarige op het Playstation Network... daar kan je als ouder je kinderen zelfs geen toestemming geven om +18 games te spelen. Uiteindelijk maak je dan maar een nieuwe account aan met een valse leeftijd.
Beetje off-topic, maar dat is nog wat anders dan waar ik het over had. Enerzijds inderdaad kudos voor Apple dat ze geen minimum leeftijd eisen voor een iCloud account. Bij PSN kan ik bvb zelfs nog geen account maken voor mijn kinderen, omdat de minimum leeftijd 7j is. Ik vond het vooral bizar dat ze me niet toelaten een ander e-mail adres te gebruiken (ze hebben allebei al een GMail account). Wellicht doelbewust om hen al zo vroeg mogelijk aan Apple te binden :P.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Waarom kan je je kinderen geen account maken zonder icloud? Ik kan dat wel? Of zijn er tegenwoordig speciale jongeren accounts?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Die iCloud heb je m.i. nodig voor de nieuwe Family Sharing feature. Die feature is toch wel een serieuze vooruitgang in IOS8. Eindelijk gedaan met allerlei truken om mekaars aankopen te kunnen sharen. En die feature laat inderdaad toe van expliciet aan te geven dat een account die van een kind is en een aankoop bevestigd moet worden door de ouder.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ah. Moet dat perse een kind account zijn? Hoe heb je de account van je partner gelinked? Kan je die app sharing daar ook doen?

Een van de redenen waarom ik nooit met icloud begonnen ben, dan moest ik een icloud account maken en linken aan mijn account, en een gelinkt email adres van apple werd volgens hen automatisch de primary email en dus login van de hele account.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Er zullen ongetwijfeld wel mogelijkheden zijn om te werken zonder kind account. We deden het immers vóór IOS8 ook zo. Maar een van de nadelen dan was dat als ze bvb een online game wilden spelen dat wij toevallig ook spelen (denk bvb Clash of Clans) ze automatisch op onze progress speelden.
Die Family Sharing feature laat eindelijk toe van elk je eigen account te hebben, dus kan ik het even goed eens uitproberen. En nogmaals: op zich werkt het goed, alleen snap ik niet goed waarom het voor mijn kinderen enkel kon via een @icloud.com mail adres, terwijl wij als ouders ook helemaal geen @icloud.com adres (moeten) hebben.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zie, dat snap ik niet. Als je met je partner ook apps kan delen, enzovoorts, waarom kan je dan geen gewone account maken en die dan in de familie opnemen, zoals je duidelijk ook met je partner gedaan hebt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Waarom zou ik voor mijn kinderen een iCloud account proberen aan te maken met evenveel rechten als mijn partner ? Naast het feit dat je dan een fake geboortedatum zou moeten opgeven, geef ik hen ook een hoop rechten (vooral inzake aankopen) die ik helemaal niet wil geven. Dat zou een klein probleem (dat verplicht @icloud.com adres) oplossen zijn, door een veel groter te creëren.
Maar we zijn hier serieus aan het afdwalen :).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ah, de account beperkingen zijn het probleem. Ok, ik ben mee. Zijn ze zoiezo niet beperkt omdat ze de itunes account pwd niet kennen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Yep, zo deden we het vroeger en werkte het ook.
Moet ook toegeven dat ik gewoon eens die Family Sharing wou proberen, en het 'netter' is als iedereen gewoon zijn eigen account heeft. Moet trouwens nog zien hoe zoiets gaat werken met in-store purchases, want meestal is het zo dat ze zelf iets willen kopen. Vroeger kregen ze dan een popup voor het paswoord en kwamen ze bij ons zagen. Nu gaan ze wellicht een pop-up krijgen dat er een aanvraag verstuurd is naar de ouder voor toestemming. Gezien ze nog niet kunnen lezen, zal het gevolg zijn dat ze naar ons komen om te zeggen dat iets niet werkt. Dus weinig verschil met vroeger :D.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb het nieuwe systeem nog niet bekeken, maar vroeger was het 1 itunes account voor purchases, 1 icloud per persoon. In die omstandigheid zijn ze per definitie gelocked voor diegenen die het pwd van de itunes account niet kennen, en aangezien ze blijkbaar toch nog heel jong zijn, zou er genoeg supervisie van papa of mama moeten aanwezig zijn dat er nooit een issue is van "ik heb een app nodig voor school (bv smartschool) maar je bent er niet en je wil het pwd niet zomaar geven".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Inderdaad, zoals ik al zei was de driver eigenlijk vooral mijn eigen nieuwsgierigheid naar hoe het nieuwe systeem werkt. Vroeger gebruikte ik overigens nog geen iCloud, en hadden mijn vrouw en ik gewoon onze eigen AppleID. Was vooral een kwestie van toch elk onze eigen settings e.d. meer te hebben, en zeker niet alles te moeten gaan sharen met alle conflicten van dien :D. Is me overigens nog steeds niet 100% duidelijk wat nu juist het verschil is tussen AppleID, iCloud account en iTunes account...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

IIRC:

Een apple id is gewoon een apple account.
Dit kan een icloud account zijn
Of een itunes account
Of een imessage account
Of een facetime account
Of een gamecenter account

Enfin, ik gebruik verschillende apple IDs voor elk van die diensten (uitgezonderd icloud, die heb ik niet)

Icloud account dient voor de backups
Itunes account bezit de apps

Veel mensen gebruiken dezelfde apple id voor al deze accounts; ik neem aan dat het dan mogelijk dezelfde account wordt, maar ik heb daar geen idee van; het feit dat ik verschillende IDs kan gebruiken voor elk van deze diensten doet mij zeggen dat het verschillende accounts zijn.

Apple verwacht eigenlijk dat je 1 apple ID per persoon hebt, en deze gebruikt voor alle accounts.
(ik persoonlijk werk graag gecompartimentaliseerd, ook al omdat je moeilijk/onmogelijk IDs kan samenvoegen of scheiden)

Standaard procedure was vroeger om de icloud account per user te nemen (om sharen van settings te voorkomen), maar 1 itunes account per gezin (voor app sharing).
Dan kon je uiteraard geen fotos enzo sharen, want die zaten in je icloud account.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boomer21
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 jul 2013, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Blij dat ik dit lees dacht dat aan mij lag
Gisteren update geprobeerd naar 8.1 wilde totaal niet lukken heel avond weg

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”