Aansluiting tijdelijk afgesloten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Daarnet werd om een af andere reden, zonder voorafgaande waarschuwing (al weet ik niet dewelke ik zou moeten krijgen) mijn Telenet aansluiting afgesloten.

Als abonnement heb ik Fibernet, maandelijks zit ik steeds tegen of net over de limiet maar het is toch onbeperkt downloaden dus dit lijkt mij geen mogelijkheid.
Betalingen lopen via domiciliering en bij het controleren daarnet is het geld telkens van mijn rekening gegaan. Dus ook geen mogelijkheid lijkt mij.

Inloggen bij mijn telenet lukt ook niet wegens onderhoudswerken en helpdesk kan ik nu ook niet bereiken...

Heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen? Of waar het fout loopt?


Volgend scherm krijg ik te zien:

Geachte klant,

Wij hebben uw internetaansluiting tijdelijk geschorst.
Hierdoor kan u niet langer mailen, surfen, ...

Wij zijn overgegaan tot het opleggen van deze minimumdienst wegens 1 van de volgende redenen:
betalingsafspraak niet nagekomen
Preventel
abnormaal hoog verbruik

Voor meer informatie kan je tijdens de werkdagen terecht op het telefoonnummer 015 66 66 66 van onze klantendienst

Met vriendelijke groeten,

Telenet klantendienst
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Betalingen: Check!
Preventel:Bestaat niet meer, of is nu een andere vereniging (iemand meer info?)

Buiten administratieve fout blijft verbruik dus als enige optie over, of is dit de standard procedure voor mensen op smallband te zetten?



Edit, ff gezocht op TN site, proberen kan geen kwaad:

Wil je zelf je televisie-, internet- of vaste telefonieprobleem oplossen?

Beluister het antwoord op de meest voorkomende vragen op 0800 66 016
24u per dag beschikbaar, zonder wachttijden

Of bel ons op 015 66 66 66, en kies in het keuzemenu optie 2
Keuzemenu: 2 Technische vraag?

Daarna hoor je volgende opties:

Technische storing internet
Technische storing kabel-tv of digitale tv
Technische storing vaste telefonie en mobiele diensten
Vaste Telenet-diensten
Mobiel: activering
Mobiel: andere
Automatische diensten:
Netwerk info
Digibox aan smartcard koppelen
Simkaart blokkeren
Modem testen

Openingsuren

- maandag tot vrijdag:
8u tot 22u
- zaterdag:
9u tot 22u
- zon- en feestdagen:
9u tot 22u
Laatst gewijzigd door R3ap4r 20 sep 2014, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Kan je eens een screenshot maken van die melding? Dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Tevens vraag ik mij af wat die minimale dienstverlening is, het enige wat ik te zien krijg is die pagina. Zelfs al surf ik naar www.telenet.be...
Bijlagen
Screenshot Afsluiting Telenet
Screenshot Afsluiting Telenet
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

geen briefje in de bus ook niet?

ik weet dat TN soms kan afsluiten wegens een slechte dropkabel, maar in principe zou de modem dan ook niet meer verbinden,
en zou je die melding denk ik ook niet kunnen krijgen...

anders geen idee, of ze moeten misschien een betaling niet gehad hebben (foute mededeling ofzo?)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Als je effectief afgesloten bent door je verbruik, dan is dat toch wel een schande. Smallband tot daar aan toe, maar dit gaat te ver. Anderzijds ook gehoord van kennissen in Gent dat ze vanavond opeens geen internet meer hadden, dus kan evengoed een interne storing zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Niets te zien op http://status.telenet.be of op hun Twitter pagina: https://twitter.com/Telenet/with_replies
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Eventjes een extra lang bad genomen om te bekomen van de frustratie en raad eens.... Alles werkt terug :-)
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

Ik had juist hetzelfde probleem, komt door de werken aan telenet site, heb vandaag tussen 20h en 20:30h ook uit gelegen


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

tj2940 schreef:Tevens vraag ik mij af wat die minimale dienstverlening is, het enige wat ik te zien krijg is die pagina. Zelfs al surf ik naar http://www.telenet.be...
...
Straf dat ze en een FUP/Regenboog hanteren, maar toch nog mensen zouden afsluiten die teveel dowloaden (wat weer gereguleerd zou worden door de regenboog) :roll:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Er moet gewoon iets fout gelopen zijn, op mijn facebook waren er nog mensen met dezelfde klachten en het heeft zichzelf allemaal opgelost. Iemand van de schoonmaakploeg die per ongeluk ergens op een enter toets drukte ofzo. :D
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Mijn verbruik staat nu op 0, normaal word ik de 2e van de maand gereset. Dus toch maar wat Orange is the new black kijken ☺
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”