r2504 schreef:lucdec schreef:Wanneer treedt de politiek op ?
En waarom zou de politiek moeten optreden ?
Of moet de politiek morgen ook optreden omdat niet ieder restaurant in Belgie een all-you-can-eat formule heeft voor 10 euro ?
Volgens mij is een commercieel bedrijf nog altijd vrij om zijn product aanbod zelf te definieren (al dan niet met limieten).
Een commercieel bedrijf is daar inderdaad vrij in. Tot het op een basislevensbehoefte aankomt. En mensen kunnen het hier oneens met mij zijn, maar ik denk dat internet vandaag de dag een basisbehoefte is zoals water, elektriciteit,...
Dan kan men wel zeggen dat je maar zonder facebook of twitter moet kunnen. Maar dat is het niet. Veel mensen berusten vandaag de dag voor hun inkomen en andere dingen op een internetaansluiting.
Een watermaatschappij sluit je toch ook niet af als je wat veel verbruikt doordat je je zwembad/plonsbad een keer gevuld hebt.
Een (vaste) telecom markt die met een ijzeren hand gereguleerd zou zijn, zou volgens mij geen slecht iets zijn. Of de overheid gewoon alles (deftig) laten regelen. Denk aan steden die voor spotprijzen (tov hier) gigabit aanbieden via glasvezel.
r2504 schreef:
....
Jack Daniels schreef:Dat het anders kan bewijst Duitsland. Daar kijk je kabel tv met de decoder van jouw keuze en ben je niet verplicht om de hardware van de provider van het kabel signaal te kopen of huren.
Duitsland is niet te vergelijken met Belgie wat aanbod betreft... ik ben ook van mening dat je een interactief product zoals in Belgie (ik betwijfel of je dit in Duitsland hebt) enkel kan realiseren met standaarden (al mogen die gerust open zijn).
Ik denk dat men daar met een universele IPTV standaard heel dicht tegen zal zitten.