Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:En het ging niet over kwaliteit maar over wat de bestaande duopolisten uit de kast zouden kunnen halen om een nieuwe speler, Netflix in dit geval, het leven zuur te maken.
Dus we gaan op voorhand een spelletje FUD spelen ? Laat ons oordelen als het zover is... aan dit spelletje heeft niemand iets.
Jack Daniels schreef:Iemand opperde reeds de idee: een onafhankelijk netwerk van kabels in de grond en een instantie die toezicht houdt.
In theorie klinkt dit mooi (en ben ik er ook voorstander van)... echter ik hou m'n hart vast dat we dan geen tweede "netbeheerder" toestanden gaan krijgen zoals nu bij onze electriciteit. Een ongecontroleerd zootje managers en postjes in raden van bestuur die ons massaal veel geld kosten.
Jack Daniels schreef:Dat het anders kan bewijst Duitsland. Daar kijk je kabel tv met de decoder van jouw keuze en ben je niet verplicht om de hardware van de provider van het kabel signaal te kopen of huren.
Duitsland is niet te vergelijken met Belgie wat aanbod betreft... ik ben ook van mening dat je een interactief product zoals in Belgie (ik betwijfel of je dit in Duitsland hebt) enkel kan realiseren met standaarden (al mogen die gerust open zijn).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
lucdec schreef:Wanneer treedt de politiek op ?
En waarom zou de politiek moeten optreden ?

Of moet de politiek morgen ook optreden omdat niet ieder restaurant in Belgie een all-you-can-eat formule heeft voor 10 euro ?

Volgens mij is een commercieel bedrijf nog altijd vrij om zijn product aanbod zelf te definieren (al dan niet met limieten).
Een commercieel bedrijf is daar inderdaad vrij in. Tot het op een basislevensbehoefte aankomt. En mensen kunnen het hier oneens met mij zijn, maar ik denk dat internet vandaag de dag een basisbehoefte is zoals water, elektriciteit,...
Dan kan men wel zeggen dat je maar zonder facebook of twitter moet kunnen. Maar dat is het niet. Veel mensen berusten vandaag de dag voor hun inkomen en andere dingen op een internetaansluiting.

Een watermaatschappij sluit je toch ook niet af als je wat veel verbruikt doordat je je zwembad/plonsbad een keer gevuld hebt.

Een (vaste) telecom markt die met een ijzeren hand gereguleerd zou zijn, zou volgens mij geen slecht iets zijn. Of de overheid gewoon alles (deftig) laten regelen. Denk aan steden die voor spotprijzen (tov hier) gigabit aanbieden via glasvezel.
r2504 schreef: ....
Jack Daniels schreef:Dat het anders kan bewijst Duitsland. Daar kijk je kabel tv met de decoder van jouw keuze en ben je niet verplicht om de hardware van de provider van het kabel signaal te kopen of huren.
Duitsland is niet te vergelijken met Belgie wat aanbod betreft... ik ben ook van mening dat je een interactief product zoals in Belgie (ik betwijfel of je dit in Duitsland hebt) enkel kan realiseren met standaarden (al mogen die gerust open zijn).
Ik denk dat men daar met een universele IPTV standaard heel dicht tegen zal zitten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Telenet werkt wel degelijk via een (open) standaard, met name nagravision. Alleen wordt er bij elke decoder van telenet een chip mee ingebouwd die er voor zorgt dat je uitsluitend hun dozen kan gaan gebruiken.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 22 jul 2014, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Een commercieel bedrijf is daar inderdaad vrij in. Tot het op een basislevensbehoefte aankomt.
Als (!) internet al een basis behoefte zou zijn dan zal dat volgens mij in het beste geval beperkt zijn tot wat surfen en sociale media.

Netflix kijken is heus geen basis behoefte hoor !
AndRo555 schreef:Een watermaatschappij sluit je toch ook niet af als je wat veel verbruikt doordat je je zwembad/plonsbad een keer gevuld hebt.
BGC of TN doen dat ook niet als je maar de centen op tafel legt... net zoals je watermaatschappij de rekening zal sturen.
AndRo555 schreef:Ik denk dat men daar met een universele IPTV standaard heel dicht tegen zal zitten.
En welke kabelmaatschappij in Duitsland heeft IPTV... en welke decoders gebruikt men dan ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:En welke kabelmaatschappij in Duitsland heeft IPTV... en welke decoders gebruikt men dan ?
http://www.emerce.nl/nieuws/iptv-slaat- ... n-abonnees

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Het artikel gaat over VDSL en IPTV. Deutsche Telekom lijkt mij dus geen kabelmaatschappij.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kabel tv werd oorspronkelijk aangelegd door deutsche telekom maar achteraf verkocht aan andere bedrijven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Maar de IPTV wordt dus aangeboden via koper (toch in ieder geval last mile zoals hier). De verkoop van het kabelnetwerk staat dus los van het artikel.
Kabel Deutschland biedt geen IPTV aan.

Bleh, dit is redelijk off-topic aan het worden.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

Naar wat ik gehoord heb zou er een samenwerking komen tussen Belgacom en netflix.

Gezien ik dit ook heb via iemand binnen Belgacom heb ik geen directe bron om te vermelden.
Laatst gewijzigd door Medlo 22 jul 2014, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Link naar gerucht? Volgens mij heeft belgacom pas zelf middelen in een alternatief gestopt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Netflix is daar in elk geval actief mee bezig:
Reed Hastings, CEO Netflix schreef:We continue to gain traction in our international markets with set-top box integration... MVPDs would rather their customers’ use Netflix on their set-top and remote than use Netflix on Internet set-tops such as Apple TV, partially because that drives the pay-per-view consumption for the respective set-top owner.
Medlo schreef:Naar wat ik gehoord heb zou er een samenwerking komen tussen Belgacom en netflix.
Goed mogelijk, er zijn nog providers met een Netflix-app op hun settopbox: http://store.virginmedia.com/digital-tv ... tflix.html http://atlanticbb.com/for-home/tv/netflix Dus waarom ook niet op de BelgacomTV-decoder.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het zal ook op veel smart tv's beschikbaar zijn als app.
Kan het alleen maar toejuichen al vind ik die ppv argumentatie wat vergezocht.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Enig idee waar je een link kan vinden met welke tv's compatibel zijn of waarop je de app kan downloaden?
Op mijn (1 jaar oude) Panasonic TX-L42E6E kan ik apps zetten. Mogelijk wel interesse in netflix

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Krisken die appstore gebruiken ook geolocatie. De apps zullen maar beschikbaar zijn ten vroegste van zodra netflix dat is.
Dit maakt het zoeken er niet altijd gemakkelijker op.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Via https://help.netflix.com/search?q=panasonic zal je wel iets vinden.
Helaas, daar staat hij dus niet tussen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Als ik in Belgie ben gebruik ik Hola om te kijken via browser (Chrome), werkt meestal wel goed https://chrome.google.com/webstore/deta ... klfbnlmeio
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heronic schreef:Krisken die appstore gebruiken ook geolocatie. De apps zullen maar beschikbaar zijn ten vroegste van zodra netflix dat is.
Op m'n Samsung kan ik het ook niet vinden... maar weet zeker dat het bestaat... je uitleg klopt dus wel denk ik.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat liberty global een (meerderheids?) participatie had verworven in virginmedia! Dus zal netflix zowel door TN als door BGC getoond worden lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:Dus zal netflix zowel door TN als door BGC getoond worden lijkt mij...
Wat bedoel je met die uitspraak... Netflix is een streaming dienst tussen hen en de klant... een provider zorgt hier enkel voor transport (en gaat dus niets tonen).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dat Netflix er geen belang bij heeft om al zijn eieren alleen in de mand van BGC te leggen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Netflix staat op zich los van een provider... tenzij ze zouden checken op IP-adres en hiervoor een exclusieve deal aangaan.

Op zich is dat wat mij betreft gewoon dom... je beperkt je potentieel meteen tot zo'n 50% dan... tenzij de deal meer centen binnen brengt natuurlijk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Medlo schreef:Naar wat ik gehoord heb zou er een samenwerking komen tussen Belgacom en netflix.

Gezien ik dit ook heb via iemand binnen Belgacom heb ik geen directe bron om te vermelden.
een beetje de draad van het verhaal volgen kan geen kwaad, lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:Op zich is dat wat mij betreft gewoon dom... je beperkt je potentieel meteen tot zo'n 50% dan... tenzij de deal meer centen binnen brengt natuurlijk.
Een deal hoeft toch niet exclusief te zijn? Zie naar Deezer toen: je kreeg 1 euro korting op een Deezer abonnement die je had via Belgacom, maar andere klanten die geen Belgacom hadden, betaalden het standaard tarief.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Een samenwerking kan ook gewoon gaan over het plaatsen van netflix-servers bij Belgacom zelf.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Een deal hoeft toch niet exclusief te zijn?
Inderdaad... en aangezien BGC volgens mij niet echt een film aanbod heeft is de kans groter dat ze het doen dan TN.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hoef niet exclusief te zijn maar bgc heeft pas zelf van die "packs" in het leven geroepen.
Is dat dan om het hoofd te bieden, om een betere aanvulling op netflix te bieden zodat ze sterker staan tov netflix/rio of om hun onderhandelingspositie te versterken?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vraag mij af in hoeverre het Belgacom alternatief een hit is bij hun klanten...daar hangt veel van af natuurlijk.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

r2504 schreef:
Heronic schreef:Krisken die appstore gebruiken ook geolocatie. De apps zullen maar beschikbaar zijn ten vroegste van zodra netflix dat is.
Op m'n Samsung kan ik het ook niet vinden... maar weet zeker dat het bestaat... je uitleg klopt dus wel denk ik.
Ik heb het 'land' van mijn Samsung TV aangepast naar Nederland. Zo werd de Netflix app automatisch geïnstalleerd.

https://support.unlocator.com/customer/ ... g-smart-tv
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een link van kanaal Z,met m.b.t. resultaten Mobistar,maar ook over de openstelling v/d kabel,Mobistar rekent er nog altijd op,voor het jaareinde,het kabelnieuws begint na een 56 seconden.Blijft belangrijk n.a.v. Netflix en het beperkte volume Whop van Telenet.Mobistar blijft er in geloven,en zou al in de testfase zitten.

http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 841863.htm
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heeft er hier eigenlijk al iemand mail van Netflix gekregen ? Ze gaan in september van start, en sinds ik ten tijde van de PR (ergens in mei) mijn mail adres achterliet, heb ik gewoon nog totaal NIETS van hen gehoord. Je zou toch gaan denken dat ze stilletjesaan wel teasers beginnen uit te sturen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Belgie is nooit echt een prioritair land bij nieuwe tech dingen, dus kan goed zijn dat het nog wat langer zal duren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Belgie kan nooit prioritair zijn, zelfs niet in vgl met het niet zoveel grotere nederland.
Je zit hier met 2 taal en cultuurgroepen (enfin, met duits erbij 3).
ALS ze al doorhebben dat +50% van de Belgen geen Frans spreekt, dan hebben ze ook snel door dat ze apart werk moeten leveren voor telkens gemiddeld 5 miljoen mensen, terwijl in bv Nederland eenmaal werk genoeg is voor 15 miljoen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Maar zo zijn er al veel gevallen geweest waar het onmogelijk was om bepaalde producten aan de marktconforme prijs te krijgen (of pas een jaar na de launch verkrijgbaar). Zo is mijn Galaxy Nexus import uit Nederland geweest en ken ik veel mensen die een Nexus 4 geimporteerd hebben uit duitsland.

En het Taaldebat daarbij is nonsense (bij Netflix iets minder maar toch), ze maken gewoon 1 EU model en verkopen dat in heel europa, probleem opgelost.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geen idee, maar hoe gaat een launch in de US eigenlijk voor bvb iPhone's en iPad's etc? Staat per staat?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...Je zit hier met 2 taal en cultuurgroepen (enfin, met duits erbij 3)...

je zit hier in de eerste plaats met een medialand dat op "slot" zit! Achtereenvolgende regeringen hebben dit monster zelf geschapen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Vandaag op HLN: Netflix: "We analyseren al maanden welke series Belgen downloaden"
Lancering blijft nog steeds september. Heeft iemand dat interview in de Humo al kunnen doornemen?
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dat was idd de reden waarom ik deze thread terug oprakelde. Het gaat mij helemaal niet om taal- en andere issues. Het gaat mij om het feit dat je je e-mail adres kon achterlaten, en ze er vervolgens precies totaal niets mee doen. Terwijl het precies toch nog eens bevestigd wordt dat ze in september live gaan, al zal dat wel niet op 1/9 zijn.
Vroeg me dus gewoon af of ik de enige ben die zich geregistreerd had, maar voor de rest nog totaal niets gehoord heeft. Ik herinner me overigens dat ik het destijds al raar vond dat ik na registratie ook totaal geen bevestigingsmail kreeg. Redelijk amateuristisch.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Waarom zouden ze teasers moeten geven? Bij de launch in andere landen hebben ze dat bij mijn weten ook niet gedaan. Wacht nog gewoon 2 weken en dan kan je het allemaal zelf ontdekken.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

krisken schreef:Geen idee, maar hoe gaat een launch in de US eigenlijk voor bvb iPhone's en iPad's etc? Staat per staat?
Gewoon overal tegelijk, zoals het zou moeten.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”