Flitspaal op Bushalte mag dat?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Geen idee, maar als daar een ongeluk gebeurt zou dat wel ns gevolgen kunnen hebben...
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Tuurlijk, de flikken mogen alles Jij moet niet te snel rijden en je hebt er geen last van, en de mensen die altijd véél te snel rijden zien die wel staan... Dusja, nut? Geen (lees: voor de veiligheid)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Die mogen niet alles dat is het punt dat ik nu in twijfel trek hé.Tim.Bracquez schreef:Tuurlijk, de flikken mogen alles Jij moet niet te snel rijden en je hebt er geen last van, en de mensen die altijd véél te snel rijden zien die wel staan... Dusja, nut? Geen (lees: voor de veiligheid)
Die paal staat 200m in bebouwde kom en dat ding flitst vanop 150m...50m na het bord hang je al
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Natuurlijk mag dat, en hoe onzichtbaarder ze staan hoe beter !q-tec schreef:Een foto zegt meer dan woorden:
Is dit wettelijk toegestaan om zo een camera op een bushalte te zetten met betonblokker er rond?
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Mijn ervaring leert toch dat die soort palen niet flitsen op 150m. Maar die zullen wel niet flitsen bij 5km/u te rap (of ze zijn kapot) leert mijn ervaring. (Ik ben niet heiliger dan de paus.)
Maar bon, is er iemand het onderwerp van een Fotoportret?
Maar bon, is er iemand het onderwerp van een Fotoportret?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Normaal mag men geen overtreding begaan om te kunnen flitsen... in princiepe is dus zelfs flitsen vanaf de middenberm niet geldig.Tim.Bracquez schreef:Tuurlijk, de flikken mogen alles
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Neen niet allemaalq-tec schreef:Aiaiai ik zie het al ze zijn allemaal heiliger dan de paus
Ik altijd op mijn gps, dan heb ik de correcte snelheid en mijn limiet is de wettelijke correctie (mits de baan dat toelaat)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Die worden soms ook gepakt hoor, onlangs aan 33km/u geflitst (flitswagen).Tim.Bracquez schreef:Tuurlijk, de flikken mogen alles Jij moet niet te snel rijden en je hebt er geen last van, en de mensen die altijd véél te snel rijden zien die wel staan... Dusja, nut? Geen (lees: voor de veiligheid)
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Neen. Ik heb daar ooit een gesprek over gehad met een jurist, en die zei dat "de dienst" primeert op het al dan niet overtreden van de andere verkeersregels, bijvoorbeeld verkeerd geparkeerd staan. Ze staan bijvoorbeeld ook op de middenberm op de autostrade, daar moogt ge ook niet staan, maar "de dienst" primeert daar ook. Zelfs al zou vastgesteld worden dat ze onrechtmatig staan: daar kunt ge als particulier niets aan doen (geen vaststellingsbevoegdheid), en het heeft bovendien geen effect op hun vaststelling, 't is dus niet dat de vaststelling dat gij te hard reed ineens ongeldig wordt. Als de apparatuur geijkt is, kunt ge er echt helemaal niks aan doen.r2504 schreef:Normaal mag men geen overtreding begaan om te kunnen flitsen... in princiepe is dus zelfs flitsen vanaf de middenberm niet geldig.Tim.Bracquez schreef:Tuurlijk, de flikken mogen alles
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Da's dan toch 33 na correctie, want er zit een marge van 6 op, dus eigenlijk 39.
-
- Elite Poster
En pijnljk relevant:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140823_01229431
Hoofdlesgever politieschool leert collega’s boetes verwijderen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140823_01229431
Hoofdlesgever politieschool leert collega’s boetes verwijderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dit dus... Ik krijg ook altijd het vli... sch... van mensen die zagen dat ze geflitst zijn aan 51km/u waar je 50 mag. Die 51 is immers na de 6km/u correctie, dus eigenlijk zijn ze geflitst aan 57km/u wat op hun teller dan al minstens 60km/u is.ITnetadmin schreef:Da's dan toch 33 na correctie, want er zit een marge van 6 op, dus eigenlijk 39.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dat geen tijdelijke flitspaal? Zo eentje om te zorgen dat ze in zones waar vertraagde maximumsnelheid is, deze ook gerespecteerd word?
Toevallig werken in de buurt?
Toevallig werken in de buurt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat is zo'n mobieel flitspaal, ja. Sinds ze er in Oudergem eentje gekocht hebben, ziej e dat ding nu ook overal in de buurt opduiken. Het moet ook renderen, hé.
De meest productieve flitspaal in Vlaanderen brengt in zijn eentje 686.000 euro aan boetes op, jaarlijks. Stond onlangs in "de gazet".
De meest productieve flitspaal in Vlaanderen brengt in zijn eentje 686.000 euro aan boetes op, jaarlijks. Stond onlangs in "de gazet".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Dit is de traffic observer, die flitspaal met LIDAR die zowel vooraan als achteraan flitst.q-tec schreef:Een foto zegt meer dan woorden:
Is dit wettelijk toegestaan om zo een camera op een bushalte te zetten met betonblokker er rond?
Vertragen heeft weinig zin gezien die lidar over een stevige afstand alle voertuigen tracked.
Te huur voor 3000 eur per week.
Zag hem recent ook staan in Ronsele nabij Zomergem.
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, staat in het Gentse dacht ik die meest renderende...
Mobiele flitspalen zie je overal tenwoordig bij wegenwerken. Op zich niet zo slecht als ik merk aan welke snelheden men soms vliegt voorbij die werken (bvb autostrade).
Mobiele flitspalen zie je overal tenwoordig bij wegenwerken. Op zich niet zo slecht als ik merk aan welke snelheden men soms vliegt voorbij die werken (bvb autostrade).
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
volgens mij doet deze wonderen, lidar zit in onderste deel van de paal
-
- Elite Poster
Ik reed daar braafjes onder de 50, ben ooit eens tegen de borduur daar gereden na aankoop nieuwe bril en had toen een nieuwe band aan mijn been (daar waar het rood pijltje staat). Als je van glazen lenzen naar plastic lenzen gaat moet je oog namelijk even wennen aan de convergentie van de kleuren in de uiterste hoeken van de lens.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 23 aug 2014, 21:51, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Lidar zit in rode rechthoek
-
- Elite Poster
Zoals elk systeem heeft deze ook een zwakke plek ....
-
- Elite Poster
30 meter voor en 30 meter na meet het ding je snelheid
-
- Elite Poster
en je mag blij zijn dat het zo'n lomp ding is, in sommige landen steken ze de traffic observer in een vangrail ....
-
- Elite Poster
neee ...
1 lidar
maar aangegeven middels zijaanzicht en vooraanzicht
1 lidar
maar aangegeven middels zijaanzicht en vooraanzicht
-
- Elite Poster
Tja, ik durf als het druk is bijna niet vertragen bij wegenwerken, want dan rijden ze je praktisch omver.Klopt, staat in het Gentse dacht ik die meest renderende...
Sidenote: da ge de laatste post van een pagina ni kunt quoten is wel wreed ambetant
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Foutenmarge bij de meting he, de andere marge is er al jaren niet meer.Tomby schreef:Dit dus... Ik krijg ook altijd het vli... sch... van mensen die zagen dat ze geflitst zijn aan 51km/u waar je 50 mag. Die 51 is immers na de 6km/u correctie, dus eigenlijk zijn ze geflitst aan 57km/u wat op hun teller dan al minstens 60km/u is.ITnetadmin schreef:Da's dan toch 33 na correctie, want er zit een marge van 6 op, dus eigenlijk 39.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
nvdrITnetadmin schreef:Sidenote: da ge de laatste post van een pagina ni kunt quoten is wel wreed ambetant
- dit is een ongewild neveneffect van onze instelling om het quoten op de laatste post te verhinderen .
- maar er is toch een gemakkelijk truukje (dat ik trouwnes altijd gebruik om te quoten):
- - druk op de "ANTWOORDEN" knop
- scroll dan beneden, je ziet eerst de laatste post
- highlight de passage die je wilt quoten, en druk op de "CITEER" knop
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Contacteer:
De marge van de wagen is er nog steeds hoor. Als ik bvb mijn wagen op 125km/uur zet (vlakke baan, cruise control) dan geeft mijn GPS 121-122km/uur aan.silencer schreef:Foutenmarge bij de meting he, de andere marge is er al jaren niet meer.Tomby schreef:Dit dus... Ik krijg ook altijd het vli... sch... van mensen die zagen dat ze geflitst zijn aan 51km/u waar je 50 mag. Die 51 is immers na de 6km/u correctie, dus eigenlijk zijn ze geflitst aan 57km/u wat op hun teller dan al minstens 60km/u is.ITnetadmin schreef:Da's dan toch 33 na correctie, want er zit een marge van 6 op, dus eigenlijk 39.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Voor zover ik weet moet men altijd voor en na een bushalte x aantal meter vrij houden (anders zien buschauffeurs de halte niet en kan deze niet veilig stoppen aan de halte etc...), ook als er geen bus vak op de baan geschilderd is. Of de politie die paal daar mag zetten weet ik niet want die mogen altijd wat meer dan de gewone medemens, maar die witte wagen staat alvast fout.q-tec schreef:Een foto zegt meer dan woorden:
Hoewel ik nog nooit geflitst ben is de overdaad aan flitsers toch een kleine ergernis, het zorgt voor een zekere stress achter het stuur want je gaat niet altijd bewust te hard (zeker als je van de autostrade komt zit je er snel zonder het te beseffen er over) maar wil uiteraard ook niet op de foto. Gisteren kwam ik van een 70-baan die overging naar 50. Besefte wat laat dat ik te snel ging, dus ik vertraag naar 50. Toen men teller op ongeveer 54 a 55 km/u stond passeerde ik toch wel een flitswagen zeker nuja, niet zien flitsen (men snelheidsmeter is niet de meest correcte, 130 op de teller is 122 op GPS) en ik ben daar wel gerust op maar het scheelde toch niet veel. Voor zone 30 ben ik alvast zeer blij dat ik nu een wagen met een begrenzer heb, dit is de meest hatelijke snelheid om te behouden in mijn ogen want auto's zijn zo krachtig vandaag de dag dat steeds meer moeite moet doen om zo traag te kunnen rijden .
-
- Elite Poster
je kan maar één foto per post toevoegen ...Jordy1990 schreef:Dat moet een record zijn: 6 berichten vlak na elkaar van dezelfde gebruiker Ub4b : er bestaat ook zoiets als een edit knop Of misschien iets minder impulsief posten;-)
niks impulsief aan ... graag geen ad hominem discours aub
Als ik 120 mag rijden, dan mag ik eigenlijk voor correctie 127,66 rijden. Als ik dan de speed match met de GPS, dan clock ik die op 126, wat op de gewone teller van de volvo op 130 neerkomt. Als ik 140 op de teller van de volvo heb, dan ga ik nooit meer dan 50 euro boete betalen.krisken schreef:Als ik bvb mijn wagen op 125km/uur zet (vlakke baan, cruise control) dan geeft mijn GPS 121-122km/uur aan.
Dus als ik gehaast ben rij volgens een vooraf berekend risico.
[Mod Edit] dubbele posts samengevoegd. Gelieve "WIJZIGEN" knop te gebruiken om je eigen post te vervolledigen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jij hebt het over het parkeer reglement. Een flitspaal parkeert niet ...MClaeys schreef:Voor zover ik weet moet men altijd voor en na een bushalte x aantal meter vrij houden (anders zien buschauffeurs de halte niet en kan deze niet veilig stoppen aan de halte etc...), ook als er geen bus vak op de baan geschilderd is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Je voelt u precies wel heel snel persoonlijk aangevallen.. Dat was maar als opmerking bedoelt omdat je dat nogal vaak doet, zelfs zonder afbeeldingen (waarvan ik niet wist dat 2 het maximum per post was).ub4b schreef:je kan maar één foto per post toevoegen ...
niks impulsief aan ... graag geen ad hominem discours aub
Trouwens hierboven doe je het weer, met quotes van Krisken en mij. Lijkt mij toch op impulsief gedrag.
Maar goed, dit compleet off topic.