Elia wil ook gezinnen automatisch afsluiten op piekmomenten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Panorama uitzending van 06/03/2011: "Watt een kluwen".
[youtube]K6ZepB0QcfM[/youtube]
[youtube]K6ZepB0QcfM[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
En binnen enkele maanden komt er iemand in de media vertellen hoe fantastisch fracking is, en hoe het precies het juiste kortetermijn medicijn is voor onze energieproductiekwaal. Toevallig, hé?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
allemaal doorgestoken spel ....
eerst de BTW omlaag op electriciteit
dan schaarste creeeren door een zeer handige sabotage, de prijzen gaan nu al omhoog door de paniek
wat schiet er nog over van de BTW verlaging ? niks
nadien komen ze met oplossingen zoals een kabel naar een essent centrale (gaat jaren duren), fracking, een nieuwe centrale .....
die oplossingen zijn er uiteraard niet direct, en niet zonder risico, zeker fracking -> zoek maar op kraantjes die in brand schieten, dode koeien van de fracking chemical rotzooi .....
de middenklasse zal voor alles opdraaien, niet electrabel die centrales sloot omdat ze niet winstgevend waren en niks van reservecapaciteit heeft voorzien
aan schaarste valt nu eenmaal meer geld te verdienen dan aan zaken die in overvloed zijn
en ja eigenlijk is electriciteit in overvloed, maar ten tijde van tesla al onderdrukt door banksters zoals JP Morgan omdat ze er niks konden aan verdienen als het free was zoals Tesla bedoeld had, waardoor we nu betalen voor onze electriciteit, terwijl Tesla het zelfs draaloos kon transporteren ....
het zit zelfs in de grond ...
De vader van mijn vriendin heeft lang bij electrabel gewerkt, deze mensen weten dit ... maar het blijft een goed bewaard geheim. De kapagen is een vorm van joule thief waarbij de aarde één grote batterij is.
eerst de BTW omlaag op electriciteit
dan schaarste creeeren door een zeer handige sabotage, de prijzen gaan nu al omhoog door de paniek
wat schiet er nog over van de BTW verlaging ? niks
nadien komen ze met oplossingen zoals een kabel naar een essent centrale (gaat jaren duren), fracking, een nieuwe centrale .....
die oplossingen zijn er uiteraard niet direct, en niet zonder risico, zeker fracking -> zoek maar op kraantjes die in brand schieten, dode koeien van de fracking chemical rotzooi .....
de middenklasse zal voor alles opdraaien, niet electrabel die centrales sloot omdat ze niet winstgevend waren en niks van reservecapaciteit heeft voorzien
aan schaarste valt nu eenmaal meer geld te verdienen dan aan zaken die in overvloed zijn
en ja eigenlijk is electriciteit in overvloed, maar ten tijde van tesla al onderdrukt door banksters zoals JP Morgan omdat ze er niks konden aan verdienen als het free was zoals Tesla bedoeld had, waardoor we nu betalen voor onze electriciteit, terwijl Tesla het zelfs draaloos kon transporteren ....
De vader van mijn vriendin heeft lang bij electrabel gewerkt, deze mensen weten dit ... maar het blijft een goed bewaard geheim. De kapagen is een vorm van joule thief waarbij de aarde één grote batterij is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Wat is dat het laatste idee voor een perpetuum mobile?ub4b schreef:allemaal doorgestoken spel ....
-
- Elite Poster
Is het daarom dat we binnenkort een serieus tekort aan elektriciteit hebben?ub4b schreef:De vader van mijn vriendin heeft lang bij electrabel gewerkt, deze mensen weten dit ... maar het blijft een goed bewaard geheim. De kapagen is een vorm van joule thief waarbij de aarde één grote batterij is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Not sure if serious or just joking.ub4b schreef: en ja eigenlijk is electriciteit in overvloed, maar ten tijde van tesla al onderdrukt door banksters zoals JP Morgan omdat ze er niks konden aan verdienen als het free was zoals Tesla bedoeld had, waardoor we nu betalen voor onze electriciteit, terwijl Tesla het zelfs draaloos kon transporteren ....
Ik zal het nieuws maar breken, elektriciteit bestaat uit bewegende elektronen. En elektronen zitten in alles! In lucht, water, grond, baksteen, autos, diesel, jou,...
Hetgeen wat van elektronen (bruikbare) elektriciteit maakt, is de kracht (het potentiaalverschil) dat erachter zit. Om daar potentiaal over te zetten heb je energie nodig en die moet vanuit een andere vorm van energie komen (wind, zon, gas,..) of vanuit materie (kerncentrale).
Een gascentrale bouwen en runnen is niet gratis (allee, ik vermoed dat de mensen die er werken geen slaven zijn) Idem voor een kerncentrale of elke andere vorm van productie van elektriciteit.
Ik kan ik ook draadloos elektriciteit (het potentiaalverschil) overbrengen, zelfs nog relatief efficient over (heel) korte. Jij krijgt van mij een bak bier naar keuze als je dat efficient kan doen over 100m.
De enigste vorm van elektriciteit die gratis is, is bliksem. En die is nu niet bepaald makkelijk te gebruiken om mijn gsm op te laden.
/een beetje basiskennis mag wel eerdat je dergelijke uitspraken gaat doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
je zou beter naar dit kijken:ub4b schreef: het zit zelfs in de grond ...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
mythbusters is mainstream media, die is in hande van dezelfde elite die niet wil dat je gratis electricteit kan verkrijgen zoals destijds tesla bedoeld hadfvhbrugge schreef:je zou beter naar dit kijken:ub4b schreef: het zit zelfs in de grond ...
-
- Elite Poster
helaas niet van toepassing, in een kubieke cm vacuum zit genoeg energie om alle oceanen op aarde te doen verdampen, enkel het harvesten van die energie is niet wenselijk gezien ze geen dure olie en andere dure energie meer zouden verkopenAndRo555 schreef:Of dit: http://en.wikipedia.org/wiki/First_law_ ... modynamics
anderzijds je leest duidelijk over mijn post heen, de aarde is één grote batterij ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het zijn de marsmannetjes, zeker weten want de nonkel van mijn buurvrouw werkt bij craft en die kan het weten.
En voor wie twijfelt: Elvis leeft
[ Post made via mobile device ]
En voor wie twijfelt: Elvis leeft
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 20 aug 2014, 18:21, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Heh, de laws of thermodynamics zijn uiteraard ALTIJD van toepassing
Perpetuum mobiles zijn een overtreding van de second law, overigens. Deze bepaalt dat in een gesloten systeem de hoeveelheid entropie alleen maar kan toenemen.
Vacuum energie is een theorie (die je mss kent uit stargate, met hun ZPMs). En het is niet noodzakelijk omdat ergens energie in zit dat je die er ook efficient uit krijgt.
Perpetuum mobiles zijn een overtreding van de second law, overigens. Deze bepaalt dat in een gesloten systeem de hoeveelheid entropie alleen maar kan toenemen.
Vacuum energie is een theorie (die je mss kent uit stargate, met hun ZPMs). En het is niet noodzakelijk omdat ergens energie in zit dat je die er ook efficient uit krijgt.
-
- Elite Poster
http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... paper.html
In simplistic terms there is enough energy in a cubic centimeter of the empty vacuum to boil away Earth's oceans
-
- Elite Poster
Die law is al broken ...ITnetadmin schreef:Heh, de laws of thermodynamics zijn uiteraard ALTIJD van toepassing
http://www.nature.com/news/2002/020723/ ... 722-2.html
en eigenlijk niet van toepassing, gezien de energie in de ZPF zit, één kubieke cm is al genoeg om alle oceanen te doen verdampen, zie site nasa. De energie komt uit de ZPF en dus niet "uit het niks", en ondanks dat de wet voor small scale effects al broken is, is het op zich geen violation van die wet.
-
- Elite Poster
Neen, had je gesnapt hoe de joulethief werkt, dan zou je dit niet vragen.gunmaster schreef:Wat is dat het laatste idee voor een perpetuum mobile?ub4b schreef:allemaal doorgestoken spel ....
-
- Elite Poster
- Contacteer:
En hoe wil jij aan een vacuum geraken?
Voor zover mij verteld is bestaat er geen vacuum. Andere zeggen zelfs dat als je een vacuum hebt je een big bang krijgt
Ik zal het zo zeggen, als jij denk ergens energie uit te kunnen harvesten waarom doe je dat thuis niet?
Voor zover mij verteld is bestaat er geen vacuum. Andere zeggen zelfs dat als je een vacuum hebt je een big bang krijgt
Ik zal het zo zeggen, als jij denk ergens energie uit te kunnen harvesten waarom doe je dat thuis niet?
-
- Elite Poster
1cm3 lucht bevat meer energie dan 1cm3 vacuum ....gunmaster schreef:En hoe wil jij aan een vacuum geraken?
En het thuis harvesten .... stonden op punt om een efficiente cop > 1 electrolyse te bouwen volgens de principes van Keeley & Stanley Meyer (die laatste is trouwens door twee Belgen omgelegd) maar dat was niet zonder risico ... aan browns gas zijn immers risico's verbonden, en mijn kennis met wie ik dit ging realiseren had een soort hidden agenda, die ik gebust heb, waardoor de samenwerking onmogelijk werd.
Dat water een brandstof kan zijn ....
zie
zie omasa water fuel
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ahzo ...
Nja ergens is e=mc² natuurlijk waar, zo werkt je doorsnee kernreactor ook, maar ik moet het nog zien gebeuren
In iedergeval veel succes, hopelijk vindt je die betrouwbare partner. Als je je lukt, maak voor mij ff een aparaat met een output van een KW of 3 en dan krijg je 10k van me
Nja ergens is e=mc² natuurlijk waar, zo werkt je doorsnee kernreactor ook, maar ik moet het nog zien gebeuren
In iedergeval veel succes, hopelijk vindt je die betrouwbare partner. Als je je lukt, maak voor mij ff een aparaat met een output van een KW of 3 en dan krijg je 10k van me
-
- Elite Poster
je hebt een generator of fuel cell nodig die op gas kan werken -> die kan je zo kopen
de uitdaging is niet de generator, maar efficient aan H2 of browns gas komen
de uitdaging is dus spotgoedkoop je branstof maken, bij voorkeur van iets wat overal voorhande is (bvb water)
daar gaat de uitvinding van ohmasa, keeley en stanley meyer over, is zelfde principe enkel anders toegepast
keeley en meyer gebruiken een electrische pulstrein en specifieke frequenties, ohmasa gebruikt een mechanische stirrer
de uitdaging is niet de generator, maar efficient aan H2 of browns gas komen
de uitdaging is dus spotgoedkoop je branstof maken, bij voorkeur van iets wat overal voorhande is (bvb water)
daar gaat de uitvinding van ohmasa, keeley en stanley meyer over, is zelfde principe enkel anders toegepast
keeley en meyer gebruiken een electrische pulstrein en specifieke frequenties, ohmasa gebruikt een mechanische stirrer
-
- Elite Poster
Vergeet het woordje netto toch maar niet of je bent je 10k kwijt.gunmaster schreef:Als je je lukt, maak voor mij ff een aparaat met een netto output van een KW of 3 en dan krijg je 10k van me
ub4b is niet zo sterk in het opstellen van een energiebalans.
-
- Elite Poster
eternum: waarom zouden we dit op de markt brengen ? van zodra je een bedreiging bent voor big oil wordt je toch omgelegd
ze hebben het geprobeerd met Paul Pantone, niet gelukt, o.a. Robert Boerman heeft hem met enkele advocaten vrijgekregen, was illegaal opgesloten
ze hebben het geprobeerd met Stanley Meyer, wel gelukt ... door twee Belgen dan nog ... bastards
ook Tesla hebben ze weggedrukt en al zijn uitvindingen gepikt ... 100 jaar later worden zijn pattenten gevonden en sommige vindingen blijken wel degelijk te werken ... o.a. de bifiliaire tesla spoel
al wie een bedreiging is voor de heilige huisjes van de elite, wordt gewoon weggedrukt
De elite wil dat jullie je suf betalen aan energie, dat er schaarste is, zodat ze het keihard kunnen melken, terwijl er in principe energie voor iedereen is.
En het soort bedrijven wat dit spel speelt betaalt dan bijna geen belasting op de monsterwinsten door allerlei fiscale trucken waar de staat te dom voor is om er iets aan te doen. Veel fiscale regels zijn vooral gunstig voor de rijken, niet voor de doorsnee middenklasser en userbaser. Waarom is de gemiddelde userbaser arm tov de oliesheikhs ?
Hint: je zou eens moeten weten hoeveel lobbyisten er in Brussel werken die zorgen voor wetten en regels op bestelling. Kijk naar de film the brussels business en informeer je.
ze hebben het geprobeerd met Paul Pantone, niet gelukt, o.a. Robert Boerman heeft hem met enkele advocaten vrijgekregen, was illegaal opgesloten
ze hebben het geprobeerd met Stanley Meyer, wel gelukt ... door twee Belgen dan nog ... bastards
ook Tesla hebben ze weggedrukt en al zijn uitvindingen gepikt ... 100 jaar later worden zijn pattenten gevonden en sommige vindingen blijken wel degelijk te werken ... o.a. de bifiliaire tesla spoel
al wie een bedreiging is voor de heilige huisjes van de elite, wordt gewoon weggedrukt
De elite wil dat jullie je suf betalen aan energie, dat er schaarste is, zodat ze het keihard kunnen melken, terwijl er in principe energie voor iedereen is.
En het soort bedrijven wat dit spel speelt betaalt dan bijna geen belasting op de monsterwinsten door allerlei fiscale trucken waar de staat te dom voor is om er iets aan te doen. Veel fiscale regels zijn vooral gunstig voor de rijken, niet voor de doorsnee middenklasser en userbaser. Waarom is de gemiddelde userbaser arm tov de oliesheikhs ?
Hint: je zou eens moeten weten hoeveel lobbyisten er in Brussel werken die zorgen voor wetten en regels op bestelling. Kijk naar de film the brussels business en informeer je.
-
- Elite Poster
ub4b: jij hebt niets om op de markt te brengen. Dat is jouw eerste probleem.
En als je dan toch echt wil dat alle mensen energie in overvloed hebben: publiceer je bevindingen.
Eventueel hier op Userbase.
Gratis wel te verstaan.
Of wil jij jezelf ook gaan verrijken en alzo tot de "elite" gaan behoren?
Die elite die net jij zo verfoeit...
En als je dan toch echt wil dat alle mensen energie in overvloed hebben: publiceer je bevindingen.
Eventueel hier op Userbase.
Gratis wel te verstaan.
Of wil jij jezelf ook gaan verrijken en alzo tot de "elite" gaan behoren?
Die elite die net jij zo verfoeit...
-
- Elite Poster
eternum: niet in het domein van energie
wel op een ander domein, en die vinding begint goed te lopen, sinds begin 2014 al 10 van verkocht en elk toestel heeft een retailprijs van enkele duizenden euro's
dus op dit moment geen tijd om gekende energie experimenten te repliceren/peer reviewen
wel op een ander domein, en die vinding begint goed te lopen, sinds begin 2014 al 10 van verkocht en elk toestel heeft een retailprijs van enkele duizenden euro's
dus op dit moment geen tijd om gekende energie experimenten te repliceren/peer reviewen
-
- Elite Poster
deze man is vermoord omwille van zijn mogelijke vinding
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bon, wat dat gelul (want zo noem ik het) betreft over alternatieve energie, of iets maken uit het niets: veel geblaat en weinig wol, geen wol eigenlijk. Er wordt met woorden en namen geschermd dat het een lieve lust is. Maar eens een concreet voorbeeld wordt gevraagd, dan haken ze af of hebben ze geen tijd. Verder hebben ze een "uitvinding" van een paar duizend euro aan de man gebracht. Een bedrag wat je in je hele leven niet kan terugverdienen mocht het al werken. Kunnen de mods deze compleet onzinnige posts niet verwijderen? Die hebben totaal niks met energie te maken maar met eerder met een denkbeeld wat bij een paar naïeve believers enkel en alleen tussen de oren leeft.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Jack Daniels: hoe weet jij nu of het kan opleveren of niet ? Dat weet je niet. Je hebt totaal geen kennis van mijn kosten/baten. Ik heb mijn initiële investering al lang er terug uit.
Net nu met dienen zever van de blackouts en een mogelijke inside job om de prijzen omhoog te krikken door kunstmatige schaarste is het nuttig dat de mens out of the box begint te denken ipv de opgedrongen hernieuwbare energie keuzes, voorgekauwd door de industrie: zonnepanelen, waterkracht en windmolens.
Bvb zonnepanelen: ik ken mensen die vele duidzenden euro's commissie pakten voor Bostoen door zonnepanelen te verpatsen. Mijn vrouw is daar ingetrapt, en de beloofde opbrengst van certfificaten blijkt veel minder te zijn dan de verkoper liet uitschijnen. Heel haar dak ligt wel vol. Ze is heel veel geld kwijt wat minder opbrengt dan beloofd. Begin maar eens een rechtzaak tegen zo'n bouwmastodont. Dat vindt ik pas oplichting. De marges op zonnepanelen zijn hoog en er zijn firma's die enkel al aan certificaten geld verdienen, ik ken er eentje in wachtebeke maar ga de naam niet noemen.
Net nu met dienen zever van de blackouts en een mogelijke inside job om de prijzen omhoog te krikken door kunstmatige schaarste is het nuttig dat de mens out of the box begint te denken ipv de opgedrongen hernieuwbare energie keuzes, voorgekauwd door de industrie: zonnepanelen, waterkracht en windmolens.
Bvb zonnepanelen: ik ken mensen die vele duidzenden euro's commissie pakten voor Bostoen door zonnepanelen te verpatsen. Mijn vrouw is daar ingetrapt, en de beloofde opbrengst van certfificaten blijkt veel minder te zijn dan de verkoper liet uitschijnen. Heel haar dak ligt wel vol. Ze is heel veel geld kwijt wat minder opbrengt dan beloofd. Begin maar eens een rechtzaak tegen zo'n bouwmastodont. Dat vindt ik pas oplichting. De marges op zonnepanelen zijn hoog en er zijn firma's die enkel al aan certificaten geld verdienen, ik ken er eentje in wachtebeke maar ga de naam niet noemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Bij mij zijn er 4 op bezoek geweest voor de zonnepanelen. Uiteindelijk heb ik diegene gekozen die zei: dit is wat je gaat krijgen en dat was het meest sobere rendement van de 4. Er was er zelfs eentje die op 10 jaar uit ging dat de prijs van energie zo sterk zou omhoog gaan dat ik op den duur duizenden euro zou uitsparen per jaar. Uiteindelijk was die met zijn sobere vooruitzichten de firma die tot nu toe perfect erop zat wat ik krijg aan certificaten en wat het opbrengt.
Ik weet dat verkopers lijmen met mooie woorden, maar ik denk altijd, je moet zelf je grijze massa gebruiken en je niet laten vangen.
Wat betreft niet geloven in groene ergie, goh ja, het is wat je wil bereiken he. Groene stroom blijkt ook dodelijk te zijn voor duizenden vogels heb ik net gelezen.
Feit is dat de aarde genoeg energie kan opwekken, alleen ze benutten is wat anders...
Ik weet dat verkopers lijmen met mooie woorden, maar ik denk altijd, je moet zelf je grijze massa gebruiken en je niet laten vangen.
Wat betreft niet geloven in groene ergie, goh ja, het is wat je wil bereiken he. Groene stroom blijkt ook dodelijk te zijn voor duizenden vogels heb ik net gelezen.
Feit is dat de aarde genoeg energie kan opwekken, alleen ze benutten is wat anders...
-
- Elite Poster
"1cm3 lucht bevat meer energie dan 1cm3 vacuum"ub4b schreef:1cm3 lucht bevat meer energie dan 1cm3 vacuum ....gunmaster schreef:En hoe wil jij aan een vacuum geraken?
En het thuis harvesten .... stonden op punt om een efficiente cop > 1 electrolyse te bouwen volgens de principes van Keeley & Stanley Meyer (die laatste is trouwens door twee Belgen omgelegd) maar dat was niet zonder risico ... aan browns gas zijn immers risico's verbonden, en mijn kennis met wie ik dit ging realiseren had een soort hidden agenda, die ik gebust heb, waardoor de samenwerking onmogelijk werd.
Dat water een brandstof kan zijn ....
zie
zie omasa water fuel
Ok, daar ga ik mee akkoord.
Totaal zonder context hier maar neergepoot omdat het jouw verhaal ondersteund, er is een reden waarom er "In simplistic terms bijstaat"ub4b schreef:http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... paper.html
In simplistic terms there is enough energy in a cubic centimeter of the empty vacuum to boil away Earth's oceans
Alles op een rijtje: 1cm3 lucht bevat meer energie als 1cm3 vacuum en 1cm3 vacuum heeft genoeg energie om alle oceanen te doen verdampen. (aldus hetgene wat jij hier schrijft)
Eerst even wat feiten neerzetten: (je mag ze onderuithalen zo ver je wilt, maar ze zijn juist):
E=m*c^2 (E in Joule, m in kg en c in m/s)
Densiteit van lucht: 1,225kg/m3 (gemiddeld, het hangt natuurlijk af van waar en wanneer, maar die kleine deviatie maakt geen substantieel verschil in de resultaten)
Verdampingswarmte van water: 2249kJ/kg (bij standaardomstandigheden)
c = 300 000 000 m/s
En nu:
1cm3 lucht bevat dus 0,000001225 kg lucht. (basiswiskunde)
0,000001225 kg lucht bevat 110250000000 Joule ((0,000001225kg *(300 000 000 m/s)^2) Akkoord?
Met 110250000000 Joule kan je dus 49021,78 kg water doen verdampen ( 110250000000 Joule / 2249kJ/kg )
49000kg is pakweg 49000l water. Daar kan je twee tankwagens mee vullen.
Ik vermoed dat je wel kan zien dat er meer water in alle oceanen zit dan in twee tankwagens. (toch geen onredelijke gedachte?)
Je kan dus twee tankwagens water doen verdampen met de energie van 1cm3 lucht, waarvan jij zegt dat er meer energie inzit dan in 1cm3 vaccuum, wat volgens jou het water van alle oceanen kan doen verdampen.
Je plaats iets wat substantieel fout is. Wie weet zijn er nog wel andere posts waarvan de inhoud compleet bogus is.
De wiskunde en fysica hierin zijn basis middelbare schoolkennis en ik heb geprobeerd alles makkelijk uit te leggen. Ik ben geen fysicus, maar ik vind dat ik mij wel kan noemen als iemand met gevorderde kennis in de fysica en zijn toepassingen in het dagelijks leven. (Ir. Elektrotechniek)
Je kan hier dingen blijven posten die uiterst hypothetisch zijn en de eerste wet van de thermodynamica onderuit haalt, zolang je dit echter niet kan bewijzen houd je beter op met het posten van die onzin om je argumenten dat elektriciteit is gratis.
Natuurlijk kan je van water een energiebron maken zoals je wilt, water op zich heeft al veel energie in zich. Je kan ook H2 maken doormiddel van elektrolyse en dan weer elektriciteit uit halen dmv een fuel cell. Heeft dat zin? Bwah, het is niet rendabeler dan de huidige methoden.
Zelfde met je aarde batterij verhaal daat, leuk. Uit een citroen kan ik ook "electriciteit" halen. Heeft dat zin? Nee, quasi geen output en niet rendabel.
Laatst gewijzigd door AndRo555 20 aug 2014, 22:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
ub4b schreef:http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... paper.html
Verder in die text: (met CONTEXT nu)
Allee, lezen is ook een kunst he.Zero Point Energy (ZPE) is the term used to describe the random electromagnetic oscillations that are left in a vacuum after all other energy has been removed (ref 13). This can be explained in terms of quantum theory, where there exists energy even in the absolute lowest state of a harmonic oscillator. The lowest state of an electromagnetic oscillation is equal to one-half the Planck constant times the frequency. If all the energy for all the possible frequencies is summed up, the result is an enormous energy density, ranging from 1036 to 1070 Joules/m3. In simplistic terms there is enough energy in a cubic centimeter of the empty vacuum to boil away Earth's oceans. First predicted in 1948, ZPE has been linked to a number of experimental observations. Examples include the Casimir effect (ref 14), Van der Waal forces (ref 15), the Lamb-Retherford Shift (ref 10, p. 427), explanations of the Planck blackbody radiation spectrum (ref 16), the stability of the ground state of the hydrogen atom from radiative collapse (ref 17), and the effect of cavities to inhibit or enhance the spontaneous emission from excited atoms (ref 18).
Regarding the inertia and gravity theories mentioned earlier, they take the perspective that all matter is fundamentally constructed of electrically charged particles and that these particles are constantly interacting with this ZPE background. From this perspective the property of inertia, the resistance to change of a particle's velocity, is described as a high- frequency electromagnetic drag against the Zero Point Fluctuations. Gravity, the attraction between masses, is described as Van der Waals forces between oscillating dipoles, where these dipoles are the charged particles that have been set into oscillation by the ZPE background.
It should be noted that these theories were not written in the context of propulsion and do not yet provide direct clues for how to electromagnetically manipulate inertia or gravity. Also, these theories are still too new to have either been confirmed or discounted.
Desalnietemin zijn er inderdaad wel dergelijke theorieen (zeer interessante bij imho). Maar gewoon zoiets aanhalen om je energie complottheorie wat kracht bij te zetten.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Voor de mensen die verder willen babbelen over radicale stroom ideeën stel ik voor een nieuw topic
Voor de mensen uit de Limburg: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... llen.dhtml
Voor de mensen uit de Limburg: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... llen.dhtml
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Yep, had het ook al gezien...
Gemeente waar ouders wonen zit er ook tussen. Moet gelukkig int weekend nog naar daar voor een verjaardagsfeestje, dus ouders nog ff keer opfrissen over hoe alles in elkaar zit lijkt me een goed idee als ik er toch ben...
(en over dat andere heb je ook een punt over het opsplitsen, heb eens met vlagje gezwaaid naar onze lieve moderators en admins om hun lieftallige aandacht te krijgen Dat zou het originele topic leesbaarder maken namelijk ^^ )
Gemeente waar ouders wonen zit er ook tussen. Moet gelukkig int weekend nog naar daar voor een verjaardagsfeestje, dus ouders nog ff keer opfrissen over hoe alles in elkaar zit lijkt me een goed idee als ik er toch ben...
(en over dat andere heb je ook een punt over het opsplitsen, heb eens met vlagje gezwaaid naar onze lieve moderators en admins om hun lieftallige aandacht te krijgen Dat zou het originele topic leesbaarder maken namelijk ^^ )
Laatst gewijzigd door FlashBlue 20 aug 2014, 23:16, in totaal 1 gewijzigd.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
NASA is zelf met bleeding edge bezig, ze hebben LENR die verdacht veel trekt op de Rossi E-CAT en van die man horen we niks meer .... verdacht dat welAndRo555 schreef:ub4b schreef:http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... paper.html
Verder in die text: (met CONTEXT nu)
Allee, lezen is ook een kunst he.Zero Point Energy (ZPE) is the term used to describe the random electromagnetic oscillations that are left in a vacuum after all other energy has been removed (ref 13). This can be explained in terms of quantum theory, where there exists energy even in the absolute lowest state of a harmonic oscillator. The lowest state of an electromagnetic oscillation is equal to one-half the Planck constant times the frequency. If all the energy for all the possible frequencies is summed up, the result is an enormous energy density, ranging from 1036 to 1070 Joules/m3. In simplistic terms there is enough energy in a cubic centimeter of the empty vacuum to boil away Earth's oceans. First predicted in 1948, ZPE has been linked to a number of experimental observations. Examples include the Casimir effect (ref 14), Van der Waal forces (ref 15), the Lamb-Retherford Shift (ref 10, p. 427), explanations of the Planck blackbody radiation spectrum (ref 16), the stability of the ground state of the hydrogen atom from radiative collapse (ref 17), and the effect of cavities to inhibit or enhance the spontaneous emission from excited atoms (ref 18).
Regarding the inertia and gravity theories mentioned earlier, they take the perspective that all matter is fundamentally constructed of electrically charged particles and that these particles are constantly interacting with this ZPE background. From this perspective the property of inertia, the resistance to change of a particle's velocity, is described as a high- frequency electromagnetic drag against the Zero Point Fluctuations. Gravity, the attraction between masses, is described as Van der Waals forces between oscillating dipoles, where these dipoles are the charged particles that have been set into oscillation by the ZPE background.
It should be noted that these theories were not written in the context of propulsion and do not yet provide direct clues for how to electromagnetically manipulate inertia or gravity. Also, these theories are still too new to have either been confirmed or discounted.
Desalnietemin zijn er inderdaad wel dergelijke theorieen (zeer interessante bij imho). Maar gewoon zoiets aanhalen om je energie complottheorie wat kracht bij te zetten.
http://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon ... er-heater/
LENR heeft niet het probleem van radioactief afval zoals nu .... soms zijn radicale gedachten nodig voor de mensheid om vooruit te komen als beschaving.
Met de business as usual betalen we ons blauw aan energie, wij worden armer en een kleine elite stinkend rijk aan de dure energie, waar ik en u geen deel van uitmaken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ondertussen is er al meer concrete info welke gemeenten wel/niet op zwart kunnen gaan tijdens stroomtekorten:
Limburg:
"Gemeenten als Neerpelt, Kinrooi, Hamont-Achel en Hechtel-Eksel zouden daarbij getroffen worden."
Antwerpen:
"Antwerpen zou de impact het meeste voelen, met 40 van de 70 gemeenten die tijdelijk zonder stroom zouden zitten. Het gaat daarbij vooral om de rurale gemeenten, maar ook om bijvoorbeeld Herentals, Heist-Op-den-Berg en Brasschaat."
West-Vlaanderen:
"In West-Vlaanderen zou het licht uitgaan in 21 van de ongeveer 60 West-Vlaamse gemeenten. Beernem, Deerlijk, Gistel, Heule, Hooglede, Ichtegem, Jabbeke, Koekelare, Kuurne, Lichtervelde, Meulebeke, Middelkerke, Nieuwpoort, Oostkamp, Oudenburg, Stene, Tielt, Torhout (gedeeltelijk), Waregem, Zedelgem en Zwevezele staan op de lijst. "
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140820_01225693
Limburg:
"Gemeenten als Neerpelt, Kinrooi, Hamont-Achel en Hechtel-Eksel zouden daarbij getroffen worden."
Antwerpen:
"Antwerpen zou de impact het meeste voelen, met 40 van de 70 gemeenten die tijdelijk zonder stroom zouden zitten. Het gaat daarbij vooral om de rurale gemeenten, maar ook om bijvoorbeeld Herentals, Heist-Op-den-Berg en Brasschaat."
West-Vlaanderen:
"In West-Vlaanderen zou het licht uitgaan in 21 van de ongeveer 60 West-Vlaamse gemeenten. Beernem, Deerlijk, Gistel, Heule, Hooglede, Ichtegem, Jabbeke, Koekelare, Kuurne, Lichtervelde, Meulebeke, Middelkerke, Nieuwpoort, Oostkamp, Oudenburg, Stene, Tielt, Torhout (gedeeltelijk), Waregem, Zedelgem en Zwevezele staan op de lijst. "
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140820_01225693
-
- Elite Poster
Voor Limburg is de lijst heel wat langer:
Bilzen, Maasmechelen, Maaseik, Dilsen-Stokkem, Kinrooi, Lommel, Voeren, Hoeselt, Overpelt, Neerpelt, Hamont-Achel, Bocholt, Meeuwen-Gruitrode, Houthalen-Helchteren, Peer, Hechtel-Eksel, Heusden-Zolder, Kortessem, Bree, Lummen, Zonhoven, As, Opglabeek.
Oftewel zowat de halve provincie.
Bron: HBVL
Bilzen, Maasmechelen, Maaseik, Dilsen-Stokkem, Kinrooi, Lommel, Voeren, Hoeselt, Overpelt, Neerpelt, Hamont-Achel, Bocholt, Meeuwen-Gruitrode, Houthalen-Helchteren, Peer, Hechtel-Eksel, Heusden-Zolder, Kortessem, Bree, Lummen, Zonhoven, As, Opglabeek.
Oftewel zowat de halve provincie.
Bron: HBVL
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik vraag me toch af op basis waarvan de gemeenten gekozen zijn. Volgens bevolkingsdichtheidskaarten zijn in Limburg meer dichtbevolkte gemeenten dan bijvoorbeeld West-Vlaanderen, toch wordt Limburg zwaarder "getroffen" (zowel in absolute als relatieve waarde) dan West-Vlaanderen volgens de berichten hierboven.
Ook vraag ik mij af of deze gemeente kunnen rekenen op enige vorm van compensatie. Zij (de gemeente en de inwoners) moeten mogelijk een avond zonder stroom doorkomen (nogal een probleem als je elektrisch kookt en de frituren om de hoek waarschijnlijk ook zonder stroom komen) en dat om te garanderen dat andere gemeenten naar hartelust elektriciteit kunnen blijven gebruiken (of misschien zelfs verspillen).
Ook vraag ik mij af of deze gemeente kunnen rekenen op enige vorm van compensatie. Zij (de gemeente en de inwoners) moeten mogelijk een avond zonder stroom doorkomen (nogal een probleem als je elektrisch kookt en de frituren om de hoek waarschijnlijk ook zonder stroom komen) en dat om te garanderen dat andere gemeenten naar hartelust elektriciteit kunnen blijven gebruiken (of misschien zelfs verspillen).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dus als ik het goed lees blijven ze in Oost Vlaanderen met hun fikken van den elektriek? Prima
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
En is dat effectief de gehele gemeente die ze afsluiten of enkel een deel? Want als je nu net op de splitsing ligt tussen 2 gemeentes, krijgt de straat naast jou (de andere gemeente) dan wel stroom en jouw straat niet. Of hangt dat wat af hoe het net gelegd is en wat doorverbonden is of niet?