B Box 2 naar 3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

Hallo

Ik heb vandaag mijn bbox 2 verwisseld naar een bbox 3.
Mijn internet gaat zeer traag (minder dan 8 Mbps). Soms is er ook geen signaal op de televisie en als er signaal is heb ik geen HD zenders ter beschikking.

Belgacom vertelde mij dat ik op een repair profiel zit en dit mogelijks aan de bekabeling zou liggen. De bekabeling is hetzelfde gebleven dus zou dit raar zijn dat dit het probleem is.

Heeft iemand een idee hoe dit zou komen en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

Niemand geen idee???
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Blijkbaar niet hé :|
Je kan best alle connecties eens opnieuw bekijken. Dat je van een normaal profiel op je BBox2 naar een repair profiel op je BBox3 gaat is uiteraard niet normaal.
Computer(k)nul
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

:(.

Heb net de bbox3 nogmaals gereset en het blijft hetzelfde. Ik zal dus nogmaals bellen naar belgacom en zien wat ze daar zeggen.

I'll keep in touch. :p
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Kijk eens na of er nergens een stub (aftakking) op de lijn zit, voor deze naar de NTP gaat. Als je het probleem denkt te hebben opgelost, kan je een lijntest doen (0800 22 424) om terug op je provisioning profiel te worden gezet.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Ben je toevallig van ADSL naar VDSL2 gegaan tegelijk met swap van BBOX2 naar BBOX3. Zoja staat NTP aan eerste aansluitpunt? en modem op splitter of blauwe klem aangesloten.

Stond je al op VDSL2 voor swap naar BBOX3, dan gaat TBF waarschijnlijk gereageerd hebben en zal deze mogelijks een probleem gezien hebben en jou dus daarom naar een repair profiel gezet worden. Kunnen meerdere redenen zijn waarom dit vroeger niet was nu wel...
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Torgill schreef:De bekabeling is hetzelfde gebleven dus zou dit raar zijn dat dit het probleem is.
Je zal eens moeten uitleggen wat je bekabeling is, bij velen moeten er aanpassingen worden gedaan in de bekabeling !

vraag is dan:
wat voor bekabeling heb je ?
zijn er meerdere telefoonprisen ?
is er een NTP geplaatst ?
juiste splitter in de NTP ?
wat is er allemaal gekoppeld van toestellen en hoe ?
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

Er was al vdsl2 met de bbox2.

De bekabeling is hetzelfde gebleven.
Er zit een 6-polige aansluitdoos in de muur en de bbox3 is momenteel direct verbonden daaraan.

Wat is TBF als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Test de Bonne Fin, de lijntest.
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

Heb net nog eens de lijntest gedaan. Het blijft hetzelfde.

Zou het ook aan de bbox3 zelf kunnen liggen? Ik Kan eens een bbox3 van iemand anders gebruiken waarvan ik weet dat die naar behoren werkt.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik zou toch nog maar eens je binnenbekabeling nakijken. Met die bbox3 is hoogstwaarschijnlijk helemaal niets mis.
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

Met de bekabeling is helemaal niets gebeurd tijdens de wissel.
Vandaar dat ik dit heel raar vind.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Dat er niets mee is gebeurd, wil niet zeggen dat ze niet al die tijd verkeerd kan zijn geweest.
Torgill
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2013, 14:35
Bedankt: 1 keer

Ook waar. :)

Maar waarom zijn er dan wel problemen met de bbox3 en niet met de bbox2?

Bellen naar belgacom en een technieker laten komen dan maar. :(
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”