Ik heb recent een Sitecom LN-555 gekocht (homeplug) met de bedoeling om de telenet digicorder daar op aan te sluiten en dus op die manier interactieve TV te krijgen.
Op dit moment heb ik al interactieve TV via de volgende opstelling:
- Telenet modem. Dit is verbonden met:
- D-Link Switch (komt ook van Telenet). Dit is verbonden met een router en de digicorder:
- D-Link Router die internet geeft voor een aantal computers evenals WIFI
- De Digicorder
Nu staat de digicorder in een andere ruimte en de kabel tussen de switch en de digicorder moet weg. Ik heb dus een Sitecom LN-555 gekocht omdat ik dacht dat ik daarmee eenvoudig die kabel kon vervangen. Ik heb dus een kant van de homeplug verbonden met de switch en de andere kant met de digicorder.
Maar dit werkt niet. De digicorder krijgt wel een IP (dat begint met 10.168.... dus dat lijkt goed) maar toch zegt hij dat het signaal niet geldig is.
Internet via de homeplug werkt echter wel. Ik kan een computer aansluiten op die homeplug en dat werkt. Ik kan ook via het WIFI signaal van de homeplug browsen. Dus dat lijkt allemaal in orde. Het is dus enkel de digicorder die er niet mee overweg kan.
Na wat zoeken op het internet vermoed ik dat het probleem is dat de sitecom zich als een router gedraagd en niet als een switch. Ik kan mijn digicorder ook niet aansluiten (via kabel) op mijn router. Ik moet dat op mijn switch doen. Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om de Sitecom LN-555 zo te configureren dat die als een switch werkt? Ik ken weinig van netwerken maar ik zie op het internet dat dit misschien mogelijk is via VLAN maar ik heb geen idee hoe ik dat moet instellen. Ik kan wel op 'sitecom.plug' browsen en dan kom ik in het installingen scherm van de homeplug en daar kan ik ook wel een VLAN setting vinden maar ik snap niet goed wat al die andere instellingen daar zijn.
Dus wie kan me hierbij helpen?
Met vriendelijke groeten,