Online jeans kopen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Om de 3 jaar of zo koop ik een nieuwe jeansbroek. Ik draag dat niet zo vaak, maar ik koop gewoonlijk dan wel een Levi's. Mijn vorige begint nu toch wel zijn tanden te tonen, dus wil ik een nieuwe kopen. Ik ben nu een beetje aan het kijken om die online te kopen en vroeg me af of jullie enkele interessante shops wisten. Ook vroeg ik me af of het prijsgewijs wel interessant was, maar ik geef toe dat ik de prijzen niet zo goed ken in de winkels.

Hier een voorbeeldje van eentje die me zou interesseren: http://www.jeansonline.nl/levis-jeans-b ... 18631.html . Mijn huidige is een 501, dus dat zit wel goed, denk ik dan. Maar ik geef toe dat ik een beetje "ongerust" ben over het feit dat ik niet eerst eens kan passen en eerst naar de winkel gaan om te passen en dan online kopen... mwa :-S :P.

Dus:
* iemand ervaring met online jeans kopen?
* aan te raden winkels die levi's verkopen?
* waar moet ik op letten?

Bedankt!!!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb al een keer hier besteld:
http://www.voorwinden.nl/

Moet zeggen, het was echt wel goed :) Ze geven direct een retourbon etc mee in de doos. Best even langs een winkel gaan om te passen en zeker de juiste maat te nemen.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Ik koop al jaren mijn jeans via ebay in de US..

het enige waar je moet opletten is dat ze de jeans in een omslag steken en niet meer dan 3 items in 1 omslag en ZEKER GEEN doos...anders moet je misschien invoertaksen betalen. Maar zelfs met de taks zijn ze nog goedkoper. Enkel de koers van de dollar af en toe in het oog houden.

hier heb ik er al een deel gekocht jeans & topdesigners
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Dima_2005 schreef:Best even langs een winkel gaan om te passen en zeker de juiste maat te nemen.


redelijk hypocriet hé, laat die (klein)handelaar maar investeren in "pasmodellen" . :nono:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Tim, de verzendkosten bij die shop in de US zijn toch wel heel hoog.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

jan28 schreef:
Dima_2005 schreef:Best even langs een winkel gaan om te passen en zeker de juiste maat te nemen.


redelijk hypocriet hé, laat die (klein)handelaar maar investeren in "pasmodellen" . :nono:

Ga dan naar de Inno ^^
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Ken je niemand die naar de US moet?
Ik breng mijn Levi's 501 steeds rechtstreeks van daar mee uit een outlet... prijs: 30 dollar per stuk.
Vanaf de 3de gaat er nog eens 50% van af!
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Goztow schreef:Tim, de verzendkosten bij die shop in de US zijn toch wel heel hoog.


klopt..en toch doe je nog steeds bijna 50% profijt
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

T-shirts, pulls, sokken en schoenen zijn gemakkelijk te kopen in het buitenland (sommige designs van pulls en t-shirts zijn niet te vinden in BE), dat doe ik soms ook. Daar moet je dan wel uitkijken dat, over het algemeen, de maten telkens eentje kleiner zijn: dus hier in BE een Large, in de VS is het dan een Medium.

Maar voor broeken zou ik niet online kopen. Een broek heb je niet in één maat (medium, large, ...). Er zijn te veel variabelen om uiteindelijk met een goeie broek naar buiten te kunnen komen. Voor levi's zijn het misschien allemaal dezelfde maten, maar toch.

Als je maar om de drie jaar een jeansbroek koopt, zou ik eerder investeren in een goeie broek door die te kopen in een winkel hier, tijdens de solden misschien. Je kan gaan winkelen als het slecht weer is, dan is er niet te veel volk in de winkel (doe ik ook, haat dat drummen nl.)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn vroige heeft 95 € gekocht, in Inno. Dat is al 3 jaar geleden. Ik zie er hier eentje van 55 € (wel in de solden). Dat doet je toch wel eens nadenken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Heb ik het nu zo mis maar als je nu naar die outletstores gaat heb je die ook aan die prijs hoor.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Als je in Brussel woont, ga dan gewoon naar DOD je jeans kopen ??

http://www.dod.be/?page_id=237
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dank, kende dod nog nie, zal eens gaan kijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

trikke2705 schreef:Heb ik het nu zo mis maar als je nu naar die outletstores gaat heb je die ook aan die prijs hoor.


Een tijdje geleden eens in Maasmechelen geweest en daar waren de levis jeans duurder dan dat ik ze liet overkomen uit de US (P&P inbegrepen)..

Moet er wel bij zeggen ik koop enkel de 527 (512 in europa)..
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben er zeker van als je nu gaat dat je ze minstens voor dezelfde prijs koopt (toch als je nog eens 28 dollar shipment moet betalen).
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ben pas ook nog maar een nieuwe jeans gaan kopen.
Was ook direct weeral €80 (ze zit wel zalig). Als ik mij voor diezelfde jeans 20 of 30 euro kan uitsparen is da mooi meegenomen.

Dat ik daar nog niet opgekomen ben.
In de winkel kleren gaan passen, model opschrijven en dan online bestellen :-)

In tijden van crisis... Kgaan da eens van nader bekijken :)

Als jullie nog zo links hebben naar goeie webshops, share the wealth...
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

goeie webshops ???

ebay...van 100% namaak tot outlet shops van de grote merken..
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Het Broekenhuis in Tienen is ook een aanrader, Levis zelf is er niet te krijgen maar ze hebben wel andere kwalitatieve merken.
Laatst toen wij zijn geweest waren er broeken van Wrangler en Lee Cooper vanaf 35 euro tot.... 8)

http://www.handelsgids.be/tienen/broekenhuis-1/
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Toen ik vorige zomer in de US zat (LA en SF) heb ik ook mijn voorraad ingeslagen.
Ben met een extra valies kleren naar huis gekomen.

Een jeans van Levi's in een outletstore was daar $24.99
Om van de rest nog maar te zwijgen.

Dus voorlopig kan ik er nog even tegen ... :banana:
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben verleden weekend op soldenjacht geweest met het idee van 2 "levis 501" aan te schaffen...nougabollen dus, ten eerste hadden ze er nergens geen meer en als er dan nog eentje voor den dag kwam was het mijn maat niet (was geen 501 maar een 508). Prijs was rond de 70 euro. Ik heb nu bij wijze van test me twee '501's" online aangekocht voor 107 euro, shipment inbegrepen....dus toch wel goed.
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ziezo, hier het resultaat van mijn test. De twee broeken (levis 501) zijn binnen de afgesproken termijn aangekomen. Totale prijs was 107 euro plus 10 euro voor de heren douaniers. Goedkoper heb ik ze hier nergens gezien en als ik dan uberhaupt een Levis 501 vond dan was hij er niet in mijn maat.
Conclusie: Dit was voor mij de eerste keer en dit ga ik zeker nog doen.

P.S.: Iemand een goed site voor Jack&Jones kledij?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

De prijs is idd scherp maar mijn maat (34-30) vind ik niet meteen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ondertussen al 2 jaar geleden... en ik ben dus opnieuw op zoek naar hetzelfde! Voorwinden.nl heeft geen herenjeans van levi's meer, vrees ik :(. Iemand anders een goed adres, voor de laatste soldendagen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Gisteren juist twee levi's jeans gekocht...ebay.be en in de USA kopen...

50euro/stuk P&P inclusief...kan zijn dat er nog wat tax bijkomt maar dan is het nog steeds goedkoper dan hier (3 kaar gehad op een 10tal jeansbroeken)

bij deze shop koop ik meestal.

http://www.benl.ebay.be/usr/galindas-bo ... 1497.l2754
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zelf heb ik nog geen kleren gekocht via internet. Maar ik was wel op de hoogte van het principe winkel binnen stappen, passen en dan op internet naar een betere prijs zoeken. Zelf heb ik eens mijn korte leren jekker van G-Star opgezocht die ik bij concept fashion Dendermonde 399 Euro heb betaald. Online was de prijs... 399 Euro.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Toch liever iets dichter bij huis dan ebay US.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Zelf goeie ervaringen met http://www.bestseller.com/

Verkopen (uiteraard?) enkel hun eigen merken (klik op "SHOP ONLINE" gans vanboven om te zien welke merken ze vertegenwoordigen), maar daar is Jack & Jones er één van (verder eigenlijk vooral vrouwenspullen...) en laat deze nu echt perfecte maten hebben voor ondergetekende... :angel:
ooh. shiny.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Niet om een discussie aan te zwengelen, maar moet het Levis zijn? Die paar keer dat ik een echte Levis kocht ging die niet langer mee dan de jeans broeken van pakweg de C&A die er stonden voor amper 29 euro per jeans. Ik geloof dat je trouwens nog een extra korting krijgt als je twee stuks ineens neemt.

In de solden kan je bvb bij 's Oliver ook steeds leuke koopjes doen, maar je moet echt soldenlopen in de eerste twee weken van de solden. Vandaag snel snel enkele kledingwinkels gedaan en er waren nergens nog solden.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Jups, Clockhouse dacht ik dat het merk is en ik vind het wreed goei broeken. 1 voor 29, 2 voor 50 dacht ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Al mijn kleren zijn van Matinique (buiten de T-shirts van Last Exit To Nowhere) ... die vind ik nergens goedkoper dan in een Matinique winkel zelf. Wel stom dat de winkel in Leuven én die in Antwerpen weg zijn ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Sorry hoor, maar levi's zijn topkwaliteit jeans. Helemaal niet te vergelijken met c&a. In mijn geval is pasvorm en comfort belangrijk... En dit is wat slechts een paar merken kunnen bieden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dima_2005 schreef:Sorry hoor, maar levi's zijn topkwaliteit jeans. Helemaal niet te vergelijken met c&a. In mijn geval is pasvorm en comfort belangrijk... En dit is wat slechts een paar merken kunnen bieden.
Ga niet zomaar af op het merk voor wat kwaliteit betreft. Concreet voorbeeld: ik kocht een zwarte jeansbroek Lee Cooper in een of andere winkel te Dendermonde. Prijs iets van een 80 euro. Gewassen op 30°, binnenstebuiten gekeerd en wat denk je? Afgegaan; witte strepen aan de buitenkant. Speciaal waspoeder voor zwarte jeans gebruikt. In Spanje bij Pull&Bear (bestaat hier niet denk ik) zwarte jeansbroek gekocht voor 25 euro. Bij aankoop van een tweede ging er 50% van die tweede vanaf. Dan maar 2 zwarte jeansbroeken gekocht. Gewassen op identiek dezelfde manier als de Lee Cooper. Die goedkope Spaanse broeken verzetten zich niet qua kleur, geven totaal niet af. Zo zie je maar dat een merk niet altijd garant staat voor kwaliteit.
Achteraf op het etiket gezien (bij de Lee Cooper): kleur kan afgeven. Dan ook eens op het etiket van de Spaanse broek gekeken: daar staat die tekst zelfs niet op. Betekent dat die haar kleur behoudt, anders zou die tekst er ook bij gestaan hebben.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Jack Daniels: Pull and Bear bestaat ook gewoon in België. Toch al zeker in Leuven en ik Brussel :wink:
Zie: http://www.pullandbear.com/be/nl/stores-c29041.html
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dima_2005 schreef:In mijn geval is pasvorm en comfort belangrijk... En dit is wat slechts een paar merken kunnen bieden.
Ik heb hetzelfde probleem... in geen enkele van de klassieke en goedkopere merken zit ik goed... resultaat is dat al m'n jeans meer dan 100 euro kosten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dima_2005 schreef:Sorry hoor, maar levi's zijn topkwaliteit jeans. Helemaal niet te vergelijken met c&a. In mijn geval is pasvorm en comfort belangrijk... En dit is wat slechts een paar merken kunnen bieden.
Uit testen is gebleken dat de kwaliteit van jeansstof bijna identiek is tussen de goedkoopste en de duurste. Het enige verschil zit hem op pasvorm en looks. Dus dat is persoonlijk.

In ieder geval, ik pas perfect in de broeken van de C&A en heb ook geen probleem met Levi's, Lee, s' Olliver,... Ofwel is mijn "gat" standaard? :)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waarschijnlijk. Ik heb de C&A broeken ook gebpast hoor :) Alle mogelijke maten, maar die zijn allemaal te strak. Of te wijd aan een deel en te strak aan de andere deel. Die jeans zijn gemaakt om op de "opa"-manier te dragen -> op je buik. Maar dus niet aan je heup.... (en nee, ik draag niet mijn jeans op mijn kont, maar gewoon op mijn heup zoals het normaal is)

En zelfs bij Levi's vind ik niet alle jeans goed passen. De beste pasvorm geven de 501, 512 en 521 (maar dan maatje kleiner). De rest vind ik ook niet echt comfortabel.

Qua kwaliteit is er zelfs bij Levi's een groot verschil. Ik merk dat de 501 in het algemeen het langs meegaan en de 512 minder lang meegaan. De 521 draag ik niet zo vaak, dus kan ik er moeilijk een uitspraak over doen.
Maar het zijn ook compleet 2 verschillende stoffen. De 512 is een stuk dunner en veel handiger voor in warme zomer.

Ik wil maar zeggen: voor sommige mensen is het wel belangrijk om per se van een bepaald merk te hebben, ja. Ik ben geen merkenfan (in tegendeel), maar voor dingen zoals jeans ben ik van mening dat merk belangrijk is. Als de C&A je perfect past, moet je zweren bij C&A. Als Levi's je perfect past, moet je zweren bij Levi's. Zo simpel is het :)
Ik heb eigenlijk nog nooit mijn jeans online gekocht. Mijn persoonlijke favoriet is naar Roermond te gaan (outlet), en daar in de Levi's store mijn jeans te kopen. Elke keer als ik daar naartoe ga (tegen het einde vd solden), kom ik er buiten met 3 paar jeans voor een totaal van ongeveer 100-120€.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”