![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Dan kunnen we terug op stap met een viertraps ezeltje.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Om heel correct te zijn wordt de decission height bepaald door de categorie van het ILS systeem dat voor die startbaan gebruikt wordt.ITnetadmin schreef:Weet wel dat cat3 autoland (automatische piloot om te landen) zelf kunnen landen, en dat dit nu al gebeurt.
Bij een cat2 trouwens moet je overnemen op een bepaalde hoogte (vrij laag) om de go-around beslissing
Het schakelen op zich verbruikt geen brandstof he,... Versnellingskeuze etc bepalen dat wel, en daar kan een (nieuwe) automaat goed in afgesteld zijn, maar dat kan een mens ook. (je moet wel weten waar je motor het efficientste is)r2504 schreef:Ik heb recent nog een cursus eco-driving gedaan (alsook slipcursus trouwens) en de constructeur beweerde anders.
Puur theoretisch gezien misschien wel... maar ook jij als persoon bent niet perfect in het schakelen.
Nee, per definitie is het inderdaad een gerobotiseerde handbak met dubbele koppeling, maar voor Jan met de Pet is de rijervaring an sich wel die van een automaat. Er zijn trouwens meer merken die dit soort bakken ondertussen in gebruik genomen hebben, zoals Mercedes (SpeedShift) en Ford (Powershift).AndRo555 schreef:Tenzij je de gerobotiseerde (a la DSG) bakken bedoelt die zijn wel bijna zo efficient als een manuele. Maar dat zijn eigenlijk geen automaten meer.
Ik heb het dan ook heel basis gehouden, plus ik heb geen IFR en volg dit soort toestanden enkel van ver opJordy1990 schreef:Om heel correct te zijn wordt de decission height bepaald door de categorie van het ILS systeem dat voor die startbaan gebruikt wordt.ITnetadmin schreef:Weet wel dat cat3 autoland (automatische piloot om te landen) zelf kunnen landen, en dat dit nu al gebeurt.
Bij een cat2 trouwens moet je overnemen op een bepaalde hoogte (vrij laag) om de go-around beslissing
Ook de flare(optrekken van de neus) gebeurt nog altijd door de piloot als ik mij goed herinner, dus zo snel zullen we niet zonder zitten (zelfs niet radiogestuurd).
We zijn precies wel heel sterk off-topic geraakt, van de grond naar de lucht.
@krisken, dat is er toch wel over...krisken schreef:je moet amper nog kunnen rijden om zo een beest te besturen
Dat is wat ik bedoel... Ik vond de automaat met zelfs maar 4 versnellingen een stuk vlotter rijden dan manueel geschakeld. Je verliest altijd meer tijd met zelf te schakelen dan wanneer de automaat dat voor je doet. Met zeer weinig pk's toch plezier hebben in het rijden en sinds die 15 jaar dat ik met een automaat gereden heb is die technologie alleen maar vooruit gegaan.iceke schreef:Op m'n vriendin haar Renault scenic vind ik den automatic ongeloofelijk vervelend, vorige maand had ik een Nissan New note huurwagen met een automatische bak & dat reed gewoon zalig, ook al had die wagen maar de helft PK's dan mijn wagen, onder de 100km/u was dat niet eens te voelen qua rijervaring.
Mijn volgende wagen wordt 9/10 een met automatische bak.
Huh... dit lijkt me echt wel ongelooflijkITnetadmin schreef:En bij de verzonden sms'en kijken hoelaat dat gebeurde zal alvast op ios niet kunnen, want die software toont dat niet.
Wow! Ik zat na 130.000Km aan 'slechts' 6,6l/100Km op m'n BMW F20 met 143PK (118D bouwjaar 2008) & ik had een _verschrikkelijk_ zware voet, aan het rode licht bij het optrekken, niet zozeer maximum snelheid (ok, behalve in Duitsland)Goztow schreef:Het meerverbruik zal wel nog kloppen bij de meeste merken. Mijn mazda 6 automaat, 2000 benzine met 150 pk verbruikt toch wel gemiddeld een 9,5-10 l... *gulp*.
r2504 schreef:Huh... dit lijkt me echt wel ongelooflijkITnetadmin schreef:En bij de verzonden sms'en kijken hoelaat dat gebeurde zal alvast op ios niet kunnen, want die software toont dat niet.