Acer: ik heb er genoeg van.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik weet niet of jullie dit nog normaal vinden, maar de laatste 6 maanden slaagt Acer er in me de moed in de schoenen te doen zakken. Ik koop eerst een smartphone, de Acer Liquid E2. 3 maand later begint het powerknopje te falen, en dat is aan het moederbord gekoppeld dus fabricagefout. 4 weken geleden schaft mijn moeder haar de Acer Liquid z4 aan, 2 weken nadien begint het scherm te blokken en storing te vertonen. Fabricagefout. Vandaag wil ik mijn laptop openen, hem opstarten. Doet helemaal niks meer. Acer Aspire v5-471pg. Batterij is leeggelopen, adapter aangesloten maar geeft geen laadvermogen. Zowel laptop als adapter zijn schadevrij. Het probleem is plotseling opgetreden. Hij is ocharme 10 maand oud.

What the f*** is er verkeerd met die *****zakken? Kunnen die nu echt 's geen enkel product deftig ontwerpen? Ik ga hem echt niet opsturen omdat ik weet dat ze er nog nooit in geslaagd zijn om iets te repareren, zelfs de klantendienst speelt gewoon vierkant met uw.. voeten.

't zal wel voor de zoveelste keer de stroomvoorziening zijn zeker? Acer staat daar nogal om berucht. Natuurlijk, wanneer je een testadapter nodig hebt heb je er geen voorhanden. In elk geval, ik raad Acer vanaf nu gewoon af bij iedereen, hun producten zijn te onbetrouwbaar geworden. Nuja, geworden, 3 jaar geleden heb ik ook al 's zo'n baggernetbook gehad die om de 2 uur vast liep.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
To download or not to download, that's the question.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Het is gewoon troep, gewoon niet kopen.
Is natuurlijk ook goedkoper dan andere merken, het zit ergens in...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb ook een Acer, is al van de trap gevallen, is laatst van de tafel geknald en op de hoek gevallen van de stroomingang. Nu hapert de stroomingang maar ik kan toch niet zeggen dat ik troep gekocht heb... Het enige wat buiten de garantie stuk ging was de batterij, maar die is tot nu toe bij elke laptop die ik heb al gesneuveld. Zelfde verhalen hoor je over Medion en elk wel iets meer budget merk... Laatst bij een kennis die een pc winkel heeft even gevraagd of Acers effectief sneller stuk gingen dan andere merken laptops en deze zei me dat er van elk merk procentueel ongeveer evenveel stuk binnenkomen.

Het toestel gewoon terugsturen is de enige manier om nog enigszins van uw frustratie af te komen als het werkend terug komt.

Familie van mij heeft een Nokia Lumia die ondertussen al 3 keer in garantie is gewisseld (telkens een nieuw toestel dus) en nu is hij weer defect. Elk merk heeft wel zijn problemen denk ik.

Toegegeven, als dingen bij mij stuk gaan kan ik me daar ook behoorlijk druk in maken, maar onder garantie -> gewoon terugsturen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ben nochthans vrij tevreden van Acer : heb 2 smartphones er van en mijn ultrabook. Alles werkt prima. Het powerknopje is iets dat ook op mijn smartphone voorkomt, maar ik vrees dat dit is omdat hij tijdens het vallen eens knal op dat knopje is terechtgekomen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Het zal inderdaad wel toeval zijn, maar met de laksheid van hun support los ik het probleem liever zelf op. Met smartphone is dat inderdaad niet mogelijk, die is nu 8 maand oud als ik me niet vergis dus denk dat ik die gewoon ga vervangen ergens eind dit jaar, denk niet dat het de moeite is om hem 3-4 weken kwijt te zijn (Media Markt) terwijl de kans groot is dat die knop het later opnieuw gaat begeven (is bevestigd dat het een algemene design flaw is) en de rest werkt wel gewoon perfect.

Wat de laptop betreft, ik heb bij mijn vorige netbook (pardon, mijn eerste netbook in een rij van 2) ook een probleem gehad met de adapter en dat was, geloof het of niet, toevallig ook na 10 maand. Die netbook zelf was een gouden bakje, die leeft nog altijd en heeft me nooit in de steek gelaten (en er zijn véél terabytes door gevlogen, geloof me vrij :P ) dus volgens mij ligt het gewoon aan dat type adapter (dat al jaren wordt gebruikt) en aangezien je online makkelijk voor 30 euro een replacement kan bestellen ga ik er ook geen 3-4 weken aan verspillen. Bedrijf waarvan ik mijn laptop heb gekocht is overigens gisteren failliet verklaard, opnieuw zo'n stom toeval. (Volgens mij heb ik een engelverdrijver ipv een engelbewaarder.)

Ben niet direct onhandig met elektronica dus ben 99% zeker dat het niet aan de laptop zelf ligt. Die werkte deze nacht nog gewoon zoals het moest, en een laptop gaat niet van de ene op de andere moment zomaar volledig naar de knoppen he. (tenzij harde schijf, maar de laptop is altijd met voorzichtigheid behandeld geweest dus op een zeldzame fabricagefout na lijkt dat wel uit te sluiten.)
To download or not to download, that's the question.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zelfde probleem gehad met mijn acer a500, powerknopje kapot binnen garantie, laten maken (gratis)... iets later weer kapot, weer laten maken (gratis). Nu garantie voorbij, knopje weer kapot... ik krijg hem af en toe wel aan, en durf hem niet meer uit te zetten.

https://www.google.be/search?q=acer+a500+power+button

No more acer for me, never... Heb ondertussen al andere tablet (asus), wat toch betere kwaliteit is
de koe zegt boe
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

ikke gelukkig met mijne samsung smart , mid tablet en medion pc.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat het probleem betreft met je voeding : ik heb ook een netbook van Acer waar de voeding ook snel van defect was. Zoals je zegt : replacement kost je €25 en je bent terug op weg zonder je laptop in te leveren en zo...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

bambipower schreef:zelfde probleem gehad met mijn acer a500, powerknopje kapot binnen garantie, laten maken (gratis)... iets later weer kapot, weer laten maken (gratis). Nu garantie voorbij, knopje weer kapot... ik krijg hem af en toe wel aan, en durf hem niet meer uit te zetten.

https://www.google.be/search?q=acer+a500+power+button

No more acer for me, never... Heb ondertussen al andere tablet (asus), wat toch betere kwaliteit is
Heb dit nu ook, heb hem opgestuurd voor te laten maken. Vorige week is het toestel met koerier vertrokken richting Acer. Weet nog geen prijzen. Laat het hier dan ook wel weten.

Is een algemeen gekend probleem. Zouden ze toch gratis moeten herstellen (toch eerste keer)


Heb net de schandalige offerte gekregen,

Artikelnummer Omschrijving onderdeel Eenh.prijs Korting EURO
MB.H6000.002 MAIN BD.16G.WO/3G.W/CPU/RAM 172.14 0.00 172.14
SVCREP002 Workmanship Cost HW 40.00 0.00 40.00
SVCREP003 Workmanship Cost SW 0.00 0.00 0.00
Vervoers-/admin.kosten:
Totaal excl. BTW: 212.14
0.00
21% BTW: 44.55
Totaal incl. BTW: 256.69

De reparatie wordt na ontvangst van uw betaling uitgevoerd op basis van beschikbaarheid van de benodigde onderdelen.


Wat dus veel te veel is. Terug laten bezorgen kost ook geld 65€
Laatst gewijzigd door stefke 26 jun 2014, 11:31, in totaal 1 gewijzigd.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Regel:

Als je een laptop/smartphone koopt moet je vooral zorgen dat de service van de fabrikant in orde is want indien er iets kapot gaat ben je meestal gedwongen om hun onderdelen & service te gebruiken wat bij een desktop bv niet het geval is.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn acerlaptop is 5j oud zonder 1 hapering (uitgezonderd batterij die vervangen is na 4 jaar intensief gebruik), let wel er staat altijd een zalman notebookkoeling onder.
Acer smartphone (Z3) van het werk doet het goed, alleen soms last van de hitte van de machinekamers.
Enige defecte Acer was van men broer na 3 jaar defect (gamen zonder koeling en een notebook waar je eieren kon op bakken). Die hitte heeft veel naar de botten gedaan.

Kwestie van geluk hebben tegenwoordig, is met alles zo.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

4 jaar een acer laptop gehad, itt tot vele andere merken/modellen was de koeling daarvan top, kwam nooit boven de 55 graden uit. De macbook die ik nu heb doet makkelijk 90 graden en meer. Nooit problemen mee gehad, buiten het feit dat het wel allemaal maar wat "zwak" aanvoelde met al dat plastiek, maar niks is daar ooit kapot aan gegaan.
In mijn omgeving zou ik zeggen dat de HP's het meest kapot gaan en het voor de rest wel grotendeels gelijk is tussen de dells/asus/acer/...
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Ik beheerde vroeger een park van enkele honderden computers, 95% laptops.

Je moet met een individueel toestel een beetje geluk hebben én er voor zorgen.

Maar Acer heb ik toen ook buitengesmeten. Reparaties kwamen terug met een label "onherstelbaar" of zelfs "hersteld" terwijl ze niet eens geopend waren. Verkeerde computers, van andere bedrijven kwamen ook af en toe voor. Maar 't ergerlijste was dat er regelmatig toestellen verdwenen. Verstuurd via hun koerier, nooit aangekomen in Nederland. Verzekering? Laat me niet lachen.

Ik had daarnaast ook ervaring met Apple, PB, HP, Toshiba, Lenovo en Asus. HP is groot en niet perfect, maar ook weer niet slecht. Toshiba en Lenovo zaten duidelijk bij de betere. Asus had ik niet genoeg toestellen om me er een beeld van te vormen. PB is ook absoluut te mijden. Apple is goed, behalve dat hun garantie zuigt en blaast tegelijk. En hun reparaties zijn even duur als hun toestellen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

PB? Packard Brol?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Al diegenen die een Packard Bell hadden in de familie en kennissenkring en met brokken aan de deur stonden noemde ik smalend Packard Hell bezitters. :)
Wat een miserie heb ik daar mee gehad jaren terug...

De ondersteuning van Acer was inderdaad belabberd, tegenwoordig lijkt dat toch beter dan vroeger te zijn. In alle geval, als het werkt, wel "waar" voor je geld op gebied van pc's of laptops...
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Wel, het mag misschien raar zijn maar ik heb hier al 4,5 jaar een PB desktop staan en da's wél een bijouke van een computer (straf als je weet dat PB een dochterbedrijf is van... Acer), hoewel ik er ook al de usual stuff mee heb meegemaakt nooit echt zware problemen mee gehad (wel nauw onderhouden en zelf een Radeon HD ingestoken indertijd). Overigens heb ik gisteren een universele adapter aangeschaft, was iets duurder in aankoop maar werkt subliem en mijn laptop lijkt zelfs een kleinigheid sneller op te laden dan ervoor. (Waarschijnlijk placebo-effect, maar trek ik me niet aan :lol: )

Niet dat ik het daarom plots ineens warm krijg bij het merk, ze zouden er toch eens hun conclusies moeten uit trekken. Als er in ons land al aantallen mensen zijn die problemen hebben, wat gaat dat dan op wereldwijde schaal wel niet zijn? En ik heb toch ooit 's geleerd dat je uit feedback altijd moet leren.
To download or not to download, that's the question.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb ook nog ergens één PB die niet kapot wil. Een Celeron 400 als ik 't goed heb. Maar niemand wil die...

Maar al die andere toestellen van dat merk zijn al lang op 't stort beland.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

mijn inziens is er een grote schuldige !
Dynafix
zei herstellen voor alle merken en het is me een raadsel waarom die merken nog met hen willen samenwerken !!!!
mijn toshiba laptop 3x binnengeweest laatste maal terug was het in het frans en de geschiedenis allemaal sexsites.
Heb toen conbtact opgenomen met toshiba en echt van mijn oren gemaakt en zijn dan met dhl komen ophalen heeft wel 3x zolang weggezeten als bij dynafix maar na 4 jaar werkt hij naog altijd prima.
Mensen in de verkoop gsms zullen ook al meegemaakt hebben toestellen komen terug hersteld en als de klant aankomt in de winkel blijkt het probleem niet opgelost te zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is bij veel elektro toestellen zo hoor. Mijn Yamaha versterker, 1 van de optische uitgangen stuk, 3 weken kwijt en dan bellen ze me op van Yamaha om te melden dat ik gewoon slechte optische kabels gebruik. Bij hen werkt die uitgang perfect. Excuse me? Toestel gaan afhalen, getest, en die uitgang nog steeds zo dood als een pier. Toch vreemd dat dezelfde kabel op de 2e uitgang wel werkt. Heb de moeite niet meer gedaan om hem opnieuw op te sturen.

Begrijp dat mensen daar de moeite niet meer voor doen.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Van Dynafix gesproken.. mijn moeder haar Liquid Z4 was op 17 juli terug van herstel, en het moederbord was vervangen. Wat blijkt nu? De beruchte 'speaker-issue' bij het bellen (de speaker werkt niet dus de stem van de tegenpartij wordt niet gehoord) is het volgende probleem, en dat was met het eerste moederbord niet het geval. Hij mag dus wéér binnen. :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Proximusboyke heeft dus inderdaad overschot van gelijk, waardeloos repairbedrijf. Hoe is het toch in godsnaam mogelijk. Ik dacht dat zoveel jaren IT-studies hun nut zouden bewijzen, maar die klungels hebben er dus blijkbaar niet teveel van gebakken lijkt mij.

Moest ik kennis genoeg hebben van smartphones, ik zou het zelf oplossen, dan ben ik tenminste zeker dat alles altijd in orde is.
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”