Netflix komt naar België

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

cyrano schreef:In Nieuw Zeeland is er een ISP die een knuppel in 't hoenderhok gooit:

http://www.computerworld.com.au/article ... g_service/

Hun klanten kunnen van alle internationale diensten gebruikmaken, zonder geografische belemmeringen. De Australiërs lopen met het water in de mond.
Afbeelding

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

bartman schreef:misschien is hetvolgende hier al eens eerder gezegd

ik heb de netflix app eens vanop de amerikaakse itunes store geinstalleerd maar als ik deze opstart zie ik het loginscherm in het nederlands. omdat ik nog geen amerikaans netflix account heb aangemaakt kan ik uiteraard niet verder, maar omdat he tlogin scherm al in het nederlands is, vraag ik me af of ik dan wel ingelogd ga worden bij de amerikaanse variant of toch de nederlandse?
Ik heb netflix USA al een dikke 6 maand. Netflix is inderdaad in het Nederlands op mijn iPad (en ook gedeeltelijk op Appletv). Maar ik zie wel de Amerikaanse content. De omschrijving van de film of serie die ook in de Nederlandse Netflix zit, is in het Nederlands. De rest is in het Engels. Ondertitels zijn (spijtig genoeg) steeds in het Engels.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Toch plezant he, als de apps zelf gaan beslissen welke taal ze gebruiken. Mag de user nog iets te zeggen hebben aub? Als da int nederlands is zullen ze mij alleszins nooit als klant krijgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Toch plezant he, als de apps zelf gaan beslissen welke taal ze gebruiken. Mag de user nog iets te zeggen hebben aub?
Wie zegt dat dit zo is... we weten niet wat de regional settings zijn van de persoon... moeilijk om te oordelen dan.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Op de NL server krijg je wel degelijk NL ondertiteling.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Je kan zelf kiezen volgens mij, maar niet via de androit app maar wel dan via een pc.

Taal en onderschriften zijn dan vrij te kiezen. Ook grote van de ondertitels kan je instellen dacht ik.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Inderdaad, maar dit heeft enkel effect op de ondertiteling op je pc. Op de Apple TV bv zal de ondertiteling altijd hetzelfde blijven.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Zorba schreef:Inderdaad, maar dit heeft enkel effect op de ondertiteling op je pc. Op de Apple TV bv zal de ondertiteling altijd hetzelfde blijven.

Bij androit blijkbaar niet. Ik kan 3 verschillende ondertitelingen kiezen. Werkt bij mij op een minix 7
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Toch plezant he, als de apps zelf gaan beslissen welke taal ze gebruiken. Mag de user nog iets te zeggen hebben aub?
Wie zegt dat dit zo is... we weten niet wat de regional settings zijn van de persoon... moeilijk om te oordelen dan.
Mijn region settings op mijn Apple TV staan op Nederlands (Belgë). Daarom toont Netflix waar mogelijk Nederlandse tekst.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Als de netflix app op je ipad hebt staan, je logt in met je account, dan kan je via de chromecast op je tv kijken, maar moet je ipad dan ook in een vpn modus staan of niet en moet je je chromecast ook in een vpn verbinding zetten?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Weet ondertussen hoe het zou moeten via wijzigingen in je router

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Netflix vanaf september beschikbaar in België
Netflix gaat in september van start in België. Tot nu toe wisten we dat het 'in het najaar' zou beginnen. De videodienst gaat dan ook van start in vijf andere Europese landen. Het bedrijf heeft nu 50 miljoen abonnees.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140722_01187036


September is nog snel qua 'najaar'. :bdaysmile:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En met de grote vraag in het artikel...
Dé hamvraag blijft welke series Netflix zal aanbieden, en hoe Belgacom en Telenet zullen reageren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Een veel belangrijkere vraag volgens mij: wat gaat het duopolie belgacom/telenet uitvinden om Netflix het leven zuur te maken? Bandbreedte dichtknijpen? Datalimieten handhaven om nadien klanten van Netflix op smalband te gooien omdat de limiet overschreden is? Hier in België weet je nooit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het beste wat ons duopolie zou kunnen doen is de prijs van on demand diensten en extra pakketten zoals Rex en Rio te laten dalen of meer (en betere) content aanbieden voor dat geld. Ik volg een pak meer series dan wat in rex en rio samen steekt. Zou ik hier 20+ euro aan willen uitgeven? Jazeker, als er een beter aanbod is. Voor wat Telenet geeft koop ik beter de DVD's achteraf. :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind dat Telenet alleen maar met Whoppaa ik aanmerking komt,als men Netflix erbij neemt,en die kost 73€.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan het ook anders zien.
De mensen gaan misschien denken een bedrijf dat al sinds begin 2013 zit te kakken dat ze naar belgie komen en nu er nog altijd niet is, is onbetrouwbaar en wil er niks mee te maken hebben.
Want een belg is op die gebieden nogal trouw.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Netflix heeft zelf pas begin dit jaar aangekondigd dat ze naar België komen, dus vanwaar je 2013 haalt is mij een raadsel.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Onmogelijk te nemen met mijn Telenetabonnement.

Ik zou moet 40€ extra betalen aan telenet om netflix te kunnen nemen. Wanneer treedt de politiek op ? Ze kunnen het wel voor
de elektriciteit, waarom niet voor de telecom, die toch veel prijziger is hier in Belgie dan "den electriek"
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jack Daniels schreef:Een veel belangrijkere vraag volgens mij: wat gaat het duopolie belgacom/telenet uitvinden om Netflix het leven zuur te maken? Bandbreedte dichtknijpen? Datalimieten handhaven om nadien klanten van Netflix op smalband te gooien omdat de limiet overschreden is? Hier in België weet je nooit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
In belgie weet je inderdaad nooit. Maat het zou me zeer verbazen als de EU de providers hun gang laat gaan in die zaken. Het is hier algeluk niet de USA, daar het geld het land leidt ipv het volk op sommige vlakken. Denk aan het comcast/netflix debacle of onlangs waar de FCC (regulator daar) voorstelde om steden zelf als providers te laten dienen. House of Republicans disagrees.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zorba deze tread loopt al van 17 mei 2013
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Wanneer treedt de politiek op ?
En waarom zou de politiek moeten optreden ?

Of moet de politiek morgen ook optreden omdat niet ieder restaurant in Belgie een all-you-can-eat formule heeft voor 10 euro ?

Volgens mij is een commercieel bedrijf nog altijd vrij om zijn product aanbod zelf te definieren (al dan niet met limieten).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

r2504 daarmee ga ik akkoord maar dan moeten ze belgacom proximus ook hun ding laten doen !!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

r2504 schreef:
lucdec schreef:Wanneer treedt de politiek op ?
En waarom zou de politiek moeten optreden ?

Of moet de politiek morgen ook optreden omdat niet ieder restaurant in Belgie een all-you-can-eat formule heeft voor 10 euro ?

Volgens mij is een commercieel bedrijf nog altijd vrij om zijn product aanbod zelf te definieren (al dan niet met limieten).

De politiek moet dringend optreden omdat er geen concurrentie is op de kabel !! Telenet vraagt wat het wil. De mensen kunnen geen kant op...

Stel je voor dat netbeheerder Eandis mijn elektriciteitstoevoer begint te knijpen, omdat ik al teveel stroom deze maand naar mijn huis liet vloeien. Dit is wel hetgene telenet doet, maar dan met data.


Het beste zou zijn een onafhankelijk beheerder van de coax. En dan verschillende aanbieders van data. Hoe lang zou de volumelimiet van 100 g standhouden denk je??
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:En waarom zou de politiek moeten optreden ?

Of moet de politiek morgen ook optreden omdat niet ieder restaurant in Belgie een all-you-can-eat formule heeft voor 10 euro ?

Volgens mij is een commercieel bedrijf nog altijd vrij om zijn product aanbod zelf te definieren (al dan niet met limieten).
Wel een serieus kromme vergelijking. Qua restaurants heb je een aanbod van basic (MacDo) tot sterrenzaken (Comme chez soi) en alles wat daar tussen ligt. Lunchgarden doet bv. soms eens een actie, zoals "mosselen à volonté". Hier heb je als klant een quasi oneindig aanbod met prijzen die navenant zijn. Als het op telecommunicatie aankomt, hebben we de keuze tussen 2 leveranciers, Belgacom en Telenet, waarbij beide leveranciers hun eigen netwerk hebben dat ze dan verhuren aan potentiële gegadigden. Als je dan toch de vergelijking met restaurants zou maken, dan zou het betekenen dat alle eetgelegenheden in België eigendom zijn van 2 families zeg maar en dat zij hier personeel in zetten wat een flinke duit mag neertellen om die zaak te "mogen" open houden.
Verder is het zo dat de limieten opgelegd worden door onze twee nationale operatoren, niet door een commercieel bedrijf wat hier toegang wil krijgen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:De politiek moet dringend optreden omdat er geen concurrentie is op de kabel !! Telenet vraagt wat het wil. De mensen kunnen geen kant op...
Het medium, coax of koper is niet bepalend voor concurrentie... het product is "internet" en daar is wel degelijk concurrentie !
lucdec schreef:Stel je voor dat netbeheerder Eandis
Daar heb je inderdaad geen concurrentie... andere situatie dus.
lucdec schreef:Hoe lang zou de volumelimiet van 100 g standhouden denk je??
Er zijn producten met zowel unlimited als FUP (afhankelijk van de provider).

Wil je meer zal je een "groter" product moeten aanschaffen (da's bij alles zo, wil je meer electriciteit moet je er ook meer voor betalen).
Jack Daniels schreef:Wel een serieus kromme vergelijking.
Het is niet omdat ze niet past in jou voordeel dat ze krom is.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Toch plezant he, als de apps zelf gaan beslissen welke taal ze gebruiken. Mag de user nog iets te zeggen hebben aub?
Wie zegt dat dit zo is... we weten niet wat de regional settings zijn van de persoon... moeilijk om te oordelen dan.
Ik sprak eigenlijk int algemeen.
Hoeveel websites zijn er niet die op je IP afgaan om je een taal te serveren (en voor Belgie ist dan nog vaak eenzijdig Frans). Denk maar aan de Apple TOS die je af en toe moet goedkeuren.
Ik ken veel expats die daar zot van worden, zeker als er geen language override in zicht is. Ik ben er overigens ook niet mee gediend dat een site/app/... zelf gaat "gokken" welke taal ik wil zien.
(en over expats gesproken: ik ken er genoeg engelse die de Telenet digicorder met zijn enkel tweetalige Nl/fr interface ook plezant vinden)

Terzake: ik hoop dat netflix ondertitels ook int engels komen en makkelijk aan te passen en/of te verwijderen zijn.
Nu, ik heb al gehoord dat het aanbod niet universeel is (dat je dus niet overal dezelfde series krijgt), dus laat netflix me wel wat koud.
Ik betwijfel dan ook dat ik netflix gewoon ga kunnen streamen naar mediaservers a la mede8ers, of beter nog, gewoon het aanbod downloaden en op de juiste box (of tablet voor portability) zetten.
Kvrees dus dat het me wel wat koud gaat laten, "too little, too late, too restrictive" stijl.

Ivm die onafhankelijke coax beheerder: leuk in theorie, maar dan gebeurt er wss niks meer, behalve de zwarte piet doorschuiven bij een probleem. "tis bij je provider. Nee, tis bij de beheerder. ..."



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 22 jul 2014, 13:55, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Hoeveel websites zijn er niet die op je IP afgaan om je een taal te serveren (en voor Belgie ist dan nog vaak eenzijdig Frans).
Inderdaad... heb zo ook al enkele websites gehad... trouwens Microsoft is in hetzelfde bedje ziek... Belgie is voor hen ook vaak ééntalig Frans :evil:

Maar je leek te oordelen over Netflix zonder dat je de persoon z'n instellingen kende.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Mogelijk. Bij deze gecorrigeerd ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zou toch nog effe wachten met de politiek,en staan twee dingen te gebeuren,de komst van netflix,en (normaal gezien toch) de komst van Mobistar op de kabel dacht ik.Ik geloof dat Mobistar al een bedrag vooruit betaald heeft daarvoor.
Nu ja,telenet zal toch wel wat moeten doen voor zijn Whop klanten tevreden te stellen? Die Whoppaa is voor vele gezinnen zeker al een veel te grote hap uit het budget denk ik,vooral als Netflix er nog bijkomt.
Ook gaan er Telenet klanten zijn die voor de JL voetbal over stappen naar Belgacom,dus Telenet zal zich moeten 'aanpassen' aan de realiteit,maar mss hebben ze dit nu niet zo begrepen(andere CEO) en laten ze gewoon een nieuw comerciele reklameblock op ons los.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Het medium, coax of koper is niet bepalend voor concurrentie... het product is "internet" en daar is wel degelijk concurrentie !
Alleen is het product internet afhankelijk van het medium, coax of koper. En daar heb je twee leveranciers. Zonder het medium geen internet. Tenzij je er nu plots een draadloze verbinding via G4 op de smartPhone zou bij sleuren, wetende dat je daar maar een fractie van de download limiet hebt. En dan heb ik het nog niet over dekking die in sommige gebieden van heel belabberde kwaliteit is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

lucdec schreef:Onmogelijk te nemen met mijn Telenetabonnement.
Ik zou moet 40€ extra betalen aan telenet om netflix te kunnen nemen.
Waarom zou dat onmogelijk zijn en/of je €40 moeten bijbetalen ?! Er is niemand die je verplicht van 4u per dag naar Netflix te kijken he.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Alleen is het product internet afhankelijk van het medium, coax of koper.
Ieder product is afhankelijk van een medium (transport)... bananen komen hier ook op verschillende manier toe :roll:
Jack Daniels schreef:En daar heb je twee leveranciers.
Niet echt... er waren namelijk al andere providers die unlimited aanboden voor dat BGC dat zelf deed.

Concreet is er dus keuze genoeg... en dat jij of wie dan ook z'n oprit niet wil openbreken voor iets waar hij zo naar smagt laat de politiek koud hoor.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Altijd handig als je wat namen geeft van alternatieven. Op die manier heeft iemand anders op dit forum er ook wat aan. Zoals je zelf schrijft, keuze te over. Alleen vinden wij die keuze nergens. BTW: het werkwoord is smachten en dat schrijf je met ch en niet met g. Persoonlijk heb ik nooit geweten dat er nog andere leveranciers waren van koperkabel. Buiten belgacom en telenet ken ik geen andere. Let wel: we hebben het over providers van koper en/of coax en NIET over providers van internet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

ITnetadmin schreef:Terzake: ik hoop dat netflix ondertitels ook int engels komen en makkelijk aan te passen en/of te verwijderen zijn.
Als ik via een NL server naar Netflix ga, is veel enkel NL ondertiteling mogelijk. In de VS dan weer in het Engels. Dus ik vrees dat we enkel NL/Frans gaan krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Persoonlijk heb ik nooit geweten dat er nog andere leveranciers waren van koperkabel. Buiten belgacom en telenet ken ik geen andere. Let wel: we hebben het over providers van koper en/of coax en NIET over providers van internet.
Wat blijf je nu zeuren over koper/coax... voor Netflix heb je een INTERNET connectie nodig... ik heb nooit geweten dat Netflix verwacht dat dit coax of koper zou zijn :bang:

En voor zover ik weet hebben BGC, Scarlet, EDPnet, Dommel, Mobistar, ... allemaal formules met unlimited en competitieve prijzen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn opmerking was dat je twee leveranciers hebt van een medium. Blijkbaar wil dat niet tot jou doordringen want jij begint dan over het product internet terwijl ik het had over het (duopolie van) het medium. Zelf was je de eerste om te schrijven dat het twee totaal verschillende zaken zijn. En de bedrijven die je opsomt, behalve belgacom, zijn leverancier van het product internet en niet van het medium koper of coax. En die internet verbinding die je nodig hebt voor Netflix kan enkel en alleen als je eerst aanklopt bij belgacom of telenet.
En als we al zouden afstappen van het idee om koper of coax te gebruiken voor Netflix. Je hebt ofwel een kabel nodig ofwel bied je de hele zooi draadloos aan. En als je dan absoluut af wil van koper dan kom je uit bij glasvezel. Alleen zullen wij dat niet meer meemaken dat het hele land voorzien wordt van glasvezel. Tenzij je nog andere oplossingen in petto hebt.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Als er veel moet geïnvesteerd(ontwikkeling, infrastructuur,...) moet worden, dan neig je vanzelf naar een oligopolie. Dat zie je niet alleen bij vast internet, maar ook bij bv. Mobiele operatoren(gemiddeld 3 per land), luchtvaart(Airbus/Boeing),...
Het enige wat de overheid daaraan kan doen is een actievere rol in de economie spelen, maar dat willen al die rechtse stemmers dan weer niet.

Telenet heeft dat trouwens zelf indirect toegegeven door te "eisen" dat zij voor hun mobiele licentie gebruik konden maken van de bestaande apparatuur van de andere aanbieders, terwijl ze zelf de kabel dicht willen gooien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Mijn opmerking was dat je twee leveranciers hebt van een medium. Blijkbaar wil dat niet tot jou doordringen want jij begint dan over het product internet terwijl ik het had over het (duopolie van) het medium.
Ik weet heus goed genoeg dat er twee technologieen zijn... maar nogmaals, Netflix heeft INTERNET nodig... desnoods brengen ze dat in emmertjes tot bij jou thuis :roll:
Jack Daniels schreef:En de bedrijven die je opsomt, behalve belgacom, zijn leverancier van het product internet en niet van het medium koper of coax.
Het is net dat product dat je nodig hebt... ongeacht het medium.
Jack Daniels schreef:En die internet verbinding die je nodig hebt voor Netflix kan enkel en alleen als je eerst aanklopt bij belgacom of telenet.
So what... of wel je soms dat er 7 verschillende coaxen/koperdraden aan je deur passeren ? Is dit een ideale situatie, nee... maar zoals we zien bij electrciteit is het zeker geen voordeel om distributie en producent te splitsen (we betalen er nog meer voor uiteindelijk).

Alle waspoeders komen haast ook uit één fabriek... zolang het product voldoet is er toch geen probleem ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Alle waspoeders komen haast ook uit één fabriek... zolang het product voldoet is er toch geen probleem ?
Er zijn drie fabrikanten van waspoeder: Henkel, Unilever en Procter&Gamble. En het ging niet over kwaliteit maar over wat de bestaande duopolisten uit de kast zouden kunnen halen om een nieuwe speler, Netflix in dit geval, het leven zuur te maken. Iemand opperde reeds de idee: een onafhankelijk netwerk van kabels in de grond en een instantie die toezicht houdt. Nu ben je als externe speler altijd verplicht om langs de twee grote jongens te passeren. En die, telenet indachtig, er zo veel mogelijk aan doen om hun netwerk gesloten te houden voor derden. Dat het anders kan bewijst Duitsland. Daar kijk je kabel tv met de decoder van jouw keuze en ben je niet verplicht om de hardware van de provider van het kabel signaal te kopen of huren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”