Foute afrekening mobiel internet (roaming)
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Mijn echtgenote zit momenteel voor de tweede dag in het buitenland (UK, deel van de EU)
Haar belkrediet zakte plots van +46 euro naar +- 3 euro na het downloaden van slechts enkele megabytes, en dat met de nieuwe tarieven?
Bovendien heeft zij door de automatische herlaadbonus van Generation Connect AR al 100MBytes mobiele data in Europa opggespaard.
Zie detail in bijlage (screenshot van e-services portal)
Ik was genoodzaakt om manueel te herladen.
Wat kan ik doen ?
Haar belkrediet zakte plots van +46 euro naar +- 3 euro na het downloaden van slechts enkele megabytes, en dat met de nieuwe tarieven?
Bovendien heeft zij door de automatische herlaadbonus van Generation Connect AR al 100MBytes mobiele data in Europa opggespaard.
Zie detail in bijlage (screenshot van e-services portal)
Ik was genoodzaakt om manueel te herladen.
Wat kan ik doen ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Toch wel heel eigenaardig inderdaad, zeker met Generation Connect (en als er effectief nog 100MB op stond, want dat is eigenlijk bitterweinig).
Sessies kunnen dan (indien geen roaming volume meer) of per MB of op tijd berekend worden en vooral dat laatste is oninteressant in de meeste gevallen, zeker met nieuwe roamingtarieven, en toch is het veelal die manier die standaard actief staat om roaminggebruik te factureren.
In feite is, zeker ook in UK, de beste oplossing een lokale SIM kopen. Enkele jaren geleden kocht ik bij O2 een SIMkaart van 10£ en dat gaf nogal wat in de plaats. 't Is natuurlijk niet altijd even handig, maar ongetwijfeld goedkoper.
Hoe dan ook, klantendienst contacteren (in de shops zullen ze bitterweinig kunnen doen) lijkt enige oplossing of mogelijke verduidelijking.
Sessies kunnen dan (indien geen roaming volume meer) of per MB of op tijd berekend worden en vooral dat laatste is oninteressant in de meeste gevallen, zeker met nieuwe roamingtarieven, en toch is het veelal die manier die standaard actief staat om roaminggebruik te factureren.
In feite is, zeker ook in UK, de beste oplossing een lokale SIM kopen. Enkele jaren geleden kocht ik bij O2 een SIMkaart van 10£ en dat gaf nogal wat in de plaats. 't Is natuurlijk niet altijd even handig, maar ongetwijfeld goedkoper.
Hoe dan ook, klantendienst contacteren (in de shops zullen ze bitterweinig kunnen doen) lijkt enige oplossing of mogelijke verduidelijking.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Update na contact met de klantendienst:
Concreet: ik ben 42, 19 euro kwijt voor minder dan 3 Megabytes gedownload te hebben. De sessie zou wel een 9u opengestaan hebben, maar ik word toch per volume afgerekend ???
De mijnheer van Proximus wilde geen klacht registreren. (kan enkel via shop of e-services). --> E-services lukt ook niet zie ik nu, ik zie enkel "network status" onder "my support" zucht ...
Wel bood hij aan om de helft terug te storten omdat hij zag dat er een fout gebeurd was ... Er is 18,29 effectief terug gestort inmiddels, dat is minder dan de helft van 42,19 euro.
Hier ben ik niet tevreden mee.
Als ik geen klacht kan indienen (als Pay and Go klant) wil ik alles terug kunnen krijgen.
Via de herlaadbeurten van Generation Connect had ik immers 100Mbytes gratis internet in het buitenland gespaard, en mijn echtgenote heeft lang niet zo veel gedownload ... En dan nog, er is incorrect gefactureerd.
Ook: de persoon van Proximus spreekt over 50 cent/Megabyes roaming.
Sinds 1 juli is het maximum tarief 20 cent ...
Wat me irriteert:
- ik kon geen klacht indienen
- ik kan geen gedetailleerd overzicht krijgen, niet als Pay and Go klant ...
- de persoon aan de lijn is vriendelijk maar kent zijn materie niet. Hij baseert zich wat op zijn computer staat (en die info is incorrect, 50 cent ipv 20, en wat met de gratis data?)
- zijn collega heeft blijkbaar wel meer info en biedt aan om de helft terug te storten (dus geeft impliciet de fout toe), maar die man krijg ik niet aan de lijn.
Hier voel ik me allesbehalve correct behandeld bij .
Concreet: ik ben 42, 19 euro kwijt voor minder dan 3 Megabytes gedownload te hebben. De sessie zou wel een 9u opengestaan hebben, maar ik word toch per volume afgerekend ???
De mijnheer van Proximus wilde geen klacht registreren. (kan enkel via shop of e-services). --> E-services lukt ook niet zie ik nu, ik zie enkel "network status" onder "my support" zucht ...
Wel bood hij aan om de helft terug te storten omdat hij zag dat er een fout gebeurd was ... Er is 18,29 effectief terug gestort inmiddels, dat is minder dan de helft van 42,19 euro.
Hier ben ik niet tevreden mee.
Als ik geen klacht kan indienen (als Pay and Go klant) wil ik alles terug kunnen krijgen.
Via de herlaadbeurten van Generation Connect had ik immers 100Mbytes gratis internet in het buitenland gespaard, en mijn echtgenote heeft lang niet zo veel gedownload ... En dan nog, er is incorrect gefactureerd.
Ook: de persoon van Proximus spreekt over 50 cent/Megabyes roaming.
Sinds 1 juli is het maximum tarief 20 cent ...
Wat me irriteert:
- ik kon geen klacht indienen
- ik kan geen gedetailleerd overzicht krijgen, niet als Pay and Go klant ...
- de persoon aan de lijn is vriendelijk maar kent zijn materie niet. Hij baseert zich wat op zijn computer staat (en die info is incorrect, 50 cent ipv 20, en wat met de gratis data?)
- zijn collega heeft blijkbaar wel meer info en biedt aan om de helft terug te storten (dus geeft impliciet de fout toe), maar die man krijg ik niet aan de lijn.
Hier voel ik me allesbehalve correct behandeld bij .
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
internet roaming is 0.242€ om correct te zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Typisch verhaal bij Proximus. Heb het nog meegemaakt in April. Ze wouden niks terugstoreten, alleen waren de kosten 75€. Dus je moet je nog gelukkig prijzen.
Proximus lijkt elke keer nieuwe manieren te vinden om klanten af te zetten.
Om die reden word ik ook nooit meer klant bij Proximus. Ik zit liever op crappy Telenet netwerk dan bij Proximus elke keer naar die "klantendienst" te bellen om alweer een gigantische fout. Mijn pa zit nog bij Proximus, maar mogelijk zal dat ook niet meer lang duren.
Proximus lijkt elke keer nieuwe manieren te vinden om klanten af te zetten.
Om die reden word ik ook nooit meer klant bij Proximus. Ik zit liever op crappy Telenet netwerk dan bij Proximus elke keer naar die "klantendienst" te bellen om alweer een gigantische fout. Mijn pa zit nog bij Proximus, maar mogelijk zal dat ook niet meer lang duren.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Ok, 20 eurocent exclusief BTW dan. Maar met nog geen 3 Mbytes kom je aan nog geen 1 Euro.proximusboyke schreef:internet roaming is 0.242€ om correct te zijn
Proximus rekent 43 euro aan, en negeert mijn 100 Mbytes gratis data in Europa ...
Laatst gewijzigd door redcap 07 jul 2014, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Probeer eens een pb-tje naar "Eva"?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Lijkt mij toch dat ze roaming per tijd aanrekenden en niet per volume, wat ze ook zeiden. Da's trouwens standaard zo ingesteld.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik zie enkel prijzen per volume: nl 0,24 eurocent/megabytes . Wat heeft het zin om deze te afficheren als er per tijd zou afgerekend worden?iRockabizzydilly schreef:Lijkt mij toch dat ze roaming per tijd aanrekenden en niet per volume, wat ze ook zeiden. Da's trouwens standaard zo ingesteld.
"standaard zo ingesteld": hoe bedoel je? Door Proximus? Kan je dit wijzigen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waar haal je deze info? En tegen welk tarief wordt data dan per tijd berekend?iRockabizzydilly schreef: Sessies kunnen dan (indien geen roaming volume meer) of per MB of op tijd berekend worden en vooral dat laatste is oninteressant in de meeste gevallen, zeker met nieuwe roamingtarieven, en toch is het veelal die manier die standaard actief staat om roaminggebruik te factureren.
Bij Generation Connect is het in België zo dat je NIET meer kan surfen als je limiet opgebruikt is, ook geen afrekening per MB boven je limiet. Je kan wel pre-plaid volume bijkopen:
- €4.99 voor 50 MB (#152*1#)
€9.99 voor 500 MB (#151*1#)
Er is hier dus duidelijk een foutieve aanrekening, en de TS moet zich niet tevreden stellen met een halve compensatie, maar moet een volledige rechtzetting eisen.
Eva contacteren via Twitter, Facebook, etc lijkt me de aangewezen optie ...
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb Eva ondertussen al een berichtje gestuurd (Twitter en PB via dit forum).
Wat me nog het meeste stoort hier:
- de onmogelijkheid om telefonisch of via internet een klacht in te dienen als Pay and Go klant. De halve compensatie (of zelfs nog niet) lijkt me eerder een lapmiddel om de klant er van te weerhouden een volledige tegemoetkoming te eisen.
- de onbereidwilligheid om hier transparant over te zijn.
Enfin, ik ga van een een correcte afhandeling uit, en zal pas tevreden zijn als alles tot in de puntjes geregeld is.
Maar niet elke klant zal zich die moeite troosten ...
Wat me nog het meeste stoort hier:
- de onmogelijkheid om telefonisch of via internet een klacht in te dienen als Pay and Go klant. De halve compensatie (of zelfs nog niet) lijkt me eerder een lapmiddel om de klant er van te weerhouden een volledige tegemoetkoming te eisen.
- de onbereidwilligheid om hier transparant over te zijn.
Enfin, ik ga van een een correcte afhandeling uit, en zal pas tevreden zijn als alles tot in de puntjes geregeld is.
Maar niet elke klant zal zich die moeite troosten ...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En als je geen reactie krijgt van Eva : ombudsdienst voor telecommunicatie...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb een reactie, maar zij vraagt me om meer info, terwijl zij beweert dit forum te hebben doorlezen. Niet bemoedigend dus ...
Enfin, ik heb geantwoord. Wie is Eva, een computer robot?
Parallel ook een klacht ingediend bij Ombudsdienst Telecommunicatie:
Enfin, ik heb geantwoord. Wie is Eva, een computer robot?
Parallel ook een klacht ingediend bij Ombudsdienst Telecommunicatie:
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
Op 6 juli 2014 heeft Proximus 42,19 euro (incl btw) roaming kosten aangerekend voor een download volume van slechts 2,93 Megabytes.
De tariefformule is "generation Connect". Elke maand wordt er via domiciliëring 20 euro herlaadkrediet bijgekocht. Per herlaadbeurt spaar je dan 10Mbytes aan volume (tot een maximum van 100Mbytes), te verbruiken in het buitenland. Een zogenaamde herlaadbonus. Deze stond op 100 Mbytes.
Los daarvan had Proximus me volgens de (nieuwe) wettelijke standaardtarieven slechts 0,72 euro mogen aanrekenen.
Wat is het antwoord van de operator ?
Er zou een datasessie van 9u opengestaan hebben.
Proximus ziet zelf een fout in hun facturatiesysteem en heeft als compensatie 18,29 euro belkrediet terug gestort.
Ik kan telefonisch geen klacht indienen omdat ik slecht een Pay and Go klant ben. 'Ik wordt naar Belgacom E-Services' verwezen, waar de mogelijkheid om een online klacht in te dienen niet beschikbaar is, of uitgeschakeld is.
Welke oplossing verwacht u van de operator ?
Ik verwacht een volledige rechtzetting.
Die datasessie van 9u is onmogelijk: mijn echtgenote heeft vrijdagavond 5/7/14 de nachtboot van Zeebrugge naar Hull genomen. Tijdens het traject naar Hull (UK) is er geen GSM ontvangst mogelijk.
Tevens is niet de tijd, maar het volume van toepassing voor facturatie.
Ik eis een tegemoetkoming voor het resterende bedrag van 23,90 euro.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Je zou er potverdorie nog een vergoeding moet bijkrijgen omdat je hier je tijd in aan't steken bent en het zelf hebt moeten opmerken.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Nu moet je natuurlijk zeker 1 maand wachten voor je iets in beweging zult krijgen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik wou Proximus nog een kans geven om het zelf te corrigeren dus heb opnieuw naar de klantendienst gebeld.
Helaas: ze verschuilen zicht achter: "ik zie in mijn systeem dat je van dit uur tot dat uur online geweest bent. Ik zie niet naar welke sites je geweest bent"
Geen respons op mijn weerwoord dat ik per volume moet afgerekend worden .
Trouwens, volgens de mevrouw van Belgacom zijn de max tarieven van Belgacom voor GC nog steeds 50 eurocent, dat staat op haar scherm.
Als ik de nieuwe max tarieven opgelgd door de EU vemeld: "Ja maar op mijn scherm staat dat ... "
Dit kanaal geef ik op
Helaas: ze verschuilen zicht achter: "ik zie in mijn systeem dat je van dit uur tot dat uur online geweest bent. Ik zie niet naar welke sites je geweest bent"
Geen respons op mijn weerwoord dat ik per volume moet afgerekend worden .
Trouwens, volgens de mevrouw van Belgacom zijn de max tarieven van Belgacom voor GC nog steeds 50 eurocent, dat staat op haar scherm.
Als ik de nieuwe max tarieven opgelgd door de EU vemeld: "Ja maar op mijn scherm staat dat ... "
Dit kanaal geef ik op
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Klopt, op de site staat er ook nog 50c/MB vermeld.
Opnieuw praat men over 'van dit uur tot dat uur', het mag dus duidelijk zijn dat ze daar nog steeds zich blindstaren op tijd en niet volume.
Feit is dat ik op de site ook geen vermelding vind van prijs per tijd (als ik me goed herinner is dat berekend per 5 min.). Het is hoe dan ook wel zo dat vroeger er sowieso beide mogelijk waren en vermeld stonden bij de tarieven. Switchen tussen beide kon via de klantendienst of in de shops (ik denk ook op een gegeven moment via een automatisch systeem op het oude Pay&Go service nr.).
Philippe: Ik moet zeggen een beetje met verbazing naar u vraag te kijken, ik ging er vanuit dat dit algemeen geweten was, althans hier, dat dit op zijn minst vroeger zo was dat je beide opties had. Het Europees tarief voorziet hier geen oplossing voor, ik vermoed dus dat het in principe afgevoerd is (en dat kan al even zo zijn, hoewel ik destijds in de systemen de aanpassing zelf nog kon maken bij Pay&Go en abonnees) maar het mag duidelijk zijn dat ze nog de redenering/berekening hanteren die op tijd gebasseerd is, want hun antwoorden aan TS spreken telkens opnieuw ook over tijd. En dit terwijl we allemaal weten dat 1MB over 20u of over 1 sec in principe volgens die correcte berekening helemaal hetzelfde kost. Het maakt dan ook geen bal uit of de klant nu 9u verbonden was of niet, 't zijn de MB's die tellen, maar blijkbaar begrijpen ze dat dus nog steeds niet helemaal.
Hoe dan ook zit het duidelijk mis bij Proximus, en het vasthouden aan de oude prijs een week na ingang van nieuwe prijzen is toch ook wel echt betreurenswaardig. 't Is daarenboven uitgebreid in alle media aan bod gekomen, dus je moet haast onder de grond gezeten hebben om dat niet te weten. Laat staan als het u verdomde job is om dat te weten, en het te weten maanden voordat ze in voege treden.
Opnieuw praat men over 'van dit uur tot dat uur', het mag dus duidelijk zijn dat ze daar nog steeds zich blindstaren op tijd en niet volume.
Feit is dat ik op de site ook geen vermelding vind van prijs per tijd (als ik me goed herinner is dat berekend per 5 min.). Het is hoe dan ook wel zo dat vroeger er sowieso beide mogelijk waren en vermeld stonden bij de tarieven. Switchen tussen beide kon via de klantendienst of in de shops (ik denk ook op een gegeven moment via een automatisch systeem op het oude Pay&Go service nr.).
Philippe: Ik moet zeggen een beetje met verbazing naar u vraag te kijken, ik ging er vanuit dat dit algemeen geweten was, althans hier, dat dit op zijn minst vroeger zo was dat je beide opties had. Het Europees tarief voorziet hier geen oplossing voor, ik vermoed dus dat het in principe afgevoerd is (en dat kan al even zo zijn, hoewel ik destijds in de systemen de aanpassing zelf nog kon maken bij Pay&Go en abonnees) maar het mag duidelijk zijn dat ze nog de redenering/berekening hanteren die op tijd gebasseerd is, want hun antwoorden aan TS spreken telkens opnieuw ook over tijd. En dit terwijl we allemaal weten dat 1MB over 20u of over 1 sec in principe volgens die correcte berekening helemaal hetzelfde kost. Het maakt dan ook geen bal uit of de klant nu 9u verbonden was of niet, 't zijn de MB's die tellen, maar blijkbaar begrijpen ze dat dus nog steeds niet helemaal.
Hoe dan ook zit het duidelijk mis bij Proximus, en het vasthouden aan de oude prijs een week na ingang van nieuwe prijzen is toch ook wel echt betreurenswaardig. 't Is daarenboven uitgebreid in alle media aan bod gekomen, dus je moet haast onder de grond gezeten hebben om dat niet te weten. Laat staan als het u verdomde job is om dat te weten, en het te weten maanden voordat ze in voege treden.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Beste,
Ik ben dit voor u gaan nakijken en ik zie inderdaad dat u op 5juli een verbruik van 36,71€ is aangerekend.
De reden waarom dit is aangerekend komt omdat dit verbruik buinte de EU is geweest en daaarom dat dit u is aangerekend.
De bundel die u hebt is namelijk voor binnen de EU, daarom dat het andere gebruik u niet wordt aangerekend.
Mvg Eva
Steven Eerdekens
Ik dacht dat het Verenigd Konikrijk vooralsnog in de Europese Unie zat ?
Je betaalt er wel met ponden, maar UK zit wel in de EU ...
HEEEELLLLLLLLLLLLLP
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Oh My God...
Stuur ze even de link naar hun eigen site:
http://www.belgacom.be/nl/id_t_generati ... Q&tabnav=2
Groot-Brittanië staat er anders wel mooi tussen, en dat waren we uiteraard allemaal al 100% zeker.
Stuur ze even de link naar hun eigen site:
http://www.belgacom.be/nl/id_t_generati ... Q&tabnav=2
Groot-Brittanië staat er anders wel mooi tussen, en dat waren we uiteraard allemaal al 100% zeker.
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Het wordt nog straffer !
Beste,
We zien inderdaad dat u verbruik hebt gemaakt in de UK en dit is u ook niet aangerekend.
Maar u bent blijkbaar over de grens geweest met de USA en dit verbruik is u aangerekend.
Met vriendelijke groet,
Eva
Antwoord:
Mijn echtgenote heeft de boot naar Hull genomen, vanuit Zeebrugge naar de UK.
Via de Noordzee, dat is de kortste weg. USA dat kan echt niet!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Straffe antennes daar aan de Oostkust van de VS
Ofwel moet je eens met je echtgenoot praten
Ofwel moet je eens met je echtgenoot praten
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De grens van UK en US? Interessant!
Ik zou hun even uit nieuwsgierigheid vragen wanneer dit dan wel was en de uren...
Ik zou hun even uit nieuwsgierigheid vragen wanneer dit dan wel was en de uren...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Goed idee, eens zien hoe snel je tegenwoordig die "grens" oversteekt. Ik moet zeggen dat ik bijna niet kan geloven dat ze dit echt zo antwoorden, je maakt ons toch niks wijs hé?
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Misschien erg ver gezocht maar was er toevallig geen US Navy schip gestationeerd daar in Hull? Misschien hebben die antennes aan boord zodat de mensen op het schip gewoon met hun gsm naar huis kunnen bellen en is je vrouw daar per ongeluk met verbonden geraakt. I know, far fetched maar je weet maar nooit eh Maar anyway, straf antwoord van Proximus, moet wel een erg snelle boot zijn geweest
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Hmmm, technisch kan dit, maar ook hier weer: dan zouden er toch meer van die financiële katers moeten bekend zijn.svdp schreef:Misschien werd er gebruik gemaakt van roaming via verbinding met de satelliet gsm operator op de ferry?
Dat kan verbruik 'buiten de EU' verklaren.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Tja puur wettelijk gezien kan je niet echt veel maken dan he:
- je hebt gekozen om data roaming aan te zetten
- je hebt je telefoon laten connecteren op een willekeurig buitenlands netwerk
Ik weet wel, dit is niet klantvriendelijk en moest het effectief zo in mekaar zitten hoop ik dat BGC u een geste zal doen.
- je hebt gekozen om data roaming aan te zetten
- je hebt je telefoon laten connecteren op een willekeurig buitenlands netwerk
Ik weet wel, dit is niet klantvriendelijk en moest het effectief zo in mekaar zitten hoop ik dat BGC u een geste zal doen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Mooi zo!
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Netjes
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Nice! Hebben ze er een uitleg bijgegeven? Denk dat iedereen daar wel benieuwd naar is
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Neen, maar ik denk dat ik tevreden mag zijn. Ze hebben zelfs iets teveel terug gestort.
Dit was de melding:
Zomaar iemand onbewust via een USA GSM provider laten connecteren kan imho wettelijk niet.
Dit was de melding:
Ik heb ook dit gevonden: https://answers.yahoo.com/question/inde ... 648AAOgWexBeste, Ik heb u het krediet van 36,71€ terug éénmalig toegekend. U hebt hiervan normaal een sms ontvangen. Met vriendelijke greot, Eva
Maar volgens mij gaat het hier over WIFI met een betalende hotspot.P&O ferries announced earlier in the year that "Satellite Broadband" would be rolled out across the fleet over the coming 12 months. The tariff was set at £4.95 per hour or £20 for six hours. As to whether it has been installed yet on the Pride of York & Pride of Bruges we have not been informed by the operator. If it has been installed you will need to buy air-time from the reception desk in the form of a card which has personalized log-in details on it. The use of the time paid for starts from when you first log-on. To log-in you need to open your internet browser and follow the instructions on the card - you DO NOT connect though by your normal method.
Zomaar iemand onbewust via een USA GSM provider laten connecteren kan imho wettelijk niet.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Netjes van Eva maar die kemel zou ze toch eens mogen uitleggen hoor.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- frodo
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad. Ik kreeg een sms dat mijn beltegoed nul was. Normaal had ik nog 5 €. Ik kreeg als uitleg dat ik een datasessie van 13uur had en dit op een tijdstip dat mijn mobiel internet af stond.(thuis en slapen). De laatste die ik aan de lijn kreeg maakte zich kwaad en zei : "Als ik zeg dat het hier staat dan is het zo" en ze verbrak de verbinding. Paar minuten later kreeg ik een sms en had ik 5€ extra beltegoed dan ik oorspronkelijk had en 6 maal 500mb volume. Ik weet ook niet wat er eigenlijk is mis gegaan. Het was wel maar 5€ maar toch
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Hmm, ik zou toch niet helemaal tevreden zijn... de bochten waarin men zich wrong om het toch maar als correct te bestempelen waren beneden alle peil, en het gaat hier om een 'eenmalige (commerciële) geste' en dus hebben ze het opgelost met de interne policy dat klanten met klachten over facturatie van ongewilde roaming (gsm stond zo ingesteld zonder hun medeweten, app op achtergrond zonder medeweten, etc) bij de eerste keer dat ze zoiets voorhebben en er contact over opnemen eenmalig worden vergoed.
Da's hier dus compleet naast de kwestie want het gaat om foute verrekening van verbruik, en bij de volgende mogelijke fout bij facturering kan men zeggen dat men al eenmalig de compensatie toekende en je dus geen recht meer hebt op rechtzetting, want ze zouden perfect opnieuw een foute facturatie als een ongewilde/onbewuste facturatie kunnen behandelen en dan sta je nergens.
Da's hier dus compleet naast de kwestie want het gaat om foute verrekening van verbruik, en bij de volgende mogelijke fout bij facturering kan men zeggen dat men al eenmalig de compensatie toekende en je dus geen recht meer hebt op rechtzetting, want ze zouden perfect opnieuw een foute facturatie als een ongewilde/onbewuste facturatie kunnen behandelen en dan sta je nergens.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Het zal inderdaad wel die data via satelliet op de boot geweest zijn denk ik..
Ik heb ook zo eens een paar minuten gebeld op de boot naar Engeland en die grap heeft met 10 euro gekost. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat dat een niet-EU netwerk is.(is opzich ook een beetje schandalig en disproportioneel die prijzen maar goed..)
Ik heb ook zo eens een paar minuten gebeld op de boot naar Engeland en die grap heeft met 10 euro gekost. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat dat een niet-EU netwerk is.(is opzich ook een beetje schandalig en disproportioneel die prijzen maar goed..)