Ubiquiti of MikroTik AP

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Allen,

Heb een probleem met wifi bij mijn ouders(slecht bereik). Ik heb op dit moment een linksys wrt54gl met ddwrt er op. Ik heb het vermogen al vrij hoog gezet maar heb nog steeds slecht bereik. Ik dacht om eventueel over te gaan naar een Ubiquiti of MikroTik AP. Linksys staat centraal in de woning. Geen mogelijkheid helaas om die te verplaatsen. Homeplugs geven ook problemen (te oude kabels vermoed ik)

Gaat dit helpen om beter bereik te hebben in mijn woning (kan nergens anders de ap hangen)? Zo ja, welke zouden jullie kiezen voor indoor?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Neem een UBNT Unifi, maar geen garantie of dit zal helpen.

In elk geval : neem UBNT, geen Mikrotik. Deze laatste zijn namelijk routers.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Blijkbaar kan hij enkel het ene WIFI toestel door het andere vervangen... echt op veel kan je dan niet hopen vrees ik (en voorspellen al helemaal niet).
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik heb op dit moment een linksys wrt54gl met ddwrt er op. Ik heb het vermogen al vrij hoog gezet maar heb nog steeds slecht bereik.
Niet te hoog mag ik hopen? Met een te hoog vermogen krijg je een heel slechte signal-to-noise ratio op de WRT54G(L).
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zéér interessant topic, bijna sprekend hetzelfde probleem.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Sinds wanneer is een mikrotik een router ? een mikrotik is gewoon alles, afhankelijk van hoe je hem configureerd ...

Hou er ook rekening mee dat niet alles opgelost is met meer vermogen, bijvoorbeeld bij storingen
Afbeelding
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

guntherstassen schreef:Allen,

Ik heb op dit moment een linksys wrt54gl met ddwrt er op. Ik heb het vermogen al vrij hoog gezet maar heb nog steeds slecht bereik.
Bij wifi is het vermogen van je AP geen bepalende factor voor je bereik ! Ik heb thuis een mikrotik staan met een wifi vermogen tot 1000 mW maar ik ze dat nooit zo hoog tenzij ik een bridge tussen 2 AP's wil leggen van gelijk vermogen. Als je een laptop probeert te koppelen met een AP die met 1000 mW staat uit te zenden kan je dit vergelijken met een fluisterende persoon die tegen een megafoon moet opboxen ;) laptop hoort wel en antwoord wel maar de megafoon hoort niks want het is niet krachtig genoeg.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Net noodzakelijk "opboksen", maar wel terugpraten. En je kan iemand met een megafoon mss wel van de andere kant van de zaal horen, maar als jij op een rustig volune terugpraat, zal hij jou niet horen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”