Allen,
Heb een probleem met wifi bij mijn ouders(slecht bereik). Ik heb op dit moment een linksys wrt54gl met ddwrt er op. Ik heb het vermogen al vrij hoog gezet maar heb nog steeds slecht bereik. Ik dacht om eventueel over te gaan naar een Ubiquiti of MikroTik AP. Linksys staat centraal in de woning. Geen mogelijkheid helaas om die te verplaatsen. Homeplugs geven ook problemen (te oude kabels vermoed ik)
Gaat dit helpen om beter bereik te hebben in mijn woning (kan nergens anders de ap hangen)? Zo ja, welke zouden jullie kiezen voor indoor?
Ubiquiti of MikroTik AP
- guntherstassen
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Neem een UBNT Unifi, maar geen garantie of dit zal helpen.
In elk geval : neem UBNT, geen Mikrotik. Deze laatste zijn namelijk routers.
In elk geval : neem UBNT, geen Mikrotik. Deze laatste zijn namelijk routers.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Blijkbaar kan hij enkel het ene WIFI toestel door het andere vervangen... echt op veel kan je dan niet hopen vrees ik (en voorspellen al helemaal niet).
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Niet te hoog mag ik hopen? Met een te hoog vermogen krijg je een heel slechte signal-to-noise ratio op de WRT54G(L).Ik heb op dit moment een linksys wrt54gl met ddwrt er op. Ik heb het vermogen al vrij hoog gezet maar heb nog steeds slecht bereik.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zéér interessant topic, bijna sprekend hetzelfde probleem.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Bij wifi is het vermogen van je AP geen bepalende factor voor je bereik ! Ik heb thuis een mikrotik staan met een wifi vermogen tot 1000 mW maar ik ze dat nooit zo hoog tenzij ik een bridge tussen 2 AP's wil leggen van gelijk vermogen. Als je een laptop probeert te koppelen met een AP die met 1000 mW staat uit te zenden kan je dit vergelijken met een fluisterende persoon die tegen een megafoon moet opboxenguntherstassen schreef:Allen,
Ik heb op dit moment een linksys wrt54gl met ddwrt er op. Ik heb het vermogen al vrij hoog gezet maar heb nog steeds slecht bereik.

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Net noodzakelijk "opboksen", maar wel terugpraten. En je kan iemand met een megafoon mss wel van de andere kant van de zaal horen, maar als jij op een rustig volune terugpraat, zal hij jou niet horen.
[
Post made via mobile device ]
[