van VDSL naar ADSL na verhuis binnen zelfde gemeente...
Verhuisd - en vlot mijn comfortpack tel + internet meegenomen
maar:
ik ben anderhalve kilometer verhuisd en akkerdjie, opeens heb ik een internetsnelheid van tien jaar geleden.
ik zat op VDSL - en ben nu blijkbaar teruggevallen naar ADSL. VDSL zou hier nog niet mogelijk zijn, zei de technische dienst me.
sneu. iemand enig idee wat de timing achter VDSL-uitrol is? bij de belgacom helpdesk hadden ze daar geen idee van.
of kun je zelf ergens je adres ingeven en zien of VDSL mogelijk is?
zoniet kan ik beter downgraden naar start-pakket, vermits er nu toch geen comfort-internet is...
maar:
ik ben anderhalve kilometer verhuisd en akkerdjie, opeens heb ik een internetsnelheid van tien jaar geleden.
ik zat op VDSL - en ben nu blijkbaar teruggevallen naar ADSL. VDSL zou hier nog niet mogelijk zijn, zei de technische dienst me.
sneu. iemand enig idee wat de timing achter VDSL-uitrol is? bij de belgacom helpdesk hadden ze daar geen idee van.
of kun je zelf ergens je adres ingeven en zien of VDSL mogelijk is?
zoniet kan ik beter downgraden naar start-pakket, vermits er nu toch geen comfort-internet is...
Telenet is geen optie, ik woon in Brussel - Molenbeek.
(bovendien heb ik net gerenoveerd voor de verhuis en zitten internetkabels achter de plinten tot aan de pc, tv etc; de distributie-contactdoos zit op een heel ongelukkige plaats en gebruik ik ook liever niet)
volgens belgacom http://www.belgacom.be/nl/id_acb_webche ... om-tv.html zou belgacom tv mogelijk moeten zijn, dus heeft men mij dan met een kluitje het riet ingestuurd?
(bovendien heb ik net gerenoveerd voor de verhuis en zitten internetkabels achter de plinten tot aan de pc, tv etc; de distributie-contactdoos zit op een heel ongelukkige plaats en gebruik ik ook liever niet)
volgens belgacom http://www.belgacom.be/nl/id_acb_webche ... om-tv.html zou belgacom tv mogelijk moeten zijn, dus heeft men mij dan met een kluitje het riet ingestuurd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Hoeveel tv's ? HD ?
Indien HD moet vdsl mogelijk zijn.
Misschien geen poorten beschikbaar op de ROP.
Molenbeek geen telenet maar wel numericable : http://www.numericable.be/nl/
Indien HD moet vdsl mogelijk zijn.
Misschien geen poorten beschikbaar op de ROP.
Molenbeek geen telenet maar wel numericable : http://www.numericable.be/nl/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Je kan ook altijd eens testen op http://www.lijntest.be/
Je ziet wel wat zij zeggenWelke snelheden zijn voor u beschikbaar?
U kan hier testen welke ADSL en/of VDSL snelheden u kan halen op uw locatie. Vul hieronder uw Belgacom telefoonnummer in of uw adres. Is er iets niet duidelijk, neem contact met ons:
03 265 67 00 of [email protected]
lijntest geeft geen enkel resultaat - 2 x 0
numericable is geen oplossing - wil om redenen van inrichting geen internet via kabel - dan heb ik teveel problemen met kabels trekken en die vanaf het telefoonpunt liggen nu mooi weg
belgacom tv - beschikbaarheidtest geeft: belgacom tv mogelijk; max. 1 tv. ik zie niets van HD en kan geen tweede tv toevoegen. zou het dan toch kloppen dat er hier, in dichtbevolkt gebied, geen vdsl ligt?
numericable is geen oplossing - wil om redenen van inrichting geen internet via kabel - dan heb ik teveel problemen met kabels trekken en die vanaf het telefoonpunt liggen nu mooi weg
belgacom tv - beschikbaarheidtest geeft: belgacom tv mogelijk; max. 1 tv. ik zie niets van HD en kan geen tweede tv toevoegen. zou het dan toch kloppen dat er hier, in dichtbevolkt gebied, geen vdsl ligt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Als je maandelijks niet teveel nodig hebt : misschien is Mobistar Internet on Mobile een oplossing?? 3GB voor 15€, in Molenbeek heb je perfecte 4G...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
In dat geval blijven wachten en proberen tot er een andere klant een vdsl opzegt en dan hopen dat je de 1e aanvragen bent. Of Belgacom moet veel wachtenden hebben en er een uitbreiding doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ja want 4/0,5 Mbit/s is gene vetten wat eclectic blijkbaar krijgt !
Piekuren tussen 19 u en 23 u : Max.: 3,7 Mbps download - 418 Kbps upload / Min.: 3,7 Mbps download - 418 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :3,7 Mbps download - 418 Kbps upload
Piekuren tussen 19 u en 23 u : Max.: 3,7 Mbps download - 418 Kbps upload / Min.: 3,7 Mbps download - 418 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :3,7 Mbps download - 418 Kbps upload
sja
een half uur belgacom aan de lijn gehad - klantendienst, technische dienst, facturatiedienst...
vdsl zou hier effectief niet mogelijk zijn - terwijl in een straal van 200 meter meer mensen wonen als in een gemiddelde dorpskern
timing kunnen ze nog niet zeggen, ze zouden dat nog opzoeken
indien niet mogelijk, kijken ze voor een compensatie
dus ik wacht op het volgende contact - en als het niets oplevert, dan toch maar via kabel? maar dat aansluitpunt zit ongelukkig...
aan deze lamentabele snelheid is niet doenbaar...
wordt vervolgd.
met tractor de cabine omverrijden zal niet zo snel lukken, tractoren passeren hier niet zoveel. wel een buslijn - misschien eens vragen dat die daar een manoeuvre maakt?
een half uur belgacom aan de lijn gehad - klantendienst, technische dienst, facturatiedienst...
vdsl zou hier effectief niet mogelijk zijn - terwijl in een straal van 200 meter meer mensen wonen als in een gemiddelde dorpskern
timing kunnen ze nog niet zeggen, ze zouden dat nog opzoeken
indien niet mogelijk, kijken ze voor een compensatie
dus ik wacht op het volgende contact - en als het niets oplevert, dan toch maar via kabel? maar dat aansluitpunt zit ongelukkig...
aan deze lamentabele snelheid is niet doenbaar...
wordt vervolgd.
met tractor de cabine omverrijden zal niet zo snel lukken, tractoren passeren hier niet zoveel. wel een buslijn - misschien eens vragen dat die daar een manoeuvre maakt?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Bssoft tis niet omdat de rop daar staad dat zijn invoerkabel langs daar loopt.
Bij mij staat er wel een rop naast mijn deur maar invoerkabel loopt niet langs daar maar de andere lant gevolg 475 meter verder aangesloten.
Als zijn invoerkabel nie langs een rop loopt is hij natuurlijk de pineut ook al staat er wat verder een rop
Bij mij staat er wel een rop naast mijn deur maar invoerkabel loopt niet langs daar maar de andere lant gevolg 475 meter verder aangesloten.
Als zijn invoerkabel nie langs een rop loopt is hij natuurlijk de pineut ook al staat er wat verder een rop
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
@proximusboyke, volgens mijn weten heb je voor 475 meter wel al een VDSL lijn met een hogere profiel dan ADSL
Ik kan wel vertellen dat die KVD zelfs een geschiedenis heeft .... de KVD stond er voor de appartementsgebouwen !
Er kwamen daar toen twee netwerken bij elkaar, de LEX van Anderlecht waar de KVD toen bij hoorde en iets verder RWDM /zwembad
dat was gekoppeld aan de LEX van Jette ...
Dan is er gewoon een nieuwe LEX geplaats ... LEX Molenbeek om al deze nieuwe wijken vol appartementsgebouwen te bedienen ....
Later was dit nog niet voldoende is er een LDC geplaatst die een groot deel van deze wijk heeft overgenomen ....
1 - ofwel zit die ROP vol voor nog VDSL connecties.
2 - ofwel komt hij van de LDC, die is minder dan een kilometer verder ....
dan zou het kunnen dat daar enkel een D-slam staat met ADSL, maar kan mij dat niet goed voorstellen.
Of nog erger; alles zit butsende vol en komt hij van de LEX en dan spreek ik van meer dan 2 Km ....
En dan is het de lijn van appartement naar ====> KVD, naar ====> LDC, naar ====> LEX
@Electic weet je niet de afstand dat ze hebben opgegeven bij het in dienst zetten ?
Ik kan wel vertellen dat die KVD zelfs een geschiedenis heeft .... de KVD stond er voor de appartementsgebouwen !
Er kwamen daar toen twee netwerken bij elkaar, de LEX van Anderlecht waar de KVD toen bij hoorde en iets verder RWDM /zwembad
dat was gekoppeld aan de LEX van Jette ...
Dan is er gewoon een nieuwe LEX geplaats ... LEX Molenbeek om al deze nieuwe wijken vol appartementsgebouwen te bedienen ....
Later was dit nog niet voldoende is er een LDC geplaatst die een groot deel van deze wijk heeft overgenomen ....
1 - ofwel zit die ROP vol voor nog VDSL connecties.
2 - ofwel komt hij van de LDC, die is minder dan een kilometer verder ....
dan zou het kunnen dat daar enkel een D-slam staat met ADSL, maar kan mij dat niet goed voorstellen.
Of nog erger; alles zit butsende vol en komt hij van de LEX en dan spreek ik van meer dan 2 Km ....
En dan is het de lijn van appartement naar ====> KVD, naar ====> LDC, naar ====> LEX
@Electic weet je niet de afstand dat ze hebben opgegeven bij het in dienst zetten ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik hoop voor je dat het in orde komt, echt.. Ik zit al jaren op net dezelfde snelheid als jij nu, en wacht al jaren op verbetering (heb nu al 10 jaar ADSL, als ik het me goed herinner) terwijl VDSL2 in de volgende straat geen probleem is? Maar nu wel vlotjes de prijs blijven betalen alsof ik VDSL2 zou hebben.. Zelfs 9Mbit ADSL2+ zou al verdubbeling zijn!
Toen de lijntest nog werkte met schattingsdatums voor VDSL(2) aansluiting, stond het eerst op 31.12.2012.. daarna 31.03.2013, dan 31.12.2013.. Al die tijd regelmatig bellend naar BGC om te vragen of de planning nog klopt.. "Jaja meneer, het staat in onze planning zo genoteerd, met eventueel kleine verschuivingen.. in januari 2014 zult u kunnen gebruik maken van sneller internet".. Niet dus.. Dan maar klagen bij de medewerkers van Eva. "Nee, niets gepland, meneer, zit er niet aan te komen". Toch aangedrongen ("niet meer van deze tijd", serieus overwegen naar de concurrentie over te stappen (wat niet gelogen is), "erg dat mijn mobiele verbinding met 3G+ sneller is, om nog maar te zwijgen over 4G", dat er een KVD op 450m wandelafstand staat (voor de techies: 02TNA0_00330 WIJMENIERLAAN - 1740 TERNAT), etc) en dan plots na een tijdje hebben ze gezegd dat het op de planning staat voor eind juni 2014.. Juni came and went.. Zal eind deze week nog maar eens bellen.. Ik vermoed dat het om een zoet.houdertje ging om me te doen stoppen met zagen (Maar ik hoop van niet natuurlijk)
Sorry voor mijn klaagzang , maar ik hoop voor je dat je snel wordt overgeschakeld naar een snellere verbinding, want ten slotte betaal je wel de prijs van VDSL2, en maakt het de hedendaagse on-line mogelijkheden toch wat aangenamer wanneer ieder gezinslid tegelijkertijd zit te surfen.
Good luck!
Toen de lijntest nog werkte met schattingsdatums voor VDSL(2) aansluiting, stond het eerst op 31.12.2012.. daarna 31.03.2013, dan 31.12.2013.. Al die tijd regelmatig bellend naar BGC om te vragen of de planning nog klopt.. "Jaja meneer, het staat in onze planning zo genoteerd, met eventueel kleine verschuivingen.. in januari 2014 zult u kunnen gebruik maken van sneller internet".. Niet dus.. Dan maar klagen bij de medewerkers van Eva. "Nee, niets gepland, meneer, zit er niet aan te komen". Toch aangedrongen ("niet meer van deze tijd", serieus overwegen naar de concurrentie over te stappen (wat niet gelogen is), "erg dat mijn mobiele verbinding met 3G+ sneller is, om nog maar te zwijgen over 4G", dat er een KVD op 450m wandelafstand staat (voor de techies: 02TNA0_00330 WIJMENIERLAAN - 1740 TERNAT), etc) en dan plots na een tijdje hebben ze gezegd dat het op de planning staat voor eind juni 2014.. Juni came and went.. Zal eind deze week nog maar eens bellen.. Ik vermoed dat het om een zoet.houdertje ging om me te doen stoppen met zagen (Maar ik hoop van niet natuurlijk)
Sorry voor mijn klaagzang , maar ik hoop voor je dat je snel wordt overgeschakeld naar een snellere verbinding, want ten slotte betaal je wel de prijs van VDSL2, en maakt het de hedendaagse on-line mogelijkheden toch wat aangenamer wanneer ieder gezinslid tegelijkertijd zit te surfen.
Good luck!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Waarom blijf je dan bij Belgacom? Ik heb een jaar gewacht op de verhoging van mijn 30/2 profiel. Heb het toen opgegeven en ben overgestapt naar Telenet. Daar heb ik nu 120/6, voor een beperkte meerprijs. Nu, ik ben geen Telenetfan dus van zodra er hier hogere snelheden (50/6 of meer) mogelijk zijn schakel ik meteen terug over. Check de lijnsnelheidstool elke maand en zag deze week dat de snelheid blijkbaar nog verlaagd is naar 25/2 nu.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik ken dat TimoLimo, het is frustrerend dat wachten. Als Belgacom de overschakeling, ADSL->VDSL, altijd maar blijft uitstellen.
Heb ik ook meegemaakt, bij iedere test de datum zien veranderen.
Gelukkig is er vorig jaar daar verandering ingekomen en heb ik nu VDSL, 16/10 profiel.
Enige wat we kunnen is wachten, wachten en nog eens wachten tot Belgacom die aanpassing maakt (teminste als je Telenet niet wenst).
Groetjes,
Ronald.
Heb ik ook meegemaakt, bij iedere test de datum zien veranderen.
Gelukkig is er vorig jaar daar verandering ingekomen en heb ik nu VDSL, 16/10 profiel.
Enige wat we kunnen is wachten, wachten en nog eens wachten tot Belgacom die aanpassing maakt (teminste als je Telenet niet wenst).
Groetjes,
Ronald.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
Ja, ik probeer een beetje een prijs-vergelijking te maken met Telenet.. We hebben al Digitale TV bij hun, en telefonie+internet bij BGC. Een Whoppa zou aan de vraag voldoen kunnen voldoen misschien.. Maar één van de redenen om voor telefonie nog bij BGC te blijven is eigenlijk onze nu al wat oudere alarminstallatie dat over een klassieke telefoonlijn werkt. Ik weet wel dat Telenet modems met batterij-packs heeft (of ten minste, dat hadden ze vroeger toch?) maar dat is dan ook weer extra, en we zouden de centrale daar ook voor moeten aanpassen (tenzij het een verkoopspraatje van de alarm-installateurs was, alles kan )jantje81 schreef:Waarom blijf je dan bij Belgacom?
Ook is het toch wel goedkoper via DSL.. Moet het allemaal nog wat verder uitrekenen, de verschillende scenario's (BGC Classic Line + Telenet all-in-one pack, met redundante telefonie? Telenet Digitale TV + Internet60 voldoet niet aan onze limiet-behoefte (heb nu standaard 650gig op een BGC Comfort Internet, da's wat anders dan die 150gig bij Telenet, enz enz.). Of dezelfde lage snelheid behouden en onbeperkt internet aan een verlaagde prijs bij de DSL-concurrentie.. Maar moet ik dan de volle pot betalen voor mijn Classic line voor telefonie? Soit, het is niet altijd zo gemakkelijk om te zeggen "verander dan naar Telenet", of ten minste: ik heb bepaalde voorwaarden/prio's die voor anderen misschien niet gelden of zaken waar ik zwaarder aan til dan bij anderen. Maar dat is een "Me" en niet een "You" probleem
eclectic, mijn excuses voor het hijacken van je post, maar bedankt om me even te laten ventileren I'm done now
Ps. ronron261, ik ben al content met een 16/10, zou er direkt voor tekenen ipv een 4/0,4 verbinding Patience is a virtue, zeker? Of ik wil piloot spelen voor fiber-to-the-home, ook goed
Timo ... hier nog zo een, vroeger ging ik om de zoveel tijd nog 's zagen bij Belgacom of ze nu wel al 's een datum hadden (hadden ze zelf voorgesteld, ze hebben me zelfs ooit beloofd me op de hoogt te houden(zucht))... na een tijd beantwoorden ze zelfs mijn mails niet meer...
Het BIPT zou beter achter ze zitten om meer openheid van zaken te geven... mijn straat wordt gewoon genegeerd, nieuwbouw op nog 500m van me vandaan kan het nochtans wel.
Het BIPT zou beter achter ze zitten om meer openheid van zaken te geven... mijn straat wordt gewoon genegeerd, nieuwbouw op nog 500m van me vandaan kan het nochtans wel.
dag allen,
fijn dat "mijn" probleem wat reactie loskweekt;
minder fijn dat ik niet alleen ben
belgacom nog verschillende keren aan de lijn gehad - ze houden me aan het lijntje - nee, vdsl zou echt niet kunnen, nee, een timing kunnen ze niet geven.
het enige alternatief is numericable - en dan moet ik jammer genoeg ook betalen voor tv-distributie die ik eigenlijk niet wil, maar dan heb ik wel weer een deftige snelheid.
dat wordt dan ook een paar plinten en een overgangsprofiel bij een deur weer losmaken om de kabels die ik nu mooi weggelegd had, een beetje door te trekken, maar liever dat als nog zo te blijven surfen als een slak
ik kan weg bij belgacom op 16 augustus, dus een beetje ervoor laat ik numericable komen. hopelijk loopt dat goed...
fijn dat "mijn" probleem wat reactie loskweekt;
minder fijn dat ik niet alleen ben
belgacom nog verschillende keren aan de lijn gehad - ze houden me aan het lijntje - nee, vdsl zou echt niet kunnen, nee, een timing kunnen ze niet geven.
het enige alternatief is numericable - en dan moet ik jammer genoeg ook betalen voor tv-distributie die ik eigenlijk niet wil, maar dan heb ik wel weer een deftige snelheid.
dat wordt dan ook een paar plinten en een overgangsprofiel bij een deur weer losmaken om de kabels die ik nu mooi weggelegd had, een beetje door te trekken, maar liever dat als nog zo te blijven surfen als een slak
ik kan weg bij belgacom op 16 augustus, dus een beetje ervoor laat ik numericable komen. hopelijk loopt dat goed...