Versio? Rot-io ja.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Nu vraag ik me toch wel een kleinigheid af. 't zit zo, ik heb een webhosting package en domeinnaam geregistreerd bij Versio, een bedrijf dat een uitstekende registrar en webhoster claimt te zijn. Mijn website draait WordPress en is volledig in orde. Omdat ik de laatste tijd regelmatig last heb van server disconnects en slome laadtijden ging ik bij de helpdesk ten rade.

En nu komt het: die vertelden me dat 'het wel eens kan gebeuren dat je WordPress niet laadt of traag is op een standaard hostingpakket'. Ja dat is.. schitterend. Om niet te zeggen fantastisch. :roll: Kan dat eigenlijk zomaar? Je moet voor een standaard hosting ook betalen, ook al is de prijs laag, dan verwacht je toch niet dat je een gebrekkig pakket onder je neus gewreven krijgt? En een duurder pakket heb ik echt niet nodig aangezien mijn dataverkeer en benodigde webruimte ruim onder mijn huidig maximum valt.

Of toch maar de boel verhuizen naar een deftig hostingbedrijf..
To download or not to download, that's the question.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Aes kan, zolang het je contractvoorwaarden maar niet schendt. Is er een SLA op een standaard pakket? Indien niet denk ik dat je weinig eraan kan doen... hoewel leuk natuurlijk wel anders is. De kleine lettertjes dus is gaan lezen van je contract, en indien nodig overstappen naar een meer betrouwbare hoster!
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

euhm nee, inderdaad geen SLA. In de voorwaarden staat een gegarandeerde uptime van 99,9% (in theorie toch), da's alles. Weet denk ik precies wat me te doen staat.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Een tip: neem een andere hoster.
Ik heb hier ook een aantal staan en merk toch dat de kwaliteit onvoldoende is.
Bij mijn hoofdhoster heb ik zulke problemen niet en zijn ook telefonisch bereikbaar.
Bij problemen kan er ook over gepraat worden om te zien waar er aanpassingen kunnen gebeuren.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier al 5j denk ik probleemloos Versio.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Probleem hier is gewoon de eerste keer dat een site van een locatie geladen wordt dat dit veel te lang duurt.
Vooral bezoek van de buiten de Benelux.
Oorzaak daar is dat de eerste keer het IP-adres van de bezoeker door de firewall-molen gedraaid wordt.
Bijkomend zijn met momenten sommige servers met te traag zijn.
Voor een gewone site is dat geen probleem, maar voor een webshop dus enorm frusterend zoals je je wel kan voorstellen.
Om dit te versnellen waren we genoodzaakt om via CDN te gaan om een deel dus te kunnen omleiden, met bijkomende kosten tot gevolg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

svermassen schreef:Probleem hier is gewoon de eerste keer dat een site van een locatie geladen wordt dat dit veel te lang duurt.
Voor een webserver maakt het niet uit vanwaar het request komt en of dit de eerste keer is... je opmerking slaat dus op niets.
svermassen schreef:Oorzaak daar is dat de eerste keer het IP-adres van de bezoeker door de firewall-molen gedraaid wordt.
Nonsens !
svermassen schreef:Bijkomend zijn met momenten sommige servers met te traag zijn.
Dat zal wel de reden zijn (of eventueel de bandbreedte)... ook hosters overbooken hun servers serieus... wil je dat niet moet je een dedicated nemen.
svermassen schreef:Om dit te versnellen waren we genoodzaakt om via CDN te gaan om een deel dus te kunnen omleiden, met bijkomende kosten tot gevolg.
Je hebt heus geen CDN nodig om deftige performance te bieden... tenzij je website enorm veel bezoekers heeft (ik betwijfel of er in Belgie veel sites nood hebben aan CDN's).
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Fireblade schreef: En nu komt het: die vertelden me dat 'het wel eens kan gebeuren dat je WordPress niet laadt of traag is op een standaard hostingpakket'. Ja dat is.. schitterend. Om niet te zeggen fantastisch. :roll: Kan dat eigenlijk zomaar?

Je hebt nog geluk! Een paar jaar terug blokten ze nog willekeurig zo'n klanten. Zonder mededeling. Zelfs mensen die een phpBB clean forum hadden met minder dan 10 registraties ;)


Zorg dat je daar zo snel mogelijk weg bent ^^
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Trouwens hebben ze de backend van WP, Joomla! en Drupal opgevangen met een extra LOGIN-scherm.
Daar is ook enorm veel ruzie over geweest met de klanten omdat ze dit zomaar ineens gedaan hadden.
Op zich natuurlijk niet zo een groot probleem, maar de kwestie was dat het niet bij iedereen werkte :bang:
Soit, indien het maar voor een hosting onder te brengen bij een kwalitatieve hoster is, denk ik wel dat verschillende hier je hiermee willen helpen aldan niet bij hun onder te brengen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb ook een Wordpress-site (www.digidroom.be) die gehost was bij Versio.
Regelmatig ook zeer slechte laadtijden. Paar weken geleden heb ik de site verhuisd naar Neostrada en meteen het SSD-Hosting pakket genomen en een caching-plugin geînstalleerd die ik bij Versio niet aan de praat kreeg (heb er ook wel niet veel tijd ingestoken, maar bij Neostrada was het een no-brainer).

Het resultaat is dag-en-nacht verschil. Support van Neostrada is ook uitstekend.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Versio is altijd een ramp geweest... Niet persoonlijk nemen maar pay peanuts, get monkeys! En bij die partij mag je dat letterlijk nemen...
Kijk even uit naar een andere (Belgische?) hostingpartij? Het forum www.webhostingtalk.nl kan u hierbij helpen (bij aanvragen kijken).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ikzelf zit nu als reseller bij VibiT, wat nu door Easyhost overgenomen is en binnen de Combell-groep zit.
Zeer content over :-D
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah de combell strategie : alles overnemen wat je kan :)
Pas op, 't zijn vriendelijke mannen daar bij Combell (zoals Pieter en Jonas zelf), maar ze zijn wel serieus overpriced :) Zeker voor een simpele website als deze gebruiker heeft.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Haha, maar Easyhost/VibiT zijn wel aparte dochterbedrijven binnen de groep.
En inderdaad, misschien dat dat ooit volledig opgeslorpt wordt.
Maar zo werkt de economie ...

De tarieven bij VibiT vallen trouwens nog mee.
Zeker niet van de goedkoopste, maar toch nog betaalbaar voor de kwaliteit die er op dit moment tegenover staat.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik spreek over de Combell prijzen. De resellers van hun ken ik niet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ze staan er inderdaad heel dicht bij om een klant te verliezen. Aantrekkelijk was inderdaad hun schappelijke prijs, maar een collega webdesigner gaat me binnenkort verder helpen om de overstap naar een kwalitatieve webhoster te voltrekken. 't Is maar dat mijn website er nu alweer 10 minuten uit ligt en de server deze nacht ook weeral 6 of 7 keer zijn kuren heeft gehad.

Als ze nog geen doodnormale statische website van een dikke megabyte groot recht kunnen houden vrees ik voor hun toekomst, 60 duizend klanten of niet. 8-core Xeons of niet.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:
svermassen schreef:Probleem hier is gewoon de eerste keer dat een site van een locatie geladen wordt dat dit veel te lang duurt.
Voor een webserver maakt het niet uit vanwaar het request komt en of dit de eerste keer is... je opmerking slaat dus op niets.
svermassen schreef:Oorzaak daar is dat de eerste keer het IP-adres van de bezoeker door de firewall-molen gedraaid wordt.
Nonsens !
svermassen schreef:Bijkomend zijn met momenten sommige servers met te traag zijn.
Dat zal wel de reden zijn (of eventueel de bandbreedte)... ook hosters overbooken hun servers serieus... wil je dat niet moet je een dedicated nemen.
svermassen schreef:Om dit te versnellen waren we genoodzaakt om via CDN te gaan om een deel dus te kunnen omleiden, met bijkomende kosten tot gevolg.
Je hebt heus geen CDN nodig om deftige performance te bieden... tenzij je website enorm veel bezoekers heeft (ik betwijfel of er in Belgie veel sites nood hebben aan CDN's).
Effe toch nog reageren hierop:
- Het IP-adres zou effectief de eerste keer een firewall-controle krijgt.
Maar het verschil met de 2de maal laden (caching van browser en zo staat uit!) geeft een serieus verschil.
Zo een bewust IP-adres op de whitelist laten plaatsen en opnieuw controleren draait ie van de eerste keer goed
Ik vind dit ook maar een heel bizar verhaal (zelfs bullshit), maar dit is hun antwoord geweest voor IP-adressen van buiten de Benelux
- CDN is de reden dat inderdaad de servers overselled zijn, overloaded en de bandbreedte toch ook niet voldoende op momenten blijkt zijn.
Het verschilen in laadtijd is 1/3 op 1 van de gebruikte servers. Dus zal het wel duidelijk zijn.
En dit is trouwens een NL-site voor de Nederlandse markt.

De conclussie die ik vorig jaar al gemaakt heb, is dat ik ook geen hostings meer bijzet op die servers, maar enkel nog bij mijn andere hoster.
In het groot verlof ga ik er zelfs een deel overzetten.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Misschien nog bijkomend.
Hou hun RSS-feed maar eens in de gaten.
Elke hoster heeft wel eens last van DDOS-aanvallen, maar bij hun is het toch echt de spuigaten aan het uitlopen de laatste maanden.
Zelf heb ik er gelukkig nog maar weinig last van gehad op de 4 servers waar er hostings van mij draaien.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, er zijn meer en meer DDOS aanvallen. Logisch, want je kan "als je de juiste kanalen kent" een DDOS van een bepaalde grootte zelfs "kopen", voor zover scriptkiddies het niet zelf snel in elkaar steken.

xYnta heeft gisteren bvb ééntje gehad van 20Gbps. En dat is het idiote net : je kan er niks tegen doen...
http://www.ispam.nl/archives/39732/xynt ... os-aanval/

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ik host mijn WP blog sinds kort op Digital Ocean, en ben er tot nu toe tevreden van. Het is een VPS waarbij je kan kiezen voor een image met Wordpress vooraf geïnstalleerd. Als je toekomt met een 20GB schijf (SSD) kost het 5 USD per maand.

Referral link -> Digital Ocean
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tsjah maar dan zit je wel met je server in de UK (volgens traceroute), wat ook niet bevorderlijk is voor SEO...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Quote van Google...
One of the SEO tips given by many professionals is to make sure to host your web site in the country you want it to rank in. The truth is, it isn't that important and may be irrelevant in many cases, Google said.
Ik zie trouwens ook niet in waarom het wel zo zou zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nergens in de quote staat dat het niet zo is...
Er staat:
- it isn't that important (het is niet zo belangrijk)
- may be irrelevant in many cases (in veel zaken irrelevant)

Mocht het echt niet zo zijn, dan schreven ze gewoon dat je IP niks te maken heeft met SEO...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Microsoft geeft europese ipV4 adressen aan Amerikaanse cloud klanten. Zo belangrijk zal 't dan wel niet zijn, zeker?

Het belang van SEO wordt schromelijk overdreven, vooral door SEO consultants.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Mocht het echt niet zo zijn, dan schreven ze gewoon dat je IP niks te maken heeft met SEO...
Google er maar eens op... ik heb alvast nergens duidelijke referneties gevonden dat het belangrijk is (en dat zou het ook niet mogen zijn).

Waar is de tijd (misschien bestaat hij nog) dat SEO consultants stevig wat euro's vroeger voor gewoon wat meta tags in je pagina te stoppen.

Ik sta met m'n eigen websites (gehost in de US) trouwens steeds in de top 5 bij Google...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”