r2504 schreef:svermassen schreef:Probleem hier is gewoon de eerste keer dat een site van een locatie geladen wordt dat dit veel te lang duurt.
Voor een webserver maakt het niet uit vanwaar het request komt en of dit de eerste keer is... je opmerking slaat dus op niets.
svermassen schreef:Oorzaak daar is dat de eerste keer het IP-adres van de bezoeker door de firewall-molen gedraaid wordt.
Nonsens !
svermassen schreef:Bijkomend zijn met momenten sommige servers met te traag zijn.
Dat zal wel de reden zijn (of eventueel de bandbreedte)... ook hosters overbooken hun servers serieus... wil je dat niet moet je een dedicated nemen.
svermassen schreef:Om dit te versnellen waren we genoodzaakt om via CDN te gaan om een deel dus te kunnen omleiden, met bijkomende kosten tot gevolg.
Je hebt heus geen CDN nodig om deftige performance te bieden... tenzij je website enorm veel bezoekers heeft (ik betwijfel of er in Belgie veel sites nood hebben aan CDN's).
Effe toch nog reageren hierop:
- Het IP-adres zou effectief de eerste keer een firewall-controle krijgt.
Maar het verschil met de 2de maal laden (caching van browser en zo staat uit!) geeft een serieus verschil.
Zo een bewust IP-adres op de whitelist laten plaatsen en opnieuw controleren draait ie van de eerste keer goed
Ik vind dit ook maar een heel bizar verhaal (zelfs bullshit), maar dit is hun antwoord geweest voor IP-adressen van buiten de Benelux
- CDN is de reden dat inderdaad de servers overselled zijn, overloaded en de bandbreedte toch ook niet voldoende op momenten blijkt zijn.
Het verschilen in laadtijd is 1/3 op 1 van de gebruikte servers. Dus zal het wel duidelijk zijn.
En dit is trouwens een NL-site voor de Nederlandse markt.
De conclussie die ik vorig jaar al gemaakt heb, is dat ik ook geen hostings meer bijzet op die servers, maar enkel nog bij mijn andere hoster.
In het groot verlof ga ik er zelfs een deel overzetten.